Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Leedvermaak! Die was niet verkouden maar dacht het wel te weten.......
. En hoezo draadje afknippen ipv uithalen?
Ik heb nergens last van. Vanmiddag de nieuwe auto opgehaald en na een rondje overal showen en een hapje eten nu net op de bank. Vanmiddag zijn ook mijn bestelde garen binnengekomen, dus ik ga zo aan de slag met mijn poncho
Beterschap allemaal!
. Mijn moeder was ook al snotterig en die heb ik alleen telefonisch gesproken de laatste dagen. Ach, het zal wel over zijn voor ik een jochie ben!

al helemaal niet in het Engels die ik nu zit te bekijken. Ken ook niks anders dan het recht en averecht breien wat ik op de basisschool heb geleerd dus dat is ook wat weggezakt
probeer nu ook wat patronen uit te vogelen...
tricotsteek dus, ah die ken ik wel die heb ik ook geleerd. We komen er wel.
Kom er ook achter dat de meeste 'nieuwe' dingen in feite niet zo moeilijk zijn, als je het door hebt.

Ik heb nu een heel oud magazine met makkelijke patronen, daar ben ik nu uit aan het breien en dat lukt me wel, maar de patronen die ik hier voorbij zie komen...
Maar ik moet tot de 20 cm breien en dan af gaan kanten, zo ver ben ik nog niet. Om de 10 toeren oid meet ik het op, maar het schiet niet echt op
Maartje_M schreef:Hmm... eehm.. help? In het patroon staat:
Meerder bij een hoogte van 35 cm alle 4 r naar 6 r = 110-120-130-140 st. Brei door in patroon. Maar brei boven de r st (= 6 st) de kabels volgens teltekening M.1.
Ten eerste vind ik 35 cm nogal hoog, maar goed, dat heb ik natuurlijk zo aangepast. Maar dan, moet ik eerst een toer meerderen en dan de toer erna pas de kabels, of kan dat in 1 keer?
En ik snap dde teltekening niet:
Zoals ik het zie moet ik 32 naalden in elke 6R dus een kabel breien. Heb nog nooit kabels gebreid, maar klopt dat?
.
. Verkoudheid/griep lijkt niet door te zetten
.
. En als het goed is, kom ik vanavond ook nog op tv. Dat was niet helemaal de bedoeling....... Ik had die man met de camera wel gezien, maar ik had alleen maar gehoord dat er mensen kwamen kijken of de manege geschikt is voor ruiters voor de paralympics. Tijdens het rijden waren ze met de camera in de weer en toen ik wegging werd de instructrice geïnterviewd. Bij de uitgang hoorde ik pas dat het van HvN is en vanavond wordt uitgezonden. Lekker dan. Heb ik net 1,5 uur gereden, mijn haar ziet er door die cap natuurlijk niet uit, banjer ik ff lekker door het beeld heen. Hadden ze dat niet even kunnen zeggen
. Misschien valt het mee en knippen ze mij er uit
DesireeK schreef:Ik ben handwarmers aan het breien.. nou ja ze zijn af op het te haken randje na dan
Nu ben ik bij toer 2.. nu is mijn vraag: staat STK voor stokje???
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 45&lang=nl
Maar ik wil opschieten, wilde hem eigenlijk voor de winter af hebben maar ik mag denk ik blij zijn als ze hem volgend jaar winter kan dragen
Wat dat betreft begin ik niet meer aan zulke dunne draad, hoewel het werkje wel erg mooi en fijntjes is
).
. Gelukkig zijn meestal de telpatronen wel allemaal gelijk. Als je daar ook nog verschillen in de omschrijving/tekening gaat krijgen, wordt het lastig!!
. Die nieuwe trui is op naalden 5, voor mij dik zat. Gemiddeld tussen 3 en 5; wat dunner voor de zomer uiteraard. Het boord van de sokken voor mijn vader is op 2,5 en de sokken zelf op 3. Ik heb ook nog sokkenwol voor naalden 2-2,5 maar of die er komen???????
Fijn dat je verkoudheid niet doorzet! Ik zal niet kijken naar HvN vanavond, dat scheelt weer 
Maar goed, dus alles in patroon breien (6 R - 4 Av) en dan de 4e en de 12e de 6R kabelen. Die eerste naald waar je in meerderd is ook al de eerste van het kabelpatroon neem ik aan, dus daarna komen er nog 15.
Maar het gaat om dit stukje: