[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:18

Ach, ik ben nu met 3 dekens bezig. Een temperatuurdeken, een restjes deken en een pixel deken :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:54

Dankjewel Mirtedl. Ik vond het ook wel een mooi contrast met die pasteltinten en het is weer eens dan het standaard wit wat ik dan zou gebruiken.

Wat een schattig dekentje! Op die eerste foto duizelt het voor mijn ogen maar de tweede foto laat de steek mooi zien. Die heb je echt heel mooi gemaakt.
Wat voor boek heb je besteld?
Ik ben nu wel benieuwd naar die Colour crafter, gaat die inderdaad niet pillen? Ik gebruik nu graag Special DK van Stylecraft maar vind die ook nog wel vrij snel pluizen.

Hihi, klinkt bekend Kim.
Ik ben ook al jaren inmiddels bezig met mijn fair isle deken, die ben ik aan het breien. Misschien wel een beetje vloeken in de kerk als ik hem hier laat zien, maar ben er zo trots op. Het is mijn eerste fair isle project, gehaakt met Drops alpacawol op pen 3.

Hij is op de foto alleen een beetje gekreukt omdat hij al een tijdje opgerold in een tas zat. :o
Maar als hij eenmaal af is, moet ik hem sowieso goed opspannen.
Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:16

Oooh wat mooi die alpaca deken.
Zooooo lekker zacht <3 .
Enige nadeel van die wol vind ik dat het zo snel vilt en je het niet kunt wassen.
De zachtheid is het wel heel erg waard en wat heb je het keurig netjes regelmatig gebreid <3

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:40

Jolien87 Ik heb het boek workshop fair isle haken gekocht :)
Ik haakte eerst ook vaak met stylecraft special DK, ik vond dit garen heel glad, de lusjessteek bijv. die gleed er zo uit. Dat is met colour crafter al veel minder maar het pluist ook nog wel. Gelukkig wel minder snel dan stylecraft!

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:17

Ik zit in quartaine, dus alle tijd om te haken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:02

Dankjewel Assie. :)
Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn als hij af is en ik hem kan openvouwen. Die knipbies vind ik namelijk nog wel even spannend maar dat zou gewoon moeten kunnen nadat ik hem goed heb afgestikt met de naaimachine. :=

Oh, serieus Mirtedl. Laat ik net toevallig mijn fair isle deken zien. :') Hoewel die natuurlijk gebreid is maar ik wist niet dat, dat met haken ook zo kon. Ik ben heel benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken. Hou je ons op de hoogte? Ik ben ook wel benieuwd naar dat boek. (Ik vergeet voor het gemak maar even dat ik nog een aantal boeken heb liggen waar nog niks mee is gedaan maar dat zijn breiboeken dus voor dit topic geldt dat niet O:) )
Misschien dat ik wel een keer wat ga proberen met Colour crafter, hoewel ik tot nu toe al mijn acryldekens heb weggegeven hahaha.

Deugenietje, oei! Ben je zelf ziek of ben je in contact geweest met iemand die corona heeft?
Niettemin natuurlijk evengoed vervelend dat je nu achter gesloten deuren zit. Hopelijk mag je snel weer loslopen en in de tussentijd maar van de nood een deugd maken en vooral veel haken. ;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:52

Mijn temperatuurdeken maand Januari en Februari :)
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:22

Echf zo leuk!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:46

Wow wat een gaaf deken Jolien! Breien heb ik nog nooit gedaan, lijkt me een stuk moeilijker dan haken om eerlijk te zijn := Weet niet of ik daar ooit aan ga beginnen :')

Mooie kleurstelling Kim! :D

Volgende week gaat droomdeken 5.0 van start *\o/*
Ik ben niet verder gegaan met 3.0 oeps _O- Maar ik denk dat ik eerder aan 5.0 ga beginnen dan dat ik verder ga met 3.0 :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:46

Superleuk Kim!
Je hebt een mooie steek gekozen en het ziet er ook goed uit met een grotere naald.

Dankjewel Yonker. :)
Ik ben eerder begonnen met breien dan met haken maar heb niet het idee dat het één moeilijker is dan het ander. Alleen het opzetten van de steken is even een gedoetje maar qua techniek vind ik het niet per sé moeilijker dan haken. Beiden hebben zo hun eigen plus- en minpunten.
Ik ben heel benieuwd naar hoe je Droomdeken gaat worden. Mocht je het patroon willen delen dan wil ik best wel de helft van de aankoop naar je overmaken. ;)

Dit is mijn temperatuurdeken t/m 28 februari:
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:02

Er komen hier weer mega mooie projecten voorbij. <3 Gaaf allemaal, dames!

Heeft iemand nog een leuk (snel) patroon voor een beanie? Ik ben door narcose/ondervoeding/algehele malaise van de afgelopen maanden nu haar aan het verliezen, en ik wordt gewoon echt kaal... En om straks als ik weer aan het werk ga nou een pet te dragen vind ik ook weer zoiets. Dus ik dacht, ik haak mijn eigen beanie!
Ik heb deze al gevonden, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën? Ik heb me nog nooit aan hoeden/petten/etc gewaagd, dus graag niet al te moeilijk. :o

De sjaal vordert nog steeds, trouwens. Zal zo even een foto uploaden! Het kleurverloop is echt mooier dan ik had verwacht. :)

Oh ja, en zijn er mensen die de verlichte haaknaald van Wolplein hebben? Met verwisselbare naaldkopjes. Hoe liggen die in de hand?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:19

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:25

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:46

Ah top, die zien er leuk uit! En ook niet heel gecompliceerd. Dank jullie wel. :D

De sjaal tot nu toe:
Afbeelding
Met de Hobbii Twister garen dus. Nordic storm heet de kleur uit mijn hoofd.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:03

Hele mooie kleuren combinatie!! Welke steek gebruik je? Hij wordt prachtig!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:17

Kaplaars schreef:
Op je andere vragen heb ik geen antwoord. Maar de muts vraag wel. (Vervelend dat je er een nodig hebt)
ik heb deze muts ooit gemaakt.
https://www.ravelry.com/patterns/library/brain-waves-beanie
Lijkt ingewikkeld maar dat valt echt mee!

Deze zitten 2 steken in die je niet vaak gebruikt, maar verder ook simpel en mooi resultaat.
https://www.ravelry.com/patterns/library/twilight-hat

Grappig het eerste mutsje heeft het zelfde patroon als mijn deken :))

Je sjaal wordt echt prachtig Marley!

En ik zag ook al wat vorderingen bij de temperatuurdekens!

Mijn deken is klaar :D Of nou ja ik moet de draadjes nog even wegwerken.
Zal vandaag eens een foto maken!

Verder heb ik wel veel mutsen gemaakt maar niet echt beanies.
Vond deze wel leuk!
https://treasurycreations.blogspot.com/2014/12/baggy-beanie-tutorial.html?spref=fb&m=1

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:55

Ah Silby, nu ben ik helemaal benieuwd naar je deken!
Ik heb de hoop nog niet verloren met mijn clouds deken, maar die is nu nog gewoon erg saai om iets over te posten.

Ik zag trouwens dat mijn 2e link tegenwoordig een betaal patroon is. Mocht je die willen, dan pb je maar even :o
Edit: ik zag dat ik nog niet op jolien had gereageerd! Hij wordt echt gaaf! Je hebt een leuk patroon gekozen en de kleuren zijn erg mooi. Ben benieuwd hoe hij gaat vorderen als het warmer gaat worden.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:35

Kaplaars schreef:
Hele mooie kleuren combinatie!! Welke steek gebruik je? Hij wordt prachtig!

Het zijn alleen double crochets, mega makkelijk. In de ene rij maak je er twee in iedere derde steek, en in de volgende rij doe je er drie in de ruimte tussen de twee DC's van de vorige rij. Ik zal wel een close up maken, dan zie je beter wat ik bedoel.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:46

Goedemorgen dames, tis een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Veel mooie dingen voorbij zien komen.

Ik haak zelf nog steeds en ben nu bezig met een traktatie, voor als de oudste 4 wordt. Allemaal groentes en fruitjes ben ik aan het maken. Maar nu heb ik voor de erwtje veiligheidsogen 4mm en die krijg ik dus echt niet vast geklikt. Iemand hier een tip voor? Ik wil zo graag verder.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:51

oeh ik heb geen tip voor je, ik knijp ze altijd zo dicht eigenlijk...

Mijn deken!
Hij had van mij iets langer en iets breder gemogen maar oké evergoed een lekker dekentje :-)
Afbeelding
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:07

Die is mooi geworden, Silby! En dat heb je nog best vlot gedaan.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:14

Die oogjes vast maken vind ik ook zo'n ellende. Als het echt niet lukt maak rek ik het ringetje vaak wat op met een schaar :+

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:18

Mooi Silby!

Mijn oplossing is altijd even mijn vriend vragen om het vast te duwen, het lukt hem meestal wel. Maar daar heb jij natuurlijk weinig aan :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:23

Wow wat mooi! Heb je snel gedaan!! :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:43

Prachtig Silby! En inderdaad heel erg snel!!