[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:31

Ik doe nog mee, maar loop wat achter...

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:37

Heb in de maand maart helaas maar 1 keer getekend. Ben het even kwijt. (Terwijl ik tijd zat heb)
Mis ook even de fut om op andere werkjes te reageren :o

Citaat:
Selina heb je wel eens overwogen om een ander type inkt te gebruiken? Je hebt ook inkt die niet watervast is, die kan je nog bewerken (uitvegen, verlopen maken enzo) met wat water terwijl het al op papier staat. Is niet hetzelfde natuurlijk maar misschien vind je dat ook leuk. Verder vind ik je contrasten leuk, daar hou ik wel van


Welke inkt bedoel je dan?
Werkt aquarel niet ook zo? (Of roep ik iets doms, nooit geprobeerd namelijk)
Ander materiaal proberen vind ik wel altijd heel leuk.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:48


Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:53

Telpeva schreef:
Ja klopt geloof ik dat aquarel ook zo werkt :) Die die ik bedoel is bijvoorbeeld de pentel brush, die vind ik persoonlijk leuk om mee te werken misschien vind jij het ook wat

https://www.pentelarts.nl/products/pent ... 9114364357


Is dat 8 euro per kleur? Wow _O- (Of heb je 1 pen nodig en dan meerdere kleuren op 1 pen?)
Doet me een beetje denken aan ecoline brushpennen.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:07

Per kleur inderdaad :o ik heb zelf ook maar 1, de zwarte, ik vind het te duur om alle kleuren te kopen. Of ze hetzelfde werken als de ecoline pennen weet ik niet, die pennen heb ik niet

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:29

Ik doe ook nog steeds mee, maar ben ook erg achter.
Nu ik het digitaal tekenen heb ontdekt ben ik daar wat meer mee bezig, maar ik wil zeker ook weer traditioneel tekenen. Zo'n digitale tekening ziet er op de computer mooi uit, maar zodra ik het uitprint is het gewoon dat ... een printje. En dan print ik al het uit in de bibliotheek die een veel betere laserprinter en beter, dikker papier hebben. -O-

Maar ... ik hoop deze week weer 1 (of hopelijk 2 of 3 := ) tekeningen af te krijgen. Ik moet en zal mijn achterstand wegwerken.

Century

Berichten: 6018
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:35

Ik heb mijn uitdaging niet gehaald, dat was in maart de tekening af krijgen. Wel ben ik meer aan 't tekenen nu, en al wel een heel eind :)

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:41

Ik heb nu even een weekje vakantie. Maar thuis alweer 5 schetsen klaar liggen om uit te werken

Hoop volgende week er een stuk of 2 af te hebben

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:58

Super iedereen!
@century komt goed :j
@victory-boy Gaat lukken haha, wordt een inhaalweekje voor velen volgens mij :=

@seven ziet er super gaaf uit!
@telpeva je kunt het!

Hier ben ik nu, ben er nog wel tevreden mee maar er is iets waar ik me aan stoor (behalve dat de snorharen missen) maar ik kom er steeds niet op :roll:

Afbeelding

Kunnen jullie mij misschien op weg helpen _O- Ik ga sowieso de achtergrond nog wat lichter maken.

Groetjes!

Century

Berichten: 6018
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:03

De ogen lijken me niet helemaal correct. Ik weet niet precies of ze nu te hoog/laag of teveel naar het midden zitten of scheel kijken, maar dat is het eerste wat me opvalt in ieder geval. :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:09

Ja klopt, de ogen vind ik niet kloppen. Dit is de referentiefoto:
Afbeelding
Ze moeten iets meer uit elkaar en wat dunner zie ik.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:15

Het pootje waarop hij leunt klopt geloof ik niet helemaal (rechter voorpootje, voor de kat rechts), het lijkt op je schilderij alsof het een heel lang pootje is doordat de elleboog op gaat in de buik. Op de foto is ook niet heel goed te zien waar de poot stopt en waar de buik begint maar misschien is dat wat je bedoelt?

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:52

Pleun02 schreef:
Hallo :wave: doet er nog iemand mee?


Ik deed nog niet mee, maar zou nog wel graag willen inhaken als dat mag! :) Ik volg dit topic al vanaf het begin en ook de eerdere jaren heb ik gevolgd, maar had steeds een 'goed' excuus om niet mee te doen. Maar ik wil het tekenen nu wel eens wat serieuzer aan gaan pakken en heb mooi materiaal liggen waar ik naar mijn idee veel te weinig mee doe.

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:54

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:47

Leuk! Dan doe ik mee voor minimaal 1 tekening per maand, dat zou ik moeten redden. Maar hopelijk worden het er meer! :D

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:12

Ik schets ook nog stug door. Zodra ik wat meer tijd heb ga ik ook digitaal uitproberen.

Verder voor nu snelle mens schetsen.

Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:05

Jindai schreef:
Pleun02 schreef:
Hallo :wave: doet er nog iemand mee?


Ik deed nog niet mee, maar zou nog wel graag willen inhaken als dat mag! :) Ik volg dit topic al vanaf het begin en ook de eerdere jaren heb ik gevolgd, maar had steeds een 'goed' excuus om niet mee te doen. Maar ik wil het tekenen nu wel eens wat serieuzer aan gaan pakken en heb mooi materiaal liggen waar ik naar mijn idee veel te weinig mee doe.




Ja tuurlijk, super gezellig!
Ben benieuwd :j

sanneb dat ziet er echt heel mooi uit al! Het lijkt een beetje op angelina jolie of ligt dat aan mij :P
Ik ben klaar!

Afbeelding
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:26

Sanneb, heel mooi! Zeker ook omdat het een snelle schets was! :) Ik moest ook meteen aan Angelina Jolie denken. :D


Pleun02 schreef:
Jindai schreef:


Ik deed nog niet mee, maar zou nog wel graag willen inhaken als dat mag! :) Ik volg dit topic al vanaf het begin en ook de eerdere jaren heb ik gevolgd, maar had steeds een 'goed' excuus om niet mee te doen. Maar ik wil het tekenen nu wel eens wat serieuzer aan gaan pakken en heb mooi materiaal liggen waar ik naar mijn idee veel te weinig mee doe.




Ja tuurlijk, super gezellig!
Ben benieuwd :j


Dank je, Pleun! :)

Ik vind je kat erg leuk geworden, ook al klopt 'ie qua achterkant, nek en ogen niet helemaal met het voorbeeldplaatje. Leuk om te zien dat je met elk schilderij dat je maakt, je steeds beter wordt! :j
Zo vind ik de vacht van de kat al heel erg knap gedaan, doe ik je iig niet na! Als ik je nog een tip mag geven, die ik ooit ook zelf kreeg voordat ik het schilderen opgaf: gebruik een saté of cocktail prikkers voor hele dunne lijntjes, zoals bijvoorbeeld de snorharen van de kat, dat wordt vaak veel natuurlijker dan wat je met een kwastje voor elkaar krijgt. :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:18

Bedankt! Dat is een goede tip inderdaad, want de snorharen zijn niet helemaal gelukt :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:49

Bedankt Jindai en pleun. Grappig dat jullie Angelina Jolie erin zien. Dat dachten namelijk anderen ook bij een andere schets die ik van haar gemaakt heb.

Afbeelding

Het is miss Shippen uit de serie Turn Washingtons spies. Ik weet haar echte naam niet.

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:29

Ik heb even gegoogled en foto's gekeken, maar je hebt haar echt treffend getekend! +:)+ Ze heeft in haar gezicht wel wat overeenkomsten met Angelina Jolie, maar verder lijkt ze er niet echt op, al verschilt dat ook wel per foto vind ik. Ze heet trouwens Ksenia Solo. :)

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:54

Nieuw werkje bijna afgerond
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:43

Gaaf @seven!! Ik ben een beetje inspiratie aan het opdoen , ik wil iets anders schilderen dan een paard , misschien zelfs een mens... Hebben jullie nog suggesties? :o

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:16

Er zijn zoveel opties
Ik vind het nog wel eens fijn om een gevoel te Googlen op afbeelding kom je soms prachtige foto's tegen die je kan gebruiken

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:39

Je favoriete dier uit de dierentuin? een bekende zanger(es)?