[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:37

Monikasweety: wat een mooie tekening! Ook leuk als je een foto erbij hebt gedaan met het paard zelf, erg gaaf!
Ook je springpaard vind ik erg gaaf geworden!

Victoryboy: leuke tekeningen, lekker vrolijk!
Het stokstaartje vind ik echt geweldig <3

Pleun02: erg leuk schilderij :)

Seven: jij kan echt toveren met die paardjes :Y)

Selina: ik weet nog heel goed dat ik als kind een inktekening had gemaakt nav. een andere tekening van mij (school opdracht) en toen morste ik inkt. Hij moest op de andere lijken, maar een vlek kopiëren is moeilijk... Uiteindelijk twee grote vlekken ingeleverd :') Erg gaaf dat jij er wel iets mee kan!

Aangezien ik wat achterloop, hier twee keer mijn week 9 en een keertje week 10!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:18

@eclair98 bedankt!
mooie tekeningen!
@seven gaaf!!

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:47

Topic ligt inderdaad een beetje stil, jammer genoeg. Ook ik ben erg achter met mijn challenge, maar probeer toch wat in te halen.

@monicasweety: Dank je wel. :) Het stokstaartje heeft idd een beetje een boosaardige blik, hij is ook een beetje arrogant, haha. Je tekening is prachtig geworden! Wat een geduld moet je hebben om al die haartjes te tekenen.

@Selina: Mooi hoor. Ik kan helemaal niet met inkt werken. Ecoline brushpennen gaan nog net, maar echt veel pakken doe ik ze niet.

@Pleun02: Dank je. Ik ben er ook erg blij mee. Ben jij alweer met een nieuw project bezig?

@eclair98: Leuke tekeningen. Vooral de reigerkop vind ik erg leuk.

Ik heb iets verder gewerkt aan m'n schets. Heb hem al half ingekleurd. maar ben toen gaan oefenen met digitaal tekenen en heb daar de verder tijd aan gewerkt.
Traditionele schets:

Afbeelding

En de digitale tekening van mijn (ex) pony Bloem:

Afbeelding

monikasweety

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 09:04

Bedankt!! :)

Victory-Boy: Hij word mooi!! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Digitaal tekenen is niks voor mij :P Vind dat altijd moeilijk beoordelen, maar ziet er volgens mij goed uit ;)

eclair98: De reiger is leuk!!

Hier weer een eindresultaat van mij, hij is nog van februari, maar net pas cadeau gedaan dus kan hem nu pas posten :)

Afbeelding
Op A4 formaat deze keer, weer met grafiet potloden

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:41

Zo mooi wat jullie maken en dat jullie het vol houden!
Even een kort rondje:
Monikasweety _/-\o_ dat springpaard is heel gaaf geworden! Wat een werk, maar het resultaat mag er zeker zijn!

Selina heb je wel eens overwogen om een ander type inkt te gebruiken? Je hebt ook inkt die niet watervast is, die kan je nog bewerken (uitvegen, verlopen maken enzo) met wat water terwijl het al op papier staat. Is niet hetzelfde natuurlijk maar misschien vind je dat ook leuk. Verder vind ik je contrasten leuk, daar hou ik wel van

Seven pff waar moet ik beginnen, oke de neus, dat bruine stuk op de neus, die markeringen op de benen... jeetje man ik weet hoe lastig die kunnen zijn dat is je echt netjes gelukt! Enige tip die ik nog weet waarvan ik vermoed dat je die misschien nog niet kent/gebruikt dat is er eentje voor vlekken en aftekeningen, namelijk maskeervloeistof. Voor de Fjord had je die sowieso niet nodig gehad maar als je ooit eens voor flinke witte aftekeningen zou willen gaan dan is dat spul fijn, dan hoef je niet met penselen aan de gang om de grotere oppervlakken (vlekken, benen) weer wit te maken maar dan kan je die ook netjes spuiten.

Eclair jouw walvis heeft wel iets liefs ook zo met dat oogje zo! Die ander vind ik een eng beest, maar het contrast en dat hardere geel op de snavel en het oog vind ik wel heel leuk. Paardje is lief, doet mij echt denken aan hoe ze soms bij het hek kunnen wachten op hun eigenaar

Dat huisje van Victory boy vind heel tof dat zou ik ook willen kunnen zoiets, ben benieuwd hoe die zal worden in kleur. Bij je digitale tekening zie je bijna niet eens dat het een tekening is, het lijkt wel een foto!

Monikasweetie deze van februari ziet er ook weer mooi uit, daar was degene vast heel blij mee!

Alle heisa aan verbouwingen hier in huis is grotendeels voorbij dus ik ga de challenge ook weer oppakken, dit weekend heb ik weer een beginnetje gemaakt en ik ga gewoon inhalen wat ik in de tussentijd gemist heb. Zal straks uploaden

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:05

@telpeva
:D goede tip had het al wel gebruikt en is me goed bevallen
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:22

Hoe doe jij dat zo snel :')
Super gaaf weer <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:18

Die had ik al eerder gemaakt de arabier gaat naar Amerika de andere mag eerst hier blijven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:17

Weet niet helemaal wat ik aan het doen ben, iets met kleuren en de weerkaatsing er van
Snap er nog niks van
Afbeelding

Afbeelding

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 00:56

Seven, ben zo'n fan van de paardjes :oo Sta echt te kriebelen om een aanvraag bij jou te plaatsen :=

Telpeva, vind het toch een prachtig kleurgebruik! zeker bij het paardje.

monikasweety, prachtig dat je zo met de haartjes gewerkt hebt! Mag alleen voor mijn smaak iets meer contrast in, maar kan ook aan de foto liggen natuurlijk! Vind hem nog iets te vlak, maar ik ben wel ook soms iets te fel in donker/licht!
vind het met het springende paard dan wel weer heel goed mee gewerkt!

Victory-Boy, vind het erg gaaf dat de digitale tekening zo goed blend :j Krijg je echt een vacht gevoel van zo!

Selina, vind inkt altijd een mooi materiaal, maar geduld vraagt het inderdaad wel... ik wil altijd eenmaal door! hahaha

Ik ben zelf in gevecht... normaal ben ik heel zeker van mezelf wat ik altijd wil... maar met deze tekening gaat het niet.. ben het aan het filmen dus je ziet mijn struggles. :=
Het is mijn verzorgpaardjes... ben met alle achtergronden en opzetjes nu in totaal 48 minuten bezig... en ik twijfel -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:39

Dat kan altijd Nalonyda
:D

Ben nu met vier opdrachten bezig waarvan twee bijna klaar zijn daarom post ik niet veel

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:52

Nalonyda de bovenste vind ik eigenlijk het meest interessant maar wat mij opvalt is het perspectief, het lijkt daarbij alsof je van schuin bovenaf met een drone naar beneden kijkt op het zand maar als je naar het paard kijkt lijkt die meer alsof je er vanaf lager bij de grond naar kijkt. Het perspectief is bij de laatste 2 tekeningen voor mijn gevoel beter

Vind het nu al een heel gave tekening trouwens

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:53

Perspectief klopt inderdaad niet helemaal bij de bovenste, het paard lijkt daar op 'geplakt'. Ik vind de onderste erg gaaf trouwens.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:17

@monikasweety: Wat een lief koppie heeft ie. <3 Prachtig gedaan weer.

@Telpeva: Dank je. Jij kan dat huisje met gemak natekenen en waarschijnlijk nog mooier ook, haha. Ik ben ook erg trots op m'm digitale tekening en verbaas me erover hoe veel makkelijker ik het vond t.o.v. een traditionele tekening. Maar misschien is het ook wel beginnersgeluk. :o

Je tekeningen heb je weer erg mooi gedaan zo met die kleuren, mooi gebruik van highlights en schaduwen. :j Vooral bij je draakje (?) vind ik de kleuren erg mooi.

@Seven: Jouw paardjes zin altijd een kunstwerkje. Ik vind die bruinbonte erg mooi.

@Nalonyda: Dank je wel. Erg mooi compliment. :o

48 minuten voor alle achtergronden en opzetjes?!? Wauw ... daar zou ik al 2 dagen over doen, haha. Ik vind je eerste achtergrond echt supermooi, maar de derde is ook erg mooi. Past ook qua kleur mooi, alhoewel de eerste qua contrast weer mooier is. Perspectief zie ik niet zo goed wat er mis mee is, maar daar heb ik zelf nog veel moeite mee.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:08

Afbeelding

Mensen tekenen moet ik echt gaan oefenen! Zo lastig....

Oliepastel op a3 aquarelpapier.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:44

Malenka, ik begrijp je probleem... Mensen zijn rot D:

Bedankt voor jullie mening allemaal! Dat de eerste er 'geplakt' uit ziet klopt. De achtergrond is in 5 minuten getekend en had niets aan het paard gedaan. Ben van het witte strand, naar de woestijn gegaan en daarna opeens de extreme contrast gegaan. Ik moet nog alles uitwerken xD.

De meerderheid komt op het witte strand uit op al mijn Social media plekken. Ik bewaar het woestijn wel. Ga die zeker uitwerken met een ander paard! :d

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:31

@malenka mensen zijn heel stom idd :(:)
@nalonyda soow die zijn gaaf! <3
@telpeva dat draakje is al erg mooi en ik vind het paardje ook leuk, benieuwd hoe je dit verder gaat ontwikkelen!
@seven weer gaaf,zoals gewoonlijk :j
@monicasweety dat is het stomme met die cadeautjes! Super mooie tekening!
@victory-boy Bedankt! Ik ben net begonnen met de schets van een nieuw project, ik was aan het wachten of ik misschien een opdracht zou krijgen aangezien ik een advertentie op marktplaats gezet heb maar dat duurde te lang dus ga maar gewoon een nieuwe maken :')
Dat huisje is super gaaf, en die pony ook!

Hier ben ik nu, een kat voor de verandering :j Als er nog iets niet klopt laat het me zeker weten, want ik ben nog heel nieuw met katten :') met een foto erbij voor de vergelijking...

Afbeelding

Afbeelding
Het lijkt nu best leeg en het hoofd lijkt te groot maar dat komt ook omdat ik verder nog geen vachtstructuur erin gedaan heb :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 22:20

Ik krijg hem even niet kleiner zodat hij direct zichtbaar is sorry

Poging tot digitaal, ben er op zich wel tevreden over, hij is nog niet af ik ga er denk ik nog meer verder
Knap hondje uit het aanvraag topic
http://migaria.com/images/2018art/A024.png

Eigenlijk moet ik aan mijn aanvragen werken maar ik zit daar even een beetje mee vast

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:47

Ik ga van de week even een reactie rondje doen :)
Nu alles inpakken en klaar maken, gaan straks heerlijk een weekje weg! *\o/*

En voordat we weg gaan moest ik natuurlijk een portret af hebben,
Dus bij deze.
Dit portret is op A3 formaat gemaakt met grafiet potloden

Afbeelding

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:38

monikasweety schreef:
Ik ga van de week even een reactie rondje doen :)
Nu alles inpakken en klaar maken, gaan straks heerlijk een weekje weg! *\o/*

En voordat we weg gaan moest ik natuurlijk een portret af hebben,
Dus bij deze.
Dit portret is op A3 formaat gemaakt met grafiet potloden

[ Afbeelding ]

Gaaf! :wow:

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:29

monikasweety soow gaaf!!!
Hier ben ik nu!
Afbeelding

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:25

Hallo :wave: doet er nog iemand mee?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:29

Ik weiger nog op te geven, maar ik kan wel zeggen dat ik moeite heb de draad weer op te pakken...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:39

Ik buffel rustig door tussen hobby werkjes en opdrachten :D

Deze is klaar en gaat op weg naar z'n nieuwe baasje

Afbeelding

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:13

Seven schreef:
Ik buffel rustig door tussen hobby werkjes en opdrachten :D

Deze is klaar en gaat op weg naar z'n nieuwe baasje

[ [url=m/duEzbb.jpg]Afbeelding[/url] ]