[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:44

aah per inch. ofcourse, ik ben ook echt zo blond :+ ik zat al te tellen en te tellen :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:03

ik ben trouwens bezig met het inscannen van een aantal pagina's uit de oktober editie van Crosstitcher magazine. Als iemand intresse heeft stuur me dan even een pbtje met je emailadres, dan mail ik ze door :j

De november editie krijg ik als het goed is ook nog, en wil dan ook best scans maken :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:38

mijn eerste borduurwerkje is bijna klaar :) moet nog wat randjes met een enkel draadje om, maar dat is nog maar een uurtje werk gok ik. Heb nu alleen hele zere vingers dus maak m morgen maar even af.

Afbeelding
vanavond maar eens even kijken wat mn volgende klusje wordt!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:09

Leuk uiltje.

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:09

Er zijn hier sinds mijn laatste post een hele revue aan mooie werkjes gepasseerd! Leuk om te zien :)

Mijn eigen werkjes schieten niet zo bijster snel op, mede dankzij de aankoop van een huisje, maar ik tracht toch goed mijn best te doen!
Het portret van mij en mijn man ligt helaas compleet stil nu. Het is wel sinds mijn vorige post nog wat geëvolueerd.

VORIGE POST:
Afbeelding

VANDAAG:
Afbeelding

Nu ben ik vooral bezig met nog een groot werk, welke ik graag later in mijn woonkamer wil hangen.
Het betreft het Fauna & Flora alfabet van Pako, dat ik voor prikje via internet op de kop heb kunnen tikken ;)

Afbeelding

pielepataan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:12

Ik heb net mijn bestelde Eva Rosenstand pakketten ontvangen en wil ze graag even met jullie delen.
Het is mijn bedoeling om ze in mijn keuken op te hangen (ik heb een landelijke keuken dus dat past wel denk ik)
De deense benamingen heb ik ondertussen al vertaald, want het moet leesbaar voor iedereen zijn ;)

Afbeelding

Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:46

Geweldig!!!!!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:25

Ik ben ook aan het borduren, een werkje dat mijn tante nooit af heeft gemaakt.
Dat duurt nog wel een jaartje voordat ik hem af heb.

Tot nu toe:

Afbeelding

edit; dit is ware grootte

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:58

Wat moet het worden Rex? Heb je een voorbeeld van het werkje?

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:34

Helaas, geen voorbeeld..
Ik kan wel even kijken of ik de voorkant op de foto kan krijgen.

edit;

slechte webcamfoto, maar ik heb niets beters
Afbeelding

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 20:07

Wat is het hier rustig.Niemand meer aan het borduren? Ik ben nog steeds druk bezig maar het is ook een groot project. Mijn neefje was vorige week hier en die vroeg steeds wat ik maakte. Het ging hem niet hard genoeg.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:00

Haha, goed bezig. Ik ben even niet bezig, heb het erg druk met school en stage. Besteed nu wat meer tijd aan slapen ;)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:03

ben ook nog steeds bezig, heb het vrij druk met mijn nieuwe paard. Maar ik ben inmiddels over de helft van mijn werkstuk

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 12:21

zo ver ben ik nog niet maar het gaat gestaag verder. Veel kleuren in de lucht, je ziet dus nog niet echt wat het wordt

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:03

Hier ben ik ook nog steeds bezig, maar gaat niet zo hard. Dochterlief vond de touwtjes (zoals zij ze noemt) ook erg leuk en heeft ze allemaal van de kaartjes getrokken... dus ben ook ondertussen met een puzzel bezig. Ik had mijn werkje even laten liggen en dat was stom. ;)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:24

Ik kom hier eens binnenvallen, ik zag dit topic en dacht direct aan vroeger toen ik ook zo vaak van die simpele patronen borduurde.
Nu ik hier alles lees zou ik graag terug beginnen, maar wat kan je allemaal doen met de werkjes die je maakt?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:26

Ik doe nu niet veel, merendeel omdat ik echt last heb van mijn handen met dit weer.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:51

Ah vervelend he Caira, heb daar ook wel wat last van (en de rest van mn lichaam dat zeer doet).

Mijn werkjes heb ik tot nu toe alleen nog ingelijst, Olivia.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:27

Je kunt er vanallerlei van maken. Ik heb er tot nu toe 1 ingelijst.
Misschien ga ik van 1 wel een kussen maken ofzo ...

Om te vermijden dat ik super veel projecten heb liggen ben ik nu dus een HAED begonnen.
Ik ben daar zeker 1 jaar (zeker weten langer) mee bezig. En ik blijf hem geweldig vinden. Ik ben nu bezig met de eerste , de tweede en de negende pagina. Dit omdat er van de kleuren waarmee ik bezig was, maar een klein stukje op die pagina's was. En zo vermijd ik die pagina lijnen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 16:08

inlijsten, naam op handdoek, slabbetjes en ga zo maar door

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:07

Hier een update van mijn werkstuk

Afbeelding

Het onderste gedeelte is de helft. En het gedeelte met het oog is ong een kwart.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:50

_Bloem_ schreef:
Leuke dingen komen er weer voor bij! Dat hondje is ook leuk zeg!

Vorig jaar is bokker Jennyxx bevallen van een prachtige dochter en voor haar eerste verjaardag heb ik toen een geboorte tegeltje gemaakt. Er is geen afbeelding te vinden helaas maar hier is wel de link.
http://www.borduurparadijs.nl/contents/ ... .html#p488

En dit is mijn versie geworden :). Ik vond de geboorte datum in stik steek niet leuk dus die heb ik die gewoon met kruisjes gemaakt en ik heb een ander lettertype gebruikt omdat ik deze mooier vond :).
Dit is hem geworden:
Afbeelding
En van wat dichterbij.
Afbeelding

Ik heb helaas geen foto's van het ingelijste geheel.

Die ken ik! Die heb ik voor mijn neefje gemaakt! De vlekjes op de sprei heb ik toen veranderd in kraaltjes. Gaf een nog mooier effect, maar hij is mooi!!

Truf: Grappig. Jij ook al zo'n fanatieke oma! Mijn oma's zus kon ook zo mooi borduren. Mijn eigen oma heeft ook geborduurd, maar vond breien leuker. Mijn tante heeft ook heel veel geborduurd en het mij weer geleerd en nu borduur ik nog. En zo blijft het in de familie hangen. Mijn middelste vind borduren ook al erg leuk, maar ze is 6, dus we houden het nog makkelijk.
Die vogels bij dat voerhuisje... <3 En je geboortelap! Bijzonder!

Pielepataan: Wouw, wat een project! Wat een telwerk heb je al gehad. Daar ben ik altijd huiverig voor. Ik probeer altijd dusdanig te werken, dat ik dat zo min mogelijk hoef te doen.

Ik kreeg ooit een compliment ook voor de achterkant. Een fanatieke oudere borduurster zei me dat ze de achterkant bijna net zo mooi vond als de voorkant. Daar was ik natuurlijk wel trots op. Ik was mijn borduurwerken altijd met de hand, als ze klaar zijn en dan strijk ik ze met een natte doek er op. Ik vind dat wel het mooiste resultaat opleveren. Met een ring heb ik wel geborduurd, maar ik zie het nut er niet zo van. Heb hem waarschijnlijk nog niet helemaal door.

Spotless: Wouw! Die is mooi!! Ik heb vorige week afscheid moeten nemen van mijn hundje. Ze was 16,5 jaar en ik wil tzt ook graag een foto van haar laten bewerken voor een borduurwerk. Afgelopen winter weinig aan gedaan! Ik heb nog een assepoester liggen van de Stitch Company, die 3 kwart af is. En een geboortelap. Die was ik tijdens de verhuizing kwijtgeraakt. :oo Kindje is inmiddels 1... :o Maar die gaat af hoor en het is geen beetle geworden, maar een gele eend.

Helga: Is dat meisje van de stitch company?

Ciara: Wow! Dat is een mooie Irish Cob geworden!

Ik was verrast te zien dat ie weer omhoog was gekropen, zie nu pas dat ik een heel jaar heb bij zitten lezen... :') Nou ja, ik heb dus alles voorbij zien komen. Wat zitten er mooie borduurwerken tussen! Ik heb het zo druk gehad, dat ik nauwelijks aan borduren toe kom, maar dat komt wel weer. Het loopt niet weg. ;)

Ik heb hier nog een stokoud boek ergens liggen met allerlei merklappen. Die heb ik van mijn oma geërfd. 2 boeken, dus wie weet kan ik iemand nog helpen aan een paar mooie patroontjes? Boeken ga ik niet weggeven. Mijn oma was me te lief. Ze heeft heel wat zitten bladeren in die boeken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 08:57

Die boeken moet je ook nooit wegdoen. Die blijven mooi ook al is het alleen voor de hab.

Voor een foto om te zetten naar een borduurpatroon bestaan cd'tjes voor. Die kosten een tientje en kun je dus erg leuke dingen mee doen. Zelf het aantal kleuren instellen, hoeveel kruisjes groot het mag worden en ga zo maar door.

Ik dacht ik gooi het toppic maar weer omhoog hoor niet zoveel meer van mijn hobbymaatjes

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:13

Je hebt Ook het programma kg chart (of kg stitch weet het even niet precies). Dat is gratis en best makkelijk te gebruiken.

Met mijn borduren gaat het niet zo snel. Door mijn stage ben ik weer veel moe en dan gaat borduren niet zo heel goed.... Dus het schiet niet echt op...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:35

Hoe gaat het hier met iedereen? Is er nog wel iemand aan het borduren? :Y)

Ik ben nog wel bezig, maar het gaat niet erg snel. Van mijn HAED ben ik op de derde blz bezig en van de simpsons heb ik de eerste 3 blz af :)
Ook heb ik nog een ander project af.

Afbeelding
Afbeelding