[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:34

Fnanne Ach, altijd weer heerlijk om je werk te zien. De bovenste springt er letterlijk en figuurlijk wel uit, lekker pittig. De onderste heeft een heerlijke sfeer, doet me denken aan een late zomeravond op stal (een van de weinige momenten dat ik als pinguïn zomer wel kan waarderen).
janique Knap hoor, zoals je telkens ook van die mooie 'schetsen' neerzet. Zo heel anders dan Fnanne, maar zeker niet minder mooi.
maylotje Lol, je zou het niet zeggen, dat jij en fineliners niet compatible zijn. Heel erg mooie details.
Slina Zou ik ook zijn, tevreden. De kaak zou misschien nog iets naar voren kunnen en iets anders van vorm, maar verder is ie inderdaad heel goed gelukt. Dat oog springt er echt uit.

Zo moeizaam als het gisteren ging...deze vloog er gewoon uit. Heel simpel uit de losse pols met stift wat lijnen neergezet en daarna digitaal bewerkt. Ik vind 'm eigenlijk best wel gaaf :o .

'Sneeuwwitje'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:16

Helaas geen tijd meer voor een reageerrondje, morgen weer :)

Heb vandaag weer een treinschetsgeval gemaakt, dat zie je wel een beetje terug.
Het mooie gestroomlijnde sportpaard van het voorbeeldplaatje heb ik per ongeluk omgetoverd tot een wat mager scharminkel :o Heb nog geprobeerd er wat aan te redden, maar toen was ik op eindbestemming. (tsja, ik eindigde op de heenweg nog veel scharminkeliger dan het uiteindelijk is geworden, dus is wel ietsje gelukt :P)
Ik heb hem donker gezet op de computer, het is eigenlijk een vrij lichte potloodschets. Maar dan komen de appeltjes wel leuk uit :)

Afbeelding

Het wordt hoog tijd dat ik weer eens wat kleurtjes ga pakken ofzo :P

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:04

Weer een aantal snelle schetsen
Afbeelding

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:05

Nog n paar
Afbeelding

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:06

Net lekker zitten schetsen paarden maar ook honden. :)
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:45

Mijn excuses dat ik al een tijdje niet heb gepost, ik heb erg weinig tijd en ik zit vaak pas midden in de nacht te tekenen omdat ik overdag andere dingen aan het doen ben. Nu heb ik even tijd maar ik ga liever even op de bank zitten ofzo :')
Ik teken braaf nog steeds elke dag, maar moet nog even tijd vrij maken om de tekeningen van afgelopen week weer even op te zoeken + te uploaden. Als ik weer wat meer tijd heb dan ga ik ook weer reageren op tekeningen, maar het zit er momenteel echt even niet in.

Wat ik wel heel graag nog even wil zeggen... wat een onwijs leuke en mooie creaties komen er weer voorbij zeg! Gaaf ook dat meer mensen zo lekker afwisselende dingen doen, dan weer tekenen, dan eens digitaal, verven... alles komt voorbij, die afwisseling vind ik erg leuk!

Voor afgelopen week had ik voor mijn eigen afwisseling paardencupcakes gemaakt, en een pluche beest (paard uiteraard), die foto's houden jullie nog van mij tegoed. Hebben jullie nu ook dat je af en toe echt graag even iets wilt maken dan alleen een tekening?

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:10

Hai mensen,, ik heb nu ook al een tijdje niet meer gepost,, want het internet ligt er nu al een week uit (is nu net gemaakt) en ik heb het belachelijk druk op school -O- -O- -O- .... En nu denken jullie vast,, oo er komt vakantie aan! Maar we gaan skien :') :') :') Daarom ga ik na de vakantie al mn tekeningen (ik heb nog wel getekend namelijk) insturen! bwahahah *\o/* *\o/* *\o/*

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:49

RenskeFrea En als je nou eens niet kijkt naar de schoonheidsfoutjes maar naar wat wel is gelukt? Als je zo even vlug kijkt ziet ie er best goed uit hoor. De benen, de halslijn en de ogen zijn mooi. Echt, vooral dat ene oog is echt goed gelukt.
yvanna Wow, jij bent druk geweest! Ziet er ook goed uit. Ik vind zelf die drie op een rij en dan vooral die middelste en rechtse erg mooi.

@Telpeva: Paardencupcakes? :9 Zien! Tja, ik wil nog heel graag een sneeuwpaard maken, maar met dat handje sneeuw dat we gehad hebben ging dat niet echt. Verder blijf ik toch liever 1 dimensionaal werken, na wat dompers met inzakkende dieren. Mag wel zo nu en dan wat onconventioneel materiaal gebruiken. Zo heeft één van mijn paardenhaarpaardjes weleens de Bit gehaald. Eigenaar zei, toen hij de hoop wintervacht waar ik tot m'n knieën instond zag, dat je daar wel weer een heel paard van kon bouwen. Moet je niet zeggen tegen mij. Ik doe dat dan gewoon ook.

Dit ging eigenlijk per ongeluk. Stukje papier en even wat krabbelen tijdens het bedenken wat ik zou gaan tekenen. Ik vind 'm niet uitzonderlijk mooi, al is oma's hoofd wel erg goed gelukt, maar wel vreselijk snoezig.
Wat ik vanochtend zag toen ik hooi ging halen...

'Hay girl'
Afbeelding
Oma mag na het 'werken' altijd even over het erf scharrelen, vind ik gezellig, Ieniemienie was onder het lint door gekropen (kan geen kwaad hier en met twee oudjes die zo af en toe de smoor in hebben wel zo handig) en Opa stond gewoon netjes, zoals het hoort, achter het lint te wachten. En ja, zijn dek hangt scheef, hij had pannenkoeken gebakken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 21:12

Sneeuwwitje is prachtig pluizebolplum :j heeft iets grafisch. Ook die van vandaag is weer sterk.
Renskefrea: de appeltjes staan er fijn op. Heb je die naderhand gegumd?
Telpeva: klinkt lekker!
Yvanna: dat overzichtje is mooi zo samen :j

Afbeelding
43/365
Inkt op papier :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:38

Fnanne, mooi effect geeft dat inkt :) Ik heb inderdaad de appeltjes gegumd met een kneedgum naderhand.
Pluizebolpum, geweldig hoe ze zo om dat hoekje kijkt, dat heb je erg leuk vast gelegd. Die van gister vind ik ook een erg mooi sfeerplaatje.
Wat betreft mijn tekening gister, ik vind hem helemaal niet slecht gelukt, misschien kwam dat zo over. :P Ik vond het gewoon grappig hoe dat proces ging, zeker in het begin, en als je het vergelijkt met een plaatje :P Maar het uiteindelijke resultaat vind ik eigenlijk best wel leuk gelukt. :) Hij heeft inderdaad wel een lieve blik ook.
Telpeva, ik ben wel benieuwd naar jouw creatieve uitspattingen hoor! Zelf heb ik nog geen andere inspiratie dan tekenen, maar momenteel heb ik echt best wel veel ideetjes om nog uit te werken. En ook wel op andere dingen tekenen dan paarden, maar dat schiet er toch weer bij in omdat ik mij elke dag moet focussen op paardjes tekenen :P Maar dat komt vast ook wel weer eens, het bevalt nog steeds :)
Yvanna, leuk bezig. Ik vind ook vooral die laatste 3 op een rijtje erg sprekend. Lekker is dat er zo op los schetsen.
Slina, leuk hoor, het oog is erg mooi gelukt en ik vind ook vooral de neus echt diepte hebben.
Maylotje, knap hoor zo met fineliner. Ik vind hem erg mooi.
Sjolvir, jij maakt echt geniaal leuke plaatjes, lekker zo door gaan :) Geeft mij in elk geval boel inspiratie ook.

Vandaag wat lente vrolijkheid, naar aanleiding dat ik iemand wou opvrolijken. Geen idee of dat gelukt is trouwens, maar ik word iig vrolijk van het resultaat :)

Afbeelding

4B potloodschets op A4 papier met pastelpotloden (achtergrond) en coloursoft potloden (paardje) om in te kleuren.
Ik ben zoo blij dat deze pastel erg mooi op kleur blijft als ik er fixeer op spray :P scheelt een hoop uitveegproblemen (en vuile scanner)
En ik heb zo stiekem het gevoel dat ik mijn tekenrichting omgedraaid heb :+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 11:24

Vrolijke plaat inderdaad! :j dat moet lukken met dat opvrolijken.

Afbeelding
44/365.
Acryl op papier.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:30

Hee, dat is Bart. Knap hoe jij de paarden altijd herkenbaar krijgt!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:34

Fnanne, mooie platen weer, zoals gewoonlijk. Het oog van de vos vind ik wel heel erg geweldig.
RenskeFrea , mja, hoe zou je daar nou niet vrolijk van kunnen worden? Vrolijk paardje in lekker fleurige kleurtjes. Heel lief en leuk plaatje om naar te kijken.

Maar weer even een digitaal bewerkt natekenwerkje. Het origineel is een schetsje met vulpotlood.

Paso Fino
Afbeelding

Ik vind het briljante paarden. Helaas heb ik ze hier een beetje tekort gedaan door het hoofd wat te verprutsen. :o

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:51

Hier mijn 7e tekening, helemaal uit mn hoofd, ook geen voorbeeldfoto voor de houding. Ik heb helaas geen tijd voor commentaar, dus jullie kunnen mij ook overslaan.
Sorry dat het plaatje zo groot is, had geen zin om weer moeilijk te doen en hem nog kleiner te maken :+
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:53

Fnanne, mooi weer. Ik blijf het knap vinden hoe je met een paar penseelstreken zoveel karakter neer kan zetten. Hoe lang doe je over zoiets?
Pluizebolpum, ze vond het inderdaad leuk, maar kreeg het vandaag pas te horen. Prachtig plaatje, ik vind het een erg mooie bewerking en ook supermooi getekend. Zijn inderdaad gave paarden. Ik heb er een jaar lang een verzorgd toen ik op Aruba was :)
SergeantRoos, ik vind hem heel erg leuk geworden!

Mijn plaatje nog steeds in het kader van de vrolijke paardjes.
Heb geloof ik 3x zo lang gedaan over de achtergrond dan over het paardje zelf (origineel zit er nog een heel stukje extra papier bij (A4) wat oranje moest van mij :P )

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:45

Pg 37:
Pluizebolpum: ik vind je sneeuwwitje minder dat je vorige tekeningen. Deze vind ik iets te druk.
RenskeFrea: mooie appeltjes. Knap dat je zo uit je hoofd én in de trein kan tekenen.
yvanna: vooral je tweede vind ik goed gelukt. Leuk om van ieder een andere schetsmanier te zien. Ben benieuwd hoe jij je schets opbouwt. Nu lijkt het of je allemaal kleine korte streepjes zet.
Je potloodschetsen en de digitale lijken door een ander iemand gemaakt te zijn. hihi grappig.
Pluizebolpum: hay girl is echt geweldig <3
Fnanne: mooi hoe je met twee kleuren zo'n karakter kunt neerzetten. Ik ga je komende weken als inspiratie gebruiken. Goed :D ?
RenskeFrea: wat een vrolijk szomers plaatje :)
Fnanne: knappe Bart. Erg herkenbaar!
Pluizebolpum: je paso fino vind ik weer ontzettend mooi geluk. Stuk rustiger dan je eerdere werk deze pagina.
SergeantRoos: knap dat je dat zo uit je hoofd kunt!
RenskeFrea: mooie pose !

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:33

Voor het eerst met kleur geschetst. 20 min.
Het lijkt of t steeds iets makkelijker gaat. Deze keer ben ik namelijk tevreden.

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 00:41

SIEMxFUNNY schreef:
Pg 37:
Pluizebolpum: ik vind je sneeuwwitje minder dat je vorige tekeningen. Deze vind ik iets te druk.
RenskeFrea: mooie appeltjes. Knap dat je zo uit je hoofd én in de trein kan tekenen.
yvanna: vooral je tweede vind ik goed gelukt. Leuk om van ieder een andere schetsmanier te zien. Ben benieuwd hoe jij je schets opbouwt. Nu lijkt het of je allemaal kleine korte streepjes zet.
Je potloodschetsen en de digitale lijken door een ander iemand gemaakt te zijn. hihi grappig.
Pluizebolpum: hay girl is echt geweldig <3
Fnanne: mooi hoe je met twee kleuren zo'n karakter kunt neerzetten. Ik ga je komende weken als inspiratie gebruiken. Goed :D ?
RenskeFrea: wat een vrolijk szomers plaatje :)
Fnanne: knappe Bart. Erg herkenbaar!
Pluizebolpum: je paso fino vind ik weer ontzettend mooi geluk. Stuk rustiger dan je eerdere werk deze pagina.
SergeantRoos: knap dat je dat zo uit je hoofd kunt!
RenskeFrea: mooie pose !

dankje!ja dat klopt en ik ben gewoon aan t prutsen met verschillende methodes:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:30

Daar is het juist voor bedoeld toch :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 10:04

Ja ik probeer t gewoon elke x anders ga ook nog n x met stipjes doen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 11:29

Heel erg leuk topic dit!!
Ik stroom veel te laat in om nog mee te doen, maar vermaak mij erg om jullie werken te zien
En de gedachte achter dit topic is super

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:30

Siemxfunny, Ik vind hem prachtig gelukt!

Mijne voor vandaag. Meer tijd heb ik niet, dus hij is maar af verklaard :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 15:52

SiemxFunny: fijn dat 'ie herkenbaar is :D en als inspiratie gebruiken mag hoor :j jouw vosje is mooi! Vriendelijke blik.
Je Paso Fino is ook weer mooi pluizebolplum. Ik val in herhaling :D
Sergeantroos: mooie billen! Knap zo uit het hoofd!
Renskefrea; mooie houding neergezet. Knappe plaat!
Je tweede vind ik ook veelbelovend. Jammer van het gebrek aan tijd, wat meer contrast erin maakt hem sprekender denk ik :j

Afbeelding
45/365
Inkt op papier :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 16:21

Afbeelding
46/365
Ecoline en inkt op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:47

SergeantRoos Ik ben eigenwijs en geef je lekker toch commentaar :P . Mja, commentaar...meer complimentje. Hij is leuk! Krijg ook spontaan zin om over die lekker pluizige dikke kont te hangen, al vraag ik me af of dat bij eenhoorns wel een goed idee is...
RenskeFrea Lichtelijk jaloers vanwege die Paso Fino mededeling (zijn ze in het echt net zo leuk als dat ze er uit zien?). En verder, tja, je gaat ook echt wel vooruit met je werk hé? Zie je zelf ook dat ze steeds mooier worden? Deze ziet er echt goed uit hoor!
Van die tweede, het hoofdje, is het jammer dat je niet verder kon maar ziet er zo ook al goed uit. Die oren ook gewoon hé, die zijn heul goed gelukt.
SIEMxFUNNY Ik zou niet weten waarom je hier niet tevreden over zou moeten zijn. Mooi kleurgebruik en heel erg goed gelukt hoofdje met een hele lieve uitstraling.
Fnanne Geeft niet dat je in herhaling valt, dat gevoel bekruipt mij ook regelmatig als ik iets over jouw werk zeg. Rennend paard is mooi. Heel knap hoe je de snelheid er in hebt gekregen! Die tweede is ook zo leuk. Weer heel anders, beetje vrolijk met die kleurtjes en heerlijk snoezig kiekeboe-koppie.

Gisteren weinig tijd, iets met een epische zoektocht naar zwart tekenpapier papier en witte potloden. Hopeloos in 't dorp waar ik woon, zo bleek. -O- Wel een wit schrijvende iets penachtige stift ding gevonden en dat maar uitgeprobeerd.
Vlug tekeningetje dus. En dan dus ook echt vlug. 't Zal een minuutje of twee geweest zijn...
Wit pending, potlood en fineliner op kladblok.

Arabier
Afbeelding

Wel zwart papier gevonden, maar dat was van dat dunne spul dus die waterverfstiften die ik tijdens een archeologische zoektocht had gevonden maakten dat het papier ging kreukelen.
Weer wit pending maar ook wit potlood en dus waterverfdiingesstiften op veel te dun zwart printpapier. En referentieplaatje uit tijdschrift.

Equus Kinsky
Afbeelding
Op mijn schermpje oogt ie fantastisch, dus is dit nu mijn nieuwe bureaublad. :D

BTW als iemand nog een goede webwinkel weet waar je tekenspullen kan kopen...Van Beek en De Kwast had ik al gevonden, maar als er nog andere aanraders zijn ben ik daar wel benieuwd naar.