[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 22:45

Bellatrix schreef:
Volgens mij doet hij idd alleen JPG. :j

Vandaar dat ik er met geen mogelijkheid een RAW bestand mee kan importeren.
Dan is het vooral handig voor snel kijken en als afstandsbediening.

Janinevv schreef:
Ik dacht dat RAW ook kon
Maar volgens mij is dat een aparte app.

Hoor het graag als iemand weet welke dat is.

KootMiraDrum

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 00:22

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 09:03

madoliefje

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 10:20

hoihoi allemaal,

Ik heb al een tijd de droom om te fotograferen, wel kost het allemaal heel veel geld heb ik al door ;) ( Als ik het echt goed zou willen doen kwam ik al boven de 5K uit)

Ik wil toch graag de overstap gaan maken naar een systeemcamera en ik heb 2 modellen gezien welke ik kan betalen .

De canon R10 en de Canon R7, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer welke geschrikter is, het zal voornamelijk om paarden/honden fotografie gaan.

Mijn droomlens is natuurlijk de 70-200 f2.8 lens, deze is nieuw en RF voor mij nu echt niet te betalen......
Ik las over een adapter, werkt dit goed ? Ik heb bij een bedrijf hier in de buurt occasions gezien van de 70-200 f.28 lens gezien, met garantie maar wel in EF.

Heeft een van jullie hier ervaring mee? en welke lens of camera zouden jullie anders aanraden?

Ik sta voor alles open :)

Liefs madelief
Meld dit bericht

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 11:23

Je hebt het hier over 2 camera's met cropsensor. Paarden en honden lees ik dan voornamelijk portretten in, dan heb je geen cropsensor voor nodig, meeste mensen gebruiken dan een fullframe camera. Of wil je echt iets van ver weg dichterbij halen? Dan kun je voor 't extra ook weer telelenzen gebruiken (bv vogelfotografie).

Verschil cropsensor en full frame sensor

Ga je voor Canon dan is de EF 70-200 F2.8 tweedehands wel te vinden voor 900/1000 euro. Let op, er bestaan 3 versies van. Ik zie er zo al van de versie II 3 op MP staan, 850/875/900 euro. Ik kijk altijd naar de II omdat ik die heb, de I is meestal wat goedkoper, de III wat duurder. De adapter werkt prima, ook daar zijn verschillende versies van. De eenvoudigste is prima. Een andere versie heeft een controlring, maar die is weer duurder.

Wat gebruik je nu?