Kim, ik ben benieuwd
Geduld is een schone zaak maar dan heb je ook wat.

Ik heb de Meu Mundo even opgezocht maar die is echt mooi!
Mirtedl, ik heb laatst het boekje Sokken breien gekocht. Ik heb me er ook nooit in verdiept maar het zou vrij simpel moeten zijn. Ik kan al wel breien maar het is echt niet moeilijk. Het enige nadeel van breien is dat je met meerdere steken op de pen werkt terwijl je met haken maar met één lus tegelijk werkt. Vooral in het begin is het dus een kunst om geen steken te laten vallen. Je werk uithalen is dus wel even een dingetje maar gevallen steken kan je dan wel weer vrij makkelijk ophalen zonder helemaal terug te breien.
Jasmijn, wat leuk! En wat een toeval hahaha.
Ah joh, een projectje meer of minder draait een ware haakster haar hand niet voor om.
Marley, wat een leuk patroon! Ik kan me voorstellen dat de steek er in het begin wat rommelig uitziet maar op een gegeven moment wordt de structuur van je haakwerk zichtbaar, dat vind ik altijd zo'n magische moment.
Maartje, ik haak met katoen omdat ik dat mooier vind blijven en ik ben team 'zware deken'.

Ik heb het garen nog niet eens binnen of ik heb alweer vraagtekens bij mijn kleurverdeling. Niet zozeer over de kleuren die ik al heb maar ik heb mijn kleuren zo verdeeld dat ik alles onder de -2 graden in dezelfde kleur haak, namelijk wit. Dit was onder het mom van 'zo vaak wordt het niet meer kouder dan dat' maar nu krijgen we dus volgende week.

Ik vind alleen het idee wel leuk dat de dagen van echte vorst (dus -2 en kouder) wit zijn, want winter = koud = ijs = wit dus ergens wil ik ook niet nog weer iets anders daarvoor bedenken. Alleen komende dagen wordt het weer wel erg speciaal, als de voorspellingen uitkomen. Ik heb dus twee ideeën bedacht:
-ik haak de dagen onder de -5 graden een zilverdraadje mee met het witte garen of ik vervang het witte garen voor zilverkleurig Lurex garen.
-ik haak de dagen dat het sneeuwt een zilverdraadje mee of in plaats van wit, zilver Lurex garen.
Wat zouden jullie doen?