Pastelpotloden kunnen dat. Maar gewone potloden niet geloof ik. Aquarelpotloden kunnen dat natuurlijk ook, maar daar heb je ook water bij nodig
FemkeRoosje
Geplaatst: 10-02-10 17:11
Ik ga morgen naar de hobbywinkel! Maar wat is nou echt handig om te hebben? Ik wou graag een doezelaar(werk met grafiet) En had gehoord dat je deze ook in rubber had? Wat is verder nog erg handig? Voor papier enzo!
@ FemkeRoosje: ik zou wat betreft papier eerst eens wat verschillende soorten uitproberen om uit te vinden wat je zelf het meest prettig vindt dit geldt eigenlijk voor alles; lekker experimenteren en uitvogelen wat je zelf het meest prettig vindt werken
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Ik heb een vraag over papier. Ik had eerst redelijk glad papier gekocht wat best lekker tekende voor pastel. Echter waren dat van die hele grote vellen die ik eerst zelf nog moest snijden en dat vond ik onhandig. Ik ben dus weer naar de kunstwinkel gegaan en toen raadde die vrouw mij een tekenblok aan met speciaal pastelpapier. Ik heb dat blok meegenomen en het bevalt opzich goed, echter vind ik het wel behoorlijk grof. Ik zou liever iets hebben wat íets fijner is! Ik heb nu papier van Tiziano (?) / Fabriano 160 g. A3 formaat.
Voor de grotere vlakken, en gewoon de algehele 'ondervacht' is het heerlijk om krijt te gebruiken! Bij de arabier had ik alles met potlood gedaan, en mede daardoor is de nek niet zo geweldig geworden denk ik. Maar voor de details is potlood juist weer heerlijk. De potloden die ik heb zijn al heel oud (als klein meisje kleurde ik er mee, maar heb ze ook 10000x laten vallen vandaar dat ze heel moeilijk te slijpen zijn nu). Ik ben bijna jarig dus heb van m'n ouders nieuwe pastelpotloden gevraagd.. Moet nu alleen nog even kijken welk merk ik het liefste wil.
kan je geen (mi-teintes) papier bestellen ? Is echt prettig papier, met 1 fijne kant..? Op www.dekwast.nl verkopen ze 't, wel balen van de verz. kosten maar als je in 1x een zooitje afneemt dan ben je er wel vanaf
Hai, vroeger kon ik best redelijk tot goed tekenen, maar heb het al meer da 10 jaar niet gedaan. Ik tekende toen vooral met potlood, verschillende hardheden (hadden we op school geleerd) Ik zou graag weer eens willen beginnen. Het kriebelt al een tijd en denk dat ik het nu maar eens echt weer ga proberen. Maar waar ga ik beginnen? Als eerste het materiaal; gewoon een schetsboek kopen of verschillende soorten papier (wat ik hier regelmatig lees als tip) Potlood beginnen of wat anders? (zou zelf graag met pastel willen gaan tekenen) Nog andere materialen? Had vroeger zo'n papieren potlood waarmee je potlood kon vervagen, was super voor schaduwen e.d. Ook aanschaffen? Iemand tips voor me?
@ Jaan81: als je graag met pastel wilt gaan werken zou ik dat aanschaffen. Als je dan naar een speciale winkel gaat kunnen zij je daar het beste adviseren ik zou dan eerst een beperkter kleurenpalet aanschaffen alvorens echt veel in te kopen, het is toch eerst het meest prettig om wat te experimenteren
Ik ben dringend op zoek naar een manier om pasteltekeningen te bewaren! Om alles in lijsten te doen is namelijk ook niet echt wat, dan heb ik straks het huis vol staan met lijsten.
Dat kan natuurlijk ook, en anders kun je hem nog bestellen op internet
Wendy15
Geplaatst: 22-02-10 18:37
Ik heb er zelf een paar van de action Kun je tot A3 formaat in bewaren En bij de meeste tekenwinkels kun je die dingen ook wel kopen, of online bestellen www.dekwast.nl en dan bij presentatiemateriaal + mappen
Ja, ik heb wel een map op m'n tekeningen in te bewaren. Maar daar zitten geen tussenbladen in ofzo, dus voor pastel is dat totaal ongeschikt. Ik ga even op die site kijken.