Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Heeft iemand van jullie wel eens iets gekocht (of verkocht) bij mpb.com? Ik zag die website per toeval voorbij komen, en lees eigenlijk vooral positieve reviews. De tweedehands lenzen zijn netjes geprijsd.
8nnemiek schreef:Mijn lens is gisteren aangekomen. Heel blij mee! Hij was heel netjes verpakt, werkt perfect en het glas is gewoon als nieuw. En dat voor de helft van de nieuwprijs.
madoliefje schreef:hoihoi ik heb een vraagje, ik ben aan het orienteren voor een camera, in de eerste instantie zou dit zijn om foto's van mijn eigen paard te maken ( bijvoorbeeld portretfoto's ) en actie foto's van mijn vriendinnen en mogelijk stalgenoten tijdens het rijden. Ik ben totaal verdwaald in de wirwar van de magische camera wereld en ben het echt even helemaal kwijt. Mijn voorkeur gaat uit naar een Canon camera, en de eerste camera zal waarschijnlijk een 2e kansje worden van bijvoorbeeld marktplaats. Ik ben heel benieuwd naar jullie ingevingen !
Groetjes Madelief
ikke schreef:madoliefje schreef:hoihoi ik heb een vraagje, ik ben aan het orienteren voor een camera, in de eerste instantie zou dit zijn om foto's van mijn eigen paard te maken ( bijvoorbeeld portretfoto's ) en actie foto's van mijn vriendinnen en mogelijk stalgenoten tijdens het rijden. Ik ben totaal verdwaald in de wirwar van de magische camera wereld en ben het echt even helemaal kwijt. Mijn voorkeur gaat uit naar een Canon camera, en de eerste camera zal waarschijnlijk een 2e kansje worden van bijvoorbeeld marktplaats. Ik ben heel benieuwd naar jullie ingevingen !
Groetjes Madelief
Dan krijg je alvast de standaard wedervraag: wat is je budget?
Wat ik indertijd gedaan heb: alle specs van alle camera's die in mijn budget leken te passen in een excel stoppen en dan vergelijken.
Voorwaarde daarvoor is wel dat je enigszins beeld hebt bij wat die specs betekenen.
Ik zou ook zeker overwegen om een occasion uit de winkel te halen. Voordeel is dat daar eigenlijk altijd garantie op zit.
Persoonlijk kom ik graag bij Camera Nu maar ook Kamera Express is een keten met kennis van zaken.
Voordeel is tevens dat je verschillende camera's vast kunt houden en zo voelen wat prettig in jouw hand ligt.
madoliefje schreef:ikke schreef:Dan krijg je alvast de standaard wedervraag: wat is je budget?
Wat ik indertijd gedaan heb: alle specs van alle camera's die in mijn budget leken te passen in een excel stoppen en dan vergelijken.
Voorwaarde daarvoor is wel dat je enigszins beeld hebt bij wat die specs betekenen.
Ik zou ook zeker overwegen om een occasion uit de winkel te halen. Voordeel is dat daar eigenlijk altijd garantie op zit.
Persoonlijk kom ik graag bij Camera Nu maar ook Kamera Express is een keten met kennis van zaken.
Voordeel is tevens dat je verschillende camera's vast kunt houden en zo voelen wat prettig in jouw hand ligt.
Sorry wat lomp dat had ik er gelijk bij moeten vermelden. Ik wil niet meer dan 400/500 euro besteden aan de body zelf. En dat de camera van Canon is is wel een harde eis..
bedankt voor de tip over de winkels !
madoliefje schreef:bedankt voor het meedenken! zijn er buiten deze modellen geen andere modellen welke geschrikt zouden zijn ? ik ben een absolute beginner dus wil in de eerste instantie niet super veel geld uitgeven tot ik het onder de knie heb. het zal voor het begin echt hobbymatig gebruik zijn
Seven schreef:Ik heb van alles aangepast kwa instellingen en dat maakt zeker een groot verschil maar toch besloten voor een wat betere lens te gaan dus mijn andere geliefde camera's en lenzen mogen toch gaan verhuizen
De RF 70-200 is me iets te gortig kwa prijs dus het word als nog weer een ef 70-200 maar dan een 2.8
Ik heb de adapter nu toch al