topsylover schreef:Je begint me nu een beetje te verliezen, want de emoties en gevoelens die zowel Nina als Prem uiten matchen totaal niet met de acties die ze doen.
Natuurlijk "baal" ik een beetje van deze reacties
,
Maar aan de andere kant ben ik er ook heel blij mee. Want het daagt me uit weer even wat scherper te worden.
Eigenlijk wilde ik duidelijk maken dat de opmerking "als het dan nog aan is" grappig bedoeld is, maar ook wel echt als waarschuwing voor Prem. Maar de vraag is of hij dat ook zo opvat en er daadwerkelijk iets mee doet. Nina worstelt met dingen die ik duidelijk niet duidelijk genoeg maak. Dus daar moet ik ook duidelijker in zijn.
Verder is het wel echt een "nieuwetijdsrelatie" haha, gescheiden en alles en natuurlijk veel "communiceren zonder te communiceren" (Appjes), langs elkaar heen leven, anderen pleasen, alleen voelen..........
Volgende hoofdstuk heb ik herschreven en herschreven (met de opmerkingen in mijn achterhoofd), maar nu kan het wel. De opvolger is ook al klaar maar ga ik nog even nalezen.
Ik vind mijn "hoofdstuk titels" heel slecht (daar moet ik iemand voor inhuren hahaha) dus ga het gewoon met nummers doen vanaf hier. Kan gewoon
.
1. (Prem)
Vrijdag 9 augustus 2019
Ik krijg zo veel telefoontjes van mensen voor hulp en ik word er soms gek van. En dan ben ik vanmorgen pas thuis gekomen. Ik krijg het steeds benauwd als ik over mijn oratie nadenk.
Manfred wilde in Portugal per se cadeautjes kopen voor Nina. Ik vond dat erg leuk. Ik wist wel dat het uiteindelijk toch goed zou komen. Op mijn manier. Dus ik ben blij dat ik er niet in mee ben gegaan om het te forceren.
Hij heeft zelf ballonnen, potloden (“omdat Nina veel tekent”) en een beker uitgezocht. Nina nam het net lachend aan. Ik heb erna nog de nieuwe Dior-zonnebril en Tiffany-oorbellen laten zien die ik voor Baukje meegenomen heb. Nina vond het erg mooi. Ik hoop dat Baukje er blij mee is. Ik hoop dat ze me eindelijk eens gaat waarderen.
Hoewel Nina met haar hoofd op mijn borst ligt, voel ik haar onrust. Ze maakt al de hele avond een onrustige indruk. Ik besluit de stilte toch te doorbreken.
“Er is veel gaande in je leven, Nien... Je bent verdrietig, ongeduldig, onrustig... Begrijpelijk na alles wat er gebeurd is. Je doet je best, maar toch”.
-“Het is gewoon irritant om van anderen afhankelijk te zijn”.
“Wat bedoel je?” zeg ik, terwijl ik donderdersgoed weet wat ze bedoelt. Aan alles merk ik dat ze snel weer zwanger wil worden.
-“Ik ga gewoon niet meer mijn geluk laten afhangen van andere mensen. Dan maak ik een ander plan. Beetje zonde van mijn leven anders. Als ik alleen maar een oproepkracht ben die op mag draven wanneer het jou uitkomt, trek ik mijn eigen conclusies wel en dat is ook prima.”
Oh god. En ik haar nog niet eens verteld dat ik de komende twee weken Manfred in huis heb.
Manuela kondigde vorige week uit het niets opeens aan anderhalve week met Rob op vakantie te gaan. Naar Frankrijk. Van mijn geld, dus. En eerder elke keer klagen dat ze geen geld had om met Manfred weg te gaan. Nu mag hij niet eens mee en wordt hij bij mij gedumpt. Ik vind het sneu en heb medelijden met hem. Ik vind het geen stijl van Manuela. Altijd een grote mond over mij, maar vervolgens wel haar zoon zo behandelen.
“Je bent geen oproepkracht, lieve Nini. Ik kom zondag bij je dressuurwedstrijd kijken, oke?”. Ik vertel het haar erna wel. Ik wil haar niet nog meer overstuur maken.
-“Ik ben geen speeltje die je aan de kant gooit en weer aanhaalt als het je uitkomt. Ik vraag niet veel."
“Nee, jij vraagt weinig. Heel weining. Alleen aandacht...." antwoord ik sarcastisch.
"Nee, dat is zeker niet veel. Hoe kom je erbij”. Nina lacht.
-“Ja ja, mooie ben jij. Wel de lusten, niet de lasten. Doe je goed. Maar denk je ook aan mijn behoeften?” Ik draai me om om haar een kus te geven. Nina sputtert tegen. Ik weet dat ze iets anders bedoelt, maar voor nu is het hoofdstuk even gesloten.
Citaat:
'Niets gebeurt totdat iets beweegt' –Einstein
to be continued