Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Heb je nog live kauwtjes kunnen laten zien?
van de kauwtjes niet trouwens, 2x totaal sinds ik dat bericht eerder heb gepost denk ik.

Ik heb gescheiden ouders, dus er waren in totaal 4 ouders, mijn broer en dan nog twee vrienden. Achteraf hebben we nog een gebakje gegeten in Haren, dat was zoals je kan zien ook leuk:
Heb je een hoge boom waar hij aan kan hangen? Volgens mij hangen onze kasten zo'n 4/5 meter hoog, maar hoger vinden ze fijner. Ik zal maandag even vragen hoe groot de kauwenkastjes zijn, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Onze kastjes zitten ook alweer vol met wit spul! We gaan er dit jaar ook weer wat mee doen, even kijken hoe we het aan gaan pakken.
Maar de kauw-cam is voor het komende broedseizoen, we hebben hem nog niet opgezet. Ik heb twee jaar geleden een nestkast-camera gekocht maar we hebben hem nooit kunnen gebruiken omdat hij stroom nodig heeft, maar de kast in de tuin heeft wel stroom in de buurt. En het zijn twee hele interessante vogels, beide recruten (vogels die in onze kolonies zijn geboren, geringd zijn en nu voor de eerste keer terug komen). De ene is van vorig jaar (best uniek!) en de andere van twee jaar geleden. Ik wens ze altijd veel succes en geef ze een aai over hun bol dus ik denk dat ze daarom terug komen.
Ik ben maar naar binnen gegaan en toen kwam hij meteen een pinda halen.
Dat koppie 
Dus ga graag door, hahah.
Voor jullie een paar kauwenvideo's die ik grappig vond en heb opgeslagen 
Ging razendsnel!
Ik heb al een groene specht dus dan moet het een bonte specht worden (of nog iets anders leuks, zoals de zwarte specht). Dus dan heb ik fazantisch, hop eens langs en spechtaculair, denk ik. Ik heb wat rondgevraagd maar er lijkt nog niet heel veel interesse te zijn voor de oehoe met de plaatsnamen, dus die komt dan later.
De kauwtjes zijn dit jaar vroeg, maar dat betekent dat de eerste kast een dag eerder is dan vorig jaar
Ze hebben een heel strak ritme! De eersten zullen dan dus over een maand gaan uitvliegen. We hebben nog even

Deze vrouw was zó luid! Ze schreeuwt echt vanuit haar buik en vooral als haar man in de buurt is. Ik heb stukjes aan elkaar geknipt en ze gaan iets te goed in elkaar over, daardoor lijkt het drukker dan de bedoeling was.
Maar ik mag wel delen waar het voor was! Dit is een nieuw bedrijf/concept, bedacht door drie biologen. Je kan elk kwartaal een verrassingspakket bestellen, daarin zit een nieuw biologieboek en dan dus vijf bijpassende spulletjes. Die zoeken ze goed uit, ze kwamen naar me toe met een concept waar ik zelf vrij een tekening bij mocht maken. Die gaan ze dan weer op iets drukken zodat het er echt heel goed bij past. Dan hebben ze ook nog een brief van de auteur erin.
Ik krijg er niks voor voor het delen hoor, maar vond het echt een leuk concept.
Hier was ik trots op.