[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:35

HD, je hebt het helemaal niet nodig om het werk van anderen te plaatsen. Ik herken hem idd ook.
Jij kunt dit zelf ook! Daar ben ik van overtuigd maar het kost veel tijd en moeite.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:58

Ik snap echt niet dat je hier werk van een ander plaatst :n

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:59

Idd jammer!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:44

janique schreef:
HD, je hebt het helemaal niet nodig om het werk van anderen te plaatsen. Ik herken hem idd ook.
Jij kunt dit zelf ook! Daar ben ik van overtuigd maar het kost veel tijd en moeite.

blijkbaar niet ;)
HorseyDude: Ik ga je werk niet meer taxeren.
Ik zie net in je profiel dat je 35! jaar bent, kijk als je nou 10/11 was, was het ook weer anders....

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:57

saskiakefie schreef:
janique schreef:

blijkbaar niet ;)
HorseyDude: Ik ga je werk niet meer taxeren.
Ik zie net in je profiel dat je 35! jaar bent, kijk als je nou 10/11 was, was het ook weer anders....

Inderdaad, een volwassen man hoort wel beter te weten dacht ik. Beetje zielig om dan werk van een ander hier te plaatsen en dan zelf zeggen dat je hem hebt gemaakt. -O-

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:36

Oke we gaan heel erg offtopic.. sorry mods :o

Ik snap je saskialiefie :j probeer alleen duidelijk te maken dat hij dit zelf ook kan, maar dat daar gewoon ongelofelijk veel tijd in zit om het te leren en zo'n techniek onder de knie te krijgen. HD dat kun je dus bereiken door veel te oefenen, en niet ander mans werk te plaatsen dat is heel erg laf. Zo iemand heeft zelf ook heel erg zn best gedaan om een mooi werk te kunnen maken, dat iemand anders daar nu mee loopt te pronken is pijnlijk. Je was zo goed bezig met je eigen stijl ontwikkelen, daarom snap ik deze wanhoops actie ook ten zeerste niet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:59

OK OK, rustig maar allemaal, kan ik het helpen dat ik een groot fan ben van anthropomorpische art? En ok, het spijt me zeer vreselijk dat ik die art op de vorige pagina had gezet! (dat meen ik ten zeerste, en dat zuig ik nu echt niet uit mijn duim) Deze 'wanhoopsdaad' was eigenlijk dat ik ernstig in een artist-block zit! (kan echt op dit moment geen lijn op papier zetten :()

Nogmaals, sorry als ik iemand gekrenkt heb op welke manier dan ook... het was zeer FOUT van me.

janique schreef:

Bedankt voor de aanmoediging! :)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 04-02-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:01

Dat je fan van zulke kunst bent is helemaal niet erg, dat je doet alsof iets wat iemand anders heeft gemaakt van jouzelf is wél... Dat is gewoon not done, wat de reden ook is..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:03

OK, not done, nogmaals sorry dames... |(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:36

Niemand die in de handtekening van desbetreffende plaat '07 niet heeft zien staan? :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:37

Cyntje schreef:
Niemand die in de handtekening van desbetreffende plaat '07 niet heeft zien staan? :+

ik ben een meelezer en heb het wel zien staan :=

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:53

Uiteraard is het niet toegestaan om hier andermans werk te plaatsen. Ik denk dat alles er nu wel over gezegd is dus graag nu weer on topic verder.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:48

Zal ik dan ook maar eens wat taxeren. Ik ben bij blz 33 begonnen. Als ik nog eens tijd heb zal ik ook wat verder terug kijken.

Pag. 33
TinekeHorses: Vind dat je het paard leuk neergezet hebt. Alleen wat je al zegt over het oog, het is te donker. €20

LeonieL: Ik vind hem een beetje wazig. €20

Bitje: Mooi hoor! Jammer dat het zo klein is. €40

Janaa_: Mooi, maar een beetje donker. €25

Thoraklover: Mooi. Hij had van mij alleen wel iets lichter gemogen, met wat meer kleurgebruik. €30

Pag34
LeonieL: Deze vind ik veel beter dan de vorige. €40

Nanette1: Apart. Alleen de bollen vind ik wat minder. €40

Carlijnnn: De eerste kip spreekt me meer aan dan de twee. Denk zo €35 en €30. De olifant is ook leuk, maar er zou wat meer kleur in mogen. €30

Hanne_x3: Voor de eerste keer niet slecht, maar zou er nog niets voor willen geven.

KG_Images: Leuk in zo’n rijtje. Alleen lijkt het oog van het rechtse paard me wat te groot. €40

Kristel16: De eerste is leuk. €10. De tweede zit iets te weinig contrast in, €0

Floran: Geweldig. €45

Janaa_: Die vind ik een stuk leuker dan de vorige. €35

_Bitje_: Uit een leuke hoek geschilderd. €40

Pag35
Casperzot: Ik vind het oog een beetje raar. Het hoofdstel vind ik wel goed gelukt. €15

Babe: Tja, wat moet ik hier nog van zeggen. Gewoon geweldig. €200

KG_Images: Mooi hoor, het oog lijkt alleen wat donker. €45

_Bitje_: Dit vind ik een van je mindere. Te krasserig. €10

Ninajojo: Wat een leuk kleurgebruik. €30 en €25

Roosjelove: Probeer eens wat meer met schaduwen te werken. Voor deze zou ik nog niets betalen.

Shanna_: Geweldig! Denk wel zo’n €50

Babe: Weer zo’n schitterend werk. €200

Pag 36
Trisca: Leuke werkjes. Denk zo’n €30

Zoofje: Sorry maar hier zou ik nog niets voor geven. Probeer de manen eens wat beter uit te werken. En schaduwen te gebruiken.

Marjoke: Echt goed! Zo’n €50

_Bitje_: Dit is echt een van je betere werken. €60

Zoofje: Ook voor deze zal ik nog niets geven, maar ik vind hem beduidend mooier dan de vorige.

Trisca: Mooi, je hebt de vacht echt laten glimmen. Zo’n €40

Snne_: Leuk, jammer dat het zo klein is. €15

_Karlijn_: Mooi hoor, ik had alleen het gras iets verder uitgewerkt. €50

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:07

Trisca: 1: mooi maar simpel 10.- 2 : beter 15,-
Zoofje : niets
Marjoke: mooi 35,-
_bitje_ : erg mooi! 45,-!
Zoofje : niets
Trisca: weer mooi maar ik zou het hele papier gebruiken nu blijft er een leegte over. 20,- wel erg goed voor een eerste keer ;)
Snne_: simpel 5,-
__karlijn__ : mooi! 30,-
HorseyDude: mooi maar niet mijn ding.. 20,-

hier mijn nieuwe werkje.
Afbeelding

in detail:
Afbeelding

Ik heb er ong, 3 uurtjes aan gewerkt. benen mag nog meer detail in.
materiaal: doezelaar, gum, hb, b6, en een potloodpen.
het is 320 x 480 mm redelijk groot :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:21

leuk dat er weer iets geplaatst wordt in dit topic :) De glans leek even van het topic af te zijn :o

jannaa_; vind het plaatje ergens niet helemaal kloppen. Volgens mij is de bovenkant van de hals (bij de kaak) te breed? Vind je techniet erg leuk en de houding goed. Heb wel de neiging om die frontriem recht te trekken en de voorpluk is wel erg vol en lijkt uit het oor te komen. Heb je meer werkjes? Voor de grootte zou ik hem meer gedetailleerd willen zien. ben je al klaar? Schat hem nu op 20 euro.

Mijn laatste werkje:

Afbeelding
pastel 50 x65 cm

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 16:47

jannaa_ : ong. €20,-
trisca : rond de €100,-? (waarschijnlijk wel meer...)

Afbeelding
1. Het formaat: A3
Medium: Papier
Materiaal: Houtskool

Afbeelding
2. Het formaat: A3
Materiaal: Houtskool

Afbeelding
3. Het formaat: A3
Materiaal: Potlood

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:29

Daarvoor maak ik er zo een voor je hoor Myou O:) (vraag echt veel minder), maar dank je wel voor je waardering!

Ik vind de eerste houtskool wel iets hebben. Het is best lastig materiaal om mee te werken (vind ik). Zou het leuk vinden als je de verschillende mogelijkheden probeerd te gebruiken (bv uitvegen ) en je mag iets fijner werken van mij (maar we hebben ook erg verschillende stijlen ;)
Zal zeggen 10 euro. De tweede staat me niet aan :o De ogen en de kop kloppen niet helemaal. Vind het hierdoor ook erg moeilijk om er een waarde aan te geven, denk dat je het nog een keer moet proberen en dat het nu niks waard zou zijn.
De derde vind ik echt netjes! Vind het nog wel wat licht allemaal en de contrasten zitten netjes op de goede plek, maar zijn iets "hard". Vind het alleen jammer dat het linker (voor het paard) oortje iets raar staat. Dit wordt door de lijn van de manen helaas nog extra benadrukt. Zal zeggen 20 euro en ga er nog even mee aan de slag, volgens mij kan hij echt nog mooier worden. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:35

Even bij taxeren en dan weer eens een werkje van mijn kant da's ook een tijdje geleden:

Pag. 35:

Shanna: Als je het oog wat zwarter zou maken met een lichtvonkje dat zou je tekening net wat levendiger maken, ook de hals had ik afgemaakt tot het einde van het papier voor nu: 30,- Met die 2 dingetjes zou het wel 10 euro meer waard zijn!
Babe: 150,-

Pag. 36:
Tisca: 1e; 15,-
2e: jammer dat je de foto niet hebt gemaakt in daglicht: 30,-
Zoofje: niks, nog even een paar jaar oefenen.
Marjoke: Wauw, lijkt groter dan A4, 50,-? Ja minstens
Bitje: tjee moeilijk: 40,-
Trisca: 40,- simpelweg omdat je het onder nog niet af hebt, anders was ie 50,- waard maar nu dus niet
Snne: 5,- vanwege het formaat en omdat het nog niet helemaal gevuld is, maar je hebt talent dat zie ik zeker!
Karlijn: 25,-

Pag. 37:
janaa: Qua verhoudingen niet helemaal 100% denk 15,-
Trisca: weer zo'n halve hals, zo zonde joh. daarom kan ik niet meer dan 20,- zeggen.
Myou: Alle 7,50,-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:36

A4
Grafiet en soms een beetje vulpotlood.
4 uur denk ik?

Afbeelding

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:43

jannaa_: 30,- ziet er netjes uit! Alleen erger ik me aan de staart ;)

trisca: 100,- Ik mis alleen een beetje kleur in de nek, en ik zou een lichtere overgang naar papier willen zien.

myou: allemaal 15 euro. Ik mis bij de eerste en de tweede grijstonen, en bij de laatste zou ik meer contrast en meer kleurtonen willen zien.

saskiakefie: 35,- Ik vind de kont en rug van het paard en het zadel+zadeldekje er afgeraffeld uit zien. Daar had meer contrast en grijstonen in gemogen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:46

saskiakefie; jammer dat het hoofd net niet lijkt te kloppen. Ik vind het zelf minder mooi dat je tot aan de rand van de tekening werkt, maar zal het niet zo doortrekken als jij hebt gedaan. We hebben allemaal onze eigen stijl. Wel vind ik hem op sommige plekken niet netjes afgewerkt bv net voor het zadel. 15 euro :)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:01

Hooi, dit is mijn eerste tekening op bokt en was wel benieuwd hoeveel het waard zou zijn :P
Het is een tekening op papier met potlood (gemaakt naar aanleiding van aanvraag topic, paardje van LoveMariska).
Het heeft een A4 formaat en ong. 1-1,5 uur aan werk.
Afbeelding
Commentaar is ook welkom :)
Laatst bijgewerkt door Shiry op 19-02-11 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:01

Taxeer je zelf ook even?

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:07

Oh sorry, dacht dat ik dat bij me post had gezet. Ben geen pro hoor maar zal me mening geven :)

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:13

jannaa_ : Net zoals een voorganger zei : ergens bij zijn hals klopt het niet helemaal, maar verder mooi :) ik denk 21 euro ofzo.
trisca : Wow, wou dat ik dat kon. Denk dat je er heel veel voor gaat krijgen. Ik denk rond 100 euro :P
saskiakefie: Vind hem wel mooi, denk alleen dat hij nog mooier zou kunnen zijn als je de lijn bij de kont wat duidelijker/strakker zou maken. Denk nu dat hij ong. 30 euro waard zou zijn :)