Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje_M schreef:Jeej, hulplijn Patpen is weer onder den levenden!Fijn dat je verkoudheid niet doorzet! Ik zal niet kijken naar HvN vanavond, dat scheelt weer
Over mijn brei-ding: had inmiddels zelf ook bedacht dat die 35 cm meer dan alleen mijn nek moest zijn en zo te zien zit het op de foto ook al dubbel. Dus we gaan toch maar voor de 35 cm denk ik.
Het kabelen is dus maar 2 naalden (/toeren) en niet elke naald? Wat is dan het nut van het kabelen?Maar goed, dus alles in patroon breien (6 R - 4 Av) en dan de 4e en de 12e de 6R kabelen. Die eerste naald waar je in meerderd is ook al de eerste van het kabelpatroon neem ik aan, dus daarna komen er nog 15.
Over dat stuk erna heb ik ook nog een vraag, maar dat heeft nog niet zo'n haast, want zo ver ben ik nog nietMaar het gaat om dit stukje:
Neem na deze 1e nld 1 st op aan de achterkant van de eerste 23-23-24-24 st op de breinld = 137-147-160-171 st (dwz de eerste ca 18-18-20-20 cm in het middenvoor kruisen elkaar).
Eeh... kruissen elkaar, 1 steek op de achterkant...? Ik snap echt niet wat ze hier bedoelen (vergeef me, ik ben ook maar blondT).
Daarna is het alleen maar alles recht breien, dat snap ik wel, maat dat kruis-stukje...
magriet schreef:IK zag dat vanochtend op de tv. Sneu verhaal.
Ik ben nog maar een beginnende breier en ben aan het laatste onderdeel van mijn popje toe. Paar dingen die ik niet begrijp:
1)eerste naald recht, brei dan verder in tricotsteek. Moet ik dan met een rechte of met een averechte naald beginnen.
2) verderop staat brei 10e en 11e steek samen, maak een draadomslag over de naald en brei steek 12 en 13 ook weer samen.
Wie kan me dit goed uitleggen.
Maartje_M schreef:Woehoe, ik begin het allemaal te begrijpenKabelen ga ik wel doen hoor, vond het alleen een beetje vreemd dat het maar 2 naalden waren
Maar het is inderdaad een goede afwisseling
Volgens mij begrijp ik het kruisen nu ook, maar mocht ik daar straks zijn en het niet meer weten, dan hoor je het welIk moet ze dus gewoon vóór insteken en dan links op de naald laten staan, toch? (dat gaan we eerst even oefenen denk ik)
En je 2e edit: lezen is ook een vakInderdaad 5 ribbel, dan tricot en op jouw advies dan weer 5 ribbel. En ja, ik ben nog steeds blij met jou als hulplijn, heb liever dat t lukt dan dat ik dalijk gefrustreerd alles weer uit ga halen
Dus: DANK, DANK![]()
Arme Patpen, daar gingen je 15 minutes of fame... Volgende keer maar gewoon overduidelijk voor de camera springen, misschien kom je dan wel op tv!
DesireeK schreef:Jeetje wat een belevenissen allemaal weer.. gister helaas HVN gemist..
Toch nog weer even een vraagje van mij
Toch weer over die stk en st... ik heb nu een patroon voor me waar ze dus allebei in voorkomen :S
Zijn dit dan toch allebei stokjes?
http://www.garnstudio.com/lang/nl/utskr ... =8&lang=nl
Wil deze namelijk gaan maken.. maar dan moet ik er wel wat van snappen natuurlijk
patpen schreef:oOoKellyoOo schreef:pfff effe .... ontladen wat een flut nacht slecht geslapen enz, veel pijn gehad , steven is ziek grrr dan kom ik niet echt aan mijn dingen toe, hopelijk knap die gauw op en kan ik weer lekker op de bank mn breiding doen
![]()
Helpt de blokkade niet meer?