[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:29

dat was ook zo op de foto hoor :D het achterbeen is heel wit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:32

Allereerst: Ik ben slecht in taxeren. :')

Blz. 37
jannaa_: Ik vind het paard nog teveel egaal qua kleur. Aan de donkere manen en staart te zien is het een bruine? Maar waar zijn dan de zwarte benen? Het rechtervoorbeen vind ik wat onrealistisch. De hald is aan de bovenkant ook te dik. Toch kun je er wel uit opmaken dat je er gevoel voor hebt! Ik denk dat je met veel oefenen nog veel beter zult worden. 15/20 euro

trisca
Gezien het formaat zeker wel 60 euro. Mooi hoor!

myou
Leuke tekeningen, maar ik denk niet dat je hier al geld voor kunt vragen.

saskiakefie
15 euro

Shiry
Wat mij betreft mag er véél meer contrast in. Dan wordt het al snel veel mooieren gedetailleerder! Voor nu, 5/10 euro.

Blz. 38
Tinky12
Ik vind het erg moeilijk om digitale werken te taxeren. Ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij 300dpi. Met wat voor grootte tekening kan ik dit vergelijken???
De manen van de eerste vind ik té fijn. Van de tweede wel heel erg mooi! De ogen heb je heel mooi gedaan. De rest vind ik er op de een of andere manier wat te computerachtig uitzien.
30/40/50 euro, zoiets?

drafbalk
15 euro. Ook hier zou ik meer contrast willen zien (zoals bij dat linkerachterbeen aan de buik-kant).

roosjelove
Ik vind het geheel wa slordig en ongedetailleerd. Jammer ook van de vlek achter de ruiter. +- 5 euro

Andante
Lief! 20/25 euro

boooo
Probeer met meerdere lagen pastel te werken, zodat het geheel dekkender wordt. Nu zie je het papier er heel duidelijk doorheen. Het ponietje heeft ook maar 1 oor?
Ik zou hier nog niets voor geven, nog even dooroefenen. :)

_Bitje_
Zoals ik in het topic al zei; leuk! Ikvind de stippen te hard, zou deze zachter maken door ietswat te vegen. Maar misschien is dit gewoon je stijl.
50 euro.

Dan hier mijn nieuwste. Pastel op a3. :)

Afbeelding

BrigitteB61

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:26

Tinky: ik dacht echt dat het airbrush was :) Wel erg mooi... als je ze zo afdrukt op kwaliteit papier en mooi inlijst kom je nog een heel end ;)

Hier een klein voorbeeld van mijn werk

Afbeelding

Twee quarter horses die ik moest schilderen voor een Fokkerij in Limburg. De Palomino is de stam moeder en de Vos is hun dekhengst
Kwaliteit foto is erg korrelig maar anders kreeg ik een heel klein fotootje hier dus ,moest hem 'opblazen'

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:05

wauw <3 <3 brigitte, respect!! ik denk wel 100 euro ofzo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:05

Even bijwerken...

pag 38

Booo...zoals de rest al zegt,nog wat meer aandacht aan je tekening besteden ;)
Bitje....Ik vind hem erg leuk geworden,mooi van formaat.Euro of 30 denk ik wel.
Wuis...Vind het halster niet fijn eruit zien,de neusriem loopt optisch niet lekker.Portret en face bij paarden blijft erg moeilijk,probleem vaak bij de ogen.De neus zou ik ook graag met wat meer contrast zien.Toch vind ik hem mooi geworden...rond de E20,- zonder halster zou ik er meer voor geven.
Je vraag over 300dpi...dat betekend 300 Dots per inch.Dat is de pixeldichtheid zeg maar.Hoe meer puntjes er per inch zitten hoe mooier het werk.Je kunt dit werk ook makkelijker uitvergroten.
Mijn werk kan afgedrukt worden denk ik tot A1 zo'n beetje...afhankelijk van de tekening zelf.Toevallig heb ik er een op canvas af laten drukken van 30 x 40 cm en deze is haarscherp :)
Heb er wel foto van gemaakt maar weet niet of die goed is gelukt,zal eens kijken of ik hem in de loop van de dag kan plaatsen.

Brigitte...ik zit erover te denken om een goede pinter aan te schaffen zodat ik zelf kan bepalen waarmee ik uitprint.Misschien iets voor de toekomst.Voorlopig ben ik nog aan het investeren in het tekenen zelf...ben er pas mee begonnen dus heb nog veel te ontdekken.
Nu eindelijk een eigen extern scherm van formaat...ik werk met een leptop en zo'n scherm is wat klein,bovendien zijn de kleuren van de huidige leptops niet geschikt voor grafisch werk.Tenminste...qua kleur...
Vind je werk erg mooi...aquarel toch?Hoe groot is het origineel??

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:45

Allereerst, ik ben heel slecht in taxeren en nieuw hier..

roosjelove; nog even dooroefenen, nu nog niets
Adante; erg mooi voor een pentekening, aparte stijl ook, 20,-
boooo; 1:Ik heb het gevoel dat er een oor mist? Je mag ook wel wat meer in lagen werken, nu zie ik het papier er nog erg doorheen, nog niets
2: er mogen nog wel wat meer details in, voor de rest is hij best leuk gelukt
_Bitje_; heb al wat meer van je werken gezien, ik heb alleen het gevoel dat de oren wat te klein zij... (of de rest van het hoofd wat te groot :+) 25,-
Wuis; Ik heb het gevoel dat de neus wat smal is, maar het kan ook aan mij liggen, rond de 35,-
BrigitteB61; erg leuk schilderij, vergeleken bij het lichaam van de vos vind ik zijn hoofd wat te klein... 35,-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:22

Topic komt weer even naar boven en schoot mij te binnen dat ik nog had beloofd om de digi die ik op canvas had laten drukken te plaatsen :o

Bij deze dus:

Afbeelding

Digi op canvas,afmeting 30 x 40 cm

Deze tekening heb ik gemaakt voor iemand als herinnering aan haar paard,ook is ze dol op pioenrozen...vandaar dat deze er ook op staan :)
Hij hoeft overigens niet getaxeerd te worden,is meer dat je een idee hebt hoe zoiets eruit ziet op canvas ;)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:07

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:56

pagina 38:
tinky: 80; 90;
drafbalk: 30;
roosjelove: 25; het gezicht valt een beetje weg
andante: 50; heel erg mooi en knap
booo: 5;
bitje: 50;

pqgina 39:
wuis: 35;
tinky: niet echt mijn stijl... 55; (waarschijnlijk meer)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:42

.

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:51

Wuis 40,-
Brigitte 35,-
Tinky 50,-
xXLianneXx 20,-

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 20:29

Pagina 37
@ jannaa_: leuke tekening maar niet iets waar ik geld voor zou geven; anatomisch is het nog niet helemaal correct.
@ Trisca: mooie tekening, onderlip zit niet helemaal lekker in mijn ogen. 50 euro.
@ Myou: leuke tekeningen, maar ik zou er nog geen geld voor willen geven.
@ Saskiakefie: leuk snel werk en zeker als het onderwerp jezelf en je paard is leuk om te hebben. Welk formaat is dit? Ik zeg 25,00
@ Shiry: bijzondere uitsnede maar in mijn ogen net niet geslaagd. Ik zou er geen geld voor geven.

Pagina 38
@ Tinky12: digitaal vind ik altijd lastig, maar als het een print van mijn eigen paard zou zijn zo'n 50 euro.
@ Drafbalk: lastige pose om te tekenen maar je bent er goed in geslaagd :) ik zou er echter zelf nog geen waarde aan toekennen.
@ Roosjelove: leuke tekening en lekker bezig :j ik zou gewoon even lekker doorgaan zo. Voor nu zou ik er nog niets voor geven.
@ Andante: leuke tekening, lekker werk om te zien. 50 euro.
@ Booo: vrolijke werkjes, maar ik zou nog even lekker doortekenen alvorens er een waarde aan te verbinden.
@ _Bitje_: nice! :je niet helemaal correct misschien maar dat maakt in dit geval niets uit. 75 euro.

Pagina 39
@ Wuis: goed bezig :j materiaal heb je echt al lekker onder de knie. 50 euro.
@ xXLianneXx: neusje oogt iets te lang... Wel een fijn werk om te zien. Kleuren zijn mooi :j

Twee werken van mijn hand:

Afbeelding
Catch me...
Olieverf op doek, 30x90 cm.

Afbeelding
... nog titelloos ...
Acrylverf en bladgoud op doek. 50 x 60 cm.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:13

Fjordje
Pastelpotlood op a3 formaat
Afbeelding

taxeren doe ik zo!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:42

fnanne: wauw! prachtige sweer ook! denk wel boven de 170,-
2e: ook heel mooi, persoonlijk minder dan die andere qua smaak,maar mooi! 120

lianne: mooi, de neus zit volgens mij wat scheef, maar denk wel 40,-

tinky: moeilijk te zeggen dat digitaal, maar denk wel 80 euro

brigitte: wat is de afmeting van het schiderij, kan hem zo niet goed be oordelen.

wuis: hmm.. heb betere werken van je gezien! het halster is nog erg plat en klopt
niet helemaal. Ogen zijn wel mooi gedaan! 25,-

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:16

.

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:24

vanaf winoa van andante
andante:30
boooo:1. niks 2.5
bitje: 70
wuis:25
xxliannexx:30
fnanne:150,100
bitje: 50
en eentje van mij:
Afbeelding

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:35

-
Laatst bijgewerkt door Frost op 28-09-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:50

-
Laatst bijgewerkt door Frost op 28-09-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:53

@ Rex41, wat is het?
Kan het zo snel even niet thuisbrengen, waarschijnlijk als je het zegt heb ik een ojaa momentje :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:58

rex41..

Is het aan de hand van mijn werk??

Afbeelding

vind het wel erg toevallig :o
Was ook een kaart dubbelgevouwen A4....

Zal straks ook even weer taxeren :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:10

Zal even taxeren :)

Lianne: Mooi kleurgebruik maar vind de neusbrug alleen niet lekker lopen op de een of andere manier.Voor nu E35,-
Fnanne: Ik vind beide schilderijen erg mooi :) wat ik alleen jammer vind is dat het roodborstje wegvalt tegen de achtergrond,tenminste op de foto hier weet niet of dat in het echt ook zo is.De putter en koolmees springen er goed uit,de valk mag ook iets meer eruit springen voor mijn smaak.E190,-
2e Schilderij,appart.Leuk dat je ook met bladgoud hebt gewerkt...E115,-
Bitje: Mooi...denk rond de E60,-
Roosjelove: Ziet er al erg leuk uit maar er moet nog een hoop gebeuren.De tekening "leeft" niet,stort je op de ogen en kijk uit voor vegen op je tekening,dat staat erg slordig.Voor nu kan ik er geen bedrag voor neerzetten.
Rex41: Als ik het goed zie dan is het een Iris,klopt dat?Vind hem niet fijn ogen.Weinig diepte en ik mis kleurcontrast,hij valt nu bijna weg tegen de achtergrond.
Trisca: Dat is het contrast wat ik bedoelde ;) Wat voor bloem is het en met welk materiaal gemaakt?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:19

boooo; ziet er een beetje snel uit, laat je zelf ook wel merken. Vind het erg jammer dat het niet dekt, daardoor zijn de kleuren ook minder.

Bitje; mooi gedaan! Vind het wel iets hebben nu doordat je zo crea bent geweest met minimaal aantal kleuren. :+ 50 euro

Wuis; vind hem wel mooie, maar mis nog net die sprankel. Zou nog iets meer diepte contrast en leven in mogen. Vind je werken wel echt vooruit gaan. 25 euro.

Tinky; vind het op doek minder en zou het zelf dan ook niet af laten drukken, maar voor de liefhebbers zou het al snel 30-40 euro zijn denk ik.

Lianne; Erg crea! Vind het bij dit doek allemaal net niet kloppen, maar kan me wel voorstellen dat mensen er echt voor vallen door de kleuren etc. 40 euro schat ik.

Fnanne; mooi!! Echt super! Helemaal verlieft :o Eerste werk 150-200 euro?? Kan naar mijn idee zo een atelier in <3 Tweede werk veel minder mijn stijl, maar wel zo'n 100-150 euro schat ik voor de liefhebber.

Roosjelover; Kan er nog geen prijs aan geven :o Het oog is te klein en je mist nog wat skills naar mijn idee. Je hebt het wel in je denk ik, dus lekker blijven oefenen!

Nog wat van mij:

Afbeelding
ijsvogel op A4

Afbeelding
Golden retriever op A4

beiden pastel.

Dank je Tinky. het is inderdaad een Iris en ik heb het gemaakt als condoleancekaart voor mijn opa. Omdat Iris mijn naam is, heb ik voor deze bloem gekozen. Het is pastel :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:05

Trisca...vind je tekening erg goedkoop hoor,je doet jezelf tekort.Voor deze 2 tekeningen zou ik minimaal het dubbele geven voor waar jij ze nu aanbied ;)
De Iris op de kaart...erg mooie gedachte.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:56

Bedankt allemaal voor het taxeren van mijn tekeningen! :)

Pag. 36
Marjoke, 40 euro, heel mooi!
Bitje, 40 euro, heel mooi werk!
Snne, 10 euro
karlijn, 15 euro

Pag. 37
jannaa, 35 euro
Trisca, 100 euro
myou, die laatste 20 euro
saskia, 20 euro

Pag. 38
Tinky, kan ik niet taxeren, heb totaal geen verstand van digitaal werk
Drafbalk, 10 euro
roosjelove, kun je nog niks voor vragen
Andante, 45 euro
booo, inderdaad meer tijd in je werk stoppen. Hier kun je nog niks voor vragen..
Bitje, prachtig werk!! Ben er helemaal weg van. Zeker 80 euro!

Pag. 39
Wuis, je wordt steeds beter met pastel! 55 euro
Tinky12, 75 euro
Lianne, verhoudingen kloppen niet helemaal, 40 euro
Fnanne, 400 euro voor de eerste, prachtig werk! En waarschijnlijk ook dat bedrag voor de tweede met de kosten van het bladgoud er nog bij gerekend.
Bitje, 50 euro
roosjelove, zou er nog niks voor vragen
rex41, zou ik ook nog niks voor vragen
Trisca, voor A4 formaat pastel kan je zeker 40 euro gaan vragen.

Afbeelding
Vince
Pastel op A2 formaat (60x42 cm)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:03

Ik zal ook maar weer is taxeren, ook al ben ik er niet goed in. (maar doe me best :P)
vanaf blz 38.(wat ik niks waard vindt laat ik weg, sorry...)
Tinky12: €30,-, €15,-
Drafbalk: €10,-
RoosjeLove: €10,-
Andante: €40,-
_Bitje_: €50,-
Wuis: €30,-
BrigigitteB61: €70-80,-
Tinky12: €15,-
xXLianneXx: €15-20,-
Fnanne: €200,-,€200,-
_Bitje_: €40,-
Trisca: €40,-,€20,-,€50,-
Babe: €150,-

En nu nog een eigen werkje met potlood op iets groter dan A4, foto is iets wat onscherp.
Afbeelding

Ben ook nog bezig met wat anders, maar dat is nog niet af dus dat mag ik hier nog niet plaatsen :P