[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 19:51

Wauw, die deken is gaaf Silby.

Kim, die zijn oogjes van 4 mm en het ringetje is niet veel groter. Denk dat het niet lukt met een schaar.

De vriend (man hier dan) vragen doe ik normaal ook. Maar die was vandaag niet thuis. Ik heb er 2 voor elkaar gekregen en daarna ging mijn nagel stuk ;( . Dus nu mag hij het vanavond doen.
Mijn oogjes van 5 mm hebben een metalen ipv plastic sluiting. Die gaan aanzienlijk makkelijker, maar dat komt ook omdat die achterkantjes een stuk groter zijn. Het lukt niet met een tangetje of iets denk ik he?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:03

Ik heb oogjes van 2mm wel eens uitgehold/wijder gemaakt met een schaar. Ik kan alleen niet zo goed uitleggen hoe ik dat doe :+ Meestal vraag ik inderdaad ook mijn vriend :') Ik heb ze weinig nodig gelukkig aangezien ik vooral dingen haak waarbij ik niet in elkaar hoef te zetten en geen oogjes nodig heb :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 20:38

Aah ik had het niet helemaal goed begrepen, sorry!
Wat ik wel eens doe is de sluiting een beetje inknippen met een klein schaartje, dan kan het gaatje en klein beetje groter worden als je het oogje er in duwt.

Bedankt voor de complimenten!
Ik had tijd over :')
Mag nu eerst weer even aan de studie ipv haken :))

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:04

Nou, het was even zoeken, maar mijn man heeft de oplossing... En stukje technisch Lego :+
Afbeelding
In het holle stukje past dat achterkantje *\o/* :')

Edit: wat het moet gaan worden. Moet wel nog afgewerkt worden.
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:59

Mijn temperatuurdeken is in beslag genomen :+
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 00:49

Wat een mooie werkjes zie ik hier weer voorbij komen zeg! Jullie zijn weer crea bea bezig geweest.

Ik heb ook weer een haakseltje af, zal morgen bij daglicht even foto's maken!

@Kiimm_, ik denk dat jouw prachtige Golden ook graag zo'n deken bij jou wil bestellen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:19

Vergeten de close up van mijn steek te fotograferen gisteren. Dus bij deze. :)
Afbeelding
Van deze WIP sjaal dus.
Afbeelding

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:22

Wat een mooie dingen komen hier weer langs, hierdoor toch weer de motivatie gekregen om mn werkjes weer op te pakken!
Dank hiervoor.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:28

Naam van de kleine van mijn begeleidster moet er nog even op, maar dit is het resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:16

Die is echt superschattig. <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:35

Marley, ik kan je niet helpen aan een patroon maar wil je bij deze wel even een dikke, virtuele knuffel geven. :(:)
Je sjaal wordt wel heel mooi zeg, prachtige kleuren!

Kaplaars, dankjewel :) Geeft niks hoor, reageren is natuurlijk niet verplicht maar ik vind je reactie heel leuk. Ik ben ook zo benieuwd hoe het er uiteindelijk gaat uitzien.

Silby, wat is je deken gaaf geworden. Dat heb je mooi snel gedaan!

EedihcrO, balen van die oogjes maar creatief opgelost hahaha. Het verschilt echt per keer of ze makkelijk gaan of niet. Wel zonde van je nagel. :'( Maar het resultaat is echt schattig.

Kim, ik snap hem wel. Het wordt volgens mij een heerlijke deken.

Jpitty, wat een schatje! <3
Hoe ga je de naam erop maken?

Ik heb ein-de-lijk alles van mijn temperatuurdeken fatsoenlijk op de foto kunnen zetten (nog een reden om uit te kijken naar de dagen waarop ik niet meer in het donker van huis vertrek en in het donker weer thuiskom). Voor degenen die het leuk vinden om te lezen, hierbij de link naar mijn blog :)
https://freubeljuffie.wordpress.com/202 ... tuurdeken/

De deken is nu bijgewerkt t/m eergisteren:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:21

Leuk je blog Jolien!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:41

Marley: mooi! Leuk om van dichtbij te zien, bedankt voor het laten zien.
Jpitty: wat een schatje! Die staart lijkt wel een regenboog. <3
Jolien: jij reageert ook altijd zo uitgebreid op iedereen. Ik heb je blog zitten bekijken en die is leuk! (En die gebreide deken mag je hier ook up-daten want oh my die is prachtig :wow: . Je temp deken is inderdaad anders bij daglicht, net wat sprekender.
Moeilijke bokt-naam: die doperwtjes! Dat is echt zo’n schattig amigurumi zoals ze ooit begonnen, super cute!
Kiimm: lieve hond en prachtige deken!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:47

Ik heb echt bewondering voor die temperatuur dekens! Ik heb daar echt niet de motivatie voor om dat het hele jaar vol te houden :')

Ik ben nog steeds bezig met de scheepjes cal van 2020. Deel 3 vandaag afgerond!

Afbeelding

Ik haak zo langzaam en dan ook nog reliëf halve stokjes achterlangs als laatste toer. :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:35

Marley93: dankje wel, hoop dat de nieuwe eigenaresse dat ook vindt!

Jolien87: de naam heb ik intussen in roze geborduurd op de paarse band, bovenop tussen kop en vinnen in. Jouw deken wordt ook al heel mooi hoor!

Kaplaars: die staart is ook als regenboog gemaakt ja.

Sani: die wordt ook echt prachtig hoor!

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:28

hoi hoi *\o/* !
mijn vader word binnen kort 50. weet iemand leuke iedeen om te haken/ te breien?
groetjes mirna

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:58

Voor temperatuurdekens heb ik t geduld niet denk ik _O-

Wel bezig met een vierkante virus deken... Dit was t beginnetje... inmiddels 3 rijen waaiers verder

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:15

ynskek schreef:

Wel bezig met een vierkante virus deken... Dit was t beginnetje... inmiddels 3 rijen waaiers verder

[ [url=m/ziTe7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een vierkante virusdeken? Hoe gaat die worden? :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:49

Heeft iemand de gouden (of in dit geval groene) tip voor mij?

Voor een nieuw op te zetten haakwerkje ben ik op zoek naar harig garen in het groen. Eenmaal in het haakwerkje verwerkt moet dit doorgaan voor gras. Helaas kan ik niets vinden naar mijn zin. Wat ik kan vinden aan harige garens is óf niet de juiste kleur groen (eerder olijf/ hooikleur, donker/ dennen/ kerstgroen of blauwgroen/ smaragd, maar geen geschikte kleur voor gras), óf gemêleerd met een andere kleur zoals blauw of rood, óf uitverkocht en dan ook nog op=op dus komt niet terug óf veel te duur (ga geen 10 euro neertellen voor een bol garen, 5 euro is voor mij wel de max).

Heb al gezocht op Creamijn, Pipoos, Hobbydoos, Wolpein, de breiboerderij.nl, Ja-wol, Hema, Zeeman, Action en Wibra. Tot nu toe zonder succes. Wil wel graag een betrouwbare Nederlandse site om van te bestellen.

Wie weet waar ik kan vinden/ bestellen wat ik zoek?

En mocht deze zoektocht nou onmogelijk zijn, is er dan misschien een haaksteek waar ik het bestaan nog niet van weet die hierin kan worden toegepast?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 08-03-21 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:51

Kiimm_ schreef:
ynskek schreef:

[ [url=m/ziTe7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een vierkante virusdeken? Hoe gaat die worden? :)

Afbeelding

En ik heb vanaf t midden nu de eerste kleur en de witte rand al. Tijd om de volgende kleur aan te hechten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:29

Jolien, dankjewel. :) En wat wordt de temperatuurdeken enorm gaaf! Hele coole kleuren.

Sani, wauw, die wordt ook heel mooi! <3 Krijg er helemaal een lente gevoel van door de kleurtjes.

Ynskek, gave deken! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mirna, wat vind je vader leuk? Wil je iets praktisch voor hem haken, of iets decoratiefs?

Jpitty, misschien kun je nog op Hobbii kijken? Daar hebben ze ook wel verassend garen, en ik vond ze zelf niet al te duur. Alleen de verzendtijd is wat langer.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:41

marley: gelijk gekeken, vond daar een Diablo garen die ik even in mijn hoofd ga houden. Mocht ik echt niets anders kunnen vinden, overweeg ik die.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:01

marley93 schreef:
Jolien, dankjewel. :) En wat wordt de temperatuurdeken enorm gaaf! Hele coole kleuren.

Sani, wauw, die wordt ook heel mooi! <3 Krijg er helemaal een lente gevoel van door de kleurtjes.

Mirna, wat vind je vader leuk? Wil je iets praktisch voor hem haken, of iets decoratiefs?

Jpitty, misschien kun je nog op Hobbii kijken? Daar hebben ze ook wel verassend garen, en ik vond ze zelf niet al te duur. Alleen de verzendtijd is wat langer.

Trekkers, maar zou van die verjaardag dingen te maken wel leuk vinden... voor het te versieren... iemand iedeen?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:39

mirna6308 schreef:
marley93 schreef:

Trekkers, maar zou van die verjaardag dingen te maken wel leuk vinden... voor het te versieren... iemand iedeen?

Zoiets? https://www.ravelry.com/patterns/librar ... et-bunting

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:57

Afbeelding

Hier ook eindelijk klaar met de Scheepjes CAL. Ik heb er nog eentje liggen in een andere kleur, daar moet ik het laatste deel nog van.