[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:10

Dat is gaaf zeg! Zal wel veel werk geweest zijn, hoe lang heb je daar over gedaan? En was dit erg ingewikkeld om te maken?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:55

JPitty schreef:
Dat is gaaf zeg! Zal wel veel werk geweest zijn, hoe lang heb je daar over gedaan? En was dit erg ingewikkeld om te maken?

Het is niet zo'n moeilijk patroon. Veel herhalingen rondom en veel losse in het patroon.

Als ik er elke dag een paar uurtjes aan werk heb ik hem binnen een week klaar. Dit was de 4e en ook even de laatste. Ik heb het nu wel even gezien :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:17

Dat valt nog mee dan! Heb nog een paar projecten lopen, maar wellicht ga ik me ooit nog eens aan zoiets wagen. Dromenvangers heb ik al wel eens gedaan, lijkt dit daar een beetje op?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:25

JPitty schreef:
Dat valt nog mee dan! Heb nog een paar projecten lopen, maar wellicht ga ik me ooit nog eens aan zoiets wagen. Dromenvangers heb ik al wel eens gedaan, lijkt dit daar een beetje op?

In principe wel ja. Dromenvangers gehaakt? Een gehaakte dromenvanger is een mandala in een kleinere ring. Dit is een mandala in een ring van 100cm

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:40

100cm? De grootste dromenvanger die ik tot nu toe gedaan heb, was ca 30 cm...

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:07

Prachtig Kimm, die mandala. Maar na 4 snap ik wel dat je er klaar mee bent voor nu.

Er waren hier meer meiden die de Patchwork CAL hadden gekocht toch? Zijn jullie meteen begonnen? En zo ja, is er al resultaat te zien?ik ben bezig met een kussenhoes. Voor het eerst tunisch haken. Daarna start ik de deken.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 23:45

Ik ga onderstaande dekentje haken. De achtergrond kleur maak ik wel lichtblauw. Ik wil de kleuren van de slaapmuts veranderen omdat ik blauw op blauw niet mooi vind. Ik ben slecht in kleuren combineren. Wat zouden leuke kleuren zijn voor de slaapmuts of welke kleur kan in de plek komen voor de blauwe. :+

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:25

Rood en geel misschien? Of anders groen met wit, of geel met wit?

Afbeelding

Mijn eerste lapje van de patchwork CAL is af, ben heel blij met de kleuren zo :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:27

Het is bijna een jaar geleden dat mijn tante is overleden. Zij was altijd zo gek op mijn haakwerk. Ik wil iets haken voor op haar graf maar het is nogal lastig om iets te verzinnen..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:56

Een vraag trouwens: waar halen jullie je blocking matten? Ik zag ze van knitpro, maar ik meende gezien te hebben dat er ook goedkopere alternatieven zijn O:)

Kim, sterkte! Ik weet zo even niets moois (of wat in weer en wind mooi blijft) :(:)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:02

Ik weet niet wat die van Knitpro moeten kosten maar volgens mij heb je van die schuimrubberen "puzzelstukken" om voor kinderen een speelmat te maken ook bij de Action. Die schijnen t ook goed te doen :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:11

Afbeelding

Deze bedoel je? Dat zocht ik inderdaad :D

En 7,95 in plaats van 32 euro, daar doen we het voor _O-

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:14

Ja die inderdaad :j Ik weet alleen niet welke afmetingen je dan met 1 setje kan maken

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:16

Er staat dat elk stuk 30x30 cm is. Met de set van Knitpro heb je 9 stuks en in totaal een oppervlakte van 80x80, dan is die van de Action denk ik nog iets groter.

Maar goed, ik haak mijn dekens het liefst met verschillende losse lapjes, dus in principe zou ik aan 1 zo'n puzzelstuk al genoeg hebben :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:22

Dan zou ik die van de action inderdaad eerst proberen :j bevalt t niet ben je maar 8 euro verder in plaats van 32

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:41

Precies dat :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:54

Mag ik meepraten? Al heb ik niet zulke indrukwekkende stukjes. Ben nu bezig aan de laatste lossen&vasten cal deken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:03

Tuurlijk, iedereen is welkom :)

Ik heb ook echt niet van die ingewikkelde dingen. Ik houd t bij platte lappen ;)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:35

En dan vind jij de platte lappen makkelijk. Ik ben nu, na 3 jaar, eindelijk aan een deken begonnen, omdat ik nu beter door krijg hoe ik plat moet haken :) . Het is maar net wat je gewend bent.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:42

Ja ik ben begonnen met een shawl en daarna babydekentjes verder dan dat soort dingen kom ik ook echt niet :x

Truien, vesten of knuffels kom ik echt niet uit.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:12

Foaly schreef:
Rood en geel misschien? Of anders groen met wit, of geel met wit?

[ [url=m/dviDWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn eerste lapje van de patchwork CAL is af, ben heel blij met de kleuren zo :D

Mooie rustige kleuren. Netjes gehaakt ook. Ik moest wel echt even het oefenlapje maken, want deze techniek kende ik nog niet. Maar het haalt eigenlijk heel prettig weg.
Die van mij wordt heel anders. Maar ja, die past wel echt in onze woonkamer.
Afbeelding

@ynskek, das ook echt een kwestie van lezen en doen. En evt filmpjes kijken. Dat heb ik nu voor de deken ook een keer gedaan.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:54

Leuk zeg, die patchwork CAL! Ziet eruit als een leuke structuur die je uiteindelijk krijgt, heel leuk ook met die kleurtjes die zo uit de basiskleur springen. En grappig om hier het verschil tussen twee kleurencombinaties te zien!

Die Action matten staan ook nog wel op mijn verlanglijstje, maar voorlopig nog heel wat amigurumi's te maken (een aantal vrienden van ons verwacht een kindje), dus vooralsnog niet nodig. Al had ik voor 1 van hen een dekentje in gedachten, maar kwam er gaandeweg achter dat ze de kinderkamer tóch een (héél) ander kleurtje gegeven hebben. Die bewaar ik dus nog maar even, wellicht is er iemand die die kleur wel heeft en anders maak ik hem groter en wordt het een deken voor mezelf.

ynskek, ik ben verder gekomen door filmpjes te kijken en inderdaad op een gegeven moment maar gewoon eens te doen. Zo wilde ik al heel lang eens breien, vorig jaar begonnen met filmpjes en inmiddels heb ik mijn eerste gebreide trui af en ben ik heel tevreden met het resultaat. Ik heb zelfs al een tweede in de planning, maar nu eerst eens wat haken!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 15:22

Afbeelding

Na zo'n half jaar bijna-af op de plank gestaan te hebben heeft die dan eindelijk een neus en is die nu dan toch echt af :D

Merk dat ik ook meteen veel meer zin heb in nieuwe projecten nu dit klaar is.
Alleen een nieuw project kiezen is dan weer lastig, en heb ook geen zin in alle andere projecten die half af zijn :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:33

Wat een leuke beer is dat geworden zeg!

Ik ben hier nu met 2 amigurumi-projectjes bezig, voor 2 begeleidsters die gaan trouwen (ene nog dit jaar, andere in 2022).

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 19:59

Nu ik jullie foto's zie ga ik toch twijfelen over die CAL..