[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:56

idee van de paperclip is denk ik Tip-van-de-week :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:08

paperclip werkt inderdaad super, heb ik ook altijd gebruikt in het begin, nu heb ik een orgniele. werkt wel iets fijner al gebruik ik ze nog alleen om mijn werk veilig weg te leggen zonder dat het uitgetrokken kan worden.
ik ben benieuwd naar je octopusje.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:14

Ik gebruik ook altijd een paperclip :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:32

het is gelukt het is gelukt het is gelukt!!!! het hoofd is af :D Moest alleen 3 keer opnieuw beginnen.. eerste keer bleek mijn bolletje wol niet lang genoeg, tweede keer belde mijn broer me op waardoor ik de tel kwijt was :P Had een klein steekoorbelletje gebruikt om iedere keer de eerste steek te markeren.. ik ben echt blij!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:18

super goed zeg wel een foto maken als hij af is.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:06

sneeuwvlokken haken? voorbeeldje??

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:40

Goh zelfs hier Amigurumi.
Ik ben ook met het virus aangestoken een tijdje terug. Ze zijn ook zo leuk om te maken, maar ook om weg te geven.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:23

kom me weer even melden...

Ben vol enthousiasme bezig met deze:
Afbeelding
Foto van internet... zover ben ik nog niet lol

En heb onderhand al wat foutjes bij mezelf ontdekt, bij deze en mijn vorige projectje (vogeltje), kwam erachter dat ik door de voorste lus haakte ipv onder beide lussen door te steken (bij draak is het nu wel goed). Na wat geëxperimenteer had ik eindelijk uitgevonden wat 'ze' bedoelde met 'terughaken' langs de ketting.
Maar probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik op de een of andere manier binnenstebuiten lijk te haken.

Ik ben nu met het hoofd bezig en 'bijna' klaar, maar hij zit dus binnenstebuiten, tuurlijk kan ik mijn haakwerk voor het opvullen omkeren, maar dan klooi ik een beetje met de laatste 2 touren na het opvullen, weet dan niet goed hoe ik het vast moet houden, want ik kan dus niet van hand wisselen (als dat het probleem is).
Hebben jullie dit ook? Of hebben jullie een idee waar het aan ligt dat ik binnenstebuiten haak, en/of tips om dit dus niet te doen :P

Verder blijf ik nog steeds erg enthousiast en heb langzamerhand ook wat meer dingetjes aangeschaft, oogjes, vulling, tourenmarker (hoewel paperclip ook goed voldeed), en meer kleuren wol natuurlijk :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:30

tis inderdaad even wennen kan het ook lastig uitleggen, ik haak de eerste paar toeren meestel binnenstebuiten, athans hij krult vanzelf zo, ik draai hem gewoon de andere kant op, dus met de bolling naar mij toe, je steekt dan van buiten naar binnen, tja hoe leg je dat uit he. op youtube kan je er volgens mij wel filmpjes van vinden, als het niet lukt zal ik wel een foto maken hoe ik haak,
laat het me maar weten als het niet lukt, of wellicht kan iemand anders het makkelijker uitleggen, tis echt een kwestie van even wennen. in het begin vond ik het ook raar.

dibbes is leuk he, heb hem ook gemaakt voor iemand, die helemaal dol is op draakjes.

Afbeelding

en dit kleine paardje heb ik ook af,
Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:34

dobbel schreef:
tis inderdaad even wennen kan het ook lastig uitleggen, ik haak de eerste paar toeren meestel binnenstebuiten, athans hij krult vanzelf zo, ik draai hem gewoon de andere kant op, dus met de bolling naar mij toe, je steekt dan van buiten naar binnen, tja hoe leg je dat uit he. op youtube kan je er volgens mij wel filmpjes van vinden, als het niet lukt zal ik wel een foto maken hoe ik haak,
laat het me maar weten als het niet lukt, of wellicht kan iemand anders het makkelijker uitleggen, tis echt een kwestie van even wennen. in het begin vond ik het ook raar.

Ah dan snap ik al waarom ik binnenstebuiten haak lol, ik steek nl van binnen naar buiten... dat zal het wel zijn, zal het na het hoofd eens proberen bij het volgende 'grotere' onderdeel.

Het paardje (meerdere die ik hier gezien heb), vind ik echt geweldig, is dit je eigen patroon of heb je deze ergens van het net af geplukt? Die wil ik nl maken voor mezelf als sleutelhanger voor mijn stalkast :)
Btw, ik heb me nog niet aangemeld voor ravelry, maar heb gehoord dat dat ook een erg goede site is? Wel een andere site met veel patronen gevonden maar moet nog uit gaan vogelen hoe de patronen te vertalen want zonder patroon haken lukt me nog niet

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:40

Klopt gewoon het bolletje na je toe drukken en dan kan je eigelijk niet anders als van buiten naar binnen steken, (ik heb letterlijk eelt op mijn vinger ervan, daar steek ik dan tegen aan.)

paardje is mijn eigen haakpatroon, krijg er veel vragen naar, dus wie weet komt het te koop, al ben ik daar wat huiverig voor :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:58

Ik heb weer wat nieuws bedacht.... ik wil mutsen haken voor mijn zusjes.. met oorflappen en kattenoortjes eraan.. iemand enig idee hoe ik dit, als super-beginneling, kan doen? Heeft er iemand een patroon? Ook wil ik een muts maken voor een goede vriend van mij, een gewone simpele muts..zonder frutsels eraan. De patronen die ik kon vinden waren voor damesmutsen en dat kan ik hem niet aandoen :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:52

als je googled op drops, kom je op een site uit met nederlandse (en ook brei) haakpatronen, er staan daar heeel veel mutsen bij,

ook heb je revelry.com staat ook heel vee op, nadeel is vrijwel alles is engels, dus dan moet je dat wel al onder de knie hebben.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:25

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:47

Kayila schreef:
sneeuwvlokken haken? voorbeeldje??

Gehaakte sneeuwvlokken:
Afbeelding

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:58

zo dat ziet er leuk uit zeg, gaje ze leuk ophangen?? en met welke haaknaald heb je ze gemaakt, een hele dunne of niet?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:02

Ik heb ze met een naald 2 gemaakt. Ik ga ze eerst in de stijfsel zetten en dan ophangen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:07

o 2 hij oogt dunner komt omdat ik clover gewend ben denk ik, ik haak standaard met 2 dus opzich valt het dan mee,

wat voor stijfzel gebruik jij?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:08

Ik ga suikerwater proberen. Heb er nog geen ervaring mee, dus ben benieuwd.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:41

nou laat je weten hoe het ging, ben benieuwd, ik ken het oook niet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:15

Zijn mooi Anke... heb je daar patroon van?
Vind ik ook wel leuk om te maken voor het raam ofzo.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:23

Die zijn mooi ankem!

Ik heb gister even zitten googlen voor wat patroontjes van sneeuwvlokjes.
Er zijn er een heeeeeeleboel!!
Niet allemaal even mooi, maar heb een aantal leuke gevonden.
heb maar op een wat simpele geoefend en dat gaat super makkelijk!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:49

Kom ook weer even binnen vallen.

Wat een leuk idee die sneeuwvlokken hebben jullie links van patronen enz?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:11

Ik heb die van mij op ravelry gevonden. De kleine is erg eenvoudig en snel klaar. Dit is de link: http://www.bhg.com/christmas/cards/croc ... ft-topper/
Hij is wel in het Engels.
Er stonden heel veel, maar lang niet alles vond ik mooi. Deze vond ik beide mooi, maar de grote was een vrij lastig patroon.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:25

Leuk die sneeuwvlokken. Ik heb ooit een engeltje gehaakt. De vleugels heb ik ook stijf gemaakt met suikerwater. Werkt goed.

Hier mijn laatste creatie: een lekkere gehaakte deken voor op de bank.
Afbeelding