[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:38

Ik vroeg me af
Zijn er hier mensen die autostickers maken?

Ik ben mijn Canta aan het pimpen
Afbeelding
Afbeelding

Die heeft al wat stickers maar het moet steeds meer een fout stout wagentje worden dus meer roze. Ik wil ook nog roze hondenpootjes aan èèn zijkant. Maar ik dacht ik vraag of iemand dat maakt dan ik misschien zelf wat plaatjes zoeken

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:09

Ik maak die ja van vinyl.
Mijn neef wrapt auto’s en restanten van die vinyl krijg ik. Die plakt kneiter goed!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 14:35

Ok zou je wat plaatjes kunnen printen voor mij?
Uiteraard betaal ik ervoor

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 15:01

BeFunny schreef:
Ok zou je wat plaatjes kunnen printen voor mij?
Uiteraard betaal ik ervoor

Snijden en ja dat kan. Als jij laat weten wat je wilt in welke kleur en grote dan kan ik dat doen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 18:19

Afgelopen weekend weer eens lekker kunnen plotteren.

Ik had mijn cricut mokkenpers gemold dus maar een nieuwe aangeschaft (wat ik toch al van plan was maar nu gewoon iets eerder)
Dus die even testen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Slaapmaskers voorzien van naam:
Afbeelding

Een magneet voor op de wasmachine _O-
Afbeelding
Afbeelding

Graveren op zwart plexiglas
Afbeelding

En houten plankje gegraveerd.
Afbeelding
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 08:32

Leuk geworden Xoranlover :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:53

Bij cricut hebben ze nu sale

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:31

Hoe gaat het met jullie?
Zijn jullie nog lekker bezig geweest met de plotter?

Ik heb hier veel ruzie gehad met design space en de cricut maker. Vorige week de knoop doorgehakt en voor de Siser Juliet gegaan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:03

Ik ben voor de gemakkelijke kerstcadeautjes gegaan dit jaar. Sublimatie onderzetters en een 3D print houder.
En gastendoekjes. Ik heb het op de 1 of andere manier veel te druk _O-
Wil wel in de kerstvakantie mijn kaarten voorraad aanvullen.

Of tof hoe bevalt die?
Hoor veel klachten over cricut laatste tijd en meer mensen die overstappen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:24

Leuk hoor! Heb je foto's van de onderzetters?
Ik wilde in oktober vol bezig gaan met kaarten maken, maar liep niet echt soepel :+

Heb hem vandaag pas aangesloten. Ik vind het wat ingewikkelder dan design space. Maar uiteindelijk toch wat dingen gesneden.
Wat mij vooral opviel is dat de software echt vlot was en de juliet heeft geen één keer de verbinding verloren. Dat gebeurde met circut regelmatig de laatste tijd.
Ik heb wat flex gesneden en dat ging heel soepel, met karton ben ik nog aan het stoeien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:31

Ja hoor:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 22:42

Leuk geworden!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:02

Leuk Xoran!
Hier geen problemen met de cricut. Maar wat ik wel merk is dat ik tegenwoordig voor de laser veel met Lightburn werk. Daardoor merk ik nu eigenlijk pas hoe beperkt Design space is in ontwerpen aanpassen enzo.

Hier laatst setje werkkleding mogen bedrukken, een mok en een tshirt. Verder voornamelijk dingen met de laser of 3D printer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:45

Nu er weer activiteit in het topic is, kom ik even onder mijn meelees steen vandaan. Ik volg al langer jullie topic, maar iets met teveel hobbies en te weinig tijd ;)
Mag ik jullie om een advies vragen?
Mijn moeder is super creatief en maakt echt van alles. Nu gebruikt zij momenteel veel een stans/pons machientje (zo'n geval waar je een sjabloon op papier legt tussen platen, en dan draai je aan een slingertje en druk je je sjabloon uit papier). Zij kan met haar reuma handen de kracht niet meer opbrengen om dit te doen en ze was langzaam eens aan het kijken naar een electrische variant (een Silhouette Gemini als ik het goed heb onthouden).
Nu heb ik haar gevraagd of zij het dan niet leuker vind om anders te gaan werken. Met, jullie raden het al, een snijplotter ;)
Ze is wat bang voor de software, ze is al wat ouder en is bang dat dat erg ingewikkeld voor haar is.
Nu wil ik er 1 onder de boom leggen met kerst (ook een stukje eigenbelang O:) ), maar ik weet even niet waar ik goed aan doe. Nu ze heeft gekeken wat zo'n ding allemaal kan, lijkt het haar en mijn vader ook leuk om figuurtjes te snijden uit bijvoorbeeld dun balsa hout. Nu denk ik dat ze dan wel gelijk de max vraagt van de machine.
Nu heb ik 3 verschillende machines op het oog, de Cricut Maker 4, de silhouette cameo 5 en de silhouette curio 2 (laatste met name omdat ze dus ook riepen van dat hout).
Mijn gevoel zeg dat de software van de Cricut misschien het makkelijkste is om mee te werken. Eventueel met een abonnement zodat ze makkelijk afbeeldingen kan kiezen die zij wil gebruiken (vooral in het begin zodat zij zekerder wordt qua werken met de software). Ze heeft deze gezien met een demo en heeft dus gezien hoe "makkelijk" het kan in het begin als ze nog niet zoveel snapt.
Aan de andere kant twijfel ik of de Curio 2 misschien geschikter is omdat ze nu roepen dat ze dat dunne hout ook erg leuk lijkt, en hoe vaak gebruik je nu in de praktijk een groter oppervlak dan de curio2? Wel lijkt me dat een redelijke "sta in de weg" .
Kortom, hebben jullie advies voor een absolute beginner?

Alvast heel erg bedankt!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 15:31

Zijn er hier die waakboordjes kunnen maken? Met foto van honden?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 17:14

Ja op chromalux kan dat die kun je ook buiten hangen als het goed is. Is een soort aluminium met witte laag die gesublimeerd kan worden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 09:41

@muppetmayo

Ik weet verder niks over de curio of de cameo. Maar ik weet wel dat het uren kan duren om iets van balsa te snijden met een cricut. Ik denk dat een lasergraveermachine beter is voor zoiets.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 09:58

xoranlover schreef:
Ja op chromalux kan dat die kun je ook buiten hangen als het goed is. Is een soort aluminium met witte laag die gesublimeerd kan worden.

Kun jij dat?

Ik wil ook iets in mijn voortuin als geen uitlaat strook gelieve uw hond hier niet te laten poepen.
Mag ook met een grapje maar wel die boodschap.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:46

BeFunny schreef:
xoranlover schreef:

Kun jij dat?

Ik wil ook iets in mijn voortuin als geen uitlaat strook gelieve uw hond hier niet te laten poepen.
Mag ook met een grapje maar wel die boodschap.

Ja dat kan. Het enige nadeel is dat die chromalux vrij duur is en ik €15 moet vragen voor zo’n bordje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 06:39

Ok nouja die 15 euro heb ik er wel voor over maar jij moet dat zelf nog aanschaffen dus. Als niemand zo'n ding heeft verder dan kijk ik gewoon online. Ik dacht misschien zijn er hier die zo iets maken dan is het leuk om dat door iemand van hier te laten doen.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 06:57

Ik zal vanavond even kijken wat ik in mijn dit-is-ook-leuk-om-iets-mee-te-maken-maar-heb-al-te-veel-dus-vergeet-het-doos een plaatje heb voor sublimeren.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:03

BeFunny schreef:
Ok nouja die 15 euro heb ik er wel voor over maar jij moet dat zelf nog aanschaffen dus. Als niemand zo'n ding heeft verder dan kijk ik gewoon online. Ik dacht misschien zijn er hier die zo iets maken dan is het leuk om dat door iemand van hier te laten doen.

Ik heb ze liggen :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:27

xoranlover schreef:
BeFunny schreef:

Ik heb ze liggen :)

Ik zal jou later even pben

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 12:15

Zijn hier meermensen die met hout werken? En als, wat voor hout halen jullie?
Het hout van Cricut zelf werkt erg prettig, maar is relatief duur dus ik ben opzoek naar een wat goedkopere oplossing.

Ik heb voor een surprise een huisje gebouwd met het hout van cricut, werkte prima (op wat beginner foutjes na waardoor ik 2 van de 4 plankjes uit de set helaas weg mag gooien). Nu wil ik ook een kerstdorpje gaan bouwen, en ik wilde eigenlijk wel even kijken of er goedkopere opties waren om mee te bouwen. Wat wel stevig genoeg is dat het meerdere keren gebruikt kan worden