[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:58

Bij mij was het er binnen 3 werkdagen. Afgelopen Zaterdag besteld, woensdag binnen.

Maar volgens mij hebben ze het daar ook echt razenddruk met al die thuiswerkers en thuisblijvers die zich vervelen.

Afbeelding

Zo'n zin om met die bovenste te beginnen. De ondersten zijn voor mijn moeder om mee te haken, een kussentje.
En ik ga iets breien met de bovenste, een jurkje voor de lente.

Worden jullie ook zo vrolijk van die roze knalkleur van Wolplein? *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:09

Klopt hoor. :j
Ze geven ook een levertijd van 7 werkdagen aan en ik heb het zondag besteld dus het verbaast me ook niets dat ik nog moet wachten. Maar ik zou wel heel blij zijn als het er is. :):)

Mooi Assie!
Jaaa die zak is altijd een extra feestje om te ontvangen.

marley93

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:22

Ja same, ik wordt echt blij van dat roze. :D
En inderdaad, volgens mij zijn heel veel mensen door de lockdown gaan haken/breien/noem het maar. Je merkt in heel veel online crea winkels dat veel dingen gewoon zijn uitverkocht.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:30

Jolien87 schreef:
Mando, dat is ook een leuk idee met hartjes.
Iets met bloemetjes lijkt me ook tof. Zo heb je dus tal van mogelijkheden om je deken te maken. :j

Yonker, ik zou het niet weten. Wat Kim ook zegt: met een dikke haaknaald gaat een bol er snel doorheen. Wat ik weleens doe is een patroon opzoeken met garen en haaknaald van een vergelijkbare dikte en dan kijken hoeveel gram/meters garen je daarvoor nodig hebt.

Kim, wat leuk! Hoe ga je hem maken? En welke kleuren heb je gekozen?

Marley, mooi! <3
Ik vind die onderste heel mooi, die kleur heeft al wel eerder mijn aandacht getrokken.
Let op mijn woorden: vroeg of laat valt er ook een Swirl (of 2) bij mij op de deurmat. O:)

Ik wacht nog op mijn bestelling van Wolplein zodat ik eindelijk opnieuw kan beginnen met de temperatuurdeken. De kleur van dag 2 is namelijk direct de kleur die ik nog niet in huis heb dus alvast beginnen schiet niet echt op. -O-

Als de garen binnen zijn van wolplein zal ik even mijn temperatuur kleurenkaart showen. Het duurt alleen allemaal een tijdje :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:31

Yonker schreef:
Hele mooie bollen!! Ik heb er ook nog 1 liggen met een glittertje. Moet ik ook nog eens iets mee doen _O-

Wat zijn jou favorieten patronen voor mandala's in ringen Kim?

Ik heb de Meu Mundo meerdere malen gemaakt. Voor mezelf en op bestelling, ben er echt fan van :)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:28

Ik ben gevraagd om een paar (wollen) sokken te haken.. heb dit nog nooit gedaan
Hebben jullie suggesties voor een warme wol/garen en een simpel maar leuk patroon

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 16:52

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:02

Bestellen bij de hobbywinkel is momenteel een gedulddingetje inderdaad. Creamijn heeft ook al een bericht op de site over langere wachttijden en die heb ik zelf ook al mogen ervaren.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:11

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:15

Ooit heb ik me door de hobbywinkelmevrouw laten wijsmaken dat je sokken het beste niet van 100% wol kunt maken omdat de gaten er dan snel invallen.
Daarom is sokkenwol vaak een mix van wol en een wat meer 'stevig' draadje.
Ik heb zelf wel sokken gebreid van leuk verloopgaren op nld 2-3.
Als je snel klaar wilt zijn kun je beter een wat dikke draadje nemen ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:19

https://hobbii.nl/holiday-sokken

Ik weet niet wat voor sokken.. maar bovenstaande is een gratis haakpatroon voor type huissok :+

Ik heb ze nog niet gemaakt, want te veel projecten momenteel. En die moet ik eerst even afmaken!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:33

Ik ben niet zo van het haken van dekens maar vind die temperatuur deken wel heel leuk.
Was er net bij het weerbericht iemand met een temperatuur sjaal. :)*

Hoe simpel kan het zijn. :D
Ik ga dus ook kleurtjes zoeken.
Leuk!

Gelukkig heb nog maar een stuk of 4 projecten waar ik mee bezig ben, dus daar kan er best nog 1 bij. :roll: :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:07

Jasmijn schreef:
Ik ben niet zo van het haken van dekens maar vind die temperatuur deken wel heel leuk.
Was er net bij het weerbericht iemand met een temperatuur sjaal. :)*

Hoe simpel kan het zijn. :D
Ik ga dus ook kleurtjes zoeken.
Leuk!

Gelukkig heb nog maar een stuk of 4 projecten waar ik mee bezig ben, dus daar kan er best nog 1 bij. :roll: :j

Hahaha, het scheelt dat als je de dagen tot nu hebt ingehaald dat je dan maar 1 toer per dag hoeft, dan hou je tijd over voor andere projecten :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:19

Snapt iemand wat hiermee wordt bedoeld?
Afbeelding
Het stukje dat je 76 lossen hebt, en dus 24 clusters. Ik kom namelijk niet op een rond getal uit wanneer ik 76 (of 73) deel door 24.

Edit: of bedoelen ze de clusters van steken zoals hieronder? Ik doe nooit sjaals, ik heb hier geen ervaring mee. :')

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:54

De kantsteken zitten volgens mij in die 76. Iedere cluster is 3 steken. Dat maal 24 = 72.
Dan heb je nog de 4 lossen die je als allereerste keerlossen/kantsteek gebruikt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:47

Oh ja dan dacht ik goed maar rekende verkeerd.

Inmiddels de 4e toer klaar, en hoewel ik in het begin heel erg twijfelde of ik opnieuw zou beginnen met een kleinere haaknaald, maar ik vind m nu eigenlijk wel mooi zo.

Afbeelding

Ik ben wel van plan hem te blocken als 'ie af is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:06

Haken jullie de temperatuurdekens met katoen? Of worden ze dan te stug en zwaar?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:09

Maartje_M schreef:
Haken jullie de temperatuurdekens met katoen? Of worden ze dan te stug en zwaar?

Ik haak met Acryl, ik vind dekens van katoen te zwaar worden, maar anderen vinden zware dekens juist weer prettig. Is dus net wat je zelf wilt :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:34

Kim, ik ben benieuwd
Geduld is een schone zaak maar dan heb je ook wat. ;)
Ik heb de Meu Mundo even opgezocht maar die is echt mooi!

Mirtedl, ik heb laatst het boekje Sokken breien gekocht. Ik heb me er ook nooit in verdiept maar het zou vrij simpel moeten zijn. Ik kan al wel breien maar het is echt niet moeilijk. Het enige nadeel van breien is dat je met meerdere steken op de pen werkt terwijl je met haken maar met één lus tegelijk werkt. Vooral in het begin is het dus een kunst om geen steken te laten vallen. Je werk uithalen is dus wel even een dingetje maar gevallen steken kan je dan wel weer vrij makkelijk ophalen zonder helemaal terug te breien.

Jasmijn, wat leuk! En wat een toeval hahaha.
Ah joh, een projectje meer of minder draait een ware haakster haar hand niet voor om.

Marley, wat een leuk patroon! Ik kan me voorstellen dat de steek er in het begin wat rommelig uitziet maar op een gegeven moment wordt de structuur van je haakwerk zichtbaar, dat vind ik altijd zo'n magische moment.

Maartje, ik haak met katoen omdat ik dat mooier vind blijven en ik ben team 'zware deken'. :)

Ik heb het garen nog niet eens binnen of ik heb alweer vraagtekens bij mijn kleurverdeling. Niet zozeer over de kleuren die ik al heb maar ik heb mijn kleuren zo verdeeld dat ik alles onder de -2 graden in dezelfde kleur haak, namelijk wit. Dit was onder het mom van 'zo vaak wordt het niet meer kouder dan dat' maar nu krijgen we dus volgende week. :')
Ik vind alleen het idee wel leuk dat de dagen van echte vorst (dus -2 en kouder) wit zijn, want winter = koud = ijs = wit dus ergens wil ik ook niet nog weer iets anders daarvoor bedenken. Alleen komende dagen wordt het weer wel erg speciaal, als de voorspellingen uitkomen. Ik heb dus twee ideeën bedacht:
-ik haak de dagen onder de -5 graden een zilverdraadje mee met het witte garen of ik vervang het witte garen voor zilverkleurig Lurex garen.
-ik haak de dagen dat het sneeuwt een zilverdraadje mee of in plaats van wit, zilver Lurex garen.

Wat zouden jullie doen?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:47

Jolien87 schreef:
Kim, ik ben benieuwd
Geduld is een schone zaak maar dan heb je ook wat. ;)
Ik heb de Meu Mundo even opgezocht maar die is echt mooi!

Mirtedl, ik heb laatst het boekje Sokken breien gekocht. Ik heb me er ook nooit in verdiept maar het zou vrij simpel moeten zijn. Ik kan al wel breien maar het is echt niet moeilijk. Het enige nadeel van breien is dat je met meerdere steken op de pen werkt terwijl je met haken maar met één lus tegelijk werkt. Vooral in het begin is het dus een kunst om geen steken te laten vallen. Je werk uithalen is dus wel even een dingetje maar gevallen steken kan je dan wel weer vrij makkelijk ophalen zonder helemaal terug te breien.

Jasmijn, wat leuk! En wat een toeval hahaha.
Ah joh, een projectje meer of minder draait een ware haakster haar hand niet voor om.

Marley, wat een leuk patroon! Ik kan me voorstellen dat de steek er in het begin wat rommelig uitziet maar op een gegeven moment wordt de structuur van je haakwerk zichtbaar, dat vind ik altijd zo'n magische moment.

Maartje, ik haak met katoen omdat ik dat mooier vind blijven en ik ben team 'zware deken'. :)

Ik heb het garen nog niet eens binnen of ik heb alweer vraagtekens bij mijn kleurverdeling. Niet zozeer over de kleuren die ik al heb maar ik heb mijn kleuren zo verdeeld dat ik alles onder de -2 graden in dezelfde kleur haak, namelijk wit. Dit was onder het mom van 'zo vaak wordt het niet meer kouder dan dat' maar nu krijgen we dus volgende week. :')
Ik vind alleen het idee wel leuk dat de dagen van echte vorst (dus -2 en kouder) wit zijn, want winter = koud = ijs = wit dus ergens wil ik ook niet nog weer iets anders daarvoor bedenken. Alleen komende dagen wordt het weer wel erg speciaal, als de voorspellingen uitkomen. Ik heb dus twee ideeën bedacht:
-ik haak de dagen onder de -5 graden een zilverdraadje mee met het witte garen of ik vervang het witte garen voor zilverkleurig Lurex garen.
-ik haak de dagen dat het sneeuwt een zilverdraadje mee of in plaats van wit, zilver Lurex garen.

Wat zouden jullie doen?

Ik heb even je nieuwste kleurenkaart opgezocht en ik zou je eerste keus doen: een zilverdraad met het witte garen mee haken. Vervangen door zilverkleurig Lurex denk ik dat die veel gaat lijken op je grijze kleur van 0,1 - 2 graden. Of zie ik dat verkeerd?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:55

Ja, daar heb je een punt. Ik denk dat een zilverdraadje meehaken ook het leukst is. Net even wat subtieler.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:04

Ik ben maar verder gegaan met lapjes haken voor mijn restjesdeken aangezien ik op garen voor mijn beide projecten zit te wachten. En zonder haakwerk kan ik niet op de bank zitten :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:17

Afbeelding

Ik heb Apollo weer opgediept :') Nog 1 tentakel (+ 60 zuignappen) te gaan en dan beginnen met het lijf. Hoop alleen dat ik genoeg garen daarvoor heb, en anders dat de Zeeman het in de click + collect heeft zitten :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:25

Jolien, ik denk ook dat een zilverdraadje meehaken de beste optie is. Ben benieuwd hoe hij gaat worden uiteindelijk. :)

Kimm, ben je gepavlov'd? Bank=haken :D

Foaly, Die blauwe garen is wel mooi, zo dat witte erdoor gespikkeld. Geeft het net wat meer sjeu, ik hou ervan.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 13:28

Succes Foaly :o

Ja, zoiets Marley :')
Ik kan niet gewoon zitten en tv kijken ofzo. Ik word dan heel onrustig, ga dan nagels bijten of meer snacken :+
Haken is echt mijn red middel :')