[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:55

Wauw, wat komen er prachtige tekeningen voorbij! (het zijn gewoon geen schetsen te noemen, zo mooi!)

Ik ben stout geweest deze maand en heb nog helemaal niks getekend (ik loop dus 18 schetsen achter :oo ), dat komt door drukte met school, wat natuurlijk voorgaat. Volgende week of in ieder geval in maart pak ik de draad weer op en mijn doel dit jaar is dan om minimaal 300 schetsen te hebben gemaakt (geen 337 want in mei ga ik het vast ook heel druk hebben met leren voor mijn eindexamen). :)

Voor de mensen die het nog wel volhouden om elke dag (of elke week) een schets te maken, super! Ga vooral zo door, er komen prachtige tekeningen voorbij!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:05

RenskeFrea Het silhouet van gisteren is mooi hoor, de kleuren er omheen ook. Geeft, vind ik, echt zo'n zomeravondzon gevoel. Die van vandaag mag er trouwens ook wezen. Inkleurduiveltje heeft het goed gedaan, lekker pittig vuurpaard in een heel goed gelukte steigerhouding.
Fnanne Kan hetzelfde zeggen van jouw paard vandaag. Lijst erom en hangen. Hij is gaaf!

Ik doe vandaag gezellig mee met de geeltinten (okay, die van mij is dan iets meer oker, maar kniesoor hoor) en pittige paardjes.
Met referentieplaatje omdat de fantasie na een dag plakken en knippen op bestelling wel een beetje op was. Stift en krijtpotlood op papier wat eigenlijk donkerrood was, maar wat ik toch niet zo mooi vond en dus digitaal 'ietsjes' heb aangepast.

Boisterous
Afbeelding

Nienke15, fijn dat je het straks toch wel weer wil oppakken, school gaat natuurlijk voor, jij maakt ook van die mooie dingen, daar wil ik best meer van zien. Silverstorm mag van mij ook wel weer wat posten, jij maakt ook zo van die feestjes om naar te kijken.

LoveGlove

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:35

Mensen ik hou het nu al niet meer vol. Ik heb het zo enorm druk dat tekenen er gewoon niet meer inzit. Ik haat school :(
Ik kan wel zo af en toe wat plaatsen maar elke week lukt niet meer

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:42

Dank je wel voor het commentaar iedereen :) De verhoudingen van het hoofdje was idd de reden dat ik er niet zo blij mee ben. Heb ook nog aardig ruzie gehad met het snuitje, wat ook wel te zien is aan het witte waasje erom heen :o . Manen is dan idd weer iets waar ik wel weer heel blij mee ben. Vind die zelf idd ook erg goed gelukt.

Ik vind je tekening van vandaag weer erg gaaf Pluizebolpum, net als je nachtmerrie van gisteren. Zoals Fnanne al zegt van die; lijstje erom en ophangen :)

Inkleurduiveltje had dan andere ideeen RenskeFrea, toch is die erg leuk geworden. Houding is erg goed gelukt. Je silhouet van gisteren is ook erg goed gelukt. Is idd nog lastiger tekenen dan het lijkt. Heb er zelf laatst ook eentje getekend, maar dan een huilende wolf op een rotsblok met een volle maan als achtergrond. Je weet idd soms echt niet meer wat je precies aan het tekenen bent. Die sensatie had ik ook al. Vooral bij het tekenen van de pootjes, raakte ik de weg een beetje kwijt.

Tja kan over die van jouw niks anders te zeggen, dan weer fantastisch werk Fnanne. Jij hebt echt een hele mooie schilderstijl. Schilder je nu trouwens uit je hoofd? En dan bedoel ik meer; zet je eerst een ruwe schets neer of schilder je gewoon uit de losse pols. Ben daar toch wel benieuwd naar.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 02:15

Mag ik ondanks dat ik laat ben nog meedoen :D ?

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:16

Wat mij betreft wel, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch :)
Ben benieuwd naar jouw creaties!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:22

cavallo_uomo schreef:
Mag ik ondanks dat ik laat ben nog meedoen :D ?

RenskeFrea schreef:
Wat mij betreft wel, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch :)
Ben benieuwd naar jouw creaties!

Mee eens!
Ben zelf ook wel benieuwd!

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:21

Afbeelding
Dag 1 :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 18:49

Denise dank voor je compliment! -vandaag alleen geen ecoline op het menu...-
Renskefrea: hij zit toch heel correct in elkaar zo? Geeft een zomers gevoel :)
Nienke :wave:
Pluizebolplum: toepasselijke titel :j mooie sfeer neergezet.
Cynn: dank je :) het wisselt wat ik doe. Gisteren ontstond zonder schets en uit het hoofd. Vandaag is naar aanleiding van een voorbeeld.

Afbeelding
Acryl op papier, nummer 50 :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:40

wel erg knap hoor; dat je zoiets gewoon uit het hoofd kunt schilderen.

Deze van vandaag is echt een heel lief teder plaatje geworden <3

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:58

Fnanne die is echt mooi! Allen zit die man nou in z'n neusgat :?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:51

Pfoe, ik loop ook achter... Ik ga jullie ook niet vervelen met mijn tekeningen die ik wel gemaakt heb, want dat zijn er te veel en te veel lelijken :')
Ik ga dus vrolijk digitaal verder, want heb geen goede telefoon meer tot mijn beschikking om snel te uploaden.

Ik werk nu voor een maand gratis met photoshop CC, en het is echt nog even uitvogelen.

Afbeelding

Simpel als maar kan...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:19

cavallo_uomo Hoi nieuwe! Leuk plaatje om mee te beginnen. Lekker clean en duidelijk.
Fnanne Wow...Wat een ontzettend mooie, intieme sfeer heb je daar neergezet. Potverdorie zeg...
prugelpiet Hihi, wat een heerlijk vrolijk cartoonpaardje. Ik vind 'm leuk.

Na een melige discussie over het nut van huisdieren in het algemeen en eenhoorns in het bijzonder kwamen we tot de conclusie dat die laatste categorie niet alleen heel decoratief in de tuin staat maar dat je er ook heel best was aan kunt ophangen als je er dan toch twee hebt. Dat leidde tot dit snelle schetsje:
https://lh6.googleusercontent.com/-wjFe ... G_0001.jpg . Vond ik eigenlijk ook al best heel aardig maar heb 'm thuis nog wat uitgewerkt.
Met vulpotlood en fineliner opgezet, gescand en daarna digitaal ingekleurd en een beetje bewerkt. Het beeld in mijn hoofd was toch nog ietsjes anders, had nog wel iets beter uitgewerkt kunnen worden en ontdekt dat ik de wasmand vergeten ben maar toch vind ik 'm best geinig.

Laundry Day
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:20

Je manier van schetsen vind ik erg leuk :)
Leuk dat je hem uitgewerkt hebt. Had ik nou maar unicorns hè.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:24

haha zo'n 'wasrek' wil ik ook wel :D . Hij is echt heel leuk.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:00

Misschien een beetje onbeleefd om te vragen maar wil iemand iets zeggen over mijn tekening (sorry ik ben heel nieuwsgierig) :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 22:36

:o sorry, welkom cavallo_uomo :)
En een nette binnenkomer, de aanhechting van de oren verdienen nog een blik, denk ik. Teken je veel? Enne... De hand rust op de neus :) (was althans de bedoeling ;))
Ow en ik wil ook zo'n wasrek pluizebolplum! Heerlijk!
Prugelpiet: Hihi, wat een guitig koppie! En veel plezier met je photoshop!
Cynn dankjewel :)

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:48

De hand rust op de neus :? Ja ik teken best veel, maar word een beetje ontmoedigd door die tekeningen op bokt :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:11

Cavallo_uomo, leuk plaatje, mooi begin. Ik vind het oog en de neus vooral erg leuk gelukt. Ik mis idd nog net een paar lijntjes in de oren zodat die ook meer diepte zouden krijgen :)
Gewoon lekker door oefenen, als je het elke dag doet gaat het binnen de kortste keren veel makkelijker!
Fnanne, ja het eindresultaat van gister heb ik niks over te klagen, vind m zelf ook tof (heb hem nu als achtergrond op mijn computer op het werk :P) duurde alleen even voor ik er was ;)
Mooie plaat weer vandaag. Spreekt veel emotie uit het gezicht van de persoon. Ik moest ook wel even kijken naar de hand op zijn neus, maar ik doe het je zeker niet na, hahaha :P
Prugelpiet, ik vind het een erg leuke cartoon, kijkt lekker vrolijk. Vooral lekker blijven posten hoor. Er is niks goed of fout, en alles is leuk om naar te kijken :)
Pluizebolpum, jouw steigerend paard van gister vind ik supertof. Minstens zo vurig als mijnes :D
Van vandaag vind ik ook erg leuk. Ik ben jaloers op jouw achtergrondcapaciteiten, daar heb ik altijd flink ruzie mee. Ik vind deze bomen en de hele sfeer zo mooi. En een erg grappig idee ja, zou er zo 2 nemen :P

Vandaag heb ik wat extra kleuren potloden gehaald, wat extra bruin tinten en ook een paar grijze om deze beter te kunnen maken. En ik had erg veel zin om eens wat uitgebreider aan de slag te gaan, dus ik ben nu zo ineens een paar uur verder beland :)

Afbeelding

Mijn scanner laat naar mijn mening veels te veel rood papier doorschemeren, dus ik heb een foto gemaakt (ietsje onscherp maar filtert wel al het gekke streepjespapier weg :+ )
De scan in link, die kleuren komen wel beter overeen.
Het origineel zit er ergens tussenin :) Coloursoft potloden op rood A4 karton.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 10:41

Mooie tekening renskefrea! Wat een trotse houding en blik!
Cavallo_uomo ik bedoel dat de hand op de neus van het paard ligt :D

Afbeelding
Mijn nummer 51; inkt op papier.
Naar aanleiding van een foto die ik gisteren maakte van mijn bijrij paardje Machino :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:07

hier is mijn tekening voor week 8. fineliner, pastel potloden en voor de achtergrond een gewone bruynzeel kleurpotlood. Duur: ong anderhalf uur

Ben er heel tevreden mee, vind alleen jammer dat ik pas zag dat het rechteroortje (voor de kijker links) veel te groot is toen ik helemaal klaar was. Kan het nu niet meer corrigeren. Ach ja, volgende keer beter...en is eigenlijk het enige echte minpuntje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 20-02-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:08

5 minuten schets 2 arabiertjes
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:34

3 snelle schetsjes (mini)
Paar mij per schets

Afbeelding

Close up