[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:27

Ik gebruik mijn BuJo voor alles wat school betreft.
Ik doe er een toetsrooster in, waar ik alle toetsen van de huidige periode in schrijf
Ik heb een huiswerk tracker van de vakken waarvan ik huiswerk moet/wil maken, waarbij ik het huiswerk in kleine delen verdeel en deze afkruis wanneer ik het heb gemaakt.
Ik heb in mijn weeklys een deel voor priveleven en schoolleven, zeg maar, en dan bij priveleven schrijf ik bijvoorbeeld dat ik naar mn verzorgpaard moet oid en bij het schooldeel zet ik dan welk huiswerk ik op welke dag wil maken.
Ik zet er bij mijn dailies doe ik meestal mn schooltaken en andere taken scheiden, maar dst ligt een beetje aan de drukte van de dag. Ik kan er eventueel fotos van maken, om het te verduidelijken! :)
Het geeft mij heel veel overzicht en helpt mij enorm. Ik zet er geen rooster of cijfers in want dat staat allemaal op magister. Ik gebruik ook geen agenda naast mijn bullet journal. Erg blij met mijn systeem :j

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 00:40

noox schreef:
Ik gebruik mijn BuJo voor alles wat school betreft.
Ik doe er een toetsrooster in, waar ik alle toetsen van de huidige periode in schrijf
Ik heb een huiswerk tracker van de vakken waarvan ik huiswerk moet/wil maken, waarbij ik het huiswerk in kleine delen verdeel en deze afkruis wanneer ik het heb gemaakt.
Ik heb in mijn weeklys een deel voor priveleven en schoolleven, zeg maar, en dan bij priveleven schrijf ik bijvoorbeeld dat ik naar mn verzorgpaard moet oid en bij het schooldeel zet ik dan welk huiswerk ik op welke dag wil maken.
Ik zet er bij mijn dailies doe ik meestal mn schooltaken en andere taken scheiden, maar dst ligt een beetje aan de drukte van de dag. Ik kan er eventueel fotos van maken, om het te verduidelijken! :)
Het geeft mij heel veel overzicht en helpt mij enorm. Ik zet er geen rooster of cijfers in want dat staat allemaal op magister. Ik gebruik ook geen agenda naast mijn bullet journal. Erg blij met mijn systeem :j

Jaa! Foto's zou wel ideaal zijn! Ik heb zelf al wel een agenda voor school maar zit er erg over te denken om mijn BuJo ook voor school te gebruiken

Rena100

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:56

Waar is die pagina devider voor? Snap daar niets van haha!
Wel mooi weekoverzichtje heb je daar!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:53

Rena100 schreef:
Waar is die pagina devider voor? Snap daar niets van haha!
Wel mooi weekoverzichtje heb je daar!

Ik durfde het al niet te vragen :D

Ga je dat dan uitknippen als tabjes ofzo?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:56

Volgens mij is het om te voorkomen dat je steeds moet tellen/rekenen... Dus je bedenkt wat je wilt, bladert terug naar dat overzicht en weet meteen hoe veel hokjes je vak breed moet worden...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:26

Bloemetje75 schreef:
Volgens mij is het om te voorkomen dat je steeds moet tellen/rekenen... Dus je bedenkt wat je wilt, bladert terug naar dat overzicht en weet meteen hoe veel hokjes je vak breed moet worden...

Dat was ook mijn eerste gedachte idd, dat is waar ik het voor zou gebruiken. Heel handig voor mensen die veel met kaders werken!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:53

Mijn BJ is zeiknat geworden ;( Gelukkig is het in een goedkoop boekje dus heb het weggegooid -O-

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:18

Bloemetje75 schreef:

Inderdaad. Ik raakte anders snel de tel kwijt of telde verkeerd waardoor ik verkeerd uit kwam. Dit maakt het een stuk makkelijker. :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:07

Aangezien de vorige overleden is bij de hema een schrift gekocht. Zo zien mijn weekplanningen sr nu uit:

Afbeelding

En ik heb gekleurd papier op de verkeerde paginas geplakt en plak daar quotes op die ik heb gehandletterd of andere plaatjes of kaarten:

Afbeelding

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 18:20

Wat hebben jullie allemaal in je buik staan? Ik een agenda, maand overzicht, habit tracker, sleep log, spaarplan, moodtracker, pagina met goede films, pagina met cadeau ideeën voor m'n familie, serie tracker, lijst met boeken die ik heb of wil of wil verkopen, pagina met Minecraft locaties, pen testing page, verjaardagskalender, lijst met dingen die ik wil bezoeken met m'n museum jaarkaart, places to go, Movies to watch, things i want to learn en een lijst voor wat ik heb gespaard aan uitzet.

Ik ben opzoek naar meer ideetjes :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:07

Mag ik me hier ook melden? :D

Ik wil een bullet journal gaan maken, maar dan niet voor planningen etc. Wil er vooral dingen wat ik in mijn hoofd heb er in kwijt om rust te creëeren en mijn creativiteit kwijt te kunnen :)
Heb gewoon een agenda en een desk planner :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:05

Vandaag is mijn Nuuna binnengekomen, ik vind hem zoo leuk.
https://ikonink.com.au/img/p/1/0/9/109- ... efault.jpg

Het zijn plaatjes van Londen, en als docent Engels is dat wel heel toepasselijk. Ik ga hem voor werkgerelateerde zaken gebruiken: mijn rooster, het plannen van mijn lessen/lesuren, aantekeningen van mentorleerlingen, et cetera. Ik merk dat dat in een gewone agenda niet fijn gaat en afgelopen jaar heb ik dat bijgehouden in een Paperblank boekje, dat ging erg leuk. Nu mijn geluk maar eens beproeven met dit boekje. Heb er al helemaal zin in om deze klaar te maken voor gebruik!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:44

Ik heb sinds vandaag ook een BJ! Ik heb me er in mijn vakantie een beetje meer in verdiept en vandaag dan echt een gekocht. mijn doel met mijn BJ is vooral mijn activiteiten bij te houden (dmv een habits pagina maandelijks) waarbij ik ook activiteiten erin schrijf die ik niet graag doe (schoonmaken bv) maar hopelijk motiveert het me dat ik het vakje ingekleurd wil krijgen :)

Verder een mooie stemmingsmeter (handig voor bij de psycholoog) en ik denk dat ik dmv een maandoveraicht mijn afspraken bij ga houden. Oh en heeeel veel collecties :)

Ga op mijn gemak lekker dit topic doorlezen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:25

Ik heb een index, weekoverzicht, to-do voor grotere dingen, een financieel overzicht, een lijst met boeken, met films, games en patches

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:27

Na lang kliederen in een schriftje heb ik dan ook eindelijk een leuchtturm 1917 aangeschaft! :D

Ik vind het tot nu toe erg fijn werken, alleen het papier is redelijk dun.

Wat ik tot nu toe heb;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit; werken de foto's?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:57

Wauw, super mooi!

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:28

Leuk geverfd hierboven, en mooie lettertypes ook! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:37

Leuk opgelost eclair, zo hoef je toch niet scheuren of wat ook in je boek en ziet het er toch weer leuk uit!
Die van jou vind ik ook heel mooi geworden zo _Marell :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 18:44

Er komen weer leuke pagina's voorbij!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:49

Bedankt voor de leuke reacties iedereen! :D

Ik ben inmiddels weer ietsjes verder.
Alleen ik ben half Augustus begonnen, en verder heb ik ook geen drukke maand waardoor ik besloot om Augustus met m'n plantthema af te sluiten.
Nu gebruik ik enkel nog een soort kalenderoverzichtje en dit werkt voor mij wel, zodra school weer begint ga ik over op wat uitgebreidere "weekspreads".

Om deze maand een beetje af te sluiten:
Afbeelding

Hier zie je ook goed hoe perfectionistisch ik ben, bij elk foutje gaat er een stukje papier overheen. :o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:04

Heel erg leuk Marell! :oo :D

Mag ik jouw expense tracker eerlijk stelen? O:)

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:19

prugelpiet schreef:
Heel erg leuk Marell! :oo :D

Mag ik jouw expense tracker eerlijk stelen? O:)

Tuurlijk! :j
Heb zelf ook stiekem inspiratie van pinterest gebruikt maar sshhht.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:34

Hmm, hierin de vakantie beschamend weinig gebruik van gemaakt.. maar daar is t ergens ook vakantie voor ;)

Ik ga ermee verder zodra mijn vakantie er helemaal op zit.

Wil m gaan gebruiken voor mijn studie en al mijn afspraken en to do's er omheen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:42

Ik word weer helemaal aangestoken door dit topic! :D Vorig jaar eens begonnen, maar vind de mijne nu een beetje... mweh. Dus een Atoma besteld, zodat ik dingen wel kan ordenen bij elkaar, anders is het alsnog chaotisch. Komt als het goed is morgen beginnen, yay!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:02

ziet er goed uit marell!

mijn jaar van verjaardag (feestdagen moeten nog toegevoegd worden)
Afbeelding
augustus. dag en datum komen links.
Afbeelding
en enveloppen die ik gebruik voor mijn spaarplannen (moet alleen het spaarplan nog uittekenen in mijn BuJo)
Afbeelding