[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:06

Hebben jullie ook van die dagen dat je zo enorm stuitert van de vele ideeen, en dat je dan puntje bij paaltje niet weet welk idee je uit wilt werken? Bizar hoe de motivatie zo kan wisselen per dag!

Even een reactierondje, misschien dat ik daarna een keuze kan maken:

Quintenvo: Kan mij erg voorstellen dat de keuze voor de achtergrond moeilijk is! ik denk dat je achteraf wel een goede keuze hebt gemaakt, want écht zwart zul je het (denk ik?) niet krijgen met het materiaal waarmee je gewerkt hebt, dan had het grijs gebleven of misschien vlekkerig geworden.
Naarppc: Ik heb even gegoogled :D wow wat een lastig haar heeft dat personage! en dat teken je dan ook nog uit je hoofd, ik vind het netjes hoor!
eclair98: ik vind je echt vooruit gaan, zo leuk om te zien! lekker kleurig :j
Seven: Ik wil een borstel erbij pakken en die haarbos temmen :+ Toffe pose en leuk kleurgebruik, ik zie het er ook niet van af dat hier maar zo weinig tijd in heeft gezeten.
quintenvo: Die nek vind ik heel gaaf geworden, mooi hoe het licht er op schijnt.
eclair98: Hij kijkt zo zielig! die lichte stukken in de snavel vind ik leuk hoe kreeg je die daar?
AmyLyklama: Realisme was niet echt mijn doel, maar ik vind het wel erg grappig dat mensen hem verwarren met een foto :D Zelfs mijn moeder zag het verschil niet, en die kent mij en mijn markers toch al wat langer :') Maar echt realisme hoeft van mij niet, ik vind het gewoon leuk om te rommelen met markers :D
Seven: Je hebt je witte pen weer gevonden :D ik heb er inmiddels ook een, het is allemaal jouw schuld dat ik er ook een wou :') vind het erg leuk om te zien wat je er allemaal mee kan. Deze tekening vind ik iets rommelig, bij de veertjes vind ik het niet storend maar in het gezichtje en de snavel vind ik het wat minder mooi staan
AmyLyklama: Wat een aparte werken die met de personages met de kleding, hebben ze nog een thema? Het beestje met de ketting vind ik leuk die heeft ook echt wel wat ondeugends en schattigs :D
joey_lover: Het verschil tussen onderkant en bovenkant vind ik heel groot, de bovenkant vind ik lieflijk en misschien wat magisch, maar de onderkant vind ik wat treurig zo met de donkere kleuren en het grijs en de druipers. (ik was aan het scrollen daarom zag ik ineens dat verschil zo tussen onderkant en bovenkant)
RenskeFrea: Gaaf die leeuw, is weer net iets anders en verder uitgewerkt. Leuk ook dat je met onderliggende schetsen werkt, dat had ik eigenlijk niet verwacht :D
naarppc: vind ik leuk zeg! Hij lijkt zo thuis te horen in zo'n kleurboek voor volwassenen
Seven: <3 Gaaf de details op het kopje met de manen die wat vervagen, dat trekt echt de aandacht naar het kop en ogen.
joey_lover Ik ben er helemaal stil van van jaloezie :') hoe KRIJG je het voor elkaar
eclair98: mooi strak deze! vind het ook leuk dat er een subtiele schaduw in zit.
NynkeMarit: Wat schattig, echt heel lief en herkenbaar... ik ken ook een shet waarmee gemend wordt en dit is zo'n onwijs herkenbaar beeld! Zo lief! Tips voor de manen durf ik niet te geven, ik weet te weinig van realistisch tekenen met potloden.

Blackbirb

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:10

Hier mijn tekeningetje van vandaag. Ik had niet heel veel tijd dus ja...
Hij is uit het hoofd en de rede voor alle kleuren is dat ik te lui was om een huidskleurig potlood te pakken. Dus ja. Het was de bedoeling dat hij realistisch werd... Maar het blijkt maar weer dat je voor écht realisme toch wel een referentie moet gebruiken :D

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:00

Telpeva; ik heb acryl verf verdund, maar het is meer wit water geworden, ik vind het zelf vreselijk :')

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:15

Hier mijn tekening van de dag. Voor het eerst in jaren een menselijk ook, zonder referentie en met enkel een balpen dus hij klopt niet echt denk ik. Al ben ik best wel tevreden, het is wel voor herhaling vatbaar in ieder geval.
De wimpers en wenkbrauw vond ik vooral erg lastig met al die haartjes maar voor een eerste keer vond ik het prima zo. Veel tijd had ik niet dus ik heb me er ook niet echt in verdiept.

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:23

AmyLyklama en Kashimo; mooi gedaan zeg die ogen!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:37

naarppc: volgens mij is die neus van de onderste kat gewoon hartstikke scheef :P Ik ga ze niet verder uitwerken, ik doe meestal later niet meer aan mijn dagelijkse tekeningen komen, behalve dan misschien die van dat hondje die mijn collega wel wil hebben. Maar tot nu toe nog niet aan verder gewerkt, dus tsja :)
Ik vind je mandala wel mooi. Ik zou echt het geduld niet hebben om zo iets te maken, dus erg knap!
Seven: mooie expressieve leeuw, vind het wel leuk contrast tussen het gezicht en de manen, maar de manen vind ik net iets te grof. Wel gave compositie zo bladvullend.
joey_lover, gaaf wolfje weer. En inderdaad zonde van de structuur van het papier, maar op zich heeft het ook wel weer wat. Leuk om zo'n speedpaint te zien, hoe je met pastel om gaat. Kan ik nog wel van leren :j
Eclair98: leuke tekening weer, vind het alleen jammer dat ie net zo abrupt afgesneden is onderaan.
NynkeMarit, deze is al mooi, zeker voor als je een eerste keer paarden tekent. Doe je veel andere dingen wel tekenen? De manen zijn ook niet slecht hoor, alleen vind ik de voorpluk bij de (voor ons) rechter oogklep net niet los genoeg. Je zou daar wat andere richtingen van de haren in kunnen gebruiken, door lijntjes schuiner ook te zetten misschien. Hoofdstel is erg gaaf.
Telpeva: is idd lastig kiezen, maar bedenk dat er nog veel dagen zijn, dus hup alle ideetjes op papiertjes schrijven voor later en hup er een trekken. En dan kun je later als je minder inspiratie heeft nog eens een trekken :D Is dat een ideetje? Ik heb overigens ook veel ideeen als ik niet kan tekenen, en als ik dan de tijd heb dan vind ik dat ik te weinig tijd heb om zo'n idee helemaal uit te werken en hou het bij een schetsje :P
Overigens werk ik normaal inderdaad niet altijd met onderliggende schetsen, maar ik ben dus bezig met katten oefenen door middel van een voorbeeld boek die begint met een paar lijntjes en dan stapje voor stapje :P soort van back to basic. Zou het vast ook wel van een foto zo kunnen doen, maar ik vind dit wel weer even leuk. Dan krijg je zoiets ergens halverwege:

Afbeelding

AmyLyklama: ik vind dat kleurrijk juist wel mooi, en de iris is echt prachtig. Toch knap uit het hoofd hoor!
Kashmino: dit oog is ook goed gelukt, mooi contrast erin, en de haartjes zijn juist super gelukt.

En dit is mijn eindresultaat voor vandaag. Het hoofd is een beetje scheef geworden, maar ik ben met schetsen ook weer niet zo van het gummen, dus dan is het lastiger aan te passen :P Maar het zijn leuke oefeningetjes, en ik vind het best interessant om te zien hoe je uit een paar lijntjes dan uiteindelijk een echte kat kan krijgen. Vond ik vooral ook gister bij dat kattenhoofd zo. Ik ben wel fan van die "hoe teken je" boeken, heb er nog zat ook voor andere dieren en paarden natuurlijk :P

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:00

Klein tekeningetje vandaag
Afbeelding

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:16

RenskeFrea schreef:
NynkeMarit, deze is al mooi, zeker voor als je een eerste keer paarden tekent. Doe je veel andere dingen wel tekenen? De manen zijn ook niet slecht hoor, alleen vind ik de voorpluk bij de (voor ons) rechter oogklep net niet los genoeg. Je zou daar wat andere richtingen van de haren in kunnen gebruiken, door lijntjes schuiner ook te zetten misschien. Hoofdstel is erg gaaf.

dankje! ik heb nu een keer of 4 mensen getekend denk ik, verspreid over 2 jaar ongeveer :o
over die voorpluk, daar schijnt net een lamp op, met daglicht is dat al iets beter :Y) zijn vooral de 'gewone'manen die ik net niet goed gelukt vind... maar ik ben altijd heel slecht in dingen aanpassen als ik niet meer weet wat ik er precies mee moet :+

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 00:20

34/365
Afbeelding

35/365

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:52

Afbeelding

Weer de verf gepakt

En een leeuw

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Seven op 05-02-17 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:07

Leuk idee Renskefrea, ga ik doen! Even de stroom aan ideeen opschrijven voor de dagen met een mindblank :) gisteravond was ik nog begonnen aan een tekening en de schets is af, en ik vind hem eigenlijk leuk genoeg om verder af te maken tot een lineart en/of inkleuren dus ik plak er nog een dag aan vast om hem af te maken. Vanavond heb ik dan 2 versies om te laten zien :)

Zitten hier toevallig mensen met verstand van kroontjespennen en wat daar zoal bij komt kijken? Ik las dat er penpunt varianten zijn waarmee je door middel van druk ook controle hebt over de dikte van de lijn. Het merk dat dit verkoopt (IC Inc) is Japans/Amerikaans en die kan ik hier nergens vinden in webschops, maar ik denk dat dit niet het enige merk zal zijn die dit heeft. Heeft iemand tips of ervaring? Het lijkt mij leuk om te proberen voor line arts, in plaats van een fineliner.

Mooi kleurig werk komt er voorbij <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:12

Kashimo; zonder voorbeeld? Wauw!
Renskefrea: ik raak altijd gefrustreerd van die boeken :')
Anniekow: mooi <3
Sanneb: <3
Seven: <3

36/365
Lammetje met promarkers. Niks bijzonders verder.
Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:43

@kashimo, haha we hadden hetzelfde idee. Hij is mooi! Het doet me een beetje denken aan een bepaalde kunstenaar maar ik kom even niet op de naam.
@RenskeFrea Ik vind die schets echt heel erg gaaf. De beweging zit er goed in. Het snuitje is nog iets scheef, maar dat irriteert niet ofzo.
@sanneb, yass! I like these two! De tweede doet me een beetje denken aan arion. Mooi gedaan met de schaduwen.
@seven, Gave ideeen. Mooi gedaan ook met de kleuren. De anatomie klopt niet helemaal, maar dat is ook lastig. Kan ikzelf ook niet zo goed haha.
@anniekow, Leuk! Hij doet me een beetje denken aan jurassic park haha. Geen idee waarom.
@eclair98, Hij oogt nog een beetje slordig. Maar het idee is wel schattig.

Ik ben begonnen aan een schilderijtje van een uiltje.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:46

Wat klopt er niet?

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:02

Bij het paardje is de hals iets te lang en het voorste voorbeen is de bovenste spier te dik. Bij de leeuw zijn de ogen niet helemaal op de goede hoogte en de poten zijn in verhouding iets te klein.

Maar verder kloppen ze volgensmij wel. Ik ken niet de anatomie van een leeuw uit m'n hoofd.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:20

Er komen weer zulke gave werken voorbij! Ik ga zo ook weer even op iedereen reageren.

Gisteren heb ik echt ruzie zitten maken met het doek. Het wilde gewoon echt niet. Uiteindelijk uit pure frustratie verf erop zitten spetteren, maar of die daar nou zoveel beter van geworden is :=
Als ik er nu naar kijk, dan denk ik dat ik de rug aan de bovenkant weg had moeten laten vervagen. Maar pfff, ben echt helemaal klaar met deze. Op naar de volgende :D

4/02
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:54

Hij is zo lijkend :oo Bij mij eindigt in een wasbeer die in de wasmachine is geweest :')

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:45

Hihi, dank je.

Pagina 35 (onderaan)

sanneb, ik vind het echt zo gaaf hoe jij het abstracte aan het uitproberen bent. Deze past ook weer erg mooi in het rijtje.
De gitaren zijn ook erg leuk! Er had van mij wel iets meer diepte in gemogen.
Wat betreft vakanties enzo, ik heb echt nog geen flauw idee. Misschien een hele goede reden om uit m'n hoofd te gaan tekenen of landschappen enzo :D Vooruit werken wil ik eigenlijk niet, en inhalen vind ik ook lastig (moet nog steeds eentje van januari inhalen). Maar eerst maar eens zorgen dat ik het tot die tijd volhoud :+

Pagina 36

naarppc, knap zeg dat je dat uit je hoofd kan! Ik denk dat een lichtpuntje in de ogen de ogen wat levendiger hadden gemaakt.

eclair98, wat een leuke hond! Geinig zo met die vlekken.

Seven, wat ontzettend gaaf en dat in 5 minuten :oo
Heel leuk zo met al die kleurtjes.

quintenvo, hij is al erg leuk! Je kan proberen om met wat meer laagjes te gaan werken, hierdoor kan je er meer diepte in krijgen. Durf ook echt contrast te gebruiken, dus licht echt licht en donker echt donker. Dat laatste vind ik zelf ook nog erg lastig (en eng), maar maakt je tekeningen wel een stuk levendiger.

Telpeva, whaha, autolak, hoe kom je er op?! Vind ze toch wel erg leuk hoor, vooral die onderste. Het onderste hoofd van de bovenste vind ik wel iets te grof, maar dat andere hoofd vind ik ook prima gelukt.
Bevalt de nieuwe baan trouwens?

eclair98, ik vind hem leuk hoor, maar snap wat je bedoelt in vergelijking met de toekan. Een lichtpuntje in de ogen had hem denk ik ook wat sprankelender gemaakt.

Seven, die blik, geweldig! Ik vind hem met omlijning anders heel erg leuk. Vind de rode lijnen in het gezicht al lekker los en er heel goed bij passen.

AmyLyklama, wat een leuke werken. Bij de eerste lijkt met het lijfje wat te kort. De kleuren vind ik wel erg mooi.
Aaaah, die 2de is leuk!!
3de, wat heb jij die jurk mooi ingekleurd! Erg knap.
4de, wat een interessant idee. De voeten lijken qua perspectief niet helemaal goed. Wel erg leuk hoe je de doorschijnende jurk getekend hebt.
5de, weer iets heel anders, maar vind hem wel erg sterk. Mooi met die kleuraccenten.

RenskeFrea, dank je wel, het vogeloog is gemaakt met oliepastel.
De leeuw is echt heel erg goed. Leuk ook om je hulplijnen er onder te zien. Je katten zijn ook erg leuk, vind vooral de bovenste echt super gelukt, zo'n heerlijke pluizenbaal.

naarppc, wat leuk, een mandala, weer eens wat anders. Vind het altijd knap dat mensen dit zo strak kunnen. Deze ziet er ook erg goed uit!

Seven, leuke leeuw! Lastig is dat hè, om een goede foto te maken.

eclair98, hij is leuk! De verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, maar ik vind de glans in de horens erg goed gedaan.

NynkeMarit, voor de eerste keer vind ik hem echt al heel goed gelukt. Probeer om licht ook echt licht te houden en donker ook echt donker. Nu is het allemaal een beetje grijs, waardoor er wat diepte mist.

Pagina 37

Telpeva, ooh ja, dat komt mij echt zo bekend voor. Of dat ik allemaal leuke ideeën heb die ik dan het liefst op een groot doek uit wil werken, iets waar ik echt niet de tijd voor heb om dat in 1 dag voor elkaar te krijgen. Maar voor een klein formaat vind ik het dan zonde, dus dan doe ik het maar niet. Of dat ik de hele dag denk 'ooh dat is leuk, dat ga ik vanavond doen' en op het moment dat ik er dan daadwerkelijk mee bezig ga, dan heb ik er helemaal geen zin meer in. Zo frustrerend :=
Hihi, dank je wel, Zal ik dan maar verklappen dat ik ontzettend jaloers ben op hoe jij uit je hoofd kan werken. Zo gauw ik geen referentie heb, lijken mijn tekeningen echt helemaal nergens naar.

AmyLyklama, ik vind al die kleurtjes juist erg leuk! Verder vind ik hem ook gewoon erg goed gelukt, met die glans in het oog.

Kashmino, vind hem erg mooi! Er zit lekker veel diepte in.

RenskeFrea, ooh, dat van dat lijstje is wel een goede! En wat jij zegt over leuke ideeën en geen tijd, komt mij dus ook heel erg bekend voor. Er zitten gewoon te weinig uren in een dag.
Er leuk om die tussenstap te zien. Vind de uiteindelijke versie ook erg leuk! Snuit klopt inderdaad niet helemaal, maar vind ik niet eens echt storend.

anniekow, die is ook leuk. Waarmee heb je die ingekleurd? Zou echt helemaal dol worden van al die benen, maar dat is jou goed gelukt!

sanneb, die zijn ook weer gaaf. Leuke kleuren combinaties ook. Bij het eerste paard valt alleen het voor ons linker voorbeen een beetje weg.

Seven, mooi hoe je het paard in de achtergrond op laat gaan. Hoofd had van mij ook wel wat vager gemogen.
Leeuwtje is leuk en heeft een mooie doordringende blik. Voorpoot lijkt inderdaad een beetje aan de kleine kant.

eclair98, wat een lief lammetje!

AmyLyklama (sjees wat heb je een lastige naam, na al die keren moet ik nog steeds kijken hoe je het spelt := ), leuk uiltje! Al een goed begin. Ben benieuwd hoe die straks af is.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:19

Joey_lover ik heb acrylverf gebruikt voor het inkleuren. Waarmee kleur jij alles in? Ik vind je werk zó mooi!

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:37

Joey_lover, Thanks voor de reactie! Mijn naam is echt vreselijk... Ik heet gewoon Merel dus als je dat kan onthouden is dat makkelijker haha. Maar het liefst wil ik wel mijn gebruikersnaam aanpassen ja.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:22

Haha, Merel is inderdaad wel wat makkelijker :j

anniekow, ik werk ook voornamelijk met acrylverf, of, als het een tekening is, soft pastel en voor snelle schetsen ook wel eens oliepastel. Heb afgelopen weer acrylic inkts besteld, dat is verdunde acrylverf, en kan je een aquarel effect mee krijgen. Dus daar ben ik een beetje mee aan het experimenteren. Zou aan de ene kant ook heel graag eens olieverf willen proberen, maar aan de andere kant vraag ik mij af of het een meerwaarde heeft voor mij. En het lijkt me sowieso wat lastiger omdat je niet gewoon water kunt gebruiken enzo.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:42

Links kreeg ik per ongeluk een mooi lijntje, dat wilde ik ook aan de rechterkant... En toen verpeste ik haar hoofdje. Sh*t..
Nog steeds geen idee hoe ik het deed...lol

36/365
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:58

Zo. opoe tuf komt ook weer even van onder d'r steen vandaan en gelijk maar weer een lap tekst :P . Je kunt gewoon doorscrollen, uiteindelijk is het toch vooral leuk, wauw en mooi. Moet nog even bedenken hoe ik dit goed ga aanpakken. Zo een paar doen vind ik ook niks, er zit soms iets tussen waar ik gewoon op moet reageren en om dan de anderen niet te doen is suf, maar elke dag lukt me qua tijd niet altijd. En bovendien ben ik nou eenmaal langdradig...

eclair98 Van de afgelopen paar werkjes vind ik het neusbeertje nog het minst, maar eerder alsof ie wat is afgeraffeld dan dat het 'slecht' is, want op zich lijkt hij wel heel erg te kloppen en snoezig is ie sowieso wel. De hond oogt door de spetters heel vrolijk maar lijkt net weer een ander soort stijl te hebben, grappig. De papegaaiduiker (puffin) vind ik zelf eigenlijk wel de leukste, lekker strak en mooi. Gemsbokbeestdier is knap gedaan en het lammetje is weer snoezig, dat strakke vind ik mooi zo, simpele lijnen en wat veegjes en dat dat roze in die oortjes, zonder gras had ie misschien ook nog wel gekund.
sanneb 31, 32 en 33 vind ik echt heel erg mooi, die springen er echt uit voor mij, zo weinig dat het bijna abstract toont maar er toch nog paard uit kunnen halen. Lijstwerk. De gitaren zijn weer zo anders om te zien ineens, maar wel mooi, ook zo 'simpel' neergezet, daar hou ik wel van. 34 is weer gewoon wauw, 35 vind ik dan weer de minste van het stel, al moet je dat 'minste' niet te zwaar opnemen, het blijft gewoon mooi werk.
Wat betreft het volhouden van de challenge, die van twee jaar terug deed ik bij drukke dagen gewoon een krabbeltje op een stuk papier of een kladblok, tien tellen werk dingetjes. Als je weet dat je op vakantie niet wil of kunt schilderen kun je vast gewoon voor of na werken. Het blijft toch je eigen challenge en hoe principieel je daarin bent moet je zelf weten. Dat ik zo'n muts was die midden in de nacht na een dubbele voorstelling nog met een kladblok aan de gang ging lag aan mijn eigen idiote principiële gedrag :o .
Oh gut, en dan die van vandaag. Wat lief en mooi. Dat de lijn aan de ene kant strak is en het aan de andere kant meer lijkt alsof het veulentje wat in de achtergrond vervaagt vind ik juist wel mooi. Kleuren ook. Alsof er goud in zit.
mhollander Och, wat een droppie! Wat een heerlijk vrolijk eendje! Ik ken heel Gonnie het eendje niet maar wat snoezig. Beetje Kikkererig ook. Kikker ken ik wel en die kon ook zo vrolijk rondstappen.
AmyLyklama Prachtvogel! De achtergrond boeit niet eens zo erg, ik kijk voornamelijk naar de vogel en de kleurtjes. Dat de staart zo uit de tekening lijkt te piepen vind ik dan ook weer zo'n leuk detail.
Het oog van 4/2 vind ik gaaf gedaan, al heb je, geloof ik, hetzelfde soort luiheid als ik; te lui om een huidskleurig potlood te pakken maar wel alle kleuren van de regenboog? Alsof je vijf keer heen en weer loopt met een mestvork omdat je te lui bent om een kruiwagen mee te slepen. :D
Ben benieuwd naar hoe het uiltje afloopt, begin ziet er al goed uit! Van de werkjes die je op 3/2 hebt geplaatst vind ik de laatste echt heel erg gaaf; strak getekend en simpel kleurgebruik, super.
Jolandeee Mooie kop. Ik heb wel het idee dat de onderkant wat minder is, maar ik vraag me erg af of dat niet ook gewoon aan het licht in en de hoek van de foto ligt.
Seven Jij moet misschien maar meer vijf minuten art gaan doen. Die leeuw van 2/2 vind ik gewoon briljant. Precies de goede details en verder heerlijk los. Lijst erom en zo. De papegaai is ook een gaaf werkje, geinig hoe die witte details in de veren voor mij juist een fluffy gevoel lijken te geven. En verder gewoon perfect zo; die snavel, het oog en dat 'gezicht'. De tweede leeuw is gewoon leuk om te zien. Vooral die grove streken van de manen. Bij het rampaard (die met de hoorntjes) vind ik de hoorns dan weer zo'n fijne details hebben. Bij de laatste twee weet ik het nog niet. Aan de ene kant vind ik die dan net de minste van het stel, maar aan de andere kant zijn ze weer wel heerlijk los geschilderd en juist daarom weer wel mooi. Laat maar, ik vind ze gewoon leuk.
joey_lover Gewoon allemaal wauw. Persoonlijk vind ik het wasbeerbeestje het mooist, zoals de details in het kopje zo uit de 'vegen' lijken te komen, zo mooi, maar die is nek aan nek met de leeuw met welp. Gewoon allemaal wauw.
Telpeva Dat bit, gaaf gedaan, je ziet gewoon dat het metalig is en dat het je lukt om ze zo goed als perfect rond te krijgen, wow. Dat je die paardenhoofdjes niet goed op de foto kreeg, komt het daardoor dat ze zo grof ogen? Zo heel anders dan dat ik van je gewend ben. De laatste is wel lekker strak en gewoon leuk. Maar hoe kom je op het idee om met autolak te schilderen? Zou nou net niet het eerste zijn waar ik aan denk. :D
Zo ontzettend jammer trouwens dat dan zo'n leraar je zo neer kan halen. Waarom zou je niet zo mogen tekenen? En zelfs als het je ding niet is dan kun je, lijkt me, juist als leraar, wel zien of het wel klopt wat iemand doet. Maar goed, leraren kunnen soms best vreemd zijn. Mijn moeder heeft een paar jaar kunstacademie gedaan en kwam ook wel met de raarste verhalen thuis.
En ja hoor, bij mijn paard heb ik een referentiefoto gebruikt. Ik kan veel, maar inderdaad, zo gevouwen benen uit mijn hoofd neerzetten staat ook nog niet in mijn cv.
RenskeFrea Wauw, wat ben jij goed bezig zeg! Dat bulletje was al heel aardig, maar die leeuw is gewoon gaaf. Heerlijk strak en echt leeuw. Over de kattenschetsen kan ik ook weinig zeggen, die zien er gewoon heel goed uit. Alleen al zo'n voorschets is eigenlijk al mooi zat, dat is dat strakke weer.
quintenvo Goed dat je de achtergrond licht hebt gehouden, is mooi zat zo. De neus is inderdaad iets grof, maar past ergens wel bij de rest van het hoofd, qua stijl en op de foto komt ie ook wel grof over dus ergens klopt het dan gewoon wel. Het oog is mooi. De manen zijn prachtig, maar die vind ik dan weer ergens net iets te gedetaileerd in vergelijking met de rest van de tekening. Ze springen er echt uit en daardoor lijkt de rest wat weg te vallen en dat is zonde, vooral van dat oog.
naarppc Hoezo mislukt dat koppie? Misschien dat het haar wat vaag is in vergelijking met hoe strak de rest is maar mislukt zou ik het niet noemen hoor. De mandala is gaaf. Wat een werk, maar lijkt me wel heerlijk rustgevend om te doen.
NynkeMarit Mooi hoofd en wat een heerlijke details zitten er in. De manen op de hals ogen inderdaad wel wat massief, maar echt een goeie tip heb ik niet, ik vind het ook nog altijd moeilijk om ze echt mooi te krijgen. En haar is sowieso lastig om echt goed te krijgen, het wordt al heel snel teveel een plak ipv een los geheel.
Kashmino Dat oog vind ik juist erg knap gedaan, zeker zonder referentie. De wenkbrauw vind ik perfect.
anniekow Ik vind 'm leuk. Het heeft iets van een illustratie of zo. Ergens heel simpel maar er zit wel iets van sfeer in.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:06

Telpeva schreef:
Leuk idee Renskefrea, ga ik doen! Even de stroom aan ideeen opschrijven voor de dagen met een mindblank :) gisteravond was ik nog begonnen aan een tekening en de schets is af, en ik vind hem eigenlijk leuk genoeg om verder af te maken tot een lineart en/of inkleuren dus ik plak er nog een dag aan vast om hem af te maken. Vanavond heb ik dan 2 versies om te laten zien :)

Zitten hier toevallig mensen met verstand van kroontjespennen en wat daar zoal bij komt kijken? Ik las dat er penpunt varianten zijn waarmee je door middel van druk ook controle hebt over de dikte van de lijn. Het merk dat dit verkoopt (IC Inc) is Japans/Amerikaans en die kan ik hier nergens vinden in webschops, maar ik denk dat dit niet het enige merk zal zijn die dit heeft. Heeft iemand tips of ervaring? Het lijkt mij leuk om te proberen voor line arts, in plaats van een fineliner.

Mooi kleurig werk komt er voorbij <3

Geen expert maar ik gebruik wel altijd kroontjespen en inkt. Ik had in een oude tekenkist nog wat diverse kroontjes. En toevallig van de week nieuwe erbij gekocht (gewoon in de boekwinkel in t buurt, boek en buro. de enige wjnkel hier waar ze verschilende maten en soorten kroontes verkopen.) Aangezien een kroontje bij de boekenwinkel maar 50cent kost zou ik er een aantal halen en gewoon uitproberen (zo doe ik het in ieder geval) Dan merk je vanzelf welke wel of niet fijn tekent. Met de ene kan je meer spelen in lijndikte etc dan met de ander.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:12

Pluizebolplum
Bedankt voor je feedback
Ik ben mijn stijl aan het zoeken ben er zelf nog niet uit wat ik nou wil welke kant op etc. Eerlijk gezegd ben ik erg ontevreden over de laatste werken en dat werkt de motivatie flink tegen