[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:51

Feedback laatste vijf:
Jeika: Vind hem erg mooi en vrolijk! Mooi kleurgebruik.
Seven: Prachtig! Duidelijk getekend en ook mooi kleurgebruik.
Damned: Wauw! Beetje cartoony, erg leuk.
Larissajulia: Zeker realistisch! Mooie details.
Maxime_Dokus: Mooi oog! Schaduwen mogen van mij nog wel wat harder aangezet.

Mijn week drie. Soms lukt het even niet, maar die horen er ook bij :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:12

Zo even wat anders: hondjes ben bezig met mijn hond in pastel en is zoiets anders dat ik even wat schetsjes van honden heb geoefend mijn nr 15, 16, 17:

Afbeelding

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:23

Bedankt iedereen voor de feedback, complimenten en steuntjes waar nodig

Vandaag hoop ik iets realistischer te werken daarna ga ik zelf ook weer mensen bij langs

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:30

Ik ben eindelijk weer bij _O_

Nummer 17:
Laatste dagen probeer ik ze met fineliner te tekenen, mijne lekt alleen een beetje :+

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:42

Week 2 en week 3 voor mij. Beide WIP'jes wegens tijdsgebrek.

Week 2 "Shy one", gaf mijn gevoelens duidelijk weer tijdens die week. Weinig contrast aangezien het doel was om hem te aquarellen

Week 3 "Peace" met het konijntje + vosje is echt de ultieme WIP :P Nog geen bizar goede schets ofzo. Ik stuur hem echter nu al in aangezien ik weet dat ik ook vandaag amper tijd heb. Ik wil hem wel gaan bijwerken met een fineliner en oefenen op het meer vloeibaar krijgen van mijn aquarelle. Mooie uitdaging dus. Ik stuur het eindresultaat van beide zeker door als ik erover beschik ;)

Afbeelding

Reactierondje doe ik later misschien even.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:19

Hierbij mijn werkje van vandaag
De werkelijkheid zit ergens ik het midden

17/366

A rabian
Afbeelding

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:19

Flux schreef:
Uska Respect voor je geduld!! Al die kleine haartjes, pfoe! Ziet er echt zeer realistisch uit. Hoelang ben je bezig geweest? A3 ook nog, man man. Zie graag meer!

Deze was eigenlijk verrassend snel af, haha :P Heb er anderhalf uur (incl. schets) over gedaan.
Het wisselt bij mij onwijs hoe lang ik over een tekening doe :)

Dan nog een reactierondje, vanaf waar ik de laatste keer gebleven ben :)

Kashmino:
Mooie stijl idd, met die stipjes!

Rijsa:
Verhouding klopt idd niet helemaal, maar vind het wel mooi hoe je de details aangeeft.

Sunny44:
Van de eerste lijkt de lijn van de nek/onderkaak iets te smal te zijn.
Het overzicht is leuk!
Bij je pastelpaard zijn de ogen goed gelukt! Je zou de high- en lowlights nog duidelijker kunnen neerzetten.

Seven:
Vrolijk plaatje! Mooie koppies zijn 't geworden.

Sanneb:
Goed bezig! Je zou het contrast nog iets omhoog kunnen halen, dan voldoet één laag ook.

Flux:
Origineel idee! Leuk ook dat grijze van het grafiet tegen de kleur in de manen/staart.

Jeika:
Errug leuk met die kleuren en de manier waarop je de kleuren hebt neergezet. Verhoudingen lijken nog niet helemaal te kloppen, maar het stoort niet vind ik.

Seven:
Leuk gedaan! Vrolijke kleurtjes en mooie blik heeft'ie.

Damned:
Errug mooi!

Larissajulia:
Mooi oog! Wat ik erg leuk vind is dat jij een bepaalde stijl hebt om hoofden te tekenen die in elke tekening op dezelfde manier terugkomt.

Maxime_Dokus:
De schaduwen voegen idd veel toe! De verhoudingen kunnen nog iets beter en het lichtpuntje in het oog mag nog wat lichter. Wel goed op weg, dus ga zo door!

Michelette:
Leuke koppies! Je manier van details weergeven vind ik erg mooi. Het onderste vel spreekt mij het meest aan door de Tinker en het veulen.

Elske91:
Leuke hondjes, heel verschillend! Je zou ze nog in kleur kunnen uitwerken, denk dat dat wel goed zou passen.

Selina:
Fineliner is fijn materiaal! Vind je paardje ook erg vrolijk. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal.

Jackytje:
Mooi gedaan! Ben benieuwd naar de uitwerkingen.

Seven:
Mooi paardje en leuk dat je de achtergrond door je kleur heen laat komen op bepaalde plekken! Vind die blauwe kleur heel gaaf :D

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:34

Uska, bedankt voor je feedback. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen zonder lagen?
Ik ben nu zover:
Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:18

Pagina 38:
Larissajulia, zeker die van 16 is mooi geworden!
Plovesb, wauw! Prachtig!
Uska, die vacht van de vos is echt heel erg mooi gedaan zeg!
Kashmino, ontzettend gave stijl!
Rijsa, mooi gedaan! De verhouding tussen de hals en het lichaam vind ik niet helemaal kloppen, maar dat kan aan mij liggen (:
Sunny44, ze zijn allemaal echt heel mooi zeg!
Seven, erg leuk gedaan!
Sanneb, het ziet er al goed uitzeg. Ga zo door!
Flux, dit ziet er echt ontzettend leuk uit. Leuk gedaan met die manen en staart (:
Jeika, leuk gedaan!
Seven, zeker mooi gedaan! Zeker die details van de neus (:
Damned, leuke stijl (: mooi gedaan!
Larissajulia, mooi!
Maxime_Dokus, de schaduwen mogen nog wel iets meer, maar het ziet er al goed uit!

Pagina 39:
Michelette, ziet er goed uit!
Elsa91, leuk! Ligt het aan mij of is het hoofd van 17 nog wel een beetje hoekig?
Selina, leuk!
Jackytje, mooi!
Seven, ziet er goed uit! Mooi kleurgebruik!
Sanneb, het wordt steeds mooier!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:22

@ Sanneb:
(hoop dat het goed is dat ik het hier neerzet en niet in PB, maar misschien hebben anderen er ook wat aan)
Als eerste: je kan ook prima met meerdere lagen werken, dat doe ik ook vaak genoeg. Het was meer een suggestie :P Ik probeer zoveel mogelijk tips te geven voor de manier waarop je een tekening kan uitwerken, omdat ik bij mezelf merk dat je er erg veel van leert om zoveel mogelijk verschillende technieken en materialen te proberen.

Wat ik bedoelde is dat je de lichte en donkere vlakken al vrij duidelijk aangaf in je hond, op een krasserige manier. Als je daar het contrast van ophoogt, hoef je geen extra lagen toe te voegen omdat hij dan al voldoende uitgewerkt is. Het contrast had je dan moeten aanpassen om het vlakke er uit te krijgen.
Je zou dan zoiets http://i63.tinypic.com/2rgyqfl.jpg of http://i64.tinypic.com/ivwht4.jpg (even in link omdat de tekeningen geen inzending voor de challenge zijn) kunnen krijgen.
Gedetailleerder in één laag kan ook. Als ik realistisch teken en maar één laag wil gebruiken, zet ik elk detail (lees: elke haar) direct met flink contrast neer (zoals ik ook bij de maanwolf heb gedaan).
Zoals je nu bezig bent, vind ik hem ook mooi worden hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:26

Oh ja, roodvos, die leefde ook nog.
Drie dagen niets getekend, eentje die ik vergeten ben in te scannen. Euh.. Wel.. Tja.

gister: veel te langwerpig, maar verder best oke. Ongeveer. De ogen zijn ook wat apart geworden.
Afbeelding
vandaag: Gebaseerd op een foto van mijn moeder. Nee wij zijn niet raar :Y) (nu moet ik zeggen dat de oorspronkelijke foto maf was, maar niet zo maf als deze)
Beetje uit verhouding en lijkt nog niet echt, maar al beter dan de vorige twee en dat is iets.
Afbeelding

reacties komen er aan. :)
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 17-01-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:44

Sanneb: Ik vind je hond echt heel mooi worden! Vooral dat donkere stukje rondom de ogen. Contrast kan inderdaad wel wat hoger, al geprobeerd om gewoon een donkerder (meer b) potlood te pakken? (ik teken zelf stiekem bij voorkeur met 6b, en dat voornamelijk omdat de 8b kwijt is)
Seven: zo leuk :D Mooi met dat witte.
Jackytje: Vosjeee! Ik ben heel benieuwd naar hoe die er uit ziet als hij af is. Het paardje is al mooi zo. Knap hoe je met maar een half hoofd toch duidelijk emotie weer kan geven. En ik word zo langzaam ook wel heel nieuwsgierig naar aquarel nu jullie er allemaal mee bezig zijn.. Toch maar eens kijken of we dat ergens hebben liggen.
Selina: Dan heb je dat lekken goed weten te beperken, ik zie er niets van. En mooie tekening verder, ik houd van lijntjes :D
elsa: schattig :)
michellette: welke zijn mislukt dan? :P
maxime_Dokus: lief neusje zit er op. En goed begin met de schaduw: misschien de volgende keer weer wat minder voorzichtig?
Larissajulia: Hah, jou herken ik aan het paardje dat je steeds tekent :D En aan je stijl, die is best herkenbaar. Heel goed op weg met deze.
Damned: Gaaf :oo
Seven: Die is ook mooi. Vooral de neus.
Jeika: Net alsof hij licht geeft, leuk effect. En veulentje zelf is ook goed gelukt.
flux: Aah, heel tof zo, die combinatie met kleur en grijs. Eigenlijk gewoon sowieso heel tof.
seven: pinkgrey fluffy unicornsarabians dancing on rainbows :)ddd
sunny: Mooooi! Ik weet niet hoe je hem opbouwt, maar misschien nog wat meer kleurtjes as onderlaag gebruiken? ALs je dat al doet heb ik niets gezegd :Y)
Rija: Leuk :) al geprobeerd om te beginnen met wat bolletjes en streepjes? Dan zijn de verhoudingen vaak wat makkelijker.
Kashimo: Ik vind die stil ook gaaf :D
uska: die ziet er uit alsof hij een heleboel werk was, streepjes! Heel erg mooi in ieder geval. De gevlekte achtergrond vind ik juist wel leuk, ook al is hij er eigenlijk niet.
plovesb: Ook heel tof, mooie kleuren.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:59

vanaf pagina 38:
LarissaJulia: leuk! lijkt een beetje op een cartoonachtig :) tweede is ook leuk getekend
plovesb: mooi! het enige waar ik mij aan stoor is de donkerdere achtergrond rondom de vrouw
Uska: wow prachtig!
Kashmino: ook mooi gedaan, leuke stijl
rijsa: eerste is goed gelukt, tweede wat jammer van de verhoudingen, maar wel mooi van contrast en kleur!
sunny: leuk gedaan, zeker als je ze zo allemaal bij elkaar ziet!
seven: heel mooi!
sanneb: prachtige tekening (zie dat je ermee bent verder gegaan)
flux: mooi! ik vind de combinatie van potlood en kleur altijd heel leuk
Jeika: leuk veulentje! kleurgebruik heb je ook goed gekozen :)
seven: aww, schattig beertje :D
LarissaJulia: weer mooi, herkenbare stijl heb je!
maxime_dokus: al een goed begin qua schaduwen, hier zeker mee verder gaan!
michelette: ik vind ze toch allemaal mooi gelukt hoor!
elsa: schattige hondjes!
Selina: mooi! Al kan je misschien de volgende keer nog wat beter letten op de hoeven :)
jackytje: alletwee mooie schetsen! ik ben benieuwd hoe ze er in kleur gaan uitzien
seven: mooi! al lijkt het oog wat te groot, het stoort eigenlijk niet
roodvos: oefening baart kunst :) ik vind de tweede zeker niet slecht hoor!

hier een overzichtje van alles tot nu toe, een tekening van vandaag komt er nog wel, maar ik heb niet veel zin... dus zal niet veel voorstellen :+

Afbeelding

Afbeelding

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:04

nr 16: Houtskool, 15 minuten. Deze viel nog niet mee! Ik vind mensen enorm moeilijk, bij deze was voor mij een enorme uitdaging. Ik had met mezelf afgesproken om een persoon met flink tempo op papier te zetten en niet te lang prutsen en kijken maar gewoon tekenen.

Als mensen tips hebben voor het tekenen van mensen, graag!

Afbeelding

nr. 17: Ook houtskool en ong. 15 minuten.

Afbeelding

Michellette: Heel tof! leuk om ze zo allemaal bij elkaar te zien, het veulentje springt er voor mij uit. Lekker grof getekend maar toch heel aaibaar!

Elsa: Leuke schetsen van hondjes. M.n. die linksboven vind ik erg sprekend.
Een tip, schets eens wat groter, dan heb je veel meer ruimte om te tekenen :D... en dan kan je ook nog een beetje spelen met je lijnen. kleine schetsen wordt al snel priegelen door het formaat.

Selina, leuke tekening! Ik vind je stijl een beetje stripboek achtig, leuk!

Jackytje: Leuke tekeningen, ik ben erg benieuwd hoe ze gaan worden! Vooral het vosje maakt me erg nieuwsgierig.

Seven: Lekker met kleuren aan het spelen +:)+ . Ik vind de schaduwpartijen op het hoofd en de 'kaaklijn' erg goed gelukt!

Sanneb: heel tof die hond! mooi opgezet! en hij komt langzaam met steeds meer contrast steeds meer het papier af. Knap hoe je dat rimpelige smoelwerk met lippen/tanden/tong er goed op hebt staan!
Tip: probeer iets minder in 'vakken' te tekenen. Ik zou het persoonlijk leuk vinden als je er ook lekker grof getekende stukken in laat, zodat de tekening lekker levendig en 'getekend' blijft, maar dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.

Roodvos: Mooi gedaan, lekker los op het papier gezet! Ik vind vooral je 2e tekening van je moeder erg leuk! Ik wordt er heerlijk vrolijk van :D.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:25

en pag 38:

Maxime dokus: Leuke tekening. Tip, probeer nog wat meer schaduwen op het hoofd te tekenen, van bijvoorbeeld de jukbeenderen.

Larissajulie: Erg leuke tekening van jou weer, ik vind je een erg leuke herkenbare tekenstijl hebben. Tip, In de manen heb je verticale lijnen getekend om de haren weer te geven, als je die verticale lijnen telkens op (horizontaal gezien) dezelfde hoogte een onderbreking geeft dan krijg je het effect van (zon) licht op de manen waardoor ze meer glans/diepte krijgen.
(Ik hoop dat je mijn uitleg snapt haha....)

Damned: heel tof werk, super!

Seven: Heel leuke tekening, mooi hoe je hebt getekend dat het zonlicht zo van achter op de vacht lijkt te schijnen.

Jeika, Leuk veulen, de verhoudingen heb je aardig goed te pakken, knap. Tip: doe eerst de achtergrond en daarna pas het paard, nu kan je zien dat je het blauw er 'omheen' hebt moeten werken.

Flux: Leuk werk en erg leuke pose! Ik vind de billen zo van bovenaf de rug gezien erg mooi getekend!

Sunny: Knap dat je die schetsen op dat kleine formaat hebt weten te maken. Gelijk een tip, ga eens op groter formaat schetsen, dan heb je wat meer experimenteer ruimte.

Rijsa: Knappe schetsen, je hebt de bewegingen goed te pakken.

uska: Ik vind vooral z'n kop een erg goede en wijze uitdrukking hebben, knap!

Plovesb: Heel mooi kleurgebruik en knappe pose zo! Ik vind vooral die knie er erg mooi/goed opstaan.

Larissa Julie: Ook hier weer jouw herkenbare stijl, leuk! Tip: probeer geen zwart te gebruiken voor schaduw, maar gebruik of meng andere kleuren voor schaduwstukken.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:55

Uska, bedankt voor je uitleg met voorbeelden. Dat ga ik zeker proberen in een volgend werk!

Roodvos, de donkerste stukken heb ik zelfs met houtskool gedaan. Eerst hb, daarna 2b dan een laag 6b en daar nog houtskool overheen. Dat krijg ik echt niet meer donkerder :) Foto is wel met mijn mobiel gemaakt en vertekend denk ik wel wat.

Pompompom, ik ben inmiddels al zover dat je idee niet meer kan, maar ook dat ga ik meenemen en in een volgend werk proberen. Voor mij zijn dat echte uitdagingen omdat ik het perfect wil hebben.

Bedankt voor de tips en reacties. Ik zal ook vaker proberen om wat over jullie werken persoonlijk te zeggen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:14

Iedereen dank voor de feedback en complimenten, leuk om te lezen! :)

Eerst maar eens even wat long overdue feedback. :)
Ik werk even van hier terug, dan zie ik wel hoe ver ik kom.

Pompompom: beide hartstikke gaaf, en wat knap met dat materiaal. Reuze goed dat je ze zo in een keer kunt neerzetten, en dan ook zonder ze teveel ‘dicht’ te tekenen. De tweede is zo zacht dat je even door z’n vacht zou willen woelen. :D

Damned: wat een collectie al, gaat hard met eentje per dag! Die laatste in puur zwart/wit vind ik erg sterk, ze springt eruit. En je ziet daarin ook dat je met handen hebt geoefend, want die ziet er heel goed uit!

Roodvos: mooie portretten alletwee. Om die laatste moest ik echt even glimlachen, haha.

Sanneb: flink project dit. Je zou eens kunnen kijken of je verschillende hardheden potlood door elkaar kunt gebruiken om nog wat meer contrast te krijgen. Ook leuk om eens wat verder te experimenteren met die vlakken waarin je werkt!

Seven: leuk, pastel! Het enige spul waar ik nooit aan ben begonnen, dus ik vind het altijd leuk om te zien als anderen daarmee werken. Lekker veel kleur in deze vos!

Jackytje: ooooh, ik ben reuze benieuwd naar de vos en haas, dat ziet er nu echt heel veelbelovend uit. Wat een mooi stel!

Selina: investeren in goed materiaal hoor, zonde anders want je paard ziet er prima uit!

Elsa: leuk zo allemaal bij elkaar op een blad. Misschien nog ietsje groter maken, dan heb je echt een mooi collage bij elkaar!

Michelette: wat een mooie stijl van schetsen heb jij! Echt genieten deze drie bladzijden. Leuk ook al die verschillende poses, gaaf!

Maxime-Dokus: lekker door experimenten. Probeer schaduwen niet uit te vegen, je mag ze echt best wat meer aanzetten nog, zul je zien dat het hoofd veel meer vorm gaat krijgen.

Larissajulia: vertel eens wat meer over deze pony! Het ziet er echt uit als een boek-in-wording jouw werkjes, ontzettend leuk. Mooi gedetailleerd deze, je ziet dat je hier veel zorg aan hebt besteed.

Seven: een beer! Wat issie mooi! Staat ook nog op mijn lijstje. Het donkerbruine deel van de vacht zou voor mijn gevoel nog wat dekkender mogen (maar he, ik weet dus niets van het materiaal af ;) ).

Jeika: leuk deze in kleur! Wellicht de volgende keer eerst de achtergrond maken, die hoeft dan niet helemaal onder het paard door te lopen maar in elk geval wel de ‘randen’, dan heb je niet zo’n lichte halo rond het paard. Wel een erg mooi cadeau om te geven zo!

Flux: ook deze al zo gaaf! Mooie combi van potlood en verf en gave houding.

Seven: deze is mij iets te ‘rainbow in your face’, haha. Wellicht dat je de kleuren iets kunt terugbrengen mocht je ‘m nog uitwerken, zodat ze wat meer aansluiten bij de paarden. Wel een mooie compositie deze twee bij elkaar!

Sunny44: ook al zo leuk al die schetsen, die kan zo aan de muur! Spannend project ook volgende maand.

Rijsa: niet gefrustreerd raken hoor, dit is gewoon lekker oefenen en dat gaat volgens mij echt helemaal prima! Zo belangrijk zijn die verhoudingen nu namelijk ook weer niet, uit beide tekeningen spreekt kracht en beweging – daar gaat een paard!

Kashmino: blijft een leuk concept, nu kijken of je het verder kunt ontwikkelen!

Uska: prachtig deze vos, wat zit hij er mooi en rustig bij. Lekker contrast ook, meer dieren graag!

Plovesb: niets over te zeggen, prachtig plaat om naar te kijken weer.

Mijn kaartjes van de afgelopen twee dagen. Ik had even heimwee naar Nieuw-Zeeland….

16/366 'Dusky dolphins'.
Aquarel.

Afbeelding

17/366 'Kiwi bird'.
Acryl, fineliner, marker, Indische inkt.

Afbeelding

Ter leringh ende vermaeck: het blijft fascinerend hoe zo'n beest een ei legt… :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 17-01-16 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:19

Vandaag even geen reactieronde, komt morgen weer. Heb morgen sollicitatiegesprek dus moet me even voorbereiden.

Dankjewel voor de feedback in ieder geval. Iedereen is goed bezig. Super leuk!

Mijn nummer 17, weer grafiet.

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:31

Ondanks dat iedereen hier veel beter is dan ik ben zal ik toch proberen de dingen die ik zie te vertellen, dus toch even een reactieronde van mij.

Pagina 37:
Seven: Ik vind dat kleurgebruik heel gaaf! Alleen de hals lijkt me iets te breed? Op het roodborstje heb ik niks aan te merken, die is behoorlijk perfect in mijn ogen.
Pompompom: hele gave stijl, super mooi!
Kashmino: Ik vind hem eng, maar wel heel goed getekend. Ben jaloers dat jij dat in zo’n korte tijd kunt :+
Plovesb: wat een gave stijl heb jij. Dat heb ik nog niet vaak gezien.
Selina: De neus had wat langer/breder gemogen, maar dat zeg je zelf ook al. De schaduwen vind ik wel heel mooi!
Damned: Ik vind hem zeker niet mislukt hoor!
Drawerlover: Ik krijg juist geen zin in de mac, zo’n hamburger is toch veel te lief om op te eten? :+
Elanor: Dit zijn werken die ik in de winkel zou kopen en ophangen wanneer ik een eigen huis had!
Jeika: door meer schaduw was er wat meer diepte ontstaan denk ik. Het hoofd vind ik wel heel sprekend!
Larissajulia: De schaduwen die je zo perfect bij het paard hebt, zouden ook mooi zijn bij het mensje denk ik  De tweede tekening vind ik wel heel sprekend, de band tussen paard en mens is heel duidelijk te zien.
Maxime_Dokus: de neus mag wat minder spits, maar de kleuren vind ik wel heel mooi!

Ik was heel enthousiast op pagina 37 begonnen, toen merkte ik wat een werk het was, dus ben ik meteen doorgegaan naar pagina 39 :Y)

Michellette: Ik kan alleen maar hopen dat ik op een dag ook zo kan tekenen.
Elsa91: wat een schatjes. Zeker het hondje midden boven vind ik erg leuk.
Selina: Ik kan niet zien dat die lekt hoor.
Jackytje: Ik ben van beide heel benieuwd naar het vervolg. Zeker het paard vind ik nu al ontzettend gaaf!
Seven: Ik vind het kleurgebruik heel mooi!
Sanneb: wat een sprekend hoofd heeft hij!
_roodvos_: Ik vind het net van die kunst die je altijd in musea ziet hangen, zo’n soort stijl heb jij bij mensen.
Damned: wat veel verschillende dingen heb jij al gedaan! Ben benieuwd naar de rest van het jaar.
Pompompom: Ontzettend gaaf! Hele mooie stijl ook!
Elanor: wow.
Rijsa: Ik vind hem nog een beetje statisch, maar wel heel gaaf!

edit: enters toegevoegd

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:36

Elanor: weet je dan ook wat dan fijn materiaal is? Heb nu gewoon van die stabilo fineliners maar zullen wel betere merken zijn? Ga wel binnenkort goede kleurpotloden kopen :)
Ziet er apart uit zo'n skelet, vind je tekening ervan een mooie combinatie van materiaal.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:38

Selina, ik gebruik zelf fineliners van Staedtler en Rotring, misschien kun je daar eens naar kijken. Maar er zijn vast ook nog andere merken die prima voldoen hoor. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:41

Elanor schreef:
Selina, ik gebruik zelf fineliners van Staedtler en Rotring, misschien kun je daar eens naar kijken. Maar er zijn vast ook nog andere merken die prima voldoen hoor. :)

Dank je, zal eens googlen. Vind het namelijk wel een mooi resultaat geven, keer wat anders dan potloden.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:00

Iemand vroeg of ik meer over de pony die ik steeds teken wilde vertellen, graag :D
Hij was mijn eerste pony, en betekent enorm veel voor me. Hij gaf me zoveel vertrouwen! Ik kon echt alles met hem, vrijheidsdressuur, tuigloos rijden, springen, dressuur, echt alles.. Hij is op dit moment 31 jaar oud. [ITP] 2015, een jaar vol tranen voor ons In dit topic staat een beetje ons verhaal, vorig jaar is hij weer terug gegaan naar zijn vorige eigenaren, de reden staat ook in het topic. Ik mis hem enorm, maar hij heeft het echt super en ik mag hem ook gewoon opzoeken, maar helaas is het wel een eindje rijden

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:57

Afbeelding
pink fluffy unicorns dancing on rainbows :)ddd

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:49

Jeika schreef:
[ Afbeelding ]
pink fluffy unicorns dancing on rainbows :)ddd

Moest je dat er nou bijzetten? :+
Dit wordt een lange nacht :')