[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:00

Wendy15 schreef:
Pagina 35:
*mytens1: verhoudingen kloppen niet helemaal en mis nog wat diepte. Toch al lekker op weg, nog even blijven oefenen Ja
*upendo: Hoewel ik niet geloof dat het je eigen schilderijen zijn zal ik ze toch even taxeren voor je vader Knipoog Samen 175 euro.. 80 euro.
*Colorado: 15 euro.
*WannieSannie: Hele gave tekening! Had zelf alleen graag iets meer contrast gezien. 35 euro.
*Evelijn_: Het gezicht is netjes gedaan, weet alleen niet wat ik van de ruimte er omheen vind Bloos 20 euro. Paard 25 euro.
*_BlackPearl_: Blijven oefenen.

nuh, deze heb ik zelf gemaakt, mijn vader werkt eigenlijk alleen met pastel en olieverf.. Lachen

Ik zal er ook weer een paar doen.. Lachen

Lucy: 15 euro, ik vind het erg mooi getekend, maar -ikzelf- vind de nek niet geheel natuurlijk overkomen.. Lachen
Janique: 40 euro, heel mooi beeld, een aparte tekening en veel goede details erin gemaakt!
Fnanne: 1e: 60 euro, wow, echt supergedetailleerd! Ik vind het een mooie stijl van tekenen en het is een apart schilderij!
Fnanne: 2e: 50 euro, zoals een paar mensen voor me al zeiden, de verhoudingen kloppen soms niet helemaal, het is een niet-standaard tekening.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 02:23

ZO nu een paar van mij;) taxeren doe ik zo;) de tekeningen zijn op de foto's wel anders dan in het echt, beetje verkrachtd door de camera zegmaar;) ze zijn allemaal op papier met B4, 5 en 6 gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 30-07-08 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd, 3 foto's is het maximum.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 02:32

@ rooslovertje; de eerste rond de 30 euro denk ik en de 2e vind ik iets minder,, rond de 15 denk ik
@ Fnanne allemaal rond de 80 denk ik
@ Nevony rond de 50
@ Sannekyla, mag meer contrast enzo, verder ga zo door! rond de 15
@ Plaudar; rond de 100 denk ik
@Aliesjeh; rond de 50 denk ik, hij lijkt als het ware nogal modern zeg maar

(zie nu pas dat dit van pagina 34 is... schaam...schaam)
@Fnanne rond de 50 denk ik,, allebei
@ Jannique, ik vind de achtebenen niet zo,, verder rond de 40 denk ik
@ die tekening van house; rond de 70 denk ik
@ Lucy; rond de 100

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:53

Martine123: Nog even oefenen op verhoudingen, de sta foto van het paard vind ik al een stuk beter dan de rest Ja Ook zou ik je handtekening wat minder groot op papier zetten, dat is tenslotte ook een onderdeel van je totaalplaatje. €15,- nu nog.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:28

Moderatoropmerking:
Lontje schreef:
Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:06

ik vind m zelf erg mislukt...
in het echt ziet hij er wel beter uit dan op de foto
op de foto zie je ook niet goed dat ik alles met streepjes heb gedaan enzo
maar wil wel weten of jullie het iets waard vinden Tong uitsteken
Afbeelding
A4 formaar, potlood

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 02:30

@blackpearl, ik zou proberen meer aan de shaduw en de diepte te werken,, ook kloppen de verhoudingen niet helemaal,, de ogen ook niet,, maar dat is een kwestie van oefenen Knipoog ik zou zeggen 0-5 , maar dat gaat wel goed komen Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:17

_blackpearl_ : ik zou er nu nog niks voor geven, maar ondanks datde pose heel moeilijk is heb je hem nog netjes gemaakt hoor! Probeer te letten op de ogen , paarden ogen zijn nooit helemaal zwart maar een glinstertje en pupil. Verder no wat aan het contrast doen. Taxeer je zelf ook even mee? Lachen

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:27

janique schreef:
_blackpearl_ : ik zou er nu nog niks voor geven, maar ondanks datde pose heel moeilijk is heb je hem nog netjes gemaakt hoor! Probeer te letten op de ogen , paarden ogen zijn nooit helemaal zwart maar een glinstertje en pupil. Verder no wat aan het contrast doen. Taxeer je zelf ook even mee? Lachen

ja, ik had ook al veel vaker getaxeerd, ga de laatsten ook nog taxeren, maar doe dat vanavond (ofzo) heb nu heleaas geen tijd...
ja, ik vind deze tekening van mij ook echt mislukt...
op de foto lijkt het alsof hij nog minder contrast heeft trouwens als dat je m int echt ziet, maar in het echt heeft hij ook niet genoeg contrast hoor...
en tja, die ogen zijn wel heeel mislukt deze keer :S

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:31

Gewoon oefenen, komt helemaal goed, want de verhoudingen zijn helemaal niet zo verkeerd Van het taxeren had ik niet door hoor, prima! Ja

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:32

komt allemaal goed;) gewoon blijven oefenen! dat is met alles zo Haha!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:12

Ik raad niemand dit aan zoveel tekeningen na elkaar te taxeren. Ik ben nog niet rond, de rest volgt nog (wees gerust):
Pg. 30

Nevony: paard niet realistisch, maar wel een leuke stijl. Je weet al goed met het materiaal om te gaan, maar de verhoudingen komen stripachtig over. Vb. de oren meer uitwerken? 10€
Sprietlover: nog veel oefenen. Je weet al wel dat je in de haargroeirichting moet intekenen. 1€
Astridjhu: je kleurt vakken ipv kleuren te mengen. Het gedeelte voor de kaak is echt goed gedaan. Zo zou je de hele nek en hoofd moeten aanpakken. 3€
Jennifer_: beide zijn goed. Op zwart papier tekenen lijkt me niet gemakkelijk. De haflinger vind ik toch het beste gelukt. Voor elk 18€
JoSav: jouw werken al kennende stijgt de prijs boven 200€. Dat blauw in de paarden vind ik echt knap.

Pg. 31

Welshjesgek: 1 €. Gewoon veel oefenen. Wel al goed dat je met meerdere kleuren tekent.
Loizy: beide komen stripachtig over. Persoonlijk vind ik het onrealistisch als je een rand trekt rond de paarden. Elk 4 €
Rinske: de ogen vind ik niet mooi, beetje spookachtig. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar donkere kleuren en rood zijn niet mijn ding. Ik hou van frisse kleuren. 25€
SteR: fictiefiguren vind ik moeilijk. Correct getekend, rekening gehouden met details maar niet te veel. Mooi 20€
Lianne_tV: in het haar mag/kan veel meer detail. Omdat het detailloze haar toch 2/3de van het blad bedekt, komt dit de tekening niet ten goede. 7€

Pg. 32

Evelijn_: sjeezes, die paardenmond is ook realistisch! Het paardgedeelte is beter dan het mensgedeelte. Tegenover de paardenmond komt het kopstuk flauw uit, alhoewel die ook al erg goed is 100€
Nevony: je hebt echt je eigen stijl: de vacht kleur je altijd streperig in en toch stoor ik me daar niet aan. Het kopstuk, vooral de neusriem, ligt precies in de neus ipv op de neus. Probeer met schaduw dit te verhelpen? Er is ook iets met de kaak…18€
Rinske: leuke tinker. Manen, met die kleuren, vind ik erg mooi. Jammer vind ik dat de mond minder uitgewerkt is, anders had mijn bedrag zeker hoger geweest. 90€
Evelijn_: de haren zijn nog niet echt ‘echt’ en aan de hals is de trui ook niet mooi afgewerkt. 35€
Plaudar: de tekening bevat veel hetzelfde grijs. Misschien moet je het halster duidelijker doen aftekenen door met zeer donker grijs, naar het zwarte toe, schaduwen toe te voegen. Accentueer enkele dingen in het hoofd vb. een lok manen. 12€
Evelijn_: leuk Welshje (is het toch hé?). Door de brede witte bles, wit hoofd eigenlijk al, lijkt het hoofd erg groot. Ik vind het hoofd goed gedetailleerd. De rug al wat minder (maar dat heb ik ook met grote vlakken). 35€
Wendy15: een mooie tekening. 1 ding: die nek lijkt me te kort. Voor de rest alles OK. Mocht die nek nu correct lijken, dan zou ik 40€ geven. Voor de bloem (met mooi kleurgebruik) 30€
Loizy: de bewerkte versie is echt goed gelukt.
Colorado: probeer naar de haargroeirichting te kijken en deze echt te tekenen: 7€
Nevony: wow, echt chique. Het 3D-effect is goed zichtbaar. 80€
Evelijn_: (goed op dreef). Ik denk dat mister House in het echt een iets bredere kin heeft. Maar hé, ik weet wie het is, dus niet slecht getekend 35€

Pg. 33

Fnanne: jij kan al boven de 200€ vragen. Alhoewel het vlak op de laatste tekening niet mooi ingekleurd is.
Rebeccaa: probeer al eens met de haargroeirichting mee te tekenen, dat geeft een wereld van verschil 1€
Aliesjeh: jouw paard heeft griezelige ogen. Verder niet echt gedetailleerd en realistisch. Maar dat kan je stijl zijn. 6€
Lalunamyo: ja hallo, niets te zeggen +200/300€
Plaudar: ik vind het geen vrouwelijk vormen hebben vb. heupen ontbreken. Ik ben er niet weg van 20€
Sannekyla: durf duidelijker te tekenen. Je tekent erg licht. Als je zwart ziet moet je zwart tekenen en alle kleuren daartussen tot wit. 4€
Nevony: veel grijs in een tekening. Ik zou bepaalde delen toch bijna wit hebben gelaten zodat je niet met een overvol grijs vlak zit 30€
Rooslovertje: 30€ de oren zouden gedetailleerder kunnen, net als het hoofdstel. Het veulen is goed gedaan, de pluk haar bovenop kon beter? 40€

En de laatste van mijn hand:
Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:45

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:52

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:15

Ik heb deze schilderinge en tekeninge een tydje terug gemaakt.
heb nu andere technieke maar dit zijn een paar oudere van mij.De nieuwere heb ik nog niet op de pc gezet mar zal ik wel even doen binnekort.
Aaangezien ik op t moment veel echter/natuurlijker schilder.

1
deze
heb ik ooit eens gemaakt voor de eigenaar toen ik deze fjord verzorgde:
Afbeelding
a3 schilderpapier met waterverf.

2
uit het hoofd
Afbeelding
houtskool krijtje a3 formaat (op schilderpapier)
3
ook uit t hoofd
Afbeelding
houtskool
a3 schilderspapier

bedankt voor t kijken.

(edit was omdat ik vergete was dat je er maar 3 mocht neersette)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:30

Citaat:
Afbeelding

erg mooi vind de ogen ook mooi eruit komen en leuk dat t maar een stukje is de randen zijn mooi gemaakt zodat t er mooi uit komt.
ik denk rond 35 euro in die richting.weer zelf niet zo goed te schatten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:23

Pagina 37:

Fnanne : Prachtige plaat. Herken de foto! €50 (klein formaat)
De tweede straalt veel kracht uit, maar heeft toch iets minder realistisch, wel vind ik hem geweldig €50

Janique: Wederom een herkenbare foto! Vind dat hij netjes is uitgepakt en ook zo'n €60/70 Ja

_Lucy_: Ook heel herkenbaar Ja Mis wat kleine details, €25

Pagina 38:

Martine123: (Grootte?) De verhoudingen in de hoofden zijn een beetje zoek, hoofden zijn wat breed en ik mis wat diepte. €7,50

_Blackpearl_ : Ik mis hier vooral diepte, structuur en schaduwwerken. Ik denk dat het wat te vroeg is om er geld voor te vragen Lachen

SDE: Fijn gebruik van contrast! Spreekt me erg aan Lachen Groot formaat? Zeker €50 Ja

Kallistatje: Paardje van Darwin vind ik zeker €10/15 euro waard Ja Niet zo'n groot formaat, wel herkenbaar.
Het hondje vind ik wat minder, bevat naar mijn idee iets te weinig detail. €7.50
Oog: Nette plaat! mag wat meer detail in de manen. €20

D_MR: Ik vind ze allemaal rond de €5, mis wat detail en verhoudingen.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:28

Mijn nieuwste werkje, digitaal portret van mijn verzorgpaard (die onlangs helaas is ingeslapen) Jip.

Afbeelding

Zeker 12 uur werk aan gehad, (als ik natel is het 14 uur, met kleine eet, plas en avondeet-pauzes)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:30

Afbeelding
wat geven jullie voor deze tekening? Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:38

Leonieswenny: Vergeet je niet de anderen te taxeren? Lachen

Mis wat detail en hier en daar wat te 'hard', en de diepte ontbreekt het meest.
Ik zou er persoonlijk nog geen geld voor vragen Lachen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:43

_denise, ik ga er zo mee beginnen Lachen
deze tekening is nu van een halfjaar geleden.. heb geen niewere,nog Lachen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 01:49

_Denise_ ; erg mooi. 15 euro.
Martine123 ; 6 euro?.
_BlackPearl_ ; hier zou ik nog niks voor vragen!
kallistatje ; in een woord prachtig! 40 euro zeker!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 08:42

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:22

mytens1:
1. 15,- valt erg weg in de achtergrond…
2. 35,-
3. 35,-
4. 10,-

aliesjeh:
25,-

Nevony:
80,-

astridjhu:
1. 30,-
2. vind m een beetje stijf… 15,-

Myra
50,-

Evelijn_:
30,-

Fnanne:
1. 70,-
2. 40,-

janique
60,-

_lucy_
20,-

Martine123
1. 10,-
2. 10,-
3. 10,-

SDE
40,-

kallistatje
1. 20,-
2. 20,-
3. 30,-

D-MR
Door blijven oefenen Knipoog ik zou er nog niks voor geven…

_Denise_
15,-

leonieswenny
Door blijven oefenen Knipoog ik zou er nog niks voor geven… moet meer contrast en detail Knipoog

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 16:47

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 28-09-23 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt