Voor mij zijn het vasthoudstukje (het brede gedeelte) van de metalen naalden te smal, daardoor moet ik meer spanning/kracht zetten om mijn naald vast te houden, bij clover is dit een stuk breder en heb ik dat dus minder. Echter vanaf haaknaald 5 kan ik wel gewoon met metalen naalden werken, dan zijn ze breed genoeg voor mij, 5mm heb ik dan dus ook alleen in metaal en tot nu toe nog geen behoefte om deze te vervangen voor een ergonomische naald.
Naalden die echter weer groter zijn dan 5mm kan ik ook niet lang mee werken want dan zijn ze weer te zwaar lol, ben geloof ik een beetje kritisch

Als ik nu moet stoppen is het vaak omdat ik last heb van mijn linkerhand, hier heb ik bijna een jaar geleden wat pezen van gescheurd en hoewel het genezen is is het niet meer 100%, anderzijds merk ik aan kleine dingetjes nog steeds dat er vooruitgang in zit, alsof er langzaamaan iedere keer wat meer rek inzit zegmaar.
@Moonfight, ik deel mijn mening met cobiie lol.
Als je de wol ook bij de action hebt gekocht dan weet ik welke wol je bedoelt, de dunne variant zou ik niet adviseren om mee te beginnen, want met een naald 2.0 erbij wordt het wel erg prutsen in het begin met als gevolg zere handen (wat je toch wel krijgt lol)
@Bloem, ik ben zeer benieuwd maar ik heb helaas geen whatsapp, heb een koelkastmodel telefoon waarbij ik alleen kan bellen en sms'en, ik kan nl niet zo goed 'netjes' omgaan met mobieltjes, bij mij hebben ze ernstig last van zwaartekracht over het algemeen