[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:01

Heeft iemand van jullie wel eens bij woolwarehouse besteld?

Ik heb als bedankje voor een vertaalproject een bon van 25 euro gekregen. Nu twijfel ik wat ik ervoor moet halen. :')
Boeken, wol, pakket... zoveel keuze. :')
Drops heb ik in NL mijn adresje voor, dus dat hoef ik niet via daar te halen. Stiekem heb ik ook genoeg wol en cals liggen dat ik denk ik wel 2 jaar vooruit kan met mijn haaktempo. :')

Ik vind die hierboven ook schitterend!!

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:19

Woolwarehouse is mijn vaste besteladres, heel tevreden over, super service!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:32

Ik heb toevallig deze week mijn eerste bestelling binnen gekregen van woolwarehouse, Scheepjes CC was daar goedkoper dan in NL _O- Maar ik ben ook zeer tevreden!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:34

Wat leuk, een haaktopic :D Ik kom mezelf hier ook melden als beginner. Maand geleden voor het eerst mezelf geleerd te haken, nadat ik het sporadisch eens had geprobeerd met zo'n Xenos pakketje wat dus nooit lukte :')
Ik was heel eigenwijs niet begonnen met een oefenlapje maar gelijk voor een oefenprojectje gegaan. Een vogeltje, helemaal schots en scheef geworden uiteindelijk _O-

Nu m'n eerste echte projectje af en ik ben er blij mee :D Hij komt uit het hondjes van sokkenwol boekje van mykrissiedolls. Zitten nog genoeg foutjes in, zo kwam ik er pas halverwege m'n project achter dat er ook een manier was om onzichtbaar te minderen, en het netjes recht in elkaar zetten is ook wel even een ding. En ik moet echt nog leren consistente spanning op de draad te houden want de symmetrische onderdeeltjes zijn niet echt eh, symmetrisch :')

Afbeelding

idylle, wat is die deken mooi <3

deugenietje, fris kleurtje dat groen! Jammer dat het fout ging, wat gaat het precies worden?

Mandarijn, ik ben heel benieuwd naar hoe jouw olifantje uiteindelijk is geworden :D

En wat betreft de naalden om het in elkaar te zetten: ik heb dus ook een plastic stopnaald gebruikt en dat ging prima, had gewoon zo'n setje voor een paar cent bij Aliexpress besteld.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:09

Zo, Memories, dat vind ik heel goed gelukt! Hij is heel schattig. <3 En je hebt ook al een mooie gelijkmatige steek door je hele werk heen. Enne... het duurde bij mij vier jaar voor ik erachter kwam dat je ook onzichtbaar kan verminderen. :+ Dus halverwege je eerste echte project valt erg mee! :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:10

Oh, wat leuk dat hondje! <3
Wat heb je als oogjes en neus gebruikt?

Ik ben nu met het laatste oor bezig, daarna moet ik even wachten op m'n wolnaald zodat ik 'm in elkaar kan zetten en de oogjes erop kan maken. Gister besteld bij bol, dus gok morgen of zaterdag binnen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 19:43

Mijn olifantje is nu zo. Was even lastig vasthouden voor de foto, omdat alle onderdelen natuurlijk nog los zijn. Maar was benieuwd hoe ie eruit zag in z'n geheel.

Ene oor is groter dan de andere, de tweede heb ik wat strakker gehaakt en dat is duidelijk te zien.

Heb er even oogjes op getekend, vond het er een beetje creepy uit zien zonder. :')

Afbeelding

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:41

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:53

Hier is de bestelling van de hobbywinkel gearriveerd vandaag, dus kan morgen ook weer verder. *\o/* Leuke projectjes zie ik allemaal hier!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 01:12

Jullie gaan hard! Ik zit deze week in Centerparcs en heb niets gehaakt. Wel van mijn buurvrouw bericht gekregen dat mijn haakpakket voor mijn bestelling binnen is. Zaterdag begint de vlinder CAL en dan ook weer de temperatuur deken bij werken. Genoeg te doen bij thuiskomst :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:00

marley93, wat een tof idee. En welk paard wil er nu niet een eenhoorn zijn?
Wel jammer van die aliexpress wol, is er helemaal niet mee te haken?

Yonker :(:) Voor je het weet ben je erdoorheen en kan je met de volgende steek verder. Dat vond ik destijds wel het voordeel van de Droomdeken: je hoeft nog heel lang aan één steek te werken.

Jasmijn, dat is wel een goeie tip! Ik blijf die kleuren zó mooi vinden. <3

Kaplaars, wat heerlijk zeg, zo lekker samen fröbelen. Knap hoor, met haar 5 jaar!
Geweldig! Ik moest het even twee keer lezen maar het stond er ook echt. Nu ben ik wel heel benieuwd naar hoe je collega er in het echt uitziet :=

Mandarijn, al doende leert men en ik vind je olifantje enorm schattig geworden. Je gaat er vanzelf handigheid en een vaste haakhand in krijgen, een mooi excuus om lekker veel te haken en te oefenen.
Ik heb diverse setjes stopnaalden van verschillende formaten zodat ik voor verschillende garendiktes een fijne naald heb.

Ik heb ook een zooitje goedkope steekmarkeerders. Af en toe gaat er eentje stuk maar het heeft dan ook niks gekost. :')
Ik heb weleens een toerenteller geprobeerd maar dat was geen succes want je moet natuurlijk niet vergeten om na iedere toer door te tellen. Of nog erger: halverwege de toer gaan twijfelen of je de vorige wel of niet hebt geteld. Dus met lange haak- en breiwerken zet ik om de zoveel toeren een markeerder aan de zijkant.

Deugenietje, balen joh! Het wordt wel heel erg mooi.

idylle, gaaf zeg! Mooi kleuren ook. Dat lijkt een heerlijk, dikke deken te worden :j

Welkom, Memories :wave:
Wat een ontzettend schattig hondje zeg en het neusje maakt het helemaal af.
En niet te streng zijn voor jezelf hoor, begrijp ik nu goed dat dit (behalve het scheve vogeltje :(:) ) je eerst haakwerk is? Dat zou je echt niet zeggen. De Mozart onder de haaksters ;)

Kim, wat een fijn vooruitzicht om dan straks thuis te komen.
Heb je ook geen haakwerkje mee? Dit is, naast mijn ondergoed, altijd één van de eerste dingen die ik inpak. Ik was eens een weekend bij mijn zus en toen had ik geen haakwerk bij me, dikke paniek! En de plaatselijke Wibra had toen geen haaknaalden. Toen hebben we bij een vriendin van mijn zus om de hoek een haaknaald weten te scoren en bij de Wibra een paar bollen wol en toen was ik weer even zoet. O:)

Mijn Spirit of the Volcano is nu t/m deel 2 af. Het mozaïek haken was nieuw voor me maar dat is echt superleuk om te doen. Afgelopen week heb ik hem geblokt en ondertussen ben ik bezig met de lapjes voor deel 3, dat is weer iets nieuws: overlay haken. Best even een puzzeltje en goed kijken maar het is gelukt.
Ik vind het altijd zo knap hoe mensen dit soort dingen kunnen bedenken <3
Afbeelding

Afbeelding

En eindelijk kunnen we door naar andere temperaturen en dus ook nieuwe kleuren in de deken. De winter zit er nu helemaal in en ik ga er dus vanuit dat ik het witte garen en dat ellendige zilverdraadje niet meer voor het eind van het jaar hoef te gebruiken.
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:25

Normaal gesproken neem ik altijd haarwerk mee, maar vond dat nu wat ongezellig. We hebben vooral veel spelletjes gespeeld en veel buiten geweest, dus heb het ook niet gemist deze week. Dat is wel zeldzaam hoor dat ik het niet mis :+

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:15

Die spirit of vulcan!! <3 wauw!! Is dat een cal?

Ik heb een vraag:
Ik ben nu de wimpers aan het maken en heb daarvoor een streng Catania (naald3) gespleten en van drie strengen dus 1 gebruikt. Maar dat werkt voor geen meter! Het is niet sterk en breekt. Nu heb ik naaigaren erbij gepakt, maar dat is weer zo dun.
Is borduurgaren gebruiken het beste? En zo ja, welke? Want er bestaan nogal wat verschillende soorten.
Zie hier de vergelijking naaigaren (te dun) en de gespleten Catania.
Afbeelding
Ik heb het nu al voor elkaar, en uit pure armoei aan de achterkant een druppel textiellijm gedaan. Maar voor de volgende ami’s wil ik het graag weten.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 16:21

Voor dunne stukjes gebruik ik altijd gewoon borduurgaren, meestal wel alle zes de draden. Wat merk betreft maakt het niet zoveel uit voor dat kleine stukje, maar ik heb standaard DMC in huis dus gebruik dat altijd. Als de draad van mijn haakgaren niet te dik is gebruik ik die ook wel eens.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:48

De temperatuur deken is zo mooi.
Wordt echt blij van die kleuren.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 21:37

Mandarijn, wat een mega schattig olifantje! <3 Ik vind m echt supergoed gelukt voor je eerste project!

Kaplaars, leuk, die collega. :) Ik ben benieuwd hoe ze eruit ziet als ze af is. Ga je ook verschillende kledingstukken haken zodat ze zich kan omkleden, of gewoon één outfitje?

Jolien, ik kan niet kiezen welke deken ik mooier vind! Ze zijn allebei zo verschillend, en al zo gaaf in hun eigen stijl. <3 Ik moet wel zeggen dat ik je nu al niet benijd om de eindjes die straks moeten worden ingewoven... :')

Ik heb zowaar iets afgemaakt. :wow: Wil iemand de krant bellen?
Het is een beanie. Supersimpel (alleen maar dc en sc) en zo klaar. Ik heb ooit eens Rico Creative Cotton Print Aran besteld, van drie kleurtjes elk één bol. Maar ja, nooit geweten wat ik daarmee moest. Nu leek het me perfect om er een beanie van te haken. En het is er inderdaad perfecte wol voor! <3 Deze ziet er dan wel niet uit omdat ik twee verschillende kleuren heb moeten gebruiken, maar ik heb nu vier nieuwe kleuren besteld (twee bollen van elke kleur).
Dit is het patroon, en hij is echt zo klaar. Ik als trage haker deed er ongeveer tweeënhalf uur over. Misschien zelfs korter.

Tadaa!
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 22:36

Ziet er goed uit Marley! :o

Ik heb echt zelden moeite met een patroon, maar het eerste deel van de vlinder CAL vond ik op sommige stukken wel pittig. Het is wel gelukt :D Kleur wijkt op de foto af, kleur is richting mintgroen.
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 23:57

Wat een mooie werkjes in de maak komen hier weer voorbij zeg! Ik ben ook weer met iets bezig, alleen in dit tempo zal dat wel klaar zijn na de zomer denk ik... Heb er afgelopen week veiligheidsoogjes van 4 mm in moeten doen, maar die achterschildjes... Wat ik ook probeerde, kreeg het niet voor elkaar. Heb zelfs nog een tang uit de gereedschapskist gebruikt. Helaas 1 paar van de 4 paar oogjes voor deze 2 projectjes gesneuveld, maar ze zitten erin. Sowieso zijn die achterkantjes van veiligheidsoogjes een crime... Dus ik heb mezelf in de toekomst zere vingers bespaard, een investering gedaan en deze jongen besteld:

Afbeelding

Kreeg vandaag bericht dat hij verstuurd is, dus zal morgen wel binnenkomen. Ben benieuwd! Is er toevallig iemand hier die ervaringen met dat die tang heeft?

Zit ook gelijk een nieuw paar oogjes bij, alleen waren de 4 mm uitverkocht, en ook bij de groothandel. Dus maar 6 mm genomen, want ene projectje wordt ietsje groter dan de andere. Komt vast goed!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:15

Ik hoor wel goede ervaringen over die tang. Ik heb hem zelf niet omdat ik maar zelden amigurumi haak.

Ik heb de kleur van mijn vlinder CAL nu goed op de foto :)
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 09:29

Kiimm_ schreef:
Ik hoor wel goede ervaringen over die tang. Ik heb hem zelf niet omdat ik maar zelden amigurumi haak.

[ Afbeelding ]

Mooi is die! Heel gaaf kleurtje!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:14

Waar staat CAL voor?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:25

Crochet ALong geloof ik.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:32

Kiimm_ schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een schatje zeg!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:40

marley93 schreef:
Crochet ALong geloof ik.

Klopt. Om een bepaalde tijd (meestal wekelijks) komt er een stukje patroon beschikbaar

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:51

Thanks, leuk idee!