[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:26

Ow sorry ja het is cigar _O- Goedemorgen!

Het lijkt me ook super leuk om een deken van je geboortejaar te doen trouwens!! Dat is nog wel een idee :D
Of een sjaal is ook leuk!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:53

Haha ik ken het hoor :')

Maartje, ik heb een grote mand waar we voorheen het hout voor de open haard in hadden. Daar liggen nu al mijn dekens in.

Goed, change of plans, dit is mijn nieuwe kleurenkaart O:)
Afbeelding

Voor de rest ben ik totáál niet wispelturig hoor. Ik heb de wit en ecru nu voor de koudste dagen, daarna grijs want om in de woorden van mijn vriend te spreken: 'dat is zo'n grauwe temperatuur waarbij alles grijze prut wordt, amethyst vind ik wat koeler en lijkt mooier aan te sluiten op de violet. Nu weer even een paar dagen wachten tot de boel wordt bezorgd want ik heb direct nog een keer van alles 2 bolletjes besteld want het ging best hard en nu kan ik zeker vooruit.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:57

Maar dat geeft toch niet, het weer in Nederland is ook wispelturig. :D O:) Het belangrijkste is toch dat je er uiteindelijk zelf blij mee bent!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:09

marley93 schreef:
Maar dat geeft toch niet, het weer in Nederland is ook wispelturig. :D O:) Het belangrijkste is toch dat je er uiteindelijk zelf blij mee bent!

Haha dat zeg je mooi. _/-\o_
Precies dat, ik maak liever de eerste maand opnieuw dan dat ik nu al weet dat ik de komende 11 maanden aan iets werk waar ik toch niet helemaal tevreden over ben. Daarvoor is dit geintje toch iets te duur.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:31

Ik ben mijn man nu aan het overtuigen dat het heel leuk is om alle drie de kinderen een temperatuurdeken te geven van hun geboortejaar.
Op de bank buiten moeten kussens en geen deken zegt hij, dus dat is ook nog wel een mooi projectje. Ik heb weer genoeg te doen geloof ik

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:58

Maartje_M schreef:
Ik ben mijn man nu aan het overtuigen dat het heel leuk is om alle drie de kinderen een temperatuurdeken te geven van hun geboortejaar.
Op de bank buiten moeten kussens en geen deken zegt hij, dus dat is ook nog wel een mooi projectje. Ik heb weer genoeg te doen geloof ik

Haha dat klinkt als een mooi project. :j
Ik heb bedacht om er aan het einde van het jaar een toer goud omheen te haken, zo wordt het een jaar met een gouden randje.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:56

Hele mooie projecten Maartje. Daar kan je wel even mee vooruit.

Jullie doen wel grote projecten moet ik zeggen!

Hier een klein projectje. Een randje langs een bikini. Ik ga nu aan de gang met het broekje.

Afbeelding
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:09

Wat leuk Irisje. Is het garen met een glittertje?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:45

Nee, wel mooi glimmend garen scheepjes maxi treat.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:11

Ik vraag me meteen af wat je sterrenbeeld is Jolien :)) maar je deken wordt vast prachtig!

Dekens of kussens je kunt weer aan de slag Maartje haha...

Leuk projectje Irisje!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:12

Wil je het raden, silby? ;) Kan niet moeilijk zijn na vandaag.
Dankjewel :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:27

Ik kan zelf ook altijd zo lopen dubben en twijfelen en op het laatste
moment toch nog van keuze veranderen dus ik gok op Weegschaal?

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:04

Ik ga deze maken als mijn huidige omslagdoek klaar is.

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:26

Deugenietje schreef:
Ik ga deze maken als mijn huidige omslagdoek klaar is.

[ Afbeelding ]

Oohh maar die is gaaf zeg! Komt op mijn to do lijstje *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 07:39

Wat leuk een temperatuur deken dat is nou nooit bij me opgekomen om zoiets te maken.

Iemand die in Limburg woont zal en andere kleur hebben dan wij hier in het noorden...

Maar kan je alle steken cq typen dekens daarvoor gebruiken. Ik heb nog nooit een deken gehaakt

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:05

Mando schreef:
Wat leuk een temperatuur deken dat is nou nooit bij me opgekomen om zoiets te maken.

Iemand die in Limburg woont zal en andere kleur hebben dan wij hier in het noorden...

Maar kan je alle steken cq typen dekens daarvoor gebruiken. Ik heb nog nooit een deken gehaakt

Je moet alleen rekening houden met dat het 365 dagen zijn en dus 365 toeren. Misschien nog extra als je extra toeren doet tussen de maanden door etc. Je kan alle steken gebruiken, alleen hoe groter de steek hoe groter de deken wordt :)

Ik heb hem ook voorbij zien komen als emotie. Iemand die kleuren heeft gekoppeld aan emoties en die per dag heeft gehaakt. Je kan er dus flink creatief mee zijn :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:16

xx_Irisje schreef:
Nee, wel mooi glimmend garen scheepjes maxi treat.

Het ziet er mooi uit!

Silby, dat was een inkoppertje voor jou dus. Goed geraden. ;)
Toevallig hebben mij vriend en ik het hier eergisteren nog over gehad. We waren allebei best sceptisch over kenmerken die aan je sterrenbeeld worden gekoppeld dus we hebben het voor de grap eens gelezen en dat was in beide gevallen verrassend treffend. :=

Deugenietje, wauw! Die is gaaf. Ga je ook voor die kleuren? Hij zou me ook heel mooi lijken in warme herfsttinten.

Mando, dat hangt natuurlijk af van welke plaats je aanhoudt. Ik heb heel simpel voor De Bilt gekozen omdat zowel Zwolle als Vriezenveen (waar ik waarschijnlijk in de hoop van dit jaar heen verhuis) niet op Weerstatistieken staat. -O-
In theorie zou het kunnen alleen ik zou dan bijvoorbeeld niet voor iedere toer 1 kleur stokjes haken omdat die al gauw 1 cm hoog zijn waardoor je straks een deken van 365 cm hebt.
Je zou er dan wel voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld een toer in meerdere dagen te verdelen of om grannies te haken.

Kim, dat is ook een leuk idee! :j Alleen dan zou ik nog 5 kleuren per dag hebben aangezien mijn emoties soms net zo wisselvallig zijn als mijn besluitvastigheid.. :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:26

Ploing logisch.

Ik zag ook een leuke deken met hartjes langs komen. Dan kan je hartje de dag zijn... ook leuk

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:03

Hmm ik heb nog een velvet bol van 288m (300gr met haaknaald 7) van de action. Zal dat genoeg zijn om er een sjaal van te haken?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:43

Poeh, dat durf ik niet te zeggen. Garen voor haaknaald 7 gaan er vaak wel snel doorheen..

Ik heb vanmiddag garen besteld voor mijn temperatuurdeken. Ben alleen zwart vergeten maar dat heb ik nog wel liggen :o

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:00

Whoo, nieuwe wol! *\o/* Ik heb alleen een plan voor de yarncake (sjaal), voor de rest nog geen idee. Ik zag galaxy en was verkocht. O:)

Afbeelding

Afbeelding
Dat de glitter in deze bol paars is ipv zilver vind ik echt een mooi detail.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:36

marley93 schreef:
Whoo, nieuwe wol! *\o/* Ik heb alleen een plan voor de yarncake (sjaal), voor de rest nog geen idee. Ik zag galaxy en was verkocht. O:)

[ [url=m/Wul3JB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WVp3XO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat de glitter in deze bol paars is ipv zilver vind ik echt een mooi detail.

Gaaf zeg! Ik vind zulke bollen geweldig om grote mandala's in een ring van te maken :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 09:37

Hele mooie bollen!! Ik heb er ook nog 1 liggen met een glittertje. Moet ik ook nog eens iets mee doen _O-

Wat zijn jou favorieten patronen voor mandala's in ringen Kim?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:19

Mando, dat is ook een leuk idee met hartjes.
Iets met bloemetjes lijkt me ook tof. Zo heb je dus tal van mogelijkheden om je deken te maken. :j

Yonker, ik zou het niet weten. Wat Kim ook zegt: met een dikke haaknaald gaat een bol er snel doorheen. Wat ik weleens doe is een patroon opzoeken met garen en haaknaald van een vergelijkbare dikte en dan kijken hoeveel gram/meters garen je daarvoor nodig hebt.

Kim, wat leuk! Hoe ga je hem maken? En welke kleuren heb je gekozen?

Marley, mooi! <3
Ik vind die onderste heel mooi, die kleur heeft al wel eerder mijn aandacht getrokken.
Let op mijn woorden: vroeg of laat valt er ook een Swirl (of 2) bij mij op de deurmat. O:)

Ik wacht nog op mijn bestelling van Wolplein zodat ik eindelijk opnieuw kan beginnen met de temperatuurdeken. De kleur van dag 2 is namelijk direct de kleur die ik nog niet in huis heb dus alvast beginnen schiet niet echt op. -O-

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 11:40

Wolplein is echt drama op het moment. Vorige keer dat ik er bestelde duurde het ruim een week voor ik het binnen had.