magriet schreef:IK zag dat vanochtend op de tv. Sneu verhaal.
Ik ben nog maar een beginnende breier en ben aan het laatste onderdeel van mijn popje toe. Paar dingen die ik niet begrijp:
1)eerste naald recht, brei dan verder in tricotsteek. Moet ik dan met een rechte of met een averechte naald beginnen.
2) verderop staat brei 10e en 11e steek samen, maak een draadomslag over de naald en brei steek 12 en 13 ook weer samen.
Wie kan me dit goed uitleggen.
Ben ik al
1: 1e naald = recht, 2e naald = averecht; dan krijg je tricotsteek.
2: je breit dus 9 steken, 10+11 samen, haalt de draad naar voren
onder de rechternaald, dan brei je 12+13 samen en heb je meteen een omslag! Als je tussen 10+11 eerst een volledige omslag maak, krijg je een veel groter gaatje dan noodzakelijk/mooi is.
Het verhaal over die taxi is heel sneu maar het plezier in de omgang met paarden en het rijden is GROOT

. Er rijden daar mensen die autistisch zijn, down-syndroom, spastisch, overige fysieke en/of psychische afwijkingen. Daarom zijn er maar weinig ruiters die zelf poetsen (beetje moeilijk in een rolstoel bijvoorbeeld). Ik poets ook nooit zelf, mest de box niet uit, kortom: ik rij alleen maar

. "Mijn" vaste paard staat altijd keurig verzorgd in de box als ik op de manege kom. Het enige wat ik zelf doe, is optuigen maar dat komt omdat ik een eigen zadel heb. Soms, als ik veel last heb, vraag ik daar hulp bij. Of zoals gisteren (na 1,5 uur rijden) komen ze uit zichzelf helpen met het afzadelen.