[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:04

Tis toch echt best een heel dik compliment....

Als het dus de aandacht vast kan houden van iemand die dit type verhalen normaal gesproken volkomen links in de verte laat liggen zeg maar....

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:20

Femke_Tweety schreef:
Tis toch echt best een heel dik compliment....

Als het dus de aandacht vast kan houden van iemand die dit type verhalen normaal gesproken volkomen links in de verte laat liggen zeg maar....

Nou inderdaad.

Ben het met jou en Neetoch eens verder, haha.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:36

Beetje gekke opmerking met die quote :’)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:43

Ik vind deze actie wel symbool staan voor de rest van de relatie. Geen van beiden praat over waar het écht over gaat en over wat diegene écht nodig heeft. Er is geen emotionele wederkerigheid.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:18

Giolli schreef:
Niet bepaald een leuk compliment om op je boek te zetten. :+

Nee, zou ik idd ook maar niet doen :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:45

Nou, ik vind het een heel mooi compliment eigenlijk. De TS schrijft iets dat F-T normaal niet zou kiezen om te lezen, maar ondanks alle con's die dit schrijven voor F-T heeft, weet de TS haar toch te boeien en vast te houden. Mooier compliment kun je toch niet krijgen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:26

Ik vond het gewoon een hele rara opmerking. Waarom zou je zoiets super random op je boek willen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:59

Oh djeez. Moet ik echt humor in combinatie met compliment gelardeerd met ironie en sarcasme gaan proberen uit te leggen?

Achterop boeken staan vaak aanbevelingen. Van mensen die het gelezen hebben. Soms met sterrenwaardering. Tegenwoordig bij sommige type boeken met "omgekeerde" argumenten. Sómmige mensen vinden dat grappig.
Er zijn veel mensen die van dagboek stijl houden. Er zijn veel mensen die van feuilleton-achtige stijl houden, er zijn veel mensen die dit wèl als themas graag lezen. (ouderschap, relatie, eetproblematiek etc)
Je kunt in een opmerking als deze (wellicht het stuk over taalfouten en inconsequenties uit de opmerking halen) laten zien wat je een beetje van het boek kunt verwachten. En dan ook nog eens zo dat mensen die het normaal gesproken niet zouden lezen het wèl zouden lezen.
Het is een stijl die je af en toe ziet en waar ik -persoonlijk- wel om kan lachen.
Maar goed, ik ben dan ook iemand die dingen graag wat luchtig en met zelfspot bekijkt, en daarnaast ook nog een tikkeltje sarcasme knap kan waarderen.

Overigens weet ik bijzonder goed wat ik normaal gesproken graag lees.
Ik lees een gemiddelde van 70 boeken per jaar (langdurig gemiddelde, er zijn jaren ruim over de 100 boeken bij) en van de echt stevige zware wereldliteratuur tot thrillers tot non-fictie tot romans etc. Zowel in het Engels als in het Nederlands, met incidenteel uitstapjes naar Duits en zelfs ooit een poging in het Frans. Lid van verschillende leesfora geweest (totdat ik dat zat werd) tig meetings met auteurs gehad, stapels boeken met handtekeningen van de auteur, boekpresentaties bijgewoond, stukken gelezen voordat het formeel uitgegeven werd etc.

Kortom, dat dit verhaal mij boeit is wel degelijk een compliment.

Crisis. Dat ik mezelf nog ga lopen verklaren/verdedigen ook. Ik begin oud en mild te worden blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 15-09-20 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:01

Ik vond het wel een leuke opmerking, genomen met een korrel zout. Snap ook niet dat erover gevallen wordt :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:09

Wat een gezeik om niets hier zeg...

Anyway, TS ik volg nog steeds en kan niet wachten tot er weer een nieuw verhaal komt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:16

Oh jeetje hoe er dan ook vervolgens door jullie op gereageerd wordt is ook echt hilarisch :')
Ja het is een compliment. Nee niet iets voor achterop een boek. Maar dat is mijn mening.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 13:20

Haha, interessante discussie :P . Weer eens wat anders!

VogeltjeM: dat heb je echt heel goed (en terecht) opgemerkt.

Miles apart
30 juli 2019

-“Babe, ik hoor niks van je. Gaat het goed? Thinking about you.”

If you can't handle me at my worst, then you sure don't deserve me at my best.

“Nee, het gaat helemaal niet goed met mij. Maar dat zal jou toch weinig uitmaken. Dat je me juist op dit moment ZO laat stikken vind ik erg veelzeggend. Het zegt voor mij genoeg. Veel plezier.” Ik kook van woede.
-“Ik heb je niet laten stikken. Echt niet. Ik ben op vele fronten aan het vechten. Met de kinderen, met Manuela etc. etc.
Ik voel me echt k*t over jouw situatie. Dat jij alleen deze beslissing genomen hebt en in je eentje dit allemaal onderging. Ik had gewild dat ik daar betrokken was. Het was iets van ons. Dat dit heel heftig voor jou zou zijn wist ik.
Deze week met Manfred was al gepland. Maar ik wist nog niet waarheen. Ik wilde jou de tijd geven om te herstellen en dat had jij nodig zei je. We hebben elkaar nu nodig. Wees niet boos. Dat gaat niemand helpen. Het verdriet is groot. Het zal langzaam minder worden. Ik denk voortdurend aan je. X P”

“Ik weet dat je op vele fronten aan het vechten bent en dat is ook de enige reden waarom in (zelf) de beslissing gemaakt heb. Dat is alsnog compleet alleen sta, doet nog eens ontzettend veel pijn.”
De tranen stromen over mijn wangen. Nu blijkt dat de vakantie al gepland stond, waarom vertelde hij het dan niet eerder?

-“Nien, Ik voel me machteloos. Het is voor me geen vakantie hier. Ik probeer Manfred rustig te krijgen en te overleven. Wat erg. Ik voel met je mee. Echt heel erg is dit”.
De vrolijke foto’s schetsen echter een ander beeld.

“Ik heb geen tijd nodig om te herstellen, om mezelf in mijn eentje in slaap te huilen. Het enige wat ik nodig heb is een arm om me heen.
Verdriet zal langzaam minder worden? Het voelt alsof al mijn ribben gebroken zijn. Elke ademhaling doet pijn. En dan zeg jij 'het komt wel weer goed...'

When you lose someone you love,
life will change,
you rearrange,
and everything around you seems so strange.

The world will spin
in the wrong direction.
You feel alone
and want affection.

Your appetite changes,
you may not sleep,
you don't feel like talking
to anyone you meet.

But as time goes on,
things will get better,
and everything will
just comes together.

And just because I smile,
it doesn't mean I don't care,
Please know in your heart I will always be there...

Was ik maar wat minder dol op Prem, denk ik als hij de volgende dag dit gedicht stuurt. Hadden we maar een iets minder sterke connectie. Dan had het misschien allemaal wat makkelijker geweest. Maar ik heb dat prachtige kindje 10 weken in mijn buik gevoeld/ gezien/ gehoord. Ontstaan uit liefde, verwekt door passie.
En nu? Nu is net alsof er niks gebeurd is. Het leven gaat in sneltreinvaart door. Ik wil terug in de tijd. Maar elke dag dat ik wakker word, is er weer een dag voorbij. Vervaagt het gevoel weer wat meer. Ik ben er nog niet aan toe om te vergeten.

Zo lang we elkaar hebben, komt het goed, toch, Prem?”
-“Natuurlijk. Hoe zou hij/zij uitgezien hebben?”
“Ik was op 20-02-2020 uitgerekend. Maar een kind van ons samen had sowieso een week te laat gekomen”
-“Ja als hij/zij op jou lijkt... Ik ben altijd op tijd. Je doet het goed, babe.
-“Dankjewel X veel plezier. En nu meen ik het echt want ik wil niets liever dan dat je gewoon super happy bent”. En dat meen ik oprecht.

Als ik in de middag paardrijles heb, roept de instructeur me bij zich.
-“Nina, wat ik er met je aan de hand? Het lijkt wel alsof je de wereld op je schouders draagt”. Ik ben ervan onder de indruk dat dat blijkbaar zo aan me af te zien is. Want ik probeer er alles aan te doen om het niet op te laten vallen. Ik lach net wat harder dan is normaal zou doen. Om juist te verbergen wat er zich achter die lach afspeelt. Dus ook nu besluit ik het weg te wuiven.
“Och, het is niks. Weer een hoop gedoe met mijn vriend en zijn kinderen”. Ik heb hem al vaker over onze perikelen verteld.
-“Tja, ik snap niet dat jullie je er beide zo druk over maken. Je ziet die kinderen nooit! Het enige wanneer het misschien lastig is voor hem, is met kerst”. Ik moet lachen. Was iedereen maar zo praktisch ingesteld als mijn instructeur. Die eigenlijk gewoon gelijk heeft. Maken we zelf de problemen in het leven niet veel groter dan nodig?

Er kan veel gebeuren in een half jaar, bedenk ik me als ik even later in bed lig. Ik probeer te slapen. Maar slapen is eng, want wakker worden is ZO pijnlijk confronterend. Ik hoop dat ik snel weer wakker kan worden naast Prem. Dan durf ik weer een klein beetje in dromen te geloven.

to be continued

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:31

Ik vind het nog steeds bizar hoe iemand zo kwaad en verdrietig kan zijn op de ene dag en zo verliefd op de andere dag :wow: .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:26

Nou ja.. liefde en haar liggen heel dicht bij elkaar.

Mijn ervaring is dat wel tenminste.. dat de mensen waarvan je houdt je het meest kunnen raken. Wat een vreemde van me denkt of doet zal mij echt een zorg zijn.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:28

IMJ schreef:
Nou ja.. liefde en haar liggen heel dicht bij elkaar.

Mijn ervaring is dat wel tenminste.. dat de mensen waarvan je houdt je het meest kunnen raken. Wat een vreemde van me denkt of doet zal mij echt een zorg zijn.

Dat is waar, maar als ik zo in de put zou zitten zou er bij mij echt een paar dagen overheen moeten wil ik weer een beetje positief zijn over die persoon :') - zeker na zo'n streek!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:38

Zertab schreef:
Oh jeetje hoe er dan ook vervolgens door jullie op gereageerd wordt is ook echt hilarisch :')
Ja het is een compliment. Nee niet iets voor achterop een boek. Maar dat is mijn mening.

Uh dit. Ik snapte je opmerking wel hoef daarom geen bloemlezing over wat en hoeveel en in welke taal je leest. Maar hoera voor jou :D maar blijft het een gekke opmerking vinden. Overigens als je zoveel leest is de kans dat jou iets boeit wel groter dan iemand die niets leest toch :+ :Y)

Edit: ik denk dat je het oorspronkelijk wel luchtig bedoelde :) maar kwam een beetje over alsof je jezelf in categorie ‘New York Times’ zette bij mij :) want die quotes zijn meestal niet van random lezers.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:45

Ik heb eerst jullie hulp nodig om het uberhaubt af te schrijven haha, sommige opmerkingen denk ik wel eens "ABC ik kap ermee" hahaha!

Nee hoor, ik schrijf het voor mezelf.

En daarna moet er nog heelll veelll bijgeschaafd worden. Maar dat is juist het leuke. Het is een goed leerproject. En daar ben ik jullie dankbaar voor!

Zijn overigens wel echt hele leuke quotes voorbij gekomen voor achterop een boek :knuffel: maar dan zou ik sowieso wel degene met een positieve insteek pakken omdat dat meer bij mij past.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:47

Afbeelding
Ik denk dat deze passender is :') .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:55

Ja, dat zei monique over andré Hazes. Vind het een mooie quote btw :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:36

Ik volg nog altijd heel graag mee. Wat een wendingen, en je (be)schrijft het heel mooi.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 13:37

Haha Marije, hormonen zijn rare dingen := .

Ik heb even doorgeschreven want er komt snel weer een nieuwe fase aan. Nooit saai!

Alles gaat verder
2 augustus 2019

Ik pieker me suf. Wat als het uitgaat met P? Wat als ik geen kinderen meer kan krijgen? Voor mij was dit al een wonder. En misschien wordt P wel onvruchtbaar. Hij is tenslotte ook de jongste niet meer.
En dan kan het alsnog compleet mis gaan. Ik zie opeens overal artikelen over miskramen voorbijkomen.

Maar ik ben ook een beetje “boos” op Prem. Hij is lekker op vakantie en heeft de tijd van zijn leven. Terwijl ik hem juist nu zo hard nodig heb. Hij deelt alles op Facebook en Manuela reageert ook nog eens overal op. Ik denk dat ze wel weer samen komen. Ik trek het allemaal niet echt. P reageert ook bijna niet op mijn berichten. Ik slaap slecht en ik voel me alleen.

Na een onrustige nacht schrik ik, compleet in de war, wakker. Gisteren heb ik gehoord dat Ed, de springruiter, mijn crush met zijn eigen manege, vader wordt. Hij had geen vaste relatie, maar ze hebben samen besloten ervoor te gaan. Ik word misselijk als ik eraan denk. De enige op wie ik boos ben, ben ikzelf. Maar het idee dat hij krijgt waar ik zo van droom, maakt me verdrietig. Het feit dat we blijkbaar op precies hetzelfde moment zwanger zijn geraakt, maakt me in de war.

Prem zegt dat ik naar de dokter moet. Dat ik moet vragen om iets wat ondersteunt bij het slapen.

Slaapmedicatie.

Hij vindt sowieso dat ik met de huisarts moet gaan praten. “Ik kan je toch niet helpen, ik ben medeplichtig”, zegt hij dan. Ik vind het een slap excuus. Hij weet dat ik mezelf nooit iets aan zou doen, maar toch schuift hij de verantwoording liever van zich af. Althans, zo voelt het.
Ik zit al een poos met de telefoon in mijn hand om de huisarts te bellen, maar ik twijfel. Ik wil mijn verhaal, zo kwetsbaar, zo klein en met zo veel pijn, niet aan de eerste de beste hulpverlener doen. Aan iemand die erna weer gewoon lekker naar huis gaat. Op dit moment overheerst gewoon zoveel spijt, zoveel schuldgevoel. En angst voor de toekomst. Gelukkig heb ik Pop nog. Maar ook die heeft het zwaar.

There is nothing more in the world that can trouble you as much as your own thoughts.

-“Babe, dit geloof je nooit”. Prem’s berichtje doet me opschrikken uit mijn overpeinzingen.
-“We zitten dus bij de familie van een klasgenoot van Manfred. Gisteren tijdens het diner kwam het gesprek op paarden. Blijken ze allemaal paardengek te zijn! Een wil een dressure worden. Zegt Man: ‘papa’s vriendin is ook een paardenmeisje en zij heet Nina....’. Direct op Internet gekeken. En ze kenden je direct! Manfred wist niet wat hem overkwam”. Een dressure nog wel, denk ik lachend.
“Rijden kan ik niet hoor, ik heb gewoon een goede instructeur. Daar heb ik alles aan de danken”.

Op dat moment kon ik onmogelijk indenken wat een belangrijke rol de moeder van Manfred’s klasgenoot, Prem, later nog voor me zou gaan spelen.

Ik verontschuldig me tegenover Prem dat ik niet onwijs veel interesse toon in zijn vakantie. Ik voel me daar echt een beetje schuldig over. Ik weet zeker dat het super leuk is. En het zal voor ons beide ook goed zijn als Prem straks weer helemaal opgeladen thuis komt. Ik vertel hem dat ik alles wil horen als hij terug is.
-"Babe, I’ll be there for you. Je bent mijn vriendin. Ik ben medeplichtig. Jij doet het goed. Wij hebben veel in te halen.”

Dit doet me allemaal zo goed, dat ik direct de huisarts bel om een afspraak te maken. Als ik Prem daar even later over vertel, is hij trots. Hij vertelt dat hij zich schuldig voelt dat hij me alleen liet. Maar dat hij blij is even van Manuela en Baukje weg te zijn. En dat hij Man bij zich heeft. Manuela schijnt hem nog steeds lastig te vallen over geld. Dat ze ook op vakantie wil “maar daar geen geld voor heeft”. Dat Manfred hem alleen aardig vindt omdat hij hem “koopt” met cadeautjes en vakanties. Ongelofelijk.

“Doe maar een goed woordje voor me bij Manfred”.
-“Hij is onder de indruk. Jij bent bekend. Je deed ook mee met de olympische spelen volgens hem”. Ik moet lachen. Overdrijven is ook een vak.
“Nou, ik heb op het NK gereden. Is dat ook goed genoeg?”. Ik was overigens toch laag geindigd dus het stelde sowieso niet veel voor. Ze hebben duidelijk allemaal een obsessie met bekend zijn. Iets wat ik zelf totaal niet heb of mee bekend ben.

Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg.

’s Avonds ga ik nog naar mijn paard. Hij loopt erg fijn, maar ik kan niet lekker zitten. Ik zit compleet in elkaar gedoken en voel me onzeker. Onzeker over mijn situatie, onzeker over mijn lijf. Er zit van alles in de weg. Maar wat vooral in de weg zit, is het spiraatje. Ik had het voor de zekerheid laten plaatsen. Maar nu voelt het als een blok aan mijn been. Als een strop op mijn nek.

Terwijl ik aan het rijden ben, voel ik een berichtje binnen komen. Als ik hem later open, zie ik dat het van Wouter afkomstig is.
-“Heb je zin om over twee weken mee te gaan naar Rome? Ik trakteer. Even een weekendje weg”. Ik glimlach. Wouter verweeft zich steeds meer in mijn leven. Waar een deur dicht gaat, gaat een ander open, daar ben ik altijd van overtuigd. Misschien staat Wouter wel achter die andere deur.

Ik twijfel geen moment.
“Ja. Ja, natuurlijk!”
-“Mooi. Dan ga ik nu alles regelen”.

to be continued

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:35

omg..dat van die wouter snap ik echt niet.. dat doe je toch niet. vind nina daar echt dom in haha..
zo.. ook weer gezegd.

mooi geschreven TS. het gaat soms wel echt van links naar rechts
- helemaal niks van prem willen weten
- weer smoorverliefd zijn
- met een andere kerel naar rome gaan.

de moodswings snap ik, helemaal met hormomen.. maar het gaat hier soms wel heel erg heen en weer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:59

Zowel Nina als Prem zijn erg van de uitersten inderdaad...

Dat je van Nina leest hoe hooghartig Prem haar behandelt en van die neerbuigende opmerkingen maakt. Terwijl als je het verhaal leest "vanuit Prem" dan lees je niks dan lof in zijn gedachtes over Nina. Heel apart is dat :)

En hij vertelt steeds dat het allemaal zo vreselijk dramatisch is met zijn ex en kinderen......maar foto's laten geweldig veel plezier zien en in het echte contact doen ze ook helemaal niet zo raar als je zou verwachten n.a.v. de verhalen van Prem.

Ik vind het ook wel typisch dat ik nu al 2x lees dat Nina het maar apart vindt dat die hele familie van Prem zo gefixeerd is op roem & faam en ze denkt dat zij dat helemaal niet heeft....maar ze gaat wel bij wijze van spreken met de benen wijd zodra er een "hoogstaand" tripje / hotelletje / restaurantje te halen valt en zo'n blog en fotoshoots doe je ook niet omdat je niet in de spotlights wil staan zeg maar.

En dan na het ontdekken dat ze ruim 2 maanden zwanger is, met een vingerknip dat kindje weg laten halen zonder enig overleg / serieus kijken naar de mogelijkheden.

En naderhand dramatisch doen dat zij zich de volle 10 weken lang zó ontzettend verbonden heeft gevoeld met het kindje....ehm....je wist toch niet dat je zwanger was.... :? Dat spreekt elkaar een beetje tegen... Ik snap dat je het achteraf zo kan romantiseren zeker als je spijt hebt en vindt het ook echt heel zielig en sneu enzo :(:)

Maar het is allemaal zo bombastisch, melo-dramatisch en in overdreven uitersten..... het zijn aparte types stuk voor stuk := Maar blijkbaar blijft het daarom ook wel boeiend, et verhaal kan constant alle kanten op schieten :=

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:07

Huuuuh Nina heeft een vriend maar toch gaat ze met een andere vent mee naar Rome? :?

Maar dit is dus precies wat je vasthoudt aan het verhaal, de ergernis aan hoe verschrikkelijk beide hoofdrolspelers zijn _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:10

topsylover schreef:
Huuuuh Nina heeft een vriend maar toch gaat ze met een andere vent mee naar Rome? :?

Maar dit is dus precies wat je vasthoudt aan het verhaal, de ergernis aan hoe verschrikkelijk beide hoofdrolspelers zijn _O-

Jup, bij mij hoort dat toch echt wel bij vreemdgaan gedrag.

Het zou anders zijn als het al jaren een goede vriend is (Volledig los van iedere vorm van sex) waar regelmatig allerlei uitjes mee zijn, en waar Prem van op de hoogte is.

Het is ook anders als er sprake is van een -met wederzijdse goedkeuring en instemming- niet monogame relatie.

Maar dat is hier in beide gevallen niet aan de hand. Dus over de grens. Ver.

Ben benieuwd hoe dit nu weer afloopt. Er zal wel weer een keer scherp Indisch gegeten moeten worden, want dat er een ruzie aan zit te komen moet haast wel...