Er is alleen 1 ding waardoor ik nog niet effectief aan het naaien ben, en dat is mijn naaimachine.
  Er is alleen 1 ding waardoor ik nog niet effectief aan het naaien ben, en dat is mijn naaimachine.  Ik heb een Singer Original, een goedkope instapmachine. Helemaal prima om mee te beginnen. Alleen dat beginnen lukt dus niet.
  Ik heb een Singer Original, een goedkope instapmachine. Helemaal prima om mee te beginnen. Alleen dat beginnen lukt dus niet.  Ik heb talloze filmpjes gekeken en zover ik weet rijg ik de draad goed in, zowel bovenlangs als onderlangs. Maar zodra ik iets wil naaien, breekt mijn draad.. en ik kom er maar niet achter waarom. Spelen met steeklengte, draadspanning etc maakt niet veel uit. Kan het aan mijn garen liggen? Dit is goedkoop garen uit zo'n pakketje van de Lidl. Mijn bovendraad lijkt ook wat stroef te lopen. Ik weet het niet meer. Ik wil dolgraag beginnen, maar zo gaat dat helaas niet. Mijn man heeft maar 1 advies: gooi dat ding het raam uit!
  Ik heb talloze filmpjes gekeken en zover ik weet rijg ik de draad goed in, zowel bovenlangs als onderlangs. Maar zodra ik iets wil naaien, breekt mijn draad.. en ik kom er maar niet achter waarom. Spelen met steeklengte, draadspanning etc maakt niet veel uit. Kan het aan mijn garen liggen? Dit is goedkoop garen uit zo'n pakketje van de Lidl. Mijn bovendraad lijkt ook wat stroef te lopen. Ik weet het niet meer. Ik wil dolgraag beginnen, maar zo gaat dat helaas niet. Mijn man heeft maar 1 advies: gooi dat ding het raam uit!  Ik vind dat iets te rigoureus.
  Ik vind dat iets te rigoureus.  Misschien zie ik iets over het hoofd?
  Misschien zie ik iets over het hoofd?                                                         

Geplaatst: 28-10-17 20:15
               Geplaatst: 28-10-17 20:15				         

was dus toch fout ingeregen.
 was dus toch fout ingeregen.