Ik heb de eerste versie R6 maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de R6 Mark III te kopen hoor. Het is voor mij ook maar hobby. Ik wil kwaliteit en die heb ik nu. Hij zal toch echt nog wat jaar mee moeten voor ik een nieuwe body koop, het kreng was al duur genoeg. Mijn fotoboeken en canvassen zijn prachtig qua kleur en scherpte dus waarom zou ik een nieuwe body kopen?
Ben je prof, en doe je het voor je werk is het natuurlijk een ander verhaal.
De R6 Mark III heb ik ook niet in gedachten, maar vroeg mij af of de R6 Mark II nog wel te krijgen is als over een poosje. Of dat een ander model misschien ook interessant is.
Ik heb vorig jaar de R6 Mark II aangeschaft toen ik overstap van spiegelreflex naar systeemcamera maakte. Je zult altijd nieuwere versies krijgen, maar de eerste en tweede versie van R6 zullen echt nog wel wat jaar tekoop zijn, en zijn echte goede body's met mooie kwaliteit. Je hebt altijd nieuwere/betere versies zoals R3 & R1 (niet te betalen), maar als je puur hobbymatig doet dan is een R6 of R7 (tweedehands) meest interessant, mits binnen je budget.
De R7 heeft een APS-C sensor, dus die heeft wat minder mijn interesse. En het budget is door sparen wel wat op te rekken, maar het is en blijft een hobby voor mij. Dat mag wat geld kosten, maar het moet niet te gek worden. Plus dat ik ook heb gemerkt dat meer ervaring ook meer wensen qua lenzen geeft
996981
Geplaatst: Gisteren, 11:26
Is de R8 iets voor jou Branka? Ik ben een echte noob, maar schiet er fijne plaatjes mee. Ligt mij ook fijn in de hand en heeft full-sensor
Ziet er ook interessant uit. Goed om ook eens in de winkel te bekijken en dan de verschillen te bekijken. Op basis van de specificaties zit dat o.a. het aantal scherpstelpunten en is de R8 iets kleiner.
En geen joystick, dus daarom viel hij van mij sowieso al af. De R7 heeft dat wel, maar inderdaad een APS-C sensor, daar zou ik persoonlijk als het voor de hobby is niet over vallen. Maar goed, ligt er ook maar net aan wat je er allemaal mee wil gaan fotograferen.