[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 06:36

Staat ie niet op mpb.com te koop? Daar heb ik vorig jaar ook een tweedehands lens gekocht, die was als nieuw en werd heel netjes en snel geleverd, met garantie, voor een best nette prijs.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:32

absque_dubio schreef:
Na een meevaller, heel blij dat ik even een tijd heb gewacht om een nieuwe set te kopen. Nu namelijk leuk budget voor. *\o/*
Ik zou enorm graag de canon R6 en RF 70-200 F2.8 willen, maar eigenlijk wil ik kwa budget rond de 3k blijven (en dat is de lens alleen al.. en dan hebben we het nog niet over de camera haha) Iemand zin om mee te denken? Misschien toch andere body; of andere lens? Is er al een sigma lens hiervan die aan te raden is? Of iemand een idee waar ik dit setje tweedehands kan kopen oid?
Hoor graag wie me wilt helpen hiermee. Zo intens blij dat ik eindelijk weer een leuke set kan aanschaffen. Helemaal zin in! Maar ik vind het lastig te beslissen op welk vlak ik ga ‘inleveren’ (body of lens) om in mijn budget te slagen en toch heel blij te zijn. Al ga ik sowieso heel blij zijn, ik vind het toch veel geld en ik ben slecht in keuzes maken.

Ik zou gaan voor een tweedehands R6 mark II, ik ben veel tevredener over de II versie dan over de I
Kijk eens naar de L versie van de 70-200 f2.8, de II versie, ef-rf adapter erop en je kunt hem gewoon op de R6 Mark II gebruiken. Weegt wat, maar dan heb je ook wel wat. Kun je gebruiken in de tijd dat je verder spaart voor de RF versie.
Camera-tweedehands.nl (ZEER betrouwbare verkoper, heb meerdere keren aan hen verkocht en vervolgens iets van ze gekocht) heeft de camera 3x op voorraad, met zeer weinig clicks, dus eigenlijk nieuw. https://www.camera-tweedehands.nl/canon-r6-mark-ii.html
Even zoeken opmarkt plaats, "canon 70-200 f2.8 is usm ii" levert de lens op voor het bedrag waar ik hem vorig jaar ook voor kocht (model is 14/15 jaar oud).
De ef-rf adapter kost 119 euro nieuw bij kamera express.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:42

Kijk dit zijn allemaal goede tips waar ik wat aan heb, dankjewel voor het meedenken allemaal!
Ik zag de R6 II inderdaad ook positiever voorbij komen. Echter met het budget wat ik voor mezelf gesteld heb lastig om te beslissen. Maar de R6 II tweedehands kopen en de L versie van de lens met adapter is natuurlijk ook een slimme optie!
Ik vind het via marktplaats kopen wel lastig.. en dat is meer omdat ik bang ben een lens te kopen die niet goed is / per ongeluk een lens koop die helemaal niet op de camera past. := Ik weet wel wat ervan. Maar weet ook dat er verschillende modellen/types van de lens zijn en de ene beter is dan de ander, maar niet precies welke. Ik ga met jouw criteria even op marktplaats speuren!

canon 70-200 f2.8 is usm ii zie ik ook oa te koop tweedehands bij kamera express en cameranu, dat is natuurlijk ook een optie.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:19

Het objectief waar ik het over heb heeft 3 versies. De III is duurder dan de II. De II is scherper dan de I
https://www.youtube.com/watch?v=yq9eM8_4QDc&t=336s
Op MP kopen is idd best eng, maar er is tegenwoordig wel kopersbescherming.
De tweedehands zaak die ik noem is echt top, geeft ook best goede prijzen als je zelf wilt verkopen. Ze zitten ongeveer 50-60 km van je vandaan, misschien een keer langs gaan in de vakantie?
De II bij Kamera Express en bij Camera nu is wel bijna 200 duurder dan die op MP, maar kan me voorstellen dat je veilig bij een koop voelen wat mag kosten.
Ook Camera nu en Kamera Express zijn heel goed. Check ook even wie hoeveel garantie geeft.

Wat je ook zou kunnen doen is de RF 100-400 f5,6-f8 kopen, die is goedkoop, goede kwaliteit, licht in gewicht. Nadeel is dat die niet lichtgevoelig is en niet intern zoomt.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-07-25 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:24

KootMiraDrum schreef:
Het objectief waar ik het over heb heeft 3 versies, de I heeft GEEN interne stabilisatie, de II en de III wel. De III is duurder dan de II.
Op MP kopen is idd best eng, maar er is tegenwoordig wel kopersbescherming.
De tweedehands zaak die ik noem is echt top, geeft ook best goede prijzen als je zelf wilt verkopen. Ze zitten ongeveer 50-60 km van je vandaan, misschien een keer langs gaan in de vakantie?
De II bij Kamera Express en bij Camera nu is wel bijna 200 duurder dan die op MP, maar kan me voorstellen dat je veilig bij een koop voelen wat mag kosten.
Ook Camera nu en Kamera Express zijn heel goed. Check ook even wie hoeveel garantie geeft.

Wat je ook zou kunnen doen is de RF 100-400 f5,6-f8 kopen, die is goedkoop, goede kwaliteit, licht in gewicht. Nadeel is dat die niet lichtgevoelig is en niet intern zoomt.

Geen onzin verkopen, de L-serie 70-200 f2.8 IS mkI heeft weldegelijk interne stabilisatie.
Zeker weten, ik heb 'm al ruim 10 jaar.......

Of het prijsverschil opweegt tegen de kwaliteit van MKII en MKIII is iets wat ieder voor zich moet bepalen.

absque_dubio

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:28

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik heb contact met iemand via marktplaats die een Canon EF 70-200 f2.8L IS II USM te koop heeft en mij een betrouwbaar gevoel geeft. Natuurlijk wel 2 uur rijden, dus even kijken of ik iemand kan strikken die binnenkort in de buurt is. Of toch zelf die kant op.
Volgende stap is inderdaad naar de zaak die jij noemde. Mega in de buurt, dus dat komt vast goed. :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:47

absque_dubio schreef:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik heb contact met iemand via marktplaats die een Canon EF 70-200 f2.8L IS II USM te koop heeft en mij een betrouwbaar gevoel geeft. Natuurlijk wel 2 uur rijden, dus even kijken of ik iemand kan strikken die binnenkort in de buurt is. Of toch zelf die kant op.
Volgende stap is inderdaad naar de zaak die jij noemde. Mega in de buurt, dus dat komt vast goed. :D

Tenzij de prijs goed is maar anders zou ik in jouw geval gewoon naar Apeldoorn rijden. Dichterbij en garantie.....
mkII:
https://www.cameranu.nl/p3359676/canon- ... zc4MjQwMjE.

mkIII
https://www.cameranu.nl/p3359700/canon- ... E0MTQ5NjQx

Extenders hebben ze ook liggen, ga je op een crop naar 620mm. Ik kan je zeggen: dat gaat ergens over!