[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:50

Oo, balen, Selina!
Schattig schetsje! Misschien niet helemaal kloppend, maar inderdaad absoluut niet storend. :D

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:03

Selina schreef:
Oh nee joh, vorige week allemaal PanPastel gekocht. Hebben ze dit weekend 20% korting :+
-gaat op handen zitten-
Dus tip als iemand nog wel pastelpotloden of PanPastel nodig heeft haha.

Oeh...das wel interessant..ik zit ook al een tijdje te lonken naar de panpastels.

Welke winkel is dat, ik koop meestal bij Gerstaeker of de kwast, maar daar zie ik geen korting.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:37

Nummer 3:
Afbeelding

Voor wie geïnteresseerd is hoe ze eruit zien voordat de paardenkleuren erop gaan, dit zijn de laatste drie:
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:11

Als ik ze nog niet had was dat inderdaad een goede deel voor de panpastels :j

Je gaat snel Mkango

Test tekening ik wou wat eens een closeup maken dus een mini tekening
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 16:27

Gaaf Seven, heel mooi resultaat van je hond. Close up van kattenoog ook erg mooi.

Ik vind hem heel mooi worden Ayasha, lastige houding om neer te zetten maar wel origineel.

Gaaf Mkango!

Leuk dat je er mee aan de slag kan Chantal! Mooie start. :j

Ziet er goed uit Selina!

Beetje verder met Hermelijntje.

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:37

Jullie gaan allemaal als een trein! *\o/* Goed bezig, ik zie mooie dingen voorbijkomen.
Ik heb het weer erg druk met werk + bijscholing, dus ben de komende maand (of twee) denk ik niet zo actief. Maar ik kom vast af en toe wel eens binnenwaaien :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:00

Hij is zo schattig en eigenwijs jis <3

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:40

Mijn laatste bericht was op pagina 13. Ik vind jullie heel gezellig hoor, maar 30 pagina's aan bijleespost is wel heel veel _O-
Dus deze keer de afgelopen 2 pagina's.

Seven: Wat ben jij vooruit gegaan het afgelopen jaar, je tekening is prachtig gedetailleerd en de rode halsband geeft een kick aan je tekening zonder storend te zijn.

Ayasha: de juiste foto is ook moeilijk, helemaal als je iets heel specifiek zoekt.
Wat je nu al kan met kleurpotlood is echt knap, gewoon door gaan en dan komt het wel goed. En aan het eind heb je weer wat geleerd.
Bij deze tekening mis ik alleen wat textuur van de haartjes op de lichtpunten. Op de rest van de vacht heb je dat al heel knap gekregen

Tallie1979: grijs als onderlaag bij een vos heb ik nog nooit gehoord, maar ik ben wel heel benieuwd. Daniel Smith is fijn hé? :D
Ik kreeg laatst van mijn beste vriend een paar napjes van de verf die hij had, onder andere Moonglow. Ik vind de granulatie van Daniel Smith heel fijn, al is het niet altijd geschikt voor de tekeningen die ik maak.

Selina: Ik vind deze stijl van je met pen op toned papier echt leuk. Het heeft iets heel vloeiends. De benen lijken niet helemaal te kloppen, maar die fout maak ik (en eigenlijk iedereen die ik ken die ook tekent) ook nog heel vaak.

Mkango: Wat knap wat jij digitaal kan, ik ken digitaal eigenlijk alleen maar van de cartoon style met platte kleuren. Maar dat dit ook kan had ik niet gedacht eigenlijk. Door dat je andere kleuren in de vacht mengt krijg het ook een levendig effect.

Jis: je hermelijntje is echt schattig, ik ben benieuwd hoe die word:D

Ik wilde een George Stubbs-esque schilderij maken van mijn paard. Ik had een boek waarin uitgebreid werd verteld over zijn werken en had zodoende ook veel goede referenties. Uiteindelijk ben ik gegaan voor Whistlejacket. Maar 'Mares and Foals without a Background' was ook een optie. Een ander idee was de typische "18de eeuwse rijke man die zijn paard laat showen" plaat.
Ik heb het idee dat het hoofd wat aan de grote kant is, maar het was wel een goede oefening en ik vond het heel fijn om weer bezig te zijn.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 20:22

Hopelijk tot snel weer Lore!

Dank Seven. :D

:)) Gaat hard hier ja. Wat gaaf geworden vikawiek! Heel leuk! Hoofd ziet er naar mijn idee niet te groot uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:29

Heel mooi Vikawiek
Ik weet gelijk welk werk je bedoeld van gs en vind hem er veel van hebben.

En dank je wel voor je lieve bericht :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:34

Whistlejacket had op het schilderij een relatief klein hoofd. Stubbs schilderde wel veel meer natuurgetrouw, maar ik vermoed dat-ie wat het hoofd betrof toch nog steeds een beetje (te) klein schilderde, omdat men dat toen gewend was te zien. Paarden werden in de eeuwen voor Stubbs altijd expres met een klein hoofd geschilderd, zodat het hoofd van de ruiter meer de nadruk kreeg.

Dus het hoofd is imo inderdaad wel aan de grote kant, zeker als je het met het schilderij van Stubbs vergelijkt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:36

Vikawiek: Dan neem jij mijn hoofd en ik jouw benen :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 21:14

Ibbel schreef:
Whistlejacket had op het schilderij een relatief klein hoofd. Stubbs schilderde wel veel meer natuurgetrouw, maar ik vermoed dat-ie wat het hoofd betrof toch nog steeds een beetje (te) klein schilderde, omdat men dat toen gewend was te zien. Paarden werden in de eeuwen voor Stubbs altijd expres met een klein hoofd geschilderd, zodat het hoofd van de ruiter meer de nadruk kreeg.

Dus het hoofd is imo inderdaad wel aan de grote kant, zeker als je het met het schilderij van Stubbs vergelijkt.

Ik dacht dat ze kleine edele paarden hoofdjes mooier vonden en ze daarom kleiner schilderde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:43

Vikawiek: aparte stijl! :) wel mooi.
Hoofd oogt inderdaad een beetje groot maar het stoort me niet echt.

En dankjewel voor het compliment! :+:
Structuur in de lichtstukken heb ik geleidelijk bij aan gebracht. Ben bang om ze te donker te maken. :+

Jis: hermelijntje ziet er goed uit! Mooi dat tint-verschil in je wit. Hermelijntje is duidelijk wit maar ze zijn inderdaad nooit sneeuwwit.

Seven: prachtige detail tekening!
Jeetje!

Mkango jij gaat vlot!

Selina: één been is wat apart maar verder heb je m mooi neer gezet hoor! Mooie verhoudingen. Vind deze stijl ook wel leuk. Zou zo eentje best ergens ingekaderd zetten. :j

Afbeelding
Zover zijn we nu. Neus is helaas verzadigd waardoor ik daar geen structuur meer krijg. := (potlood pakt niet meer.)
Hals nog en dan is ie klaar. Maar het gaat waarschijnlijk niet de laatste zijn van de Rooie. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:04

Klein WIPje van mij. Let wel, dit is pas paard 2 in aquarel! :')

En grijs als ondergrond is een probeersel. :D

Be kind! :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier ben ik gestopt vanavond. Ze is nog niet klaar, maar hond moet nog even piesen! :))
Afbeelding

En oh ja, grappig weetje!! Ik heb tot nu toe slechts 7 kleuren gebruikt! :D
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 29-01-21 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:05

Dank jullie wel :D
Ibbel schreef:

Klopt inderdaad :j dat is vooral goed te zien op een ander schilderij van Whistlejacket van Stubbs "Whistlejacket met de stalmeester Mr. Cobb, de Godolphin Hunter en de Godolphin Colt".
Nu lijkt het me dat Whistlejacket ook wat ranker gebouwd was dan mijn 21st eeuwse Friese merrie.

Selina schreef:
Vikawiek: Dan neem jij mijn hoofd en ik jouw benen :D

Deal :')

Ayasha: ach dat is jammer, al vind ik hoe de neus nu is het ook niet heel storend

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:11

Tallie1979 schreef:
Klein WIPje van mij. Let wel, dit is pas paard 2 in aquarel! :')

En grijs als ondergrond is een probeersel. :D

Be kind! :')

[ [url=m/vt6gLj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F1Ebg1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sapGZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ben ik gestopt vanavond. Ze is nog niet klaar, maar hond moet nog even piesen! :))
[ [url=m/s85n7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

En oh ja, grappig weetje!! Ik heb tot nu toe slechts 7 kleuren gebruikt! :D

Ik vond foto 3 eigenlijk ook al wat hebben als eindresultaat. Less is more. Niet dat hij nu niet meer mooi is, ben benieuwd hoe hij straks is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:55

Mkango, je gaat ook als een speer zeg! Ben ook benieuwd naar het resultaat!

Jis, ik ben helemaal verliefd op je hermelijntje! Wat een scheetje gewoon! <3

Vikawiek, ja, DS is echt top! Ik heb Moonglow ook hier. De pigmenten van DS zijn geweldig!

En vandaag heb ik een slag weten te slaan met 15 tubes op marktplaats. Voor een leuk bedrag. Die krijg ik dinsdag binnen! :D

Kath, ik vind hem echt heel leuk worden, wat en of je wat kunt doen aan verzadigd papier, dat weet ik niet. Ik teken natuurlijk niet met potlood.

Maar hij is mooi! Je bent lekker bezig! :j

Dank je Selina! Ik moet oren, oog en wat lijntjes wat zachter maken nog en wat haren toevoegen!

Morgen weer een dag. Maar denk wel dat hij morgenavond af is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:58

Mkango: heel leuk die verschillende renpaarden! Je ziet inderdaad de snelheid in de tekeningen zitten.

Jis: <3 super schattig.

@Vikawiek: hoofd inderdaad misschien een beetje groot, maar dat lijkt vooral zo omdat het een heel bekend beeld is mét klein hoofd. Heel leuke stijl!

@Tallie: ik vond de op één na laatste stap ook al wat hebben. Hij is mooi zacht.

@Ayasha: je hebt een mooie vos tint weten neer te zetten, warm en genuanceerd. Ik vind hem mooi!

@Seven: is dat met een ini mini potlood gemaakt? :D echt knap op dat formaat.

@Selina: echt een leuke stijl van tekenen :j vooral de combi zwart met witte (gel?)pen. Het ene achterbeen is misschien wat lang tov het andere, maar stoort zeker niet in het totaalbeeld.

En dan nog twee heel verschillende maar allebei prachtige kerkuilen zien langskomen <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:04

Ok, niet lachen.. of wel :')

Geïnspireerd door Seven (dacht ik?) haar hond van klei, wou 'k ook nog eens klei proberen. Blok besteld via bol.com.. er is geen beeldhouwer aan mij verloren gegaan _O- bedoeling was een kruising tussen een echt paard en een zeepaardje.. nu effe drogen en dan eens kijken of ik met schilderen nog één en ander kan redden. Hij staat op een stokje want wil er nog een soort bloem van echte schelpen bij maken waar hij lekker melig uit mag gaan springen :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:45

Nee gewone potloden nog niets eena mega scherp hahaha

Ik vind hem super leuk solleke noah
Boetseren is ontzettend lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:52

Seven: Mooi gelukt! Hoe groot is hij ongeveer?

Jis: Wat wordt hij al leuk! Mooi ook hoe je al die verschillende tinten wit erin weet te verwerken! :D

vikawiek: O, ja, je kunt heel veel met digitaal! Er is zelfs software - Rebelle heet het - waarmee je aquarel- en acrylverf kunt simuleren, inclusief nat-in-nat schilderen en zo.
Ik vind je tekening heel leuk geworden, leuk idee! Het hoofd is idd wat aan de grote kant, maar heel storend is het niet.

Ayasha: Hij vordert mooi! Balen van de verzadiging van het papier. Heb je een kneedgum? Misschien kun je dan dmv "deppen" wat van het pigment van het papier halen als je echt nog wat wilt aanpassen. :)

Tallie: Hij wordt leuk! Net als de rest vind ik dat je het ook best bij stap drie had kunnen houden, dan was hij al voldoende "af" geweest (minus de manen). :D

Solleke: Leuk idee! Hij oogt wat "plat", maar zeker geen slecht begin! Nu heb ik ook meteen zin om te leren boetseren. :') Ik wil binnenkort een keer een Schleichmodel slachten om dat een beetje te verbouwen. :=

Ik ben inmiddels bijna klaar met paard 4. Als jullie het leuk vinden, kan ik morgen voor de vijfde een screen recording maken zodat jullie kunnen zien hoe het proces in z'n werk gaat? :) (Uiteraard wel wat versneld afgespeeld. :)) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:04

Morgen een reactie rondje. Met een kneedgom heb ik geprobeerd en daarmee kreeg ik het iets beter maar niet goed helaas. Ga hem zo laten. Heb nog wat foto’s van hem gevonden die minder over belicht zijn dus ga hem nog wel eens doen en dan houd ik dus rekening met het verzadigen. Maar nu wordt de volgende onze huidige hond.
Ga de coloursofts testen met de hond. :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:50

Spannend! Hij is desondanks heel gaaf geworden! :D

Nummer 4 8-)
Afbeelding