[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:12

Hmm ik ga toch maar geen mailtje sturen. Komt zo zeikerig over en zo erg is het nou ook weer niet. Net bezig eweest met de eerste 4 kleuren en vooral die laatste twee zaten er zoveeeeel in haha. Ben van 3-6 en et van 7-9 bezig geweest :p even genoeg voor vandag. Morgenavond weer verder :-)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:12

Ik denk dat ik door jullie een nieuwe verslaving heb gekregen. Ik kan echt niet wachten tot m'n geld er eind van de maand is en ik er eentje kan bestellen *\o/*

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:24

Is er nog iemand met een hobbyhuis kortingscode? (A) Zou ook graag een Paintworks bestellen, maar heb snel afleiding nodig ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:50

Lachen, mailtje van dat Canadese bedrijfje, KN Knitting Yarn Wool, dat mijn bestelling verstuurd is... met meteen een minuut erna een mailtje om me toch nog maar een keertje attent te maken op het feit dat "international surface post can take 4 to 19 weeks".
Ja, ik snap het, ik zie het over een half jaar wel verschijnen of zo, hahaha. Het is niet alsof ik het ding perse morgen nodig heb. ;)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:55

Lol, 4 tot 19 weken?? Wow! Komen ze het lopend brengen ofzo? :')

Mijn Paintworks is verstuurd trouwens :):)
Edit: als het meezit heb ik 'm maandag al in huis!! Vind ik hartstikke leuk, maar wat belachelijk snel? Ik had me ingesteld op 3 weken wachten ofzo.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:35

Nerwen schreef:
Lol, 4 tot 19 weken?? Wow! Komen ze het lopend brengen ofzo? :')

Tja, Canadese post kan erg langzaam zijn. Feit is dat ze me vijf (!) verschillende verzendopties gaven, variërend in prijs van $ 15.85 (surface mail dus, wat ik heb gekozen, en dat is ook al belachelijk veel geld voor 1 schilderij, zo'n ding weegt bijna niets!), tot, let wel, het respectabele (kuch) bedrag van $ 126.47. :D

Het is wel duidelijk dat die lui niet gewend zijn dingen buiten Canada te versturen, jeetje. Maar goed, kon het ding zo snel alleen op hun site, en op die Franse vinden, en de Franse site vroeg al, zo uit mijn hoofd, € 40,50 voor de painting zelf... toen heb ik verder maar niet de moeite genomen om te kijken wat er voor verzendkosten zouden bijkomen!

Ik ben gewend om soms echt 3 maanden te wachten op spullen uit de VS (lang leve het wonder dat M-Bag heet, en nee, dat is *niet* sarcastisch bedoelt, is echt een life-saver), dus zal me verder een zorg zijn wanneer het komt, maar ik vond het wel grappig dat ze de moeite namen me er speciaal nog even op te attenderen dat het wel eens heel lang zou kunnen duren, echt zo van "Alsjeblieft ga niet na een week lopen zeuren aan onze kop als je pakje nog niet gekomen is!" }>

(Ter verduidelijking, het gaat dus om een Paintworks schilderij die niet meer geproduceerd wordt, niet te koop is via hun site of amazon, maar alleen als 'restant' op sommige sites).
Citaat:
Mijn Paintworks is verstuurd trouwens :):)
Edit: als het meezit heb ik 'm maandag al in huis!! Vind ik hartstikke leuk, maar wat belachelijk snel? Ik had me ingesteld op 3 weken wachten ofzo.

Hhhmmm, dat zou me zeer verbazen... maar je weet het nooit helemaal met de post.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:49

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar UPS is qua track & trace, maar de geplande deliverydatum staat daar op maandag 7 januari, eind van de dag. Dus.... En, volgens de Shipment Progress bevindt het schilderij zich al in Nederland (4 januari verzonden). Ja, het verbaast mij ook erg, maar ik klaag verder niet :). Des te meer reden om nog eens wat te bestellen bij Paintworks.
Misschien geldt dat ook voor jouw schilderij, Joke?

Wat zijn M-Bags? En wat voor schilderij had je eigenlijk besteld?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:24

Nerwen schreef:
Des te meer reden om nog eens wat te bestellen bij Paintworks.

Track and trace is zo betrouwbaar als het maar kan... klinkt goed! Ja, als het al in NL is, dan komt het maandag wel aan. Leuk! *\o/*

Citaat:

https://www.usps.com/ship/airmail-mbags.htm een goedkope manier om alles wat printed matter is (boeken, tijdschriften, maar soms neemt men het begrip niet zo nauw... :o ) is naar het buitenland te sturen, dus buiten de VS.

Ik heb deze besteld: https://www.knittingyarn-wool.com/p/169 ... by-numbers
Plaatje op de site is niet zo goed, en vierkant, maar het is gewoon een grote rechthoekige.

Doet erg denken aan de Moonlit Paradise (waar ik nog mee bezig ben, maar ga ik niet afkrijgen de komende paar weken). Hij lijkt er zelfs zo op dat ik het vermoeden heb dat de Moonlit Paradise een soort opvolger van deze is geworden. Het is echt niet hetzelfde schilderij, maar de structuur zo met de bergwand linksachter, boom rechtsboven, doorkijk naar de zee, strandje e.d.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:37

ik ben begonnen aan mijn wolfje!
Afbeelding
zo maar eens even verder gaan!
hij is trouwens best moeilijk! dit is mijn 2e werkje ooit!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:42

pien2010 schreef:
[ Afbeelding ]

Oww ja, dat is een R&L, wat irritant is dat toch, die dikke donkerblauwe cijfertjes en lijntjes, en dan van die verf die dat helemaal niet dekt. Maar wel een schattig plaatje!,heel goed om wat oefening mee op te doen, lijkt me! (Vanaf een afstandje zie je die cijfers waarschijnlijk toch niet.)

Je zou misschien kunnen overwegen een fijner penseeltje te gebruiken, ik denk dat degene die zij erbij geleverd hebben niet echt handig is voor de kleinere vakjes...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:45

Dallista schreef:
Ik heb deze besteld: https://www.knittingyarn-wool.com/p/169 ... by-numbers
Plaatje op de site is niet zo goed, en vierkant, maar het is gewoon een grote rechthoekige.

Doet erg denken aan de Moonlit Paradise (waar ik nog mee bezig ben, maar ga ik niet afkrijgen de komende paar weken). Hij lijkt er zelfs zo op dat ik het vermoeden heb dat de Moonlit Paradise een soort opvolger van deze is geworden. Het is echt niet hetzelfde schilderij, maar de structuur zo met de bergwand linksachter, boom rechtsboven, doorkijk naar de zee, strandje e.d.

Gaaf! Lijkt daar inderdaad erg op!
Hoe vaak vernieuwt Paintworks hun collectie eigenlijk, weet jij dat ongeveer? Pure nieuwsgierigheid hoor. Als de luipaard binnen is, bestel ik er misschien nog één (twijfel tussen die tijger, Japanse tuin (al die kleuren, geweldig!) en het paard van jouw avatar).

pien2010 schreef:
[im g]http://i45.tinypic.com/f4dyzq.jpg[/img]

Ik zou alleen het grijs nog een keer doen, nu zie je de nummers er nog door.
Wat vind je er trouwens moeilijk aan, vraag ik me af? Het lijkt trouwens haast wel waterverf ofzo, is het wel acryl? Of verdun je het teveel met water?

Maar wel een mooi plaatje :) Ben benieuwd naar je eindresultaat.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:58

Nerwen schreef:
Hoe vaak vernieuwt Paintworks hun collectie eigenlijk, weet jij dat ongeveer? Pure nieuwsgierigheid hoor. Als de luipaard binnen is, bestel ik er misschien nog één (twijfel tussen die tijger, Japanse tuin (al die kleuren, geweldig!) en het paard van jouw avatar).

Werkelijk geen idee, sorry.
Tot een paar dagen geleden wist ik niet eens dat deze uit de handel was genomen. Ik kan me herinneren dat ik hem wel eens eerder on-line had gezien, maar dat is misschien een jaar geleden geweest of zo.
Dit soort dingen blijven meestal nog jaren na dato beschikbaar via sites als amazon, eBay e.d.
edit to add: nu ik erover nadenk, die Majestic Unicorn van Paintworks (eerste in mijn profiel, eenhoorn bovenop de klif) is inmiddels ook uit de handel genomen, en heb ik destijds met enige moeite ergens van eBay vandaan gehaald. Kennelijk gebeurt het dus wel vaker...

Die Japanse tuin is zo mooi, die staat zeker op mijn 2013 lijstje om te maken. Zo heerlijk Zen, en met al die fleurige kersenbloesem... Kregen gisteren een nieuwjaarskaart uit Japan van vrienden, met allemaal van die bomen erop, *zucht* Alleen daarvoor zou ik al terugwillen. Maar ja... dan maar met een schilderij de sakura binnenhalen. :)

Citaat:
Wat vind je er trouwens moeilijk aan, vraag ik me af? Het lijkt trouwens haast wel waterverf ofzo, is het wel acryl? Of verdun je het teveel met water?

Is echt acrylverf, nou ja, zo noemen die lui van R&L het in elk geval. Het is werkelijk waardeloos spul, het pakt niet. Ze kan er tien keer grijs op doen, maar ik betwijfel of het iets uitmaakt. Als het dezelfde verf is als bij die Gone With the Wind painting die ik hier heb liggen... :(
Laatst bijgewerkt door Dallista op 05-01-13 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:08

pien2010 schreef:
[im g]http://i45.tinypic.com/f4dyzq.jpg[/img]

Maar wel een mooi plaatje :) Ben benieuwd naar je eindresultaat.[/quote]

wat ik er moeilijk aan vind is dat ik het niet kan... het is gewoon de verf die erbij zat, niet verdund oid.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:41

Welke word er uit de handel genomen?
Toch niet de witte hengst???

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:46

Ell_en schreef:
Welke word er uit de handel genomen?
Toch niet de witte hengst???

Whoa, er *wordt* op het moment niets uit de handel genomen. ;) Maar is in het verleden kennelijk wel gebeurd, in elk geval met de Moonlit Dancer, en dus ook de Majestic Unicorn. Beide zijn al tijden niet meer verkrijgbaar via de Paintworks website, en ze elders on-line vinden is ook niet heel eenvoudig (ze zijn er nog wel, maar je moet goed zoeken...)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:08

Nerwen schreef:
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar UPS is qua track & trace, maar de geplande deliverydatum staat daar op maandag 7 januari, eind van de dag. Dus.... En, volgens de Shipment Progress bevindt het schilderij zich al in Nederland (4 januari verzonden). Ja, het verbaast mij ook erg, maar ik klaag verder niet :). Des te meer reden om nog eens wat te bestellen bij Paintworks.
Misschien geldt dat ook voor jouw schilderij, Joke?

Ik heb ook gekeken maar ik kan nergens zien dat het schilderij al in NL zou moeten zijn. Kijk jij ook bij ''Order Status and Package Tracking''? Ik log daar in maar zie niets over status alleen een soort factuur. Shipment Progress zie ik sowieso al nergens staan. Of ik kijk met mijn ogen dicht :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:12

joke165 schreef:
Ik heb ook gekeken maar ik kan nergens zien dat het schilderij al in NL zou moeten zijn. Kijk jij ook bij ''Order Status and Package Tracking''? Ik log daar in maar zie niets over status alleen een soort factuur. Shipment Progress zie ik sowieso al nergens staan. Of ik kijk met mijn ogen dicht :)

Als het goed is staat in de mail die je gekregen hebt een package tracking number :) Als je die aanklikt kom je op de site van UPS.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:29

Nerwen schreef:
joke165 schreef:

Als het goed is staat in de mail die je gekregen hebt een package tracking number :) Als je die aanklikt kom je op de site van UPS.

Heb geen mail met een tracking number...... Dit is de mail die ik heb ontvangen:

Hello from Herrschners!

This email is being sent to let you know we shipped the following item from your order #7501243:

- (1) FROSTY MORNING HORSES PBN KIT 20X16" (451313)

to the following address:

En dan mijn adres en nog een link om op de site van EK mijn order te bekijken.

Strange. Misschien is die van mij nog minder ver in het proces??? Alhoewel eerder besteld en op voorraad ;-). Ik ga het maar gewoon afwachten!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:56

Ja, ik heb zo'n zelfde mail, maar daar staat onder het adres het tracking nummer. Raar, ik heb zelfs op de site van Paintworks een tracking number staan. Bij Order Status & Package Tracking:
Tracking Information:
UPS - *tracking nummer*

Ach, afwachten inderdaad.

Hoe zijn de Plaid Paint by Numbers eigenlijk?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:32

De Japanse tuin die ik recent gemaakt heb is van Plaid. Ik kijk elke dag met veel plezier naar de muur waar hij hangt. :-) De stijl van dat schilderij is wel heel anders, beetje mozaiek achtig idee, met ronde vormen ipv blokjes (daar is vast een artistieke term voor, haha). Ik weet miet of dat voor alle van Plaid geldt, zou je even moeten kijken op hun site naar de paintings. Zijn er niet zoveel trouwens...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:43

Maar wel goede kwaliteit verder? Die Japanse tuin zag er wel mooi uit!
En de iets andere stijl viel me ook al wat op bij de Japanse tuin van Paintworks.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:03

Ja, prima kwaliteit, tja, wat kan ik er verder van zeggen? Geen mixen trouwens, dacht ik (beetje jammer, vind ik juist erg leuk om te doen).
Dat van die rondere vormen heeft de Japanse tuin van Paintworks ook wel, maar lang niet zo extreem; de vlakjes hebben veel meer uitsteeksels, punten enzo, toch veel hoekiger allemaal dan bij die van Plaid. Wel leuk, die verschillende stijlen. :-)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:03

ik ben nu al best ver met m'n wolfje! de sneeuw is al bijna af en de bomen ook bijna! en nu ben ik bezig om zijn oogjes te laten 'glimmen'!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:46

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:16

nu even verder, zo even foto plaatsen!