[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:17

Stuurt iedereen even hun Mei challenge naar me toe in een pb?

En wie heeft zin om voor maand Juni het thema te bedenken?

Ik reageer straks even uitgebreid

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:27

Jongens wat een leuke challenge inzendingen!! Het was ook een toffe prompt Jis!

Ik ben hard aan het werk voor twee exposities en twee illustratie wedstrijden.

Hier wat tipjes van sluiers

Schetsen voor een prentenboek over Otter en Vos, twee verdwaalde mensenkinderen in het pleistoceen (ongeveer) die twee verdwaalde paardjes ontmoeten (otter en vos)

Afbeelding
Afbeelding

Sneak peek van sculptuur voor de Dutch Equine Art Fair in Amsterdam waar ik bij mag zijn.

Afbeelding

En een sneak peek van het tweede grote werk voor de expo bij de paardenkamp eind deze maand.

Afbeelding

Ik weet, ik weet, het laat nog niet echt iets zien maar ik moet het nog even geheim houden voor de expo’s zelf.

Het was trouwens best pittig want ineens bleek mijn materiaal uitverkocht te zijn.

Afbeelding
De zoektocht continues.. want de Kwast heeft het in back order staan en de uiterst vriendelijke en behulpzame shop in Haarlem had de verkeerde pot (maar wel de juiste foto op de site) Nu heb ik zelf een prutje gemaakt, werkt net niet hetzelfde, maar het lijkt voor dat ene werk goed te komen. Ik ben wel nog steeds op zoek naar de Cold pressed ground van Qor

Mijn andere onverwachte zoektocht ging om een auto. Uit het niets begaf mijn Opel Meriva het en na twee weken bleek ze niet te repareren. Dus op zoek. Veel zoeken want een goede tweedehands vinden is een uitdaging in mijn prijsklasse. Maar hij is gevonden! Het is een Volvo die ik meteen de naam Victor heb gegeven. (Overwinning, wat mijn naam ook betekent) En zo voelt het momenteel.. overwinningen..

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:18

Meelezer meldt zich. Signe, ik weet niet hoeveel je nodig hebt, maat Schleiper zou het op voorraad hebben. Alleen verzenden die niet onder de 95 euro.
En er is geen Schleiper bij mij in de buurt, anders ging ik er wel fysiek langs voor je.

Edit : volgens hun webshop hebben ze er 5 op voorraad, maar dat is nog steeds geen 95 euro.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:22

Gave inzending jindai!

Wat een toffe achtergrond erbij Kaatastrof, heel mooi!

Ik ga zo een topic aanmaken, geloof dat ik nog niet alles binnen heb gekregen en ga even terug kijken om geen resultaten te missen.

Heel benieuwd naar meer Signe en fijn dat je weer een auto hebt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:32

Niemand die de challenge overneemt? Zo niet dan verzin ik weer een thema :)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 20:15

Ik neem de challenge over van Jis :)

Aangezien Juni de start is van de zomer, is het thema voor deze maand 'Typisch zomer'
Wat geeft jou een zomers gevoel of waar denk je meteen aan, als je aan de zomer denkt?
Dat kunnen gerechten/eten zijn, of items die je alleen in de zomer gebruikt, dingen die je alleen in de zomer doet, etc. :)

Uiteraard wat inspriratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel veel plezier allemaal met het thema, ik ben benieuwd wat jullie gaan maken! :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 11:18

Leuk thema, ik dacht meteen aan zwemmen, daar ga ik wat mee doen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 13:47

Opzet voor challenge, vogels die graag zwemmen :D
Eidereenden op Ameland
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:46

Leuke opzet, Jis :D.

Gave werken, Signe <3. Ik kom ze bewonderen in Soest, benieuwd naar je muzes!

ArtHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:25

Citaat:
[ [url=m/Dk8bte.jpg]Afbeelding[/url] ]
De zoektocht continues.. want de Kwast heeft het in back order staan en de uiterst vriendelijke en behulpzame shop in Haarlem had de verkeerde pot (maar wel de juiste foto op de site) Nu heb ik zelf een prutje gemaakt, werkt net niet hetzelfde, maar het lijkt voor dat ene werk goed te komen. Ik ben wel nog steeds op zoek naar de Cold pressed ground van Qor

Ik heb van qor alleen de normale watercolor ground liggen, maar gebruikte voor de grove structuur de Schmincke Aqua Grund Grob, die vond ik vergelijkbaar met de grove Qor. Ik heb ze twee jaar gebruikt voor de serie zwartwit schilderijen op panelen op de Paardenkamp. De achtergrond was een mengsel van beide watercolor grounds zodat ik grove en fijne structuren door elkaar had. De Schmincke is ook makkelijker verkrijgbaar, maar als je haast hebt mag je mijn pot Schminck wel overnemen? Ik heb volgens mij zelfs nog een volle van 300ml

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:59

Ze is af! Gouden details bij de grote ster bovenin en in de vleugels. Ik ben echt heel blij met het eind resultaat <3
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:19

Dank je San!

Gaaf geworden PotjeMayo! Wat ga je er nu verder mee doen? Inlijsten, kussentje?

Ik ben al een eind op weg. Op Ameland zagen mijn man en ik 2 jaar geleden voor het eerst de Eidereend en ik wilde ze toen al zo graag schilderen, nu gebeurt het eindelijk <3
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:56

Ik ga hem inlijsten of ik houd hem zo in de houten ring :)

Erg leuke eendjes!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:10

In de ring laten is ook leuk :j

Dank je!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 17:49

Achter en voorgrond zijn klaar *\o/* nu alleen de Eenden nog

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:05

Ik vind het lastig het thema te vertalen naar een dierentekening :+

Goed begin Jis!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 18:28

Selina schreef:
Ik vind het lastig het thema te vertalen naar een dierentekening :+

Goed begin Jis!

Dank!

Er zijn best wat vliegende zomergasten (‘zomervogels’), denkend aan bijvoorbeeld de Grutto :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:00

Die wordt al mooi! Zelf nog even geen idee. De luiaard had hier prima bij gepast maar die heb ik natuurlijk al eerder gemaakt.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:29

ArtHorse schreef:
Citaat:
[ [url=m/Dk8bte.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb van qor alleen de normale watercolor ground liggen, maar gebruikte voor de grove structuur de Schmincke Aqua Grund Grob, die vond ik vergelijkbaar met de grove Qor. Ik heb ze twee jaar gebruikt voor de serie zwartwit schilderijen op panelen op de Paardenkamp. De achtergrond was een mengsel van beide watercolor grounds zodat ik grove en fijne structuren door elkaar had. De Schmincke is ook makkelijker verkrijgbaar, maar als je haast hebt mag je mijn pot Schminck wel overnemen? Ik heb volgens mij zelfs nog een volle van 300ml

Dank voor deze tip! Ik heb voor nu zelf een prutje gemaakt en de Qor opnieuw in backorder gezet. Die wil ik gewoon op voorraad hebben nu :D Ik zag dat De Kwast die ook heeft, waarom zeggen ze dat niet even dat het een vergelijkbaar iets is. Ben vier weken met ze aan het mailen!! Mijn vertrouwen in De Kwast is niet erg hoog meer. En bij Gestenaeker is de Smincke ook en goedkoper!

Hoe was je expositie voor de Eper paardenvierdaagse?

ArtHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:26

Zo herkenbaar... Bij de Kwast bestel ik ook niet meer. Ik heb zo vaak meegemaakt dat als ik 5 dingen bestel, ik er zonder bericht maar 4 geleverd krijg en de andere pas een maand later arriveert. Super irritant, vooral met deadlines...

De expositie was geweldig. We hoopten op 60 bezoekers in de 2,5 dag dat we open waren, maar dat werden er 170. Gewoon vergelijkbaar met een Paard Verzameld evenement. Nogal overweldigend dus, maar het was met z'n drieën goed te verdelen. Ook de verkoop ging goed, maar het mooiste vond ik persoonlijk dat er ook gewoon mensen in stalkleding langskwamen, zowel van de Paardenvierdaagse als uit de buurt, zodat we weer een compleet nieuwe doelgroep naar de locatie trokken. Wat is nou mooier dan echte paardenmensen die van paardenkunst genieten?

Het was nog mooier geweest als we tijdens de Paardenvierdaagse elke avond open konden zijn, maar we waren al heel blij dat we dit in 2 maanden tijd geregeld kregen. En het wordt waarschijnlijk vervolgd, want onze werken sloten als installatie zo goed op elkaar aan dat er nu ook andere partijen geinteresseerd zijn, dus wie weet worden we nog wel een reizend circus. :D
Maar eerst maar even bijkomen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:32

Wat leuk dat het zo'n groot succes was Arthorse!

ArtHorse schreef:
Zo herkenbaar... Bij de Kwast bestel ik ook niet meer. Ik heb zo vaak meegemaakt dat als ik 5 dingen bestel, ik er zonder bericht maar 4 geleverd krijg en de andere pas een maand later arriveert. Super irritant, vooral met deadlines...

Martin Brinkhuis doet dit ook wel eens helaas, wel altijd (ook als de bestelling compleet is) een kadootje erbij. Vaak ook wel spul wat ik goed kan gebruiken, slim :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 11:49

ArtHorse schreef:

De expositie was geweldig. We hoopten op 60 bezoekers in de 2,5 dag dat we open waren, maar dat werden er 170. Gewoon vergelijkbaar met een Paard Verzameld evenement. Nogal overweldigend dus, maar het was met z'n drieën goed te verdelen. Ook de verkoop ging goed, maar het mooiste vond ik persoonlijk dat er ook gewoon mensen in stalkleding langskwamen, zowel van de Paardenvierdaagse als uit de buurt, zodat we weer een compleet nieuwe doelgroep naar de locatie trokken. Wat is nou mooier dan echte paardenmensen die van paardenkunst genieten?

Het was nog mooier geweest als we tijdens de Paardenvierdaagse elke avond open konden zijn, maar we waren al heel blij dat we dit in 2 maanden tijd geregeld kregen. En het wordt waarschijnlijk vervolgd, want onze werken sloten als installatie zo goed op elkaar aan dat er nu ook andere partijen geinteresseerd zijn, dus wie weet worden we nog wel een reizend circus. :D
Maar eerst maar even bijkomen...

Wat gaaf! Super dat het zo goed ging allemaal.

ArtHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 12:36

Jis_ schreef:
Wat leuk dat het zo'n groot succes was Arthorse!

Martin Brinkhuis doet dit ook wel eens helaas, wel altijd (ook als de bestelling compleet is) een kadootje erbij. Vaak ook wel spul wat ik goed kan gebruiken, slim :D

Dat is wel betere service!
Bij De Kwast vind ik het enorm vervelend dat ze op de website doen alsof dingen leverbaar zijn (vaak is dat ook juist waarom ik bij hun bestelde), en ze vervolgens niet eens melden dat je weken zult moeten wachten. Eigenlijk is dat bijna een soort oneerlijke concurrentie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:38

Bij Martin precies zo :j Bij de levering staat dan dat wat niet meegekomen is nog komt, ook niet wanneer. Duurt als ik het goed onthouden heb max 2 weken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:58

Jis_ schreef:
Dank je San!

Gaaf geworden PotjeMayo! Wat ga je er nu verder mee doen? Inlijsten, kussentje?

Ik ben al een eind op weg. Op Ameland zagen mijn man en ik 2 jaar geleden voor het eerst de Eidereend en ik wilde ze toen al zo graag schilderen, nu gebeurt het eindelijk <3
[ [url=m/6vXmsy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoooo jij gaat weer hard! Super tof idee.

PotjeMayo schreef:
Ze is af! Gouden details bij de grote ster bovenin en in de vleugels. Ik ben echt heel blij met het eind resultaat <3
[ [url=m/WHKFao.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Ik ben dol op bijtjes, erg geslaagd!

Het nieuwe thema is tof :D Moet echter nog nadenken wat ik ga doen.

Ik heb gisteren deze gemaakt als cadeautje voor mijn goede vriendin. Er zit een verhaal achter :')

Afbeelding
(Scan is niet echt geslaagd)

Afbeelding