[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:25

Onder de meeleessteen gekropen en ga maar weer eens mee praten!

Na dit weekend ga ik weer beginnen want ik ben weer op vakantie.

Nu vroeg ik me af; waar halen jullie die voorbeeld foto's vandaan? :+

Is daar een topic voor?

Larissajulia

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:47

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:00

En nummer 15 is ook af, beetje afgeraffeld helaasAfbeelding

En nummer 16, 10 minuten over gedaan haha
Afbeelding

Ik loop nu weer bij :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:31

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:33

Nummer 13
Even eentje met verf gemaakt :)

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:44

Vanaf pagina 37 :)

Seven:
Leuke plaatjes! Vind je roodborstje erg mooi door de uitdrukking de je hem gegeven hebt.

Pompompom:
Mooi, die snelle lijnen! Vooral de neus vind ik goed gelukt.

Kashmino:
Origineel onderwerp! Vind de hokjes op de achtergrond wel jammer. Die had je misschien kunnen gebruiken door ze in te kleuren, bv. zwart of zwart/wit afwisselend.

Plovesb:
Niks over te zeggen, behalve wauw :D

Selina:
Lieve uitdrukking heeft'ie! De neus had idd iets langer gekund.

Damned:
Vrolijke kleuren! Jammer van de wazige foto. De vingers lijken net niet helemaal te kloppen.

Drawerlover:
Vrolijke cartoons, echt heel leuk :)

Elanor:
Simpelweg schitterend, je hebt zo'n mooie stijl!

Jeika:
Mooi gelukt, zeker omdat je zegt het moeilijk te vinden. Vind het mooi dat het paardje als het ware op het papier lijkt te liggen. Je zou nog wat meer high- en lowlights kunnen gebruiken.

Larissajulia:
Prachtig zomers plaatje, kleuren zijn goed gekozen! De verhoudingen van het paard lijken nog niet helemaal te kloppen.

Maxime_Dokus:
Leuk dat je meedoet!
Het oog vind ik een mooie uitdrukking hebben. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal. Je zou oog meer high- en lowlights in de vacht kunnen verwerken.

Larissajulia:
Mooi gedaan! Wel lijkt de schouder niet helemaal te kloppen en de onderarm wat te breed te zijn.

Larissajulia:
Nummer 15: Jammer dat de binnekant van de oren puur zwart is. Wel mooi gebruik gemaakt van verschillende tinten van dezelfde kleur! Je zou nog meer verschillende kleuren in je tekening kunnen verwerken.
Nummer 16: Leuk dat je de details in de neus en oren hebt meegepakt! Dit zou je in de rest van de tekening ook nog kunnen doen door bv. de spieren aan te zetten.

Plovesb:
Prachtige kleuren zo bij elkaar, dat geel en blauw! Mooi houding ook.

Dan de mijne, sorry voor de slechte foto :P
Het is een maanwolf, op A3 met grafiet.
Achtergrond lijkt wat vlekkerig, dat is'ie niet (is heel licht egaal grijs),
maar ik krijg hem dus niet goed op de foto met dit licht...

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:46

Weer veel mooie werken komen er langs!
Post die vandaag even snel. Ongeveer dezelfde stijl als die van gisteren (maar dan zonder hokjespapier :) ), ik vind deze stijl toch wel erg gaaf!
Gemaakt in ong 5 minuten, fineliner, zonder voorbeeld.Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:02

Vanaf Pagina 37:
• Seven: Je vogeltje is echt heel lief!
• pompompom: Ik vind hem heel gaaf, misschien had zijn voorpluk nog iets groter gekund?
• Kashimo: wat is dat rode op zijn nek? Verder wel gaaf :j
• plovesb: Je eerste 2 vind ik echt supermooi, in de derde vind ik het contrast te veel/hard aanwezig, maar dat is meer mijn persoonlijke mening
• Selina: Inderdaad had zijn neus langer en breder gemogen, of zijn wang wat kleiner. Ik vind zijn voorpluk erg goed gelukt!
• Damned: niet zo'n duidelijke foto, maar ik heb geen specifieke tips. Ik vind de make-up wel mooi getekend
• Drawerlover: weer heel schattig, maar is de onderkant niet wat te rond?
• Elanor: De eerste vind ik echt heel mooi, bij de tweede had er misschien nog iets meer details in het witte van zijn lijf gekund, maar ik vind hem wel heel mooi getekend!
• Jeike: Ik vind je verhoudingen super knap! Voor de volgende keer kan je proberen de overloop tussen de kleuren iets vloeiender te maken. In de manen en staart heb je wel mooi de verschillende kleuren verwerkt :j
• LarissaJulia: Ik vind het je mooiste tot nu toe, maar je mens ziet er voor mijn idee nog iets te 'plat' uit (ook al weet in niet zeker waar het aan ligt).
• Maxime_Dokus: De verhoudingen kunnen inderdaad nog iets mooier, maar het gaat al vooruit!
• LarissaJulia: Oké, nu vind ik dit je mooiste tot nu toe :+ Nou ja, dan weet je in elk geval dat je vooruit gaat :D
• LarissaJulia: bij nummer 15 kloppen de verhoudingen niet, hij heeft te grote oren en ogen, bij nummer 16 zijn verhoudingen al weer een stuk beter, maar er zouden misschien iets meer details in het oog mogen
• Plovesb: prachtig!
• Uska: Echt heel mooi, wat een geduldwerk :oo
• Kashmino: inderdaad een gave stijl

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:53

Afbeelding
Mijn nummer 15. Grafiet

Afbeelding
En 16, ook grafiet. Echt de verhouding is hier om te huilen, maar ik wilde even oefenen zonder te gummen. Erg frustrerend..

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:26

Larrisajulia :jammer dat het iets afgeraffeld is. Vind van beiden de neusjes erg leuk gelukt. Blijf goed op de verhoudingen Letten.

Plovesb : heel mooi! Zie het zo ergens aan de muur hangen. Wat is het formaat?

Uska: heel erg mooi! Kijk wel iets raar tegen zijn linker pootje aan. Lijkt me erg lastig te fotograferen indd dan vele wit, dan wordt het zwart vaak erg anders.

Kashimo : bijzonder gedaan. Veel fantasy maar toch echt een paard. Mooi!

Rijsa: leuk gedaan. Verhoudingen zijn indd nog niet helemaal top, maar zeker goed op weg!

Mijn laatste schets van deze maand van gisteren :

Afbeelding

Hier allemaal op een rijtje op iets groter dan A3 formaat :

Afbeelding

En hier alvast een sneak peak van het maandproject:

Afbeelding

Afbeelding

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:57

Dank je wel Sunny44, hij is Niet zo groot hoor +- 20x30cm :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:03

Ik heb vreselijk weinig tijd gehad helaas dus heb hem niet af kunnen maken enkel de basis opzet dus :(
Wie weet doe ik dat later nog
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:49

Bah ik ga het niet halen voor deze week, iets teveel hooi op de vork genomen :Y)
Nouja aankomende week maar iets kleiners maken en dan van week 2 afmaken en dan gooi ik ze eind van de week samen erop.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:52

Ik ben een nieuwe schets begonnen van een hond. Voor zover ik me kan herinneren heb ik die nog nooit getekend. Dagen bezig geweest tot mijn schets naar de zin was en nu de eerste laag met schaduwen getekend. Ik weet even niet hoe ik verder moet. Al die haren... Hopelijk word het nog wat.

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:30

Hier mijn nummer 16! :D als ik sommige tekeningen zie denk ik stiekem dat ik voor sommige een inspiratie geweest ben :P. Zo leuk!

Afbeelding

Ik switch even naar de computer om nog een rondje commentaar te doen! :)

*switch*

sanneb Zeker een prachtige schets met goede verhoudingen, top! Ben ook onder de indruk van de bek en de details daar. Kleine tip. Het lijkt om een korthaar te gaan, probeer de haren dan ook kort neer te zetten. Zo krijg je een betere en realistischer vachtstructuur!
Seven Oeeh leuk! Hoop dat je hem nog een keer helemaal uit gaat werken! Schets ziet er al goed uit, ben erg benieuwd!
sunny44 Vind je kleine schetsen echt prachtig in verhouding en detail. Knap dat je dat zo kan op zo'n klein formaat. Ben benieuwd hoe je maandproject gaat uitvallen. Is dat acryl verf?
Rijsa Toffe schetsen. Beenwerk vind ik van de eerste vooral heel netjes gedaan. Vind de tweede juist heel stoer. Zonder gummen leer je juist heel goed kijken! Knap!
Kashimo Tof, lijkt wel freaky zo zonder oren. Vind het er gaaf uit zien zo. (Yay, skull!!)
Uska Respect voor je geduld!! Al die kleine haartjes, pfoe! Ziet er echt zeer realistisch uit. Hoelang ben je bezig geweest? A3 ook nog, man man. Zie graag meer!
plovesb Onwijs tof, as allways. Ben benieuwd of we ook eens gedetailleerder werk van jou gaan zien? :D
Larissajulia Gaat al goed met schaduwen! Ogen vind ik ook top opgezet. Het ene neusgat lijkt beter uitgewerkt dan de ander. Vind hem niet super afgeraffeld ogen dus dat is knap, hihi. De tweede is een heerlijke snelle krabbel waar je toch best goed de verhoudingen te pakken hebt!

Nog bedankt voor alle lieve complimenten en tips die ik op mijn werkjes gekregen heb. Elanor ook bedankt, vond het stiekem erg stoer dat je mijn werkje complimenteerde zo tussendoor :P :)
Laatst bijgewerkt door Flux op 16-01-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:38

Afbeelding
mijn nummer 16, deze is voor iemand anders :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 23:47

Ik kon het niet laten en ben toch voor een speedpaint/pasteltekening gegaan op donkerblauw papier maar is wat lastig fotograferen

Beary
16/366
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:14

Nummer 16:
Afbeelding

Morgen zal ik even reageren op iedereen en eens betere foto's maken van alles tot nu toe :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:31

Ik heb mijn paard in het aanvraag topic geplaatst, mocht iemand een Tuiger willen tekenen *D Heb ook nog andere foto's hoor:)

Ikzelf ben nog op vakantie dus duurt nog even.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:23

Waarom zie ik dit topic nu pas?
Ik kom ook meedoen voor een tekening per week (:
Op 38 pagina's reageren is misschien een beetje veel, maar ik heb alles bekeken en het zijn echt super mooie tekeningen!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:28

Ik denk dat ik maar voor de maand tekening ga.
Dat van mij word niet spectaculair, maar om het uiteindelijk naast elkaar te leggen aan het eind van het jaar is leuk! (of ik doe elke week!)

Eigenlijk vind ik alles hier heel mooi!

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:41

Ik denk dat dit tot nu toe mijn meest realistische is :)

17/366Afbeelding

Zo ff een uitgebreid reactie rondje hoor :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:57

Mag ik me hier ook melden?
Ik wil samen met Marrie_L de challenge gaan doen. (Elkaar motiveren enzo :+ )
Echter heb ik al sinds de basisschool niet meer vrijwillig getekend (en ben nu aan het studeren) dus verwacht geen hoog niveau van mij.
Mijn doel voor dit jaar is dan denk ik ook om de allereerste basisbeginselen te leren.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:13

pagina 36
Damned, mooi plaatje! Leuk gedaan, simpel maar toch gedetailleerd!
Flux, ziet er leuk uit! Grappig bedacht ook met die regenboog!
Jeika, schattig plaatje! Ik vind hem leuk! Mooi gedaan ook met oost Indische inkt!
Seven, mooie leeuw hoor! Ik snap wat je bedoelt met dat niet zo realistisch. Het is een prachtige leeuw, maar misschien zouden er nog ietsje meer details in kunnen, zodat hij nog echter gaat lijken! Maar dat is ook erg moeilijk met krijt ;)
Damned, alweer zo'n origineelplaatje! Ik vind hem leuk hoor! De enige tip die ik zou kunnen geven is dat je misschien iets meer op contrast moet letten, maar dat kan ook aan de foto liggen!
Danique01, leuke plaatjes! Het paard vind ik vooral erg mooi, maar het konijntje is ook erg schattig!
flux, mooi plaatje hoor! Las nog niet eens wat er boven stond en zag gelijk al dat ie van Harry Potter was! Blijft een groot verlies van Alan Rickman :(
Sunny44, prachtig! Mooi gedaan hoor! Nummer 14 is vooral erg schattig!
Jeika, ik vind je erg vooruit gaan in je werk! Waar je misschien nog wat om mag denken is je kleurgebruik, zo kun je sommige stukjes misschien wat beter in elkaar over laten lopen. Maar mooi plaatje is dit hoor!
Jetske, stuk voor stuk mooie plaatjes. Vooral het paard vind ik prachtig! Mooi gedaan hoor! Die rode panda's vind ik ook leuk, ook mijn favoriete wilde dier :D
drawerlover, leuke meloen! Herkenbare stijl heb je! Paardje is ook erg schattig!
pompompom, prachtig, allemaal! Vooral de eerste, echt wauw! :D

Pagina 37
seven, leuk plaatje! De kaak lijkt me ietsje te breed, maar leuke houding heb je gekozen! Dat roodborstje vind ik echt heel mooi! Echt van die kraaloogjes :D
pompompom, mooi hoor! Je hebt een herkenbare stijl, mooi realistisch! Vooral de neus en het oog vind ik erg mooi!
kashmino, leuk plaatje weer! Wat ben jij origineel!
plovesb, echt stuk voor stuk geweldig! Wat kun jij ontzettend goed tekenen! Je bent ook erg creatief, je weet precies wat je moet weglaten en wat je wel moet schilderen/tekenen!
selina, mooi plaatje hoor! Inderdaad had de neus nog wat langer gemogen, maar je hebt goed op de schaduwen en glans gelet!
damned, zo mislukt vind ik hem niet hoor! Mensen zijn erg moeilijk, maar je weet ze wel elke keer goed op papier te zetten!
drawelover, leuk plaatje! Ik kan niet echt tips geven, zo heel verstand heb ik namelijk niet van deze stijl :P
elanor, prachtig allemaal weer! De eerste vind ik echt super! Dat oog is echt super goed gelukt! De tweede is trouwens ook geweldig! Aparte houding heb je voor gekozen, erg artistiek!
Jeika, dit vind ik tot nu toe je mooiste werk! Prachtig hoor! Inderdaad zou je nog wat meer op de kleuren kunnen letten, maar je bent goed op weg :D

pagina 38
plovesb, alweer prachtig! Zou allemaal zo in een kunstgalerij kunnen hangen!!
uska, wauw! Prachtige vos! Heel mooi, vooral de vacht!
kashmino, alweer zo origineel!
Rijsa, erg mooi! De eerste vind ik prachtig! Bij de tweede vind ik de hals wat lang lijken, maar dat kan aan mij liggen ;)
sunny44, stuk voor stuk mooi! Vooral je maandproject is echt prachtig zeg! Ga zo door!
seven, leuk gedaan zo!
sanneb, prachtige hond, heel realistisch!
flux, leuk hoor! De manen en staart vind ik echt heel erg goed gedaan! De verhoudingen zijn ook goed!
Jeika, je gaat al vooruit met je kleurgebruik vind ik! Super!
seven, dit vind ik een van je mooiste plaatjes! Echt super gedaan!
Damned, mooi gedaan! Leuke stijl!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:28

Waauuww echt allemaal heel mooi!!

Afbeelding
Vandaag geprobeerd met schaduwen te werken en ik vindt het zelf al veel mooier! Alleen mijn potlood was wel afgebroken haha