[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:44

Zo...ga ik eindelijk een rustig taxeren :) wel vanaf pag.33 met jullie goedvinden,anders ben ik te lang bezig.

De 1e tekening die ik tegenkom is van:

pag.33

Tinekehorses...ziet er al erg mooi uit,toch zou ik er graag wat meer diepte inzien,vooral bij de neus.Deze ziet er ook hoekerig uit...ook de aanzet van de hals ziet er wat grof uit.
Klein formaat...rond de E7,50 á E10,-
Leoniel...ben dol op pastel :) vind erg fijn werken en vooral als je er grotere werken mee maakt.Ziet er leuk uit maar er mist iets aan,de hand had wat voller gemogen,hij ziet er wat magertjes uit.De kleur van de halsband had ik anders gekozen (of de kleur van de achtergrond),nu is het net of zijn hoofd los hangt van zijn lichaam.
A3 formaat rond de E10,-
Bitje...Ziet er prachtig uit,heb je er wel eens aan gedacht om zo'n tekening in oostindische inkt uit te werken? :) De plaats van de ogen zit niet helemaal correct.
E12,50
Janaa...zou hem nog wat meer uitwerken.
Thoraklover...De snuit vind ik erg mooi geworden,de manen mis ik glans in.Misschien een optie om er een volle maan achter te maken,dan valt je paard beter op :) heb je al een andere brushes geprobeerd dan de standaard?
Hoe groot is deze tekening en hoeveel dpi?

Pag.34:

Leoniel...mooi portret maar hoe groot is hij? Dat scheeld in de prijs ;)
Nanette...wat voor materiaal is het?Vind hem wel grappig,E10,-
Carlijnnn...De haan vind ik wel iets hebben E12,50 de kip vind ik niet zo,olifant ook niet zo...sorry :o
KG_Images...Mooi getekend,3e paard zou ik het oog iets minder glans indoen.Hij kijkt zo verschrikt nu...
Klein formaat maar mooi opgezet E12,50
Floran... moeilijk zo en face getekend...E15,-
Bitje... E15,-

Pag.35

Babe...Prachtig !! E125,-
KG_Images.....Erg mooi E45,-
Bitje....Hoofd erg mooi,de rest heeft nog iets van TLC nodig
Shanna...Vind de neus prachtig,probeer dit door te zetten in de rest van de tekening.
Babe...Ook weer erg mooi en flink formaat :) E80,- /E120,-

Pag.36

Marjoke...ziet er goed uit,zou alleen aan de rechterzijde nog wat meer lijnen zetten.Zo ziet het hoofd er wat plat uit :o E35,-
Bitje....Ziet er goed uit E35,-,mooi formaat.
Trisca...Hij ziet er mooi uit,wat is het formaat?
Snne...Zo'n klein vogeltje,kan niet groot op papier,mooi formaat.E10,-
Karlijn...vind de achterhand mooi gelukt,de voorbenen en het hoofd verdienen nog wat aandacht.

Pag.37

Jannaa...Vind hem wat hoekig overkomen,wat ik ook erg mis is fijne detaillering van de staart en manen.Het is nu zo'n afgebakend gebied terwijl haar heel speels in de wind kan wapperen :)
Trisca...Zou nog iets meer aandacht besteden aan de snuit,voor nu E15,-
Myou...De laatste van de 3 vind ik er al mooi uitzien maar is erg licht,wat meer contrast zodat je tekening duidelijker wordt :)
Saskiakefie...vind hem nog niet af maar hij begint wel mooi te worden.
Shiry...begint er ook goed uit te zien,zou wel iets minder wit doen aan de onderkant.Mijn oog wordt teveel naar het witte vlak getrokken.

thoraklover

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:36

Tinky12; Ik heb bijna alleen standaard brushes gebruikt, formaat is ongeveer 4000 bij 3500 pixels.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:58

Hoeveel dpi? Als je groot wilt afdrukken kun je het beste instellen op 300 dpi ,krijg je het mooiste resultaat ;)
Probeer ipv de standaard brushes eens "hair-brushes" te gebruiken voor mooier resultaat.

Nu eens peilen wat jullie van mijn werk vinden :)

Afbeelding

Afmeting: 1581 x 2000 , Grootte: 1,44MB Dichtheid: 300 dpi

Afbeelding

Afmeting: 2695 x 1994 , Grootte: 1,96MB ,dichtheid 300 dpi

De 2e tekening heeft nog geen achtergrond,ook de handtekening is een los element.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:14

Hier nog een tekening van mij

Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Houtskoolpotlood
Aquarelpapier (jaja, moet een keer beter papier kopen, maar dit papier gebruik ik nog om te oefenen :) )
Een hele hoop uren werk
Iets groter als A-4

Ik zal zo even taxeren.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:30

Tinky12 ik zou ZWEREN dat het foto's waren, wist je dat *wrijft even de ogen uit!* wat een realisme zit erin zeg! O.O

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:33

Tinky12; voor de eerste 40,- Heel mooi!
voor de tweede (die vind ik veel minder i.v.m stukje onder het hoofd, dus de hals, mis ik haren en op een of andere manier erger ik me aan de snuit, 30,-

Drafbalk; 20,- ik had meer contrast willen zien :j

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:41

Pagina 34
LeonieL: Hele aparte stijl, zie dat in je digitale tekeningen ook altijd terug. Moio kleurgebruik, alleen hij ziet er zo opgeplakt uit, door de achtergrond. Bijv. bij de oren en hals.
Nanette1: Hele mooie schilderij! Mooi gebruik gemaakt van de vormen. Zou het zo aan de muur ophangen.
Carlijn: Ik vind vooral de achtergrond mooi gedaan. Goede combinatie met de wat rustigere kleuren van de haan.
- De kip vindt ik stukken minder. Hij is te dik en ik kan er niet echt een kip uitmaken. Ook zou ik wat meer kleuren in de achtergrond hebben gedaan.
- Olifant is mooi gedaan. Goed gekozen voor een witte achtergrond. Jammer dat de ogen niet lijken, het lijkt net of er geen oog in zit.
Hanne_x3: Heel mooi gedaan! Mis alleen een rechterarm.
KG_Images: Leuk gedaan, en een mooie houding! Let wel een beetje op de oren, verder heb je hem goed ingekleurt.
Kristel16: Ik mis de schaduw, hij zweeft nu alleen maar. Als je die erbij hebt ziet het er al stukken realistischer uit.
Floran: Prachtig gedaan! Vindt hem wel een beetje dof overkomen, maar dat kan ok door de foto komen.
Jannaa_: Heel mooi gedaan! Je zou ze zo aaien! Let wel een beetje op de staart, dat je daar ook nog je concentratie bij houd met tekenen.
_Bitje_: Heel leuk gedaan! Vind hem alleen een beetje te veel manen zeg maar hebben, net zoals bij een leeuw. Dus dat het wat te veel uitsteekt.

Pagina 35
Casperzot: Super gedaan! Vindt zijn kaak net wat te krasserig.
Babe: vindt dit niet mijn stijl. Dit komt doordat de pony hele lange haren lijkt te hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel. De rest van jouw werkjes zijn echt topiie!!!!
KG_Images: Prachtig!!! Vindt hem wel wat te zacht overkomen.
Bitje: Deze vind ik wat minder. Erg krasserig, dik en grof. De pony lijkt hier wel al een aardige leeftijd te hebben berijkt. Het neusje vindt ik wel weer goed gelukt.
Ninajojo: Schrok even toen ik dit zag := Niet verwacht zo’n blitse tekeningen hier te zien. Ze zijn echt heel vrolijk! Zou ze zelf niet willen hebben, maar wordt hier echt heel vrolijk van!
Roosjelove: Het begin is al heel goed. Nog even dooroefenen en je wordt vanzelf beter!
Shanna: Wow!! Wat aaibaar en lief!! Dat neusje!!!
Babe: Ik vindt dat jij hier geen tekeningen meer mag plaatsen, jouw nivo is veel te hoog :P
Echt super! Ik weet niet hoe je het toch telkens voor elkaar krijgt!!!!

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:40

Even wat taxaties
vanaf pag.36:
Trisca:15-20
Marjoke:50-60
bitje:40
trisca:20-30
snne_: 20-30
tinky12:20-30
drafbalk:30
Nu mijn werkje:
dressuurpaard met ruiter op a4 (oliepastel)
Afbeelding

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:45

Pagina 34
LeonieL: 50,- Mooi schilderij, lekker zacht ook.
Nanette1: 30,- Leuke kleuren, grappig abstract.
Carlijnnn: 35,-, 35,- en 20,- Mooie stijl!
Hanne_x3: 10,- Zeker niet slecht, maar probeer eens wat groter/met meer detail te werken.
KG_Images: 45,- Heel mooi, prachtige stijl!
Kristel16: 10,- Leuke, grappige stijl heb je.
Floran: 50,- Prachtig, heel tastbaar getekend.
Jannaa_: 20,- Leuke stijl, zitten nog een paar dingen in die je kan verbeteren, maar het stoort me niet.
_Bitje_: 25,- Zeer degelijke poging voor de eerste keer!
Mariskalove: Ik kan je tekening niet zien helaas, kan hem niet taxeren...

Pagina 35
Casperzot: 20,- Je hebt een mooie tekenstijl, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.
Babe: 200-300,- Valt natuurlijk geen commentaar op te leveren, behalve dat het perfectie is. :)
KG_Images: 50,- Mooi getekend!
_Bitje_: 25,- Mooi getekend, maar de hals en de schouder missen wat detail in vergelijking met het hoofd.
Ninajojo: 20,-, 20,- Niet mijn smaak stijl, maar het heeft wel wat.
Roosjelove: 5,- Nog wat oefenen, dat de kleuren wat dekkender worden, maar je hebt de verhoudingen al heel goed onder de knei!
Shanna_: 50,- Prachtig, heerlijk zacht.
Babe: 200,- Wederom prachtig natuurlijk.

Pagina 36
Trisca: 15,-, 15,- Mooie stijl, maar het mag wat dekkender en in de grijstekening wat meer nuances.
Zoofje: 0-5,- Nog even oefenen opde verhoudingen!
Marjoke: 40,- Mooi portret.
_Bitje_: 60,- Helemaal mijn smaak, prachtig!
Zoofje: 0-5,- Wederom, blijf oefenen op de verhoudingen! :)
Trisca: 45,- Heel mooi sprekend, wat een verbetering met je vorige twee tekeningen!
Snne_: 10,- Mooi, klein, sprekend plaatje!
Karlijn: 45,- Aansprekende, losse stijl.

Pagina 37
Jannaa_: 20,- Mooie tekening!
Trisca: 45,- En ook deze is wederom prachtig. Pastel/kleur ligt je duidelijk beter!
Myou: 5,-, 5,-, 15,- Grappige stijl. Potloodtekening mag wat dekkender.
Saskiakefie: 25,- Het een en ander stoort me qua verhoudingen wat, maar je potloodgebruik vind ik wel weer mooi.
Shiry: 10,- Wel mooi, maar nog wat 'simpel', wellicht wat meer diepte proberen erin te brengen.

Pagina 38
Tinky12: 60,-, 60,- (?) Digitaal werk taxeren kan ik nauwelijks (spreekt mij ook niet aan), maar dit is wel behoorlijk goed. Naar mijn smaak echter wel wat té zacht, als je snapt wat ik bedoel.
Drafbalk: 15,- Je schaduwen enzovoorts zijn wel mooi, maar het is nog niet heel gedetailleerd.
Roosjelove: 10,- Mooie kleuren, maar de details vallen wat weg.

Eigen werk:
Afbeelding
Penteking, A4

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:21

Shiry; Vind het erg mooi dat je een detail hebt gebruikt voor je tekening! Erg leuk gedaan en je hebt er ook echt oog voor en talent in! Mis wel nog een beetje de diepte en het contrast, is (vind ik) net iets "vlak'. Ook de diepte in bv het neusgat zou meer mogen. 10 euro

Tinky12. Vind het beoordelen van een digitale bewerking erg moeilijk :o Heb er namelijk zelf helemaal niks mee en heb ook geen idee hoe je zoiets maakt? Kan je misschien een keer een WIP topic maken? Dan kan ik het misschien taxeren, nu weet ik het echt niet en wil je niet beledigen ;) Vind het wel 1 van de mooiste die ik gezien heb van de digitale bewerkingen, al vind ik hem bijna TE knuffelig. Beetje minder pluizig zou van mij best mogen.

Drafbalk; volgens mij heb ik deze al meerdere malen voorbij zien komen, kan dat kloppen?Vind hem nog iets krasserig en er zou van mij iets meer contrast in mogen. Vind het wel een grappige houding. 15 euro

Roosjelove; had ook al gereageerd in je topic, dus zie daar voor het commentaar. Vind het echt een vrolijke tekening, maar mis details en hier en daar kloppen dingetjes net niet. 5 euro

Andante; Wat een mooie techniek! Doe je dat met een speciale pen of inkt? Vind het heel knap en elk streepje wat staat moet ook goed staan, volgens mij valt er niks meer aan te doen dan.ik zou zeggen 40 euro :) en mijn complimenten! :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:32

Roosjelove: 10,- de achtergrond is nogal krsserig.
Andante; 50,- hele leuke mooie techniek, mooi gedaan!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:43

trisca schreef:
Shiry; Vind het erg mooi dat je een detail hebt gebruikt voor je tekening! Erg leuk gedaan en je hebt er ook echt oog voor en talent in! Mis wel nog een beetje de diepte en het contrast, is (vind ik) net iets "vlak'. Ook de diepte in bv het neusgat zou meer mogen. 10 euro

Tinky12. Vind het beoordelen van een digitale bewerking erg moeilijk :o Heb er namelijk zelf helemaal niks mee en heb ook geen idee hoe je zoiets maakt? Kan je misschien een keer een WIP topic maken? Dan kan ik het misschien taxeren, nu weet ik het echt niet en wil je niet beledigen ;) Vind het wel 1 van de mooiste die ik gezien heb van de digitale bewerkingen, al vind ik hem bijna TE knuffelig. Beetje minder pluizig zou van mij best mogen.

Drafbalk; volgens mij heb ik deze al meerdere malen voorbij zien komen, kan dat kloppen?Vind hem nog iets krasserig en er zou van mij iets meer contrast in mogen. Vind het wel een grappige houding. 15 euro

Roosjelove; had ook al gereageerd in je topic, dus zie daar voor het commentaar. Vind het echt een vrolijke tekening, maar mis details en hier en daar kloppen dingetjes net niet. 5 euro

Andante; Wat een mooie techniek! Doe je dat met een speciale pen of inkt? Vind het heel knap en elk streepje wat staat moet ook goed staan, volgens mij valt er niks meer aan te doen dan.ik zou zeggen 40 euro :) en mijn complimenten! :)

Ik heb hem in dit topic nog nooit geplaatst.
Maar er zijn wel meerdere bokkers die dezelfde foto hebben gebruikt.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:44

dan zal dat het wel zijn drafbalk. Hij kwam mij zo bekent voor ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:03

trisca schreef:

Beledigd ben ik zeer zeker niet :) En werk blijft altijd maar net of het je smaak is...dat is met alle werken die gemaakt worden,ongeacht de techniek.
Taxeren vind ik ook enorm moeilijk hoor...je wilt niemand beledigen maar je moet je wel afvragen wat je ervoor zou willen geven als het verkocht zou worden.
Hoe digitale tekeningen gemaakt worden is eigenlijk gelijk aan "normale" tekeningen,alleen gebruik je een ander medium.Het is een techniek die je moet aanleren,net als bv olie verf of pastel.
Voordeel:

Oneindig veel kleuren in je pallet
Je werkt in verschillende lagen,aanpassen en/of experimenteren met onderdelen is dus mogelijk
Als je weet hoe je het programma kunt gebruiken zijn de mogelijkheden eindeloos

Nadeel:

Geduld is een pré,er gaan enorm veel uren in een gedetailleerde tekening zitten,de 1e tekening moet je denken aan 35 + uren....de 2e een uurtje of 20 +

Pluizig...jazeker :D Mijn jongens in hun bijna-wintervacht zijn enorm pluizig. Deze werken zijn mijn 4e en 5e werk in digi en ben nog druk bezig met experimenteren van brushes...bij deze 2 stond de vachtstructuur centraal.

Hier een WIP van de 1e tekening,andere kun je ook vinden in mijn profiel.

[UK] [DIGI][WIP] Mijn kleine Fax

Hier een speedpainting van Daniel Aviles,krijg je misschien een beetje een beeld van hoe een van de manieren van digital painting werkt ;)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:17

trisca schreef:

Dankjewel. Ik gebruik een zwarte fineliner van de Bruna, niet al te bijzonder dus. :D Nadeel is inderdaad dat als een streepje eenmaal gezet is, ik het niet meer weg kan halen. Desalniettemin tekent het erg fijn.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:18

thoraklover schreef:
Tinky12; Ik heb bijna alleen standaard brushes gebruikt, formaat is ongeveer 4000 bij 3500 pixels.

Tinky12 schreef:
Hoeveel dpi? Als je groot wilt afdrukken kun je het beste instellen op 300 dpi ,krijg je het mooiste resultaat ;)
Probeer ipv de standaard brushes eens "hair-brushes" te gebruiken voor mooier resultaat.

idd, 300 dpi had ik gebruikt :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:38

Pag.38

Drafbalk....vind het papier persoonlijk te grof voor dit materiaal maar hij is erg mooi geworden :j Zou graag een ander type papier zien zodat je meer detail kunt terugvinden in de tekening. Voor nu rond de E15,-
Roosjelove...Hij wordt al mooi maar heeft nog te weinig diepte.
Andante....Erg mooi,ben dol op pentekeningen :j E30,-

Thoraklover... +:)+ let er goed op dat je werk altijd ingesteld staat op 300dpi ;)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:11

bedankt voor de taxatie :D dacht zelf dat het niks waard zou zijn. Dit is namelijk de eerste of 2de keer dat ik met schaduwen werk :P. Enne bedankt voor de tips :) (had me mening over andere bokkers al gegeven, voor pers. die denken dat ik dat niet deed :))

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:17

Pag. 38

Tinky12 Ik vind het oordelen over een digitale tekening ook heel moeilijk. Maar ik vind ze allebei wel erg mooi, respect dat je daar zoveel geduld voor hebt!

drafbalk 20,-

roosjelove 5,- omdat ik die tekening herken van een boek...

Andante 40,-

BrigitteB61

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 01:59

Tinky: die airbrushes zijn erg mooi, alletwee. Daar waar ik geëxposeerd heb kun je er zeker 750 tot 1000 euro voor vragen. Mijn aquarels verkocht ik voor 1200 maar de airbrushes gingen ook voor veel geld weg. Heb je wel eens gedacht aan opdrachten op auto's ? Airbrush op wielcover van een Jeep bijv.? Ik heb eens een fokmerrie op ware grote geschilderd op de muur van de stoeterij. Dát zijn de opdrachten ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:47

Brigitte...zijn geen airbrushes,daar heb ik helaas geen mogelijkheden voor.Staat nog wel op verlanglijstje :D Denk niet dat dat nu gewaardeerd wordt op 3 hoog achter :+
Bovendien moet ik half liggend kunnen werken op dit moment :\

Wat een gave opdrachten trouwens :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:47

Pag. 38

roosjelove; €5,-
Andante; €7,50

Pag. 37
jannaa_; 7,-
trisca; €20,- Mooi! :j Misschien de hals iets langer volgende keer? :)
myou; alle €3,50
saskiakeefie; €10,-
Shiry; €5,-

Nu eens 2 van mij.

1; < 30 min.
Kinder wasco/krijt op zwart A4.
Afbeelding

2; < 30 min.
Kinder wasco/krijt op zwart A4.
Afbeelding

Edit; nieuwe foto's.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:20

Booo: stop meer tijd in je werk, zet er meer details in en probeer het zo realistisch mogelijk te maken! ik zou er nu nog
niets voor geven.

andante: erg leuk gedaan zeg! jammer dat ie maar a4 is. 70,-

roosjelove: werk nog even goed aan de schaduwen en details!

drafbalk: je gaat vooruit! dit vind ik een van de mooisten die je hebt gemaakt denk ik!. 40,-

Tinky12: wauw, respect ! voor beiden wel 100,- denk ik!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:21

nu een werkje van mij:

op A3 pastelpapier met 7 pastelpotloden. heel veel uren in gezeten denk ik wel :j
Afbeelding

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:24

Wauwie bitje!!!!!!
Wat ben jij vooruitgegaan!!!!!!!!!!
Echt prachtig!!!!!!!!!!
Jammer dat het achterbeen wat te wit is.