[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:47

Ha, mijn 'taktiek' van op het allerlaatste moment bieden heeft weer eens gewerkt. :-)

Waarschuwing: superdeluxe super-Penny plaatje achter link!
http://www.ebay.de/itm/Malen-nach-Zahle ... 2326a331cd

Voor het zeer respectabele bedrag van € 13,40 (inc shipping binnen Duitsland!).

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:08

Zo ik ben bij kleur 4 van mijn 'herfst'. Zo weer verder. Heb nog aardig wat te gaan :')

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:14

Prachtige kleuren, echt heel herfstig!
Jammer van die verticale knak in het karton, is dat tijdens de shipping gebeurt? Dan hebben ze het niet echt goed verpakt gehad...?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:18

zeker, ben heel benieuwd hoe hij in het echt word!

Ja baal wel, maarja. Kom ik niet zeurderig over als ik daarover ga mailen? Ik denk dat ze er tijdens het versturen iets te baldadig mee hebben gesmeten in hun bus ofzo, gebeurd wel vaker(boeken van bol.com komen vol krassen aan enzo, niet heel noemenswaardig maar toch wel balen)
Ik had de doos waar alles inzit, en deze zelf was iets gekreukeld en daar overheen zat nog een kartonnen doos..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:33

Mooie kleuren!!!

Echt jammer van die knak. Vind het een behoorlijke beschadiging ook. Ik had daar zeker over gemaild :) Dat moet je niet zien als zeuren, jij hebt betaald voor een product en dan mag je verwachten dat dat in goede conditie bij jou aankomt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:33

Gewoon doen, daarbij kan officieel alleen de verzender een klacht bij PostNL indienen, dus dat zijn zij. Dus gewoon bij hun een klacht indienen dat hij beschadigd is aangekomen en dan kunnen zij zelf beslissen of ze die klacht willen doorspelen naar PostNL.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:48

Ik heb net het olifanten drieluik eindelijk in de vernis gezet. Ziet er mooi uit, kleuren zijn veel helderder en je hebt nu een hele mooie glans (is ook afhankelijk van welke vernis je gebruikt, ik heb glossy acrylvernis). Alleen de lucht van dat spul %)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:26

Wat is vernis? =P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:55

Een soort van laklaag ter bescherming van je schilderij en om de kleuren wat helderder te maken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:16

Oh! Ik heb tijden geleden een pot vernis gekocht, glans, maar nog nooit aangedurfd het te gebruiken. ;)

Heb wel 1 Ravensburgertje waar vernis bij zat, en dat is best mooi geworden. Misschien toch eens een keer de gok wagen... En de duren en ramen openzetten dus, Nerwen? *grin*

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:22

De stank is ook de reden dat mijn orchideetjes nog niet in de vernis zitten.
Ben nu met de big 5 van schipper bezig maar die is niet zo'n succes. Echt elk potje verf is uitgedroogd.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:33

Dallista schreef:
Oh! Ik heb tijden geleden een pot vernis gekocht, glans, maar nog nooit aangedurfd het te gebruiken. ;)

Heb wel 1 Ravensburgertje waar vernis bij zat, en dat is best mooi geworden. Misschien toch eens een keer de gok wagen... En de duren en ramen openzetten dus, Nerwen? *grin*

Ja, een goed geventileerde ruimte is wel een aanrader :') Ik vind het niet echt stinken, maar het is zo'n vreselijke chemische lucht en pfff...... %) Er staat ook een symbooltje op dat het slecht is voor het milieu. Als je het ruikt geloof je dat direct := Nou ja, alles voor het eindresultaat hè! Ik zal binnenkort wel een foto maken.

Marjan1984 schreef:
De stank is ook de reden dat mijn orchideetjes nog niet in de vernis zitten.
Ben nu met de big 5 van schipper bezig maar die is niet zo'n succes. Echt elk potje verf is uitgedroogd.

Beetje water erbij helpt ook niet? Wel zonde zeg!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:40

Jawel. Flink water erbij en dan gaat het.
Het is gewoon net kauwgom.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:21

Ik maak na elke kleur een foto en het is zo leuk om de vooruitgang te zien na elke kleur :D Het begint steeds meer een geheel te worden.

Momenteel op de helft van de 7e kleur. Eerst even wat boodschappen doen en dan vanavond weer verder.
Deze foto is met 6 kleuren.

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:45

Cindeeh, je schiet alweer aardig op!

Was jij dat die vorige keer ook zo'n overzicht had met allerlei foto's achter elkaar, waarop je de nieuwe kleuren steeds kon zien? Ik heb dat nage-aapt (hoe zeggen ze dat ook alweer, imitation is the sincerest form of flattery), vond het zo leuk. :-) Staat nu een hele rits van die dingen op mijn iPodje. Leuk!

Bij deze mijn resultaat tot nu toe, misschien maak ik hem nog af voor de vakantie, anders blijft het hier eventjes bij. Het gaat voornamelijk nog om de gaten op te vullen plus de meeste witte vlakken, maar ja, dat laatste zie je niet zo goed met een toch-al-witte ondergrond!

Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:49

hoihoi!

Cindeeh wat begint ie al mooi vorm te krijgen, wauw! :) Leuk is dat, na elke kleur een foto.

Marjan wat balen dat de verf zo kauwgum achtig is zeg! :S Dekken de kleuren nog wel mooi, of dat ook niet?

Dalista, ik vind hem echt heel erg mooi, gaaf! :D Vooral de weerspiegeling van de maan op de grond!

Ik ga denk toch maar eens gek doen en gewoon een schipper bestellen.. :D
Had iemand toevallig nog kortingscode van Hobbyhuis?

Waar laten jullie eigenlijk de schilderijen die jullie af hebben? :P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:51

*ziet na 10x kijken eindelijk de witte vlakken (vlakJES)*
Mooi hoor! Ziet er heel gaaf uit!!

De jouwe wordt ook mooi, Cindeeh!! Geeft altijd zo'n leuk effect, kleur voor kleur :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:52

Dallista schreef:
Cindeeh, je schiet alweer aardig op!

Was jij dat die vorige keer ook zo'n overzicht had met allerlei foto's achter elkaar, waarop je de nieuwe kleuren steeds kon zien? Ik heb dat nage-aapt (hoe zeggen ze dat ook alweer, imitation is the sincerest form of flattery), vond het zo leuk. :-) Staat nu een hele rits van die dingen op mijn iPodje. Leuk!

Bij deze mijn resultaat tot nu toe, misschien maak ik hem nog af voor de vakantie, anders blijft het hier eventjes bij. Het gaat voornamelijk nog om de gaten op te vullen plus de meeste witte vlakken, maar ja, dat laatste zie je niet zo goed met een toch-al-witte ondergrond!

[ Afbeelding ]

wat cool!
hoe ver ik nu ben met mijn wolfje::
Afbeelding
close-up van de oogjes:
Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:54

Ohh k zie dat de vestiging van het Hobbyhuis in Goes zit.. O:) Misschien dat ik er binnenkort wel eens langs ga, kan zo als k naar mijn vriend ga, kan ik ze zo ophalen haha :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:00

dallista, nee dat was ik niet. dit is mijn eerste schilderij sinds mijn kinderjaren haha

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:11

Nerwen schreef:
*ziet na 10x kijken eindelijk de witte vlakken (vlakJES)*
Mooi hoor! Ziet er heel gaaf uit!!

Ow ja, sorry, hehehehe, ik zit er zelf natuurlijk steeds met mijn neus bovenop, dan lijken ze altijd groter, en zet meestal wat verkleinde foto's in dit topic om het pagina laden niet te killen voor slomere connecties. :D Maar ja, ze zitten er echt overal nog. Het vervelende is dat ze ook nog her en der in die golven verstopt zitten, maar dat moet ik helemaal napluizen met het velletjes met de nummers erbij (zouden namelijk ook gewoon witte vlakjes kunnen zijn).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:14

Cindeeh schreef:
dallista, nee dat was ik niet. dit is mijn eerste schilderij sinds mijn kinderjaren haha

Oh leuk, zo'n hobby weer oppakken! Ik vind het zelf wel enorm verbeterd ten opzichte van zo'n twintig jaar geleden (op een enkel bedrijfje uitgezonderd dan).

Ik ben te lui om te gaan uitzoeken in dit topic wie het dan wel was, maar goed, was erg leuk om te zien. :-)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:48

Ik denk dat ik aan het einde als ie af is een filmpje maak waar de beelden in elkaar vervormen zeg maar, net alsof het schilderij 'tot leven komt'.

Volgens mij was het degene met die olifanten, die 3luik.

Overigens is het geen hobby oppakken hoor, nouja. Was als kind altijd al creatief maar deed wel eens PbN maar dat stelde uiteraard niets voor haha. Dit is zo leuk dat het gewoon zo opgehangen kan worden en dan mag je er over pronken dat je het 'zelf' gemaakt hebt en mensen hebben nog lof voor je ook omdat het prachtig is en zo gedetaileerd. <<) Haha.

Zo net de 7e kleur afgerond. krijg alleen hoofdpijn en nekpijn dus ik stop er voor vandaag even mee.
Laatst bijgewerkt door Cindequil op 06-01-13 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:50

Nee, dat was ik ook niet, van de olifanten drieluik. Ik heb wel een serie foto's gemaakt toen, maar op het laatst ging dat niet meer kleur voor kleur.

Volgens mij was het Liesjuh met d'r Luipaarden drieluik :j Die had iig wel een filmpje gemaakt toen ie af was.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:50

Oh dat zou zomaar kunnen, wou net een berichtje erachter aan gooien, dat jij de olifanten met wip's gemaakt had maar niet op kleur =P