[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:18

Ik ken het probleem :=

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:16

Hier heb ik de vis die ik aan het haken was voor zwangere begeleidster weer opgepakt. Ze is intussen bevallen van een meisje, dus ik ben nu roze vinnen voor het diertje aan het maken. Helaas wel met een paar kleine beperkinkjes... Kloofje aan de middelvinger rechts en 2 kleine sneetjes van stukje ijzerdraad op topje duim rechts maken haken tot ietwat pijnlijke aangelegenheid. Dus af toe even wegleggen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:00

Hier is mijn droomdeken pakket binnen gekomen!! :D
Wel met 2 magazines _O-

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:37

Ik heb mijn temperatuurdeken tot en met vandaag bijgewerkt. Ik was opnieuw begonnen met een naald groter :o Ik doe een zwarte rand tussen de maanden in.
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 07:35

Mooi.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:58

Ik ben echt jaloers op die temperatuurdekens :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:10

Ik oko wel een beetje! maar ik vind het een prachtig idee voor volgend jaar :D Ook omdat ik dan benieuwd ben naar de uitwerkingen van de mensen die er nu mee bezig zijn :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:44

Kaplaars: ja, deze deken is van 2021. Uiteindelijk wil ik er een leren label met het jaartal op naaien.

Silby: al over de helft? Wat ga je hard! _/-\o_

Marley: dankjewel :) Ik vind het ook leuk om te zien hoe verschillend de dekens worden terwijl het toch echt hetzelfde jaar is.
Argh, wat balen van die steek! Kan je weer helemaal terug. Dat is dan weer het nadeel ten opzichte van breien. Daarbij kan je gevallen steken nog ophalen zonder terug te moeten. :(:)

Jasmijn: wat jammer dat je geen foto's kan delen. Ook niet via de update of is dat juist het probleem?
Ik heb hem even opgezocht maar het is wel een mooi model. Welke kleuren gebruik je?
Welke Engelse sjaal bedoel je?

JPitty: wat leuk! Maar haken met blutsen in je vinger is wel extra lastig, ja.

Yonker: hoera! Stoere kleur heb je gekozen.
Dat magazine kan je vast wel slijten aan een haakvriendin.
Mocht je trouwens de aanschaf het patroon van de Droomdeken willen delen, dan heb ik wel belangstelling. O:)

Kim: hij ziet er heel mooi uit! Ben je nu wel tevreden over de steken met een grotere naald?

Het jaar is natuurlijk net pas begonnen dus jullie kunnen altijd nog besluiten om ook een temperatuurdeken te maken. :)
Ik heb hem t/m gisteren weer bijgewerkt en zal aan het eind van deze maand weer even een update laten zien. Vooral het verschil in temperatuur tussen nu en 2 weken geleden is grappig om te zien.

Ik had via ome Ali nieuwe haaknaalden besteld omdat mijn huidige setjes niet meer allemaal compleet zijn. Ik kon alleen niet kiezen welke kleur ik wilde en je kan natuurlijk nooit genoeg haaknaalden hebben. O:)
Afbeelding

Het enige jammere vind ik dat maat 2.0 er niet bij zit maar die heb ik nog wel van de andere setjes.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:06

Mooie voorraad zo <3

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:33

Jolien: Het bevalt me veel beter met een haaknaald groter. Hij is een stuk soepeler en trekt bij de randen ook niet scheef.

Ik zal eind deze maand ook een foto plaatsen van mijn temperatuurdeken. Ik mocht afgelopen week een nieuwe kleur gebruiken en zelfs 3 dagen achter elkaar :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:01

Deze maand zal wel een kleurrijk maandje worden :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:33

Dat zijn mooie setjes Jolien!!

Jullie hebben wel gelijk een bijzonder jaar te pakken voor een tempratuurdeken haha :')

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:48

Citaat:
Jasmijn: wat jammer dat je geen foto's kan delen. Ook niet via de update of is dat juist het probleem?
Ik heb hem even opgezocht maar het is wel een mooi model. Welke kleuren gebruik je?
Welke Engelse sjaal bedoel je?

Foto's gelukt.

De bovenste sjaal is de simpele en wat saaie sjaal van JustDD.design, de andere de uitdagende.
Hoewel je het verschil op de foto's niet zo goed ziet is de onderste heel gevarieerd.

Afbeelding

Afbeelding

Hier mijn mooie tijgeroog bol. <3
Met Engelse sjaal bedoel ik die hier besproken is en die iemand in het blauw aan het haken is.
Met clusters van 2 en 3 stokjes. Ik weet de naam niet meer en heb het ook niet bij de hand.
Ik had het aantal steken van patroon aangehouden maar dit garen is veel dunner dus werd hij veel te smal.
Dus opnieuw begonnen.
Ik had dat natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken dat hij met dit garen anders uit zou pakken. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:10

Tip! Bij hobbi kun je gratis 4 haakpatronen krijgen. Zal proberen hier een link neer te zetten.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:12

Het zijn 4 paas projecten. Als het goed is dit de link(?) :https://copy-e-bog-hjemmet-9.kickoffpages.com/

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:06

Blue_flower: ja, zo kan ik weer eventjes vooruit want ik heb altijd overal haaknaalden slingeren.

Kim: fijn zeg! Jammer van je eerdere werk maar je kan dan maar beter opnieuw beginnen. Anders weet je nu al dat je het komende jaar net niet tevreden zult zijn.
Haha, leuk is dat he? Ik vind dat toch een beetje een magisch moment wanneer je een kleur voor het eerst mag gebruiken.

Haha ja, het is wat dat betreft nu al een bijzonder jaar met die wisselende temperaturen. :=

Jasmijn: mooi zeg! Gelukkig viel het kwartje alsnog op tijd en niet pas wanneer je een stuk verder was.

Leuk Mirna. Hobbii heeft een boel leuke gratis patronen. Dat neushoorntje <3

Ik heb mijn African flowers voor de restjesdeken af. 240 stuks %)
Afbeelding

Ik heb alleen zwart garen moeten bestellen om de bloemen aan elkaar te haken. Dit wordt het idee:
Afbeelding

Nu dus wachten tot het garen binnen is en dan kan ik de boel aan elkaar maken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:09

Zwart garen, jij durft := :+

Die bloemen zijn wel leuk zeg, heb je daar een patroon van? O:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:10

Wat een werk, en dan nog naast het tempratuurdeken jeetje _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:13

Foaly schreef:

Hoe bedoel je?
Ik heb het patroon ooit gezien in het patroon van de pony van Heidi Bears en heb hem uitgewerkt op mijn eigen blog:
https://freubeljuffie.wordpress.com/202 ... n-flowers/

De bloemetjes hierboven zijn het 2.0 patroon, dus met een iets ander begin en 2 extra toeren met vasten. Alleen de laatste toer maak ik dus zwart zodat de bloemetjes er meer uitspringen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:17

Yonker schreef:
Wat een werk, en dan nog naast het tempratuurdeken jeetje _O-

Ik vond het juist een lekker werkje waar ik aan begonnen was in afwachting van mijn garen voor de temperatuurdeken. :')
En nu moet ik dus alsnog wachten op mijn bestelling om hem af te maken hahaha.

De temperatuurdeken kan ik nu dagelijks of wekelijks bijhouden. Dat was de eerste 1,5 maand even aanpoten om weer bij te werken maar nu is dat dus gewoon telkens een paar toeren en dan kan hij weer opzij. Ik ben echt zo benieuwd hoe hij er aan het einde van dit jaar uitziet.
En ik heb ook al een paar keer heel melancholisch gedacht: 'Wat zullen we allemaal meegemaakt hebben op het moment dat deze deken af is?'
Het is nu natuurlijk al een gek jaar maar op persoonlijk gebied ben ik ook heel benieuwd naar wat dit jaar ons gaat brengen. Mijn vriend en ik willen heel graag samenwonen maar hiervoor moet ik eerst een nieuwe baan vinden, dit is dus al een avontuur op zich en ik hoop zo dat ik deze deken uiteindelijk kan afmaken in 'ons' huis.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:19

Ik vind zwart garen echt de hel om te haken, ik zie het dan gewoon niet meer :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:21

Foaly schreef:
Ik vind zwart garen echt de hel om te haken, ik zie het dan gewoon niet meer :')

Ooh zo. Ik moet zeggen dat ik er nooit echt last van heb gehad maar ik snap nu wel wat je bedoelt. En anders desnoods een lamp erboven zetten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:36

Jolien87 schreef:
Foaly schreef:

Hoe bedoel je?
Ik heb het patroon ooit gezien in het patroon van de pony van Heidi Bears en heb hem uitgewerkt op mijn eigen blog:
https://freubeljuffie.wordpress.com/202 ... n-flowers/

De bloemetjes hierboven zijn het 2.0 patroon, dus met een iets ander begin en 2 extra toeren met vasten. Alleen de laatste toer maak ik dus zwart zodat de bloemetjes er meer uitspringen.

Ohh bedankt voor het delen! Ik heb nog wat restjes liggen hier!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:51

Geen probleem. :)

Ik kreeg net een mailtje van Wolplein dat mijn bestelling er al aan komt. *\o/*
Als het een beetje meezit bij PostNL krijg ik het morgen al binnen.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:52

Leuk zo die bloemen! Komen mooi uit in zwart garen :)
Ik heb er (met daglicht of andere een goeie lamp) ook nooit echt problemen mee om mee te haken

Hier weer een baby dekentje af voor een collega
Even moss stitch met de granietsteek als randje
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag komt er nog een haakboek en beetje nieuwe voorraad colour crafter, fijn garen vind ik dat!