[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:39

Weer een heel goed stuk! Als je kritiek wilt (hoef je natuurlijk niks mee te doen): je gebruikt heel vaak 'gezien' (.. dat, .. je).

En als iemand schreeuwt gebruikt die geen hele lange zinnen :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 21:24

Sintara schreef:
Weer een heel goed stuk! Als je kritiek wilt (hoef je natuurlijk niks mee te doen): je gebruikt heel vaak 'gezien' (.. dat, .. je).

En als iemand schreeuwt gebruikt die geen hele lange zinnen :D

Dankjewel voor je opmerking over "gezien"!

Haha als ik boos ben dan worden mijn zinnen alleen maar langer :')

Sintara

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:32

Jij hebt de longen van een opera zanger zeker :P hahaah

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:59

soeboenoe schreef:
Nikass schreef:
Die Niels heeft zó gelijk. En dan wetende dat ze nog een affaire gaan beginnen, zijn die dames eigenlijk behoorlijk :r

;)

Kan het niet laten even aan te geven, het is "ik besef" zonder "me" erachter... (staat écht niet mooi!)

Dat is echt mijn zwakke plek... wederkerige werkwoorden. Dankjewel voor het aangeven, ik ga het meteen aanpassen!

Wat betreft de dames... Enigszins hypocriet is het wel :o
Al is Niels zelf ook geen heilige zoals Poekkie aangeeft.

Aan de rest: dankjewel voor de complimenteuze woorden! Ik vind het echt heel tof om te zien dat er mensen zijn die eigenlijk liever niet lezen, maar dit wel mee willen volgen! :D

Het is niet aan mij om te discussiëren over de inhoud ;) maar ik vind dat hij gelijk heeft dat het iets is tussen hem en zijn vrouw, en dat het ongepast is dat zij in zijn huis denkt tegen hem te moeten schreeuwen...

Maar nogmaals, het is even een inhoudelijk opmerking die ik niet kon laten. Het heeft natuurlijk niets met het schrijven an sich te maken. :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 22:11

Nikass schreef:
Het is niet aan mij om te discussiëren over de inhoud ;) maar ik vind dat hij gelijk heeft dat het iets is tussen hem en zijn vrouw, en dat het ongepast is dat zij in zijn huis denkt tegen hem te moeten schreeuwen...

Maar nogmaals, het is even een inhoudelijk opmerking die ik niet kon laten. Het heeft natuurlijk niets met het schrijven an sich te maken. :)

Ik vind het zeker niet vervelend Nikass! Ik vind de verschillende manieren waarop mensen naar het verhaal kijken en er wat van vinden alleen maar interessant om te lezen! :j

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:35

Serieus, ik lees jou stukken net zo intens als dat ik momenteel in de 7 zussen serie van lucinda riley zit

Enige jammere bij jou is dat ik niet door kan lezen |(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:49

soeboenoe schreef:
Nikass schreef:

Ik vind het zeker niet vervelend Nikass! Ik vind de verschillende manieren waarop mensen naar het verhaal kijken en er wat van vinden alleen maar interessant om te lezen! :j

Fijn dat je het zo goed opvat, want het is ook echt alleen maar zo bedoeld :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 17:02

Voor even lijkt ze wat verbaast over mijn spontane kus, maar ze blijft me wel aankijken. Wat nerveus wrijf ik mijn handen over elkaar, ik probeer de rits van mijn jas nog wat omhoog te trekken, maar deze kan niet verder.

‘Sorry, ik had dat niet mogen doen. Zeker niet na wat er zich net heeft afgespeeld.’

Haar handen bewegen mijn richting in en ze neemt mijn gezicht tussen haar handen. Haar handen zijn warm, voelen zacht aan op mijn huid. Ik hoor haar zuchten en zie haar zacht “nee” knikken. Ze plant een kus op mijn voorhoofd om me vervolgens in een omhelzing weer tegen haar aan te trekken.

‘Maak het nou niet moeilijker dan het al is…’ – Eindelijk zegt ze wat. Ik pak haar stevig vast en wil eigenlijk niet meer loslaten. Ze weet niet half hoe moeilijk het voor me is en dat het tafereel van vanavond mijn interne strijd niet minder heeft gemaakt.
We zeggen niets, ik geniet van haar warmte, de ritmische beweging van haar ademhaling, haar armen om me heen. Het geeft me een rustig gevoel dat ik zo dicht bij haar mag zijn, dat zij degene is die me zo dicht bij haar accepteert. Ze wrijft met haar duim wat tussen mijn schouderbladen en het liefst zou ik hier nog uren met haar staan. Als ze op een bepaald moment wat meer afstand neemt en haar armen van mijn schouders laat glijden, zie ik haar geëmotioneerde gezicht en kijkt ze me met een verwrongen glimlach aan. Haar wangen zijn rood aangelopen en haar ogen staan donker, ik hoor haar een paar keer slikken.

‘Ik moet zo echt terug, Syl… Ik kan niet te lang wegblijven.’

Ik pak haar handen vast en geef er een kus op.
‘Ik heb je liever.’ – Ik laat een stilte vallen, ondanks dat het een vreemde combinatie van woorden is, vat het precies samen wat er in mij woedt.
Ze sluit haar ogen en knijpt ze samen, ik zie tegelijkertijd een frons ontstaan. Haar mond is samengedrukt tot een dunne lijn. Ze trekt haar handen uit die van mij en slaat ze voor haar gezicht, haar vingers rusten net boven haar wenkbrauwen, ze schudt weer zachtjes “nee”.
Ik vraag haar handen voorzichtig met mijn vingers weer van haar gezicht af, als ze haar ogen opendoet ontsnapt er één. Een die ze wilde verbergen, een die ze uit alle macht niet wilde laten ontsnappen. Ik veeg hem voor haar van haar wang af met mijn duim.

‘Waarom huil je?’
‘Je verdient meer dan dit.’
‘Ik wil niet meer dan dit.’ – Dat zinnetje komt er mompelend uit terwijl ik naar mijn eigen handen kijk. Eigenlijk wil ik niet dat ze het hoort, maar ik wil het wel gezegd hebben.

Ze brengt haar gezicht tot vlak voor het mijne tot op het punt dat we elkaar net niet raken, haar handen losjes rustend op en onder mijn kaak:
‘Wat zei je nu precies? Ik heb je lief?’
‘Ik heb je liever.’ - Ik kijk op en maak een duik in die oneindig mooie ogen van haar.
‘Ik heb je liever dan lief.’ – Met een beminnelijke lach rondom haar lippen zegt ze het zó zacht, alsof de woorden zouden breken wanneer ze hardop uitgesproken zouden worden.
Ik lijk te verdrinken in alle tranen die ik nu wel weg moet slikken, deze woorden, in deze setting, zo ontzettend dichtbij.

Haar adem streelt langs mijn gezicht, haar handen lijken een onuitwisbare afdruk te maken op mijn huid. Geen van ons beiden verbreekt ons oogcontact, waardoor de spanning haast tastbaar wordt. Mijn handen vinden als vanzelf de weg in haar losse krullen voordat ik weer die on over treffelijke sensatie door mijn hele lijf voel gaan als we de toch al minieme afstand overbrugd hebben. Nog nooit heb ik iemand zo intiem gekust, waarbij de hele wereld lijkt te verdwijnen en er alleen nog maar ruimte is voor ons twee. Nog nooit heb ik mezelf zo aan iemand over willen geven, zulke intense emoties ervaren als ze zo dicht bij me is.
Als dit een film zou zijn, zouden we nu vol passie ineenzakken en de liefde vervolmaken onder de naakte sterrenhemel. Helaas is dit geen film. We zakken niet ineen om ons te verliezen in het geluk dat dit moment met zich meebrengt.
‘Ik heb je liever.’
‘Dan lief.’
‘Lief.’

Zij weet het, ik weet het.
Ze draait zich om en kijkt al lopend nog een keer over haar schouder, een voorzichtige lach siert haar gezicht. Met mijn hoofd wat schuin kijk ik haar na en zwaai met mijn vingertoppen nog voordat ze de hoek om verdwijnt. Wauw…

Alsof ik verwacht dat ze nog terugkomt, blijf ik kijken naar de plek waar ze voor vanavond is verdwenen. Alles in mij gloeit en ik heb niet eens meer in de gaten dat het een koude avond in januari is. Met de vingers van mijn rechterhand bevoel ik mijn lippen, alsof er bewijs te vinden zou zijn van wat zich net afgespeeld heeft. Ik kan een lach niet onderdrukken en laat mijn hoofd weer achterover in mijn nek vallen om de sterren te bewonderen die boven mijn hoofd flonkeren. Hoe ontzettend gelukkig kan een persoon zich voelen? Ik zou het haast uit willen schreeuwen, willen dansen op de muziek die zich in mijn hoofd afspeelt. De hele wereld laten weten wat me zo ontzettend gelukkig maakt. Ik heb je liever dan lief.
Wanneer een klein briesje mijn haar in mijn gezicht blaast, manifesteert zich ook een rilling door mijn lijf, het is nu wel echt tijd om te gaan.

Ik ben al even thuis als ik weer wat gevoel in mijn handen en voeten krijg, al lijkt mijn gezicht nog steeds te gloeien. Ondanks het late tijdstip voel ik me nog niet klaar om naar bed te gaan. Ik pak mijn telefoon, het liefst zou ik een berichtje sturen. Ik open het “gesprek” waarin 1 zin prijkt: “Ik geloof je niet…”
Vanuit daar wordt mijn aandacht getrokken door de veranderende tekst onder haar naam; Is aan het typen.
“Nog wakker?”
“Ja, kan nog niet slapen.” - De knipoog die ik erachter heb getypt, haal ik weg voor ik het bericht verstuur. Een paar keer verandert haar status van Is aan het typen terug naar Online, voordat er weer een berichtje komt.
“Ik heb geen spijt, ik wil dat je dat weet”
“Maar?”
“Dit mag niemand weten.” – Ik weet niet zo goed wat de ondertoon is van dit bericht.
“Hoe bedoel je?”
“Zoals het er staat. Niemand mag dit weten.”
“Geen zorgen, wil je niet in een vervelende situatie brengen.”

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:10

Super stuk weer

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 20:12

Er zit tegenwoordig wat langer tussen de stukken, ik ben tegelijkertijd ook vorige stukken aan het herschrijven :)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:52

Super stuk weer! Ik ben door dit stuk ook overtuigd dat de titel perfect is voor het boek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 00:22

Joanne1997 schreef:
Super stuk weer! Ik ben door dit stuk ook overtuigd dat de titel perfect is voor het boek :D

Precies dit!

.. ik vraag me alleen nog af hoe ze thuiskwam, want ze was toch met de taxi, maar had het wel koud?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 00:43

pimaude schreef:
Joanne1997 schreef:

Precies dit!

.. ik vraag me alleen nog af hoe ze thuiskwam, want ze was toch met de taxi, maar had het wel koud?

Klopt, ze was met de taxi heen, maar kan prima met de bus of trein naar huis zijn gegaan of nog een eindje zijn gaan lopen voordat ze besloot toch een taxi te bellen. Heb ik open gelaten voor eigen interpretatie :)

Wederom dankjewel voor de lieve complimenten!
De titel twijfel ik zelf nog steeds over :o

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 01:55

O het leest nog altijd zo goed weg :)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 02:12

Wat een goed stuk! Benieuwd hoe het verder gaat!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 18:13

Dankjewel!

We gaan nu langzaamaan wel richting het einde werken :x

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:16

soeboenoe schreef:
Dankjewel!

We gaan nu langzaamaan wel richting het einde werken :x

Neeeee, leest zo lekker

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:55

Nee toch. Geen einde...gewoon doorgaan...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:57

Het leest heel makkelijk, en ik ben uiteraard heel benieuwd hoe het verder gaat :) . Maar toch, ik vind het jammer dat het een imo vrij oppervlakkig verhaal is/wordt, wat na het gelezen te hebben niet echt zal blijven hangen.
Ik vind je schrijfstijl leuk, en makkelijk te lezen, en ik weet natuurlijk niet precies wat je doel is (ambitie voor een diepgaande en/of complexe verhaallijn is natuurlijk geen vereiste om lekker te kunnen schrijven ;) ) maar ik hoop - mogelijk in de toekomst - te mogen ervaren dat je je hierin ontwikkelt.
Dat wens ik je van harte toe! *\o/*

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 21:47

Otti en Kiki; we zijn er nog niet! Maar we gaan er wel naartoe werken.

Nikass; ik snap je opmerking over het oppervlakkige wel, het is vooral een welles/nietes tussen Daniëlle en Syl met af en toe een uitstapje naar Niels of Biebs.
Ik zou graag wat meer complexiteit in het verhaal brengen, maar ik wil er geen compleet nieuwe verhaallijnen inbrengen. Het moet niet zo zijn dat bijvoorbeeld de langverloren tante van Syl ineens opduikt en dat dan blijkt dat Syl niet het kind van haar moeder is, maar van de tante en dat die ooit een fling heeft gehad met Niels en Syl is daar de uitkomst van. Als je snapt wat ik met dit voorbeeld duidelijk wil maken. Maar ik sta er altijd voor open om hierover te sparren! :j Mag ook over pb, want misschien vinden anderen het niet zo interessant om te lezen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:05

Je hebt pb! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:46

Ik vind het prima als je er een einde aan maakt, als je maar een deel twee schrijft :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 12:21

Sammiex2000 schreef:
Ik vind het prima als je er een einde aan maakt, als je maar een deel twee schrijft :')

We gaan wel richting een groots en meeslepend einde, maar of er een deel twee komt...
Wil het ook niet uitmelken totdat het niet meer interesseert O:) :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 12:40

Wanneer komt er weer een stuk :D
Geen druk hoor ~~}>

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:58

Ik wacht "geduldig" op een nieuw stuk:') Haha ben echt benieuwd hoe het verder gaat!