[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:57

Nummer vier is toch wel mijn favoriet denk ik. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:21

Die vind ik na Magic Sword (de zwarte) juist de minste... maar misschien komt dat ook doordat dat het enige paard is dat ik niet ken, behalve van naam. :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:41

Ja, nou.. Heb paard af geschilderd. Ben heel tevreden, behalve over de manen. Wat een ellende! :')

Gelukkig was het een probeersel en is vriendinnetje er onwijs blij mee, maar ik moet echt even kijken of ik daar handiger in kan worden.

Hierbij de klaar foto en het detail van haar oogje.

Afbeelding
Afbeelding

Papier was een beetje gekruld, dus die een beetje nat gemaakt aan de achterkant en onder een stapel boeken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 01:12

Mkango: Kleurgebruik vind ik bij deze mooi, je blijft tinten ontdekken op een of andere manier! Dat vind ik leuk! :)

Tallie: mooi gegaan. :j manen zijn altijd ellende! _O- bij aquarel was het in mijn ervaring ‘less is more’ wat het m deed. Niet te gedetailleerd willen neerzetten zeg maar.. Het werkt gewoon niet zoals grafiet waar je echt lijnen kan zetten.. als je voorbeelden van paarden in aquarel op zoekt zal je er ook niet veel vinden waarbij de manen echt gedetailleerd uitgewerkt zijn. Wat het geheim bij kleurpotlood is heb ik nog niet ontdekt. _O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:19

Seven schreef:
Nee gewone potloden nog niets eena mega scherp hahaha

Ik vind hem super leuk solleke noah
Boetseren is ontzettend lastig

In mijn herinnering ging het vroeger makkelijker. Dit leek meer beeldhouw-klei dan boetseer klei, je kon geen delen aan elkaar plakken. Sowieso wel leuk om te doen maar nu heb ik nog meer respect voor jouw hond :D

@Ayasha: mooi geworden :j vind hem eigenlijk echt niet mislukt ofzo.

@Tallie: ook geslaagd eindresultaat! Enkel op de maantop kijk ik een beetje raar naar, maar misschien heeft het paard een heel dunne voorpluk?

@Mkango: zo'n Schleichmodel verbouwen lijkt me ook tof om te doen. Tip vanuit mijn ervaring nu: zeker zien dat je de juiste klei gebruikt :D ben wel benieuwd naar zo'n recording hoe je digitaal werkt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:25

Mooie werken komen er voorbij :D.

Ik zou heel graag ooit weer eens een bronzen beeld(je) maken <3. Hier in de buurt woont een kunstenares die met brons werkt, zodra die poedersuiker lockdown voorbij is, ga ik haar contacteren voor een workshop/cursus :j.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:59

Oke, Als ik het pakketje met mijn houten doos derwents onderschept krijg voor mijn man 'm in het pakketje ziet dan ga ik echt heel, heel enthousiast zijn. _O- Wat een heerlijke potloden. :j Ze combineren ook heerlijk met de luminance. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:59

Solleke, klopt, kind heeft een mini flosje voorpluk en maantjes! :')

De eigenaren zijn er helemaal verguld mee, ik ben voor 90% tevreden :)) Ik ga eens kijken of ik filmpjes kan vinden op YouTube! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:11

Hier een tekendagje. Was de uil even zat en toen dacht ik, hé laat ik met PanPastel oefenen dus toen meteen een kat gemaakt. Die heeft alleen nog het hoofdje met PanPastel, geen details nog.

Afbeelding

De foto is dus niet wazig, maar de tekening. Benieuwd hoe dit er straks uitziet. Ogen zijn ook alleen de basislaag.

Afbeelding

Tallie: Mooi geworden! Manen zijn ook lastig, dan moeten ze eigenlijk heel donker zodat ze niet doorschijnen. Of dat deel heel licht aanzetten als je het hoofd doet.

MKango: Wat een giga project haha, maar heel tof zo. De kleuren bij nummer 4 vind ik heel mooi gekozen, zo dat paars naar bruin toe.

Ayasha: Zie dat je de manen niet meer zweven hebt. Je bent niet bang kleur te gebruiken, daar houd ik wel van.

Solleke_noah: Haha awesome, dat kleibeeldje. Die schubben waren vast een rotwerkje :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:18

Selina, thanks voor de tip, ik zal voor de grap gewoon eens een vel papier met manen oefenen
:D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:37

Hier ook een tekendagje :D. Ben mooi een stukkie opgeschoten met m'n hengst.

Nu eerst ons stalen paard even opzoeken om te zien of ze nog drijft, zal daarna foto's uploaden :).

@Selina, je uil <3. Echt fan. De kleur is zo mooi.

Goed dat je zegt dat de kat wazig is, ik was m'n glazen al aan t poetsen :)).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:23

_San87_ schreef:

Ik zou heel graag ooit weer eens een bronzen beeld(je) maken <3. Hier in de buurt woont een kunstenares die met brons werkt, zodra die poedersuiker lockdown voorbij is, ga ik haar contacteren voor een workshop/cursus :j.

Lijkt me superleuk om te doen. Jij hebt het dus al eens gedaan? Heb je toevallig nog een foto van het eindresultaat?

@Selina: mooie opzet al voor de kat, die pastels werken wel vlot zo te zien!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:25

Solleke_Noah schreef:
_San87_ schreef:

Lijkt me superleuk om te doen. Jij hebt het dus al eens gedaan? Heb je toevallig nog een foto van het eindresultaat?

Ja, op de middelbare school en helaas niet ;(. Het beeldje is kwijtgeraakt op/door school. Omdat bronzen beelden maken duur is mocht ik t alleen doen als t beeld voor school zou zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:26

Solleke_Noah schreef:
_San87_ schreef:

Wat je nu ziet kostte me 1.5 uur dus werkt inderdaad wel snel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:21

Solleke_Noah schreef:
Seven schreef:
Nee gewone potloden nog niets eena mega scherp hahaha

Ik vind hem super leuk solleke noah
Boetseren is ontzettend lastig

In mijn herinnering ging het vroeger makkelijker. Dit leek meer beeldhouw-klei dan boetseer klei, je kon geen delen aan elkaar plakken. Sowieso wel leuk om te doen maar nu heb ik nog meer respect voor jouw hond :D

@Ayasha: mooi geworden :j vind hem eigenlijk echt niet mislukt ofzo.

@Tallie: ook geslaagd eindresultaat! Enkel op de maantop kijk ik een beetje raar naar, maar misschien heeft het paard een heel dunne voorpluk?

@Mkango: zo'n Schleichmodel verbouwen lijkt me ook tof om te doen. Tip vanuit mijn ervaring nu: zeker zien dat je de juiste klei gebruikt :D ben wel benieuwd naar zo'n recording hoe je digitaal werkt.

Duurt even, maar ik heb een screen recording. :D

(Youtube trouwens even afgeschermd zodat het wat minder afleidt. :') Doordat het versneld is afgespeeld is het echt extreem irritant om dat ernaast te hebben staan, maar ik kijk altijd graag irrelevante tutorials of filmpjes terwijl ik teken.)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:22

@San: spijtig dat het kwijt geraakt is. Zit niks anders op, nog eentje maken ;)

@Mkango: interessant om te zien!

Mijn boetseerwerkje is geschilderd, het is een schimmel geworden aan de voorkant en de achterkant in fantasiekleuren.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:05

Oh ik vind m echt leuk, Solleke_Noah :D. En idd, wat nieuws maken.

@Mkango, tof zeg :D.

Afbeelding

Mijn poownie gaat ook lekker. Vanavond verder werken aan de hals, schouder en manen. Eens zien hoe ver ik kom (ik werk over vanaf vandaag :=).

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:26

Flinke bos manen heeft ie! Dat kleine potloodje ook :+

Zag net het topic van de kunstbokaal. Ik heb alleen in 2020 geen paarden getekend en nu zit ik te bedenken of ik nu in een maand snel iets ervoor wil maken of maar niet meedoe :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:37

Selina schreef:
Flinke bos manen heeft ie! Dat kleine potloodje ook :+

Zag net het topic van de kunstbokaal. Ik heb alleen in 2020 geen paarden getekend en nu zit ik te bedenken of ik nu in een maand snel iets ervoor wil maken of maar niet meedoe :+

Gewoon meedoen en nog iets tekenen :D ik heb ook maar voor de lol meegedaan met mijn knutselwerkje, weet ook wel dat het geen hoogstaand werkje is maar gewoon leuk om mee te doen. Vorig jaar nog vrij onverwachts tweede geëindigd met mijn werk, dus je weet nooit ;)

@San: thanks! en topwerk weer van jou <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:49

Ja, maar moet ook nog de uil, kat en blauwe gaai afronden _O-
Plaats van dat ze de wedstrijd een maand later doen :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:11

_O- ik zie veel recente werken er in kom dus ik zou nog wat maken Selina. :D
Is toch gewoon leuk om mee te doen?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 09:53

Vind hem geweldig Solleke! :D

Mooi zachte kleuren Chantal. Dat doe je goed met Aquarel, knap. Beetje een overdreven bolling in de kaak valt me op, geeft wel een leuk effect.

Wordt mooi Ayasha!

Prachtig die kleuren in je Uil Selina.

Leuk om te zien die screen recording Mkango. :j

Prachtig San! <3

Ik ga voor snel wat maken voor het kunstbokaal, had al een idee wat ik nog uit wilde werken......Alleen ik en snel :') maar wie weet, soms lukt snel wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:02

Kunstbokaal?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 10:04

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:07

Jis_ schreef:
_San87_ schreef:
Kunstbokaal?

[UK] Aanmeldtopic BoktKunstBokaal 2021.

Oh die heb ik helemaal gemist! Even denken welke tekening ik opgeef. Misschien de hengst... of de tennessee walker.