[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:47

Tijd weer voor een inhaalslag van mijn kant:

Pagina 34:
Rebeccaa - jammer dat de foto wat wazig is. Verhoudingen etc zijn nog niet helemaal in orde, wat meer werken met contrasten etc. gaat je werk ten goede komen. Ik kan hier nog geen geldwaarde aan verbinden.
_BlackPearl_ - de pose vind ik wat ongelukkig gekozen, je ziet niet heel veel om het zo maar te zeggen. Er zitten zeker al mooie stukken tussen, maar ik zou nog even dooroefenen Lachen
Aleisjeh - herkenbare manier van werken, en ook al is misschien niet alles anatomisch correct, ik vind het een fijne tekening Lachen 25 Geld, geld!
lalunamyo - fijne werken om te zien, spreken me absoluut erg aan. Minstens 150 Geld, geld! voor elk werk.
Floran - op zwart papier gemaakt? Dat is niet te zien... Foto's zijn dus niet heel waarheidsgetrouw... Ik zou nog even dooroefenen en flink experimenteren met kleuren Lachen
Plaudar - oliepastel? Gaaf Ja
Ik vind vooral de kleuren erg fijn in dit werk. 50 Geld, geld!
SanneKyla - je werk is nog erg egaal, durf meer met potlood en kijk eens of je met verschillende hardheden kan werken. Probeer flink te oefenen op verhoudingen en vormen Lachen
Nevony - fijn werk Ja 30 Geld, geld!
Rooslovertje - 25 Geld, geld! per tekening.

Pagina 35
mytens1 - verhoudingen etc zijn nog niet echt in orde, een goed begin is er zeker, maar ik zou flink gaan schetsen en experimenteren om het beter te maken. Ben heel benieuwd naar een vervolg Lachen
upendo - er, érg mooi gedaan. 150 Geld, geld! minstens
Colorado - Lovers mooi en sprekend portret. 25 Geld, geld!
Wanniesannie - 20 Geld, geld!
Evelijn_ - die eerste is prachtig, heel indrukwekkend Ja 50 Geld, geld! de tweede erg goed, maar mist de impact van de eerste imo 30 Geld, geld!
_BlackPearl_ - deze is beter dan de vorige, maar ik mis nog wat contrast, werk is nu heel statig. Maar imo ben je wel op de goede weg! Ben benieuwd naar een vervolg!

Pagina 36
Floran - op zich een nette tekening, maar nog erg 'braaf.' 10 Geld, geld!
Floran - deze heeft al wat 'meer' in zich, zitten mooie stukjes tussen. 10 Geld, geld!
mytens1 - per post maximaal 3 foto's alsjeblieft Lachen
Lastig materiaal dat pastel, zeker bij die leeuwemanen? Van de tekeningen die je hier plaatst spreekt de palomino mij het meeste aan, daar zou ik -als het mijn paardje was- een euro of 20 Geld, geld! voor over hebben denk ik Lachen
Aliesjeh - mooi! 30 Geld, geld!
Nevony - fijne sfeer! 50 Geld, geld!
Astrid - het is eerder gezegd: ik ontdek een astrid-stijl zo langzamerhand! Gaaf! Ja
Die eerste vind ik gaaf, 25 Geld, geld!
Die tweede vind ik persoonlijk minder, is behoorlijk donker...
Myra - je hebt zo'n gave stijl, echt super! Herkenbaar en aansprekend 50 Geld, geld!
Evelijn_ - love it! 35 Geld, geld!

A4, grafiet:
Afbeelding

A4, grafiet:
Afbeelding

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:10

Even offtopic: mag je taxeren als je zelf geen portret hebt?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:31

miibr3nda schreef:
Even offtopic: mag je taxeren als je zelf geen portret hebt?

Tuurlijk!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 08:34

Dat mag inderdaad.
Overigens Mytens1, we zouden het ook op prijs stellen als jij niet alleen je tekeningen hier plaatst, maar ook andere werken taxeert.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:27

Evelijn_ schreef:
Dat mag inderdaad.
Overigens Mytens1, we zouden het ook op prijs stellen als jij niet alleen je tekeningen hier plaatst, maar ook andere werken taxeert.

Ik snap dat je dat waardeert maar dan moet je daar wel de tijd voor hebben Lachen
En ik heb niet de kennis en kunde om te taxeren anders zou ik mijn eigen tekeningen hier niet plaatsen. Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:39

Het is wel de opzet van het topic dat een ieder (dus ook jij) een poging doet. Niemand maar dan ook niemand hier is een proffessionele taxateur en we gaan af op ons gevoel, onze mening, gebruik materiaal en de kwaliteit van het werk. We hebben allemaal ook nog een leven naast Bokt en naast dit topic (reden dat ik even niet taxeer maar ook niet plaats). Het is wel zo eerlijk dat als je werk plaatst je ook wat tijd vrij maakt om je mening te geven. Alleen werk plaatsen zonder daar taxaties tegenover te stellen is niet de bedoeling van het topic. Lachen

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:46

Dan plaats ik niets meer, geen probleem.
Succes met je topic.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:48

jammer...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:01

Pfffff.... druk druk druk! Eindelijk weer eens tijd om hier te kijken.
Wordt tijd dat ik zelf weer eens wat plaats! Haha!

Nou, op naar de taxaties:
Mytens: 20,- : ik snap dat hij in het echt scherper is enzo, maar zelfs als ik dat erbij denk heb ik niet zoiets dat ik meteen een paard zie. "Wat is dat zwarte? hee... goh! Een peerd!"
2: 20: ik vind het jammer dat de kleuren zo licht en redelijk vlak zijn. Ook staat het hoofd eigenlijk wat te ver omhoog, en er is iets bij de neus. Niet dat het precies moet kloppen natuurlijk, maar ik vind dat met name het hoofd en de neus ervoor zorgen dat het paard er niet zo relaxt uitziet.

3: 20: Volgens mij issie een beetje scheef, bovendien weer behalve de kinharen erg weinig detail.

4: 25: niet scheef, maar evengoed weinig detail, en redelijk vlak.

Aliesjuh: 7.50: ik vind eigenlijk bíjna alles zó óngélófélíjk mooi gedaan, maar ik stoor me enorm aan de wel errug grote ogen (wel mooi!) en zijn mond is niet duidelijk. Omdat dit dingen zijn waar je bijna meteen naar kijkt vind ik dat het de tekening enorm naar beneden haalt.

Nevony: 75 euro, niets van te zeggen! Haha!

Astridjuh:
1: 25: heel mooi!
2: 30: ziet er zo heel gedetailleerd uit, maar de neus lijkt een beetje weg te vallen?

Myra: 10. Sorry, hij is op zich heel erg mooi gedaan, maar ik vind het net een bewerkt computerplaatje, en mijn persoonlijke smaak ligt absoluut niet in die richting.

Mededeling voor Evelijn en Fnanne:
Hou eens op met zulke mooie werken te maken! Knipoog

Evelijn:... Weer hetzelfde: geweldig hier, prachtig daar... 45 euri Lachen

Fnanne: 1: Die is gaaf! 60 euro zou ik zo zeggen. Sigaar
2: Ik vind hem weer prachtig, maar hij spreekt me niet zo aan, het lijkt net of de verhoudingen niet helemaal kloppen.

*gaapt*
Es kijken waar poezebeest is!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:44

Ik doe van deze deze pagina alleen maar als er meer tekeningen komen doe ik ze allemaal.

Fnanne 1: Rond de 50 euro heel mooi alleen dat linkeroor wat plat is vind ik een beetje vaag.
2: Ik vind hem heel mooi maar het hoofd is redelijk klein in verhouding met zijn lichaam en die schaduw bijn zijn kont vind ik persoonlijk niet mooi maar ik taxeer hem op zo'n 60 a 75 euro.
Omdat het een grote tekening is.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:36

Fnanne: 1: super! Geweldige stijl; omdat hij toch vrij klein is € 50,-
Fnanne: 2: ook erg gaaf, hoewel ik het jammer vind dat de achtergrond is ingekleurd en de huifkar zo duidelijk is: € 35,-

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:11

astridjhu: 20,-
Myra: 40,-
_Evelijn_ : 30,-
Fnanne: Voor beiden 70,-

Nou weer eens een tekening van mij.
Vulpotlood 30x40. Ik ben benieuwd.
Afbeelding

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:36

Supermooi Haha!
+/- 50 euro

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:57

janique schreef:
astridjhu: 20,-
Myra: 40,-
_Evelijn_ : 30,-
Fnanne: Voor beiden 70,-

Nou weer eens een tekening van mij.
Vulpotlood 30x40. Ik ben benieuwd.
Afbeelding

Offtopic: daar heb je toch ook een schilderij van ?
Ben je al verder ?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:51

Haha Nee, dat ben ik niet. Annebaukje maakt een schilderij van deze foto.

miibr3nda : Bedankt voor je taxatie

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:12

Graag gedaan Knipoog

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:38

Evelijn_ schreef:
Colorado: Mooi Isa, ik zie vooruitgang. Lachen €15,-
Nevony: Ik heb absoluut geen idee wat te taxeren voor digitale werken. Hij is wel prachtig, vooral het hoofdstel vind ik heel mooi. Ik schat hem zeker €100,-. Lachen

Mijn nieuwste tekening.
Grafiet en kleurpotlood op A4.

Afbeelding

wow die is goed! Haha!
off topic: is dat HOUSE? Pling

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:46

Floran: Blijven oefenen, ik denk €5,-/10,- 2e, €10,-

mytens1: verhoudingen kloppen niet helemaal €15,-
Die is beter! €20,-
Leeuw: €25,-
Andere: €15,-
Ik zou als ik jou was niet te veel met pastelpotloden aan de gang gaan, de verhoudingen kloppen nog niet helemaal, eerst goed de verhoudingen onder de knie, uitwerken met potlood, rasters maken, dan ‘inkleuren’ werkt denk ik beter, succes!

aliesjeh: €30,- je hebt talent!! Ik weet zeker dat je als je meer mensen gaat tekenen echt heel erg goed wordt, je hebt oog door detail!

Nevony: Tussen de €50,- en €100,- Ik heb geen idee wat een ‘gek’ ervoor zou willen geven maar ik kan geloven dat het nog eens best veel zou zijn, je moet ervan houden, als je dat doet leggen ze er zo veel voor op tafel!

astridjhu: Mooi, €40,- alleen iets te veel ‘gaten’ erin dnek ik, ik weet niet hoe ik dit kan uitleggen maar ik hoop dat je me begrijpt.
€35,- Ook heel mooi!

Myra: Waauw!! Prachtig! €60,-

Evelijn_: €15,- denk ik, neus is erg mooi gedaan!

Fnanne: Heel mooi €50,-
Zelfs nog mooier!! €60,-!

Janique: €60,- heel mooi! Zoiets willen mensen wel aan hun muur hebben hoor..

En dan de meine:
A4 Grafiet.
Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:54

Even wat inhalen zodat ik weer kan posten als ik eindelijk klaar ben met waar ik mee bezig ben Knipoog

Ik begin even bij pagina 34.
Plaudar – plaatje stuk.
Fnanne – paard A2 Lekker veel glim! Ik denk dat hij er op de foto iets minder uitspringt dan in het echt? Vind de staart een tikje slierterig, maar verder erg mooi. Groot formaat, veel uren. 150
Roofvogel – WOW! Heel mooi! 25 ( klein formaat)
Grafiet – Erg mooi uitgewerkt hoofdstel en neus, er lijkt “iets” niet te kloppen, maar ik zie niet goed wat. 50
Rebeccaa – probeer wat meer verschil in kleur aan te brengen, en teken niet alle streepjes 1 kant op. Nog even geen geld.
BlackPearl – Oog klopt niet helemaal, ook nog even geen geld voor mij.
Aliesjeh – Aparte stijl! 25

Lalunamyo – Mooie kleuren! Taxeren beetje lastig omdat formaat per schilderij er niet bij staat..
1- 160
2 – 80
3- 100
4 – 100

Floran – 15, probeer met wat meer (verschil in) kleuren te werken, ook al is het zwart/wit
Plaudar – Oliepastel! (Dat ligt hier ook nog ergens Knipoog!) Wist niet dat je daar net als pastel zulke overgangen mee kan makne, mooi! Wel een erg rechte rug (overal hetzelfde zeg maar - is dit van een foto?) verder erg mooi. 100

SanneKyla – Nog even door oefenen, wat meer variatie in kleur (en is dit printerpapier? )
Nevony – 30
Rooslovertje – 40 / 20
Lordino – meesterwerk, onbetaalbaar .
Mytens – 15. Uitleg weggehaald, want uit topic verdwenen wegens weigering taxatie.
Upendo. Oow, mooi, twee naast elkaar met die roos 150 en 70
Colorado – Ziet er al goed uit, maar verhoudingen kloppen nog niet helemaal.. 10
WannieSannie – Verhoudingen kloppen aardig goed, alleen nog wat vlekkerig/vegerig. 15
Evelijn - Mooi! Ogen springen er echt uit. 35, beetje iel nekje, mooie wintervacht , verhoudingen kloppen niet helemaal 20

Pag 36.
Floran – probeer wat meer in laagjes over elkaar heen te werken, dan krijg je ook meer diepte. 10
Mytens, 15, uitleg weggehaald, want uit topic verdwenen wegens weigering taxatie.
Aliesjeh – Sparrow. Nog even door oefenen op de verhoudingen en haar, maar erg mooi werk op de bandana! 15
Nevony – Mooi! 50
Astridjuh – 30 / 20 (nek haar allemaal 1 kant op, ziet er wat raar uit)
Myra – 30, erg leuke stijl !!
Evelijn – Mooie neus! Let even op dat ogen niet helemaal zo lopen – zijn iets boller dan je ze nu tekent en de ooghoek klopt niet helemaal. 15
Pagina 37
Fnanne – Heel herkenbaar van de foto! 25 (klein formaat)
Mooi uitgewerkt paard, hooi iets minder maar waarschijnlijk expres Knipoog 35
Janique – Mij iets te ‘strip’ achtig, mis wat diepte in het lijf van de ezel, hoofd en kleding meisje wel erg mooi. 40.
Evelijn - House! Herkenbaar, maar niet helemaal kloppend – mooie snor wel Lachen. 25
Lucy – Ook herkenbaar. Probeer iets minder te vegen, en het haar niet als “strepen” te doen. 15

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:04

Maar weer eens verder waar ik gebleven was Lachen
Ik taxeer nu nog iédereen, maar hierna ga ik kijken wie er zélf ook taxeert en wie niet. De mensen die geen moeite doen om anderen te taxeren (en ook de mensen die alleen als ze zelf een tekening posten ff 2/3 taxaties doen) die taxeer ik dan niet meer Ben helemaal voor de regel van minimaal 10 werken taxeren voor je wat mag posten Ja

Pagina 32:
*Evelijn_: Wow wat ga jij vooruit!! Wow! Vind deze érrug gaaf! 75 euro.
*_lucy_: Foto doet het niet (meer)
*Nevony: Vind 'm wat krasserig en erg klein formaat, toch een leuke tekening, 5 euro.
*Rinske: Goed dat je ook verschillende kleuren gebruikt, maar sommige vindt ik iets té. Wel heel leuk schilderij verder. 50 euro.
*Evelijn_: Nette tekening 30 euro.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:09

Pagina 33:
*Plaudar: Nette tekening, maar het paard springt er niet genoeg uit. 20 euro.
*Evelijn_: Verhoudingen lijken nét niet helemaal kloppend. Schaduwen zijn wel érg goed. 15 euro.
*Colorado: Ziet er wat te 'vlug' uit. Mag wat gedetailleerder en wat netter gekleurd. 5 euro.
*Nevony: Digitaal werk vind ik moeilijk om te taxeren.. Hou er zelf ook niet zo van Bloos Knap is het zeker, maar gewoon niet 'mijn ding'. Zou daarom ook niet weten op wat voor bedrag ik zoiets moet taxeren
*Evelijn_: Hele nette en sprekende tekening. 50 euro.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:20

Pagina 34:
*Plaudar: Foto doet het niet (meer)
*Fnanne: Ben fan van jouw werk Ja *LOL* 175.. 45.. 75..
*Rebeccaa: Lekker blijven oefenen Lachen
*_BlackPearl_: Blijven oefenen
*aliesjeh: Probeer wat meer aan je overgangen te werken. 5 euro.
*lalunamyo: Gave stijl. 75.. 30.. 50.. 75..
*Floran: Blijven oefenen.
*Plaudar: Heb alleen al bewondering dat je zoiets kán met oliepastel Wow! Wát een lastig materiaal Nagelbijten / Gniffelen 65 euro.
*SanneKyla: Blijven oefenen.
*Nevony: Nette tekening. Probeer alleen wel goed op te letten welke kant je op kleurt. 25 euro.
*rooslovertje: Wát ga jij vooruit!! Haha! Vooral de eerste vind ik een hele sprekende tekening Ja 35 euro.. En 25 euro.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:45

Pagina 35:
*mytens1: verhoudingen kloppen niet helemaal en mis nog wat diepte. Toch al lekker op weg, nog even blijven oefenen Ja
*upendo: Hoewel ik niet geloof dat het je eigen schilderijen zijn zal ik ze toch even taxeren voor je vader Knipoog Samen 175 euro.. 80 euro.
*Colorado: 15 euro.
*WannieSannie: Hele gave tekening! Had zelf alleen graag iets meer contrast gezien. 35 euro.
*Evelijn_: Het gezicht is netjes gedaan, weet alleen niet wat ik van de ruimte er omheen vind Bloos 20 euro. Paard 25 euro.
*_BlackPearl_: Blijven oefenen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:35

Pagina 36:
*Floran: Nog even blijven oefenen.
*Floran: 5 euro.
*mytens1: 5.. 10.. 15.. 10 euro
*aliesjeh: 10 euro.
*Nevony: Leuk gedaan, maar vind het persoonlijk wat te simpel.
*astridjhu: 15 euro.. 10 euro..
*Myra: érg gaaf die contrasten! Haha! Simpel, en tóch sprekend. Precies de nadruk op de goede punten. 40 euro.
*Evelijn_: Het is netjes getekent, daar geen commentaar op, maar ik weet niet, had denk ik toch iets meer erbij getekent mooier gevonden? 15 euro.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:40

Pagina 37:
*Fnanne: Gewéldige tekening! Haha! Wordt er spontaan vrolijk van *LOL* 85 euro. Die tweede vind ik een leuke plaat, alleen het paard oogt wat uit verhouding, een erg lang lijf, heb betere van je gezien Bloos 50 euro.
*janique: Práchtig plaatje! 80 euro.
*_lucy_: 25 euro.

En weer bij Haha!