[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:12

Ik geloof ook niet dat er foto's waren gepost van alle kleuren of zo, maar gewoon een aantal achter elkaar, was erg leuk om te zien.
Ik had eigenlijk vanmiddag willen besteden aan Parijs kaartjes printen met adresjes erop, maar ja... pffft. Stomme PbN obsessie. ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:56

M'n luipaard is gearriveerd *\o/*

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:11

Geweldig Nerwen!!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:18

Ik ga er zo gelijk maar aan beginnen :)
En hoewel voor zover ik kon zien niet nodig, wil ik toch wat van die techniekjes uitproberen zoals dat dry brushing enzo. Maar dat komt pas op 't laatst.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:21

Ze geven het op het papier aan als het nodig is, met stippellijnen, streepjes e.d. En dan staat er ook uitleg vermeld hoe het moet. En je kan het natuurlijk altijd zelf doen zonder instructie!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:00

Ik heb net de witte arabier (van Dallista d'r avatar) besteld op EK Success Brands; €13.04 inclusief verzenden, nu maar hopen dat ze me er niet uit halen bij de douane :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:01

Hoop het ook voor je!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:30

Vernissen is trouwens een aanrader, heb net m'n olifanten even goed bekeken en het ziet er fraai uit. Hele mooie glans erover.

Vanillia schreef:
Ik heb net de witte arabier (van Dallista d'r avatar) besteld op EK Success Brands; €13.04 inclusief verzenden, nu maar hopen dat ze me er niet uit halen bij de douane :P

Gebeurt niet, tot 22 euro is gratis: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... uitenland/

Dallista schreef:
Ze geven het op het papier aan als het nodig is, met stippellijnen, streepjes e.d. En dan staat er ook uitleg vermeld hoe het moet. En je kan het natuurlijk altijd zelf doen zonder instructie!

:j Zelf doen zonder instructie :D Nou ja, met een beetje hulp van iemand die echt kan schilderen.
Dit is wel wat meer echt schilderen, ook met mengen enzo. Bij de Schippers hoeft dat niet, en daar heb je ook geen dingen als dry brushing enzo.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:56

Nerwen schreef:
Vernissen is trouwens een aanrader, heb net m'n olifanten even goed bekeken en het ziet er fraai uit. Hele mooie glans erover.

Om de een of andere reden vind ik het een heel eng idee, al is het met dat beetje vernis bij die Ravensburger verder prima gegaan. Toch maar een keertje dat potje vernis dat al minstens een half jaar op mijn bureau staat openmaken dan... :o
Vanillia schreef:
Citaat:

Citaat:
Gebeurt niet, tot 22 euro is gratis: http://www.postnlpakketten.nl/klantense ... uitenland/

Dat is inderdaad geen enkel probleem.

De reden dat het zo goedkoop verstuurd kan worden is omdat ze in de VS (en bv Duitsland, hoera) puur naar het gewicht kijken (tot bepaalde afmetingen, dat wel, maar die zijn kennelijk nogal ruim)... en zo'n painting met een paar potjes verf met een lichte kartonnen doos eromheen weegt heel weinig. In NL betekent een pakje dat niet door de brievenbus past al meteen pakketpost, en dat is binnen NL volgens mij al duurder dan zo'n painting uit de VS laten komen. Echt belachelijk gewoon. :(

Citaat:
Dit is wel wat meer echt schilderen, ook met mengen enzo. Bij de Schippers hoeft dat niet, en daar heb je ook geen dingen als dry brushing enzo.

Sommigen hebben het inderdaad helemaal niet, andere een paar, en ik dacht dat ik er ergens eentje heb die drie verschillende technieken gebruikt. Maar ook zonder kunnen sommige paintings knap lastig zijn. Ik ben ongeveer een jaar geleden dus begonnen met Paintworks, met de white stallion, en toen ik hem eindelijk afhad zwoor ik dat ik nooit en te nimmer er nog eentje zou maken (ha, ja, dat heb ik ook echt lang volgehouden... not! Als je het virus eenmaal te pakken hebt...). Die is echt zo gedetailleerd, als je daar geen superfijn penseeltje bij hebt waar je goed dunne lijntjes mee kan maken, en een paar goede ogen, dan is het echt geen lolletje. Wist ik veel dat ik kennelijk meteen een van de moeilijkste van Paintworks te pakken had (de anderen die ik tot nu toe gemaakt heb zijn bij lange na niet zo lastig, toch een stukje minder gedetailleerd, al komt deze Moonlit Paradise op sommige punten wel in de buurt, vooral met die grote golf in het midden).

Neemt niet weg dat die white stallion wel super mooi geworden is, IMHO, ben er nog elke dag heel erg happy mee, het was de moeite meer dan waard!!!
Laatst bijgewerkt door Dallista op 07-01-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:02

Wat betreft vernis, wel goed opletten dat je acrylvernis hebt :j En je kan het altijd eerst uitproberen op een klein hoekje, dat heb ik ook gedaan. Ik heb het ook làng uitgesteld, maar uiteindelijk toch blij dat ik het gedaan heb :+ En je kan weer over vernis heenschilderen zelfs.

Ik ben er al achter gekomen dat een héél fijn penseeltje wel een must is ja. Deze week maar even een nog fijnere halen (heb nu een nr 2 gebruikt).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:10

Nerwen schreef:
Wat betreft vernis, wel goed opletten dat je acrylvernis hebt :j

:D Nee joh, ik ga er lekker een pot olieverf vernis overheen gooien!

Kan wel lachen, maar serieus, ik heb ooit eens de fout begaan een sinterklaas surprise te beschilderen met olieverf.
Om de een of andere reden was de verf een week later, op sinterklaasavond, *nog* niet droog. Goh... O:)
Zoiets zal me niet een tweede keer overkomen!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:22

Net samen met mijn mams een schilderij uitgekozen en ik ga deze voor haar schilderen:

http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/p40570.html

Ze wou graag een boeddha, maar van schipper is daar maar 1 van en die vond ze niet mooi dus dan deze maar. =D

Zover was(en nog steeds ben) ik gister.
Afbeelding

Begint zo mooi te vormen nu.
Ik begin steeds meer te zien hoe ik die eerste kleur(wit) heb verpest trouwens lol.
Aan het einde eventueel maar over doen of netjes overheen schilderen een beetje.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:17

Dat is het mooie van acryl, je kan er altijd weer overheen :)
Maar leuk is dat hè, hoe meer kleur, hoe meer je schilderij tot leven komt.

Ik vind m'n luipaard ook al zo mooi worden nu :+:

Haha Dallista :')

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:38

Cindeeh: Hij word al mooi zeg.!! De luipaard heb ik ook gemaakt een echte aanrader hij is echt geweldig.. <3
offline: nice avater.. <3

Dalista hij is echt gaaf zeg..!!

Nerwen Hou je ons met foto's op de hoogte.. ? Ik zit nog steeds in 2strijd.. :P

Jullie zijn wel snel gegaan zeg..!! Ik heb nog steeds niks besteld.. Ik wil de wijn 4luik gaan maken voor mijn moeder denk ik..misschien dat ik zo eindelijk eens wat ga bestellen.. Overmorgen word ik geopereerd dus als ik weer een beetje kan zitten heb ik dan wat om handen.. :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:58

O ja, die luipaardendrieluik wil ik ook nog 's maken.

En tuurlijk ga ik foto's plaatsen :j Zal proberen per kleur, maar dat is nu al niet helemaal gelukt :+ Hij wordt wel gaaf!

De wijnvierluik is ook leuk. Ze hebben nu ook één met cupcakes en vlinders. Is ook wel grappig.
En beterschap!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:19

klopt ja die vind ik ook leuk.. Die met de cubcakes had ik leuk kunne maken voor mijn schoonzusje maar die had ik de laatste gemaakt.. :+ Mam wilt eigenlijk niet dat ik er een voor der maak maar dacht die zijn klein dus hangt ze ze maar in de logeerkamers ofzo.. :P
Is die luipaard erg moeilijk..?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:32

Nee, niet moeilijk. Wel veel hele kleine vakjes en je moet dus kleuren mengen (lang niet alles hoor, maar een deel wel), maar verder hetzelfde als de Schippers.
Oh en bij sommige Paintworks kan je dus technieken toepassen als dat dry brushing enzo, maar bij de luipaard hoeft dat niet. Kan wel natuurlijk :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:16

Bedoelen jullie die paars/blauwige luipaard op die boom uit mijn post? Daar hoef je de verf toch niet te mengen? =o

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:13

@Cindeeh, nee bij die hoef je de kleuren niet te mengen.
Ik ben op moment nog met dat schilderij bezig!
Die wordt echt supergaaf!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:56

Nee die luipaard waar we het net over hadden is van paintworks. Die van schipper hoef je niet te mengen.! Die word ook heel mooi. Als je een heel aantal pagina's terug kijkt zie je mijn panter toen hij Klaar was.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:21

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:37

Hehehe, nou zijn er drie verschillende bestellingen onderweg. Eentje uit Canada, eentje uit Duitsland (al zal die inmiddels wel gearriveerd zijn op mijn adresje aldaar), en heb van Paintworks nu ook bevestiging van de 25% korting bestelling / verzending van een paar dagen geleden.

Jammer dat ik nu geen tijd heb om te schilderen... :-(

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:05

Oehhh leuk allemaal, jullie bestellingen!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:44

Ik dacht zal ook eens een fotootje plaatsen :-)
Van de orchideetjes heb ik geen foto terwijl ze wel al klaar zijn.

Dit is de lavendel die ik voor mijn schoonmoeder heb gemaakt, ze was er erg blij mee
Afbeelding

En dit is de Big 5. Ben hier niet zo blij mee. Zoals gezegd was elke verf uitgedroogd en was er bijna niet mee te werken, ook na water bijvoegen niet. Dekte slecht, etc.
Ook vind ik de kleuren helemaal niet mooi uitgekomen, vind het veel te oranje.
Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:45

Wauw, vind ze er beide héél gaaf uit zien hoor :wow: !!
Hoe lang ben je nou met 1 zo'n drieluik bezig? Ik weet nog dat ik over de mijne maanden heb gedaan (en ja, bijna iedere dag aan gewerkt :') ).