[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 16:14

trustHim schreef:
mmm met dat laatste stukje toch wel wat moeite maar dat ligt enerzijds dat ik niet zo pro abortus ben en anderzijds
Spoiler:
ben ik zelf zaterdag 10 weken zwanger

maar blijf vooral schrijven

Gefeliciteerd <3 !

Maar, ik ben dat ook, hoor! Daarom twijfelde ik ook erg of ik het zo zou laten. Het is inderdaad "een enige uitweg", en dat maakt het zeg maar nog wranger (als je er zelf al niet achter staat). Iets waar niet alleen Nina mee worstelt.

Ik hoop dat je niet stopt met lezen.

Ben benieuwd wat jullie van het vervolg gaan vinden.

Summerdreams

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:44

Weer mooi geschreven :+: wat erg dat ze zich zo alleen voelt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:52

astridastrid schreef:
trustHim schreef:
mmm met dat laatste stukje toch wel wat moeite maar dat ligt enerzijds dat ik niet zo pro abortus ben en anderzijds
Spoiler:
ben ik zelf zaterdag 10 weken zwanger

maar blijf vooral schrijven

Gefeliciteerd <3 !

Maar, ik ben dat ook, hoor! Daarom twijfelde ik ook erg of ik het zo zou laten. Het is inderdaad "een enige uitweg", en dat maakt het zeg maar nog wranger (als je er zelf al niet achter staat). Iets waar niet alleen Nina mee worstelt.

Ik hoop dat je niet stopt met lezen.

Ben benieuwd wat jullie van het vervolg gaan vinden.

stop niet met lezen hoor, kijk soms meerder keren per dag of er al wat nieuws te lezen is, verder bok ik bijna niet :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:41

Ik denk niet dat je moet twijfelen over zulke stukjes. Jij schrijft een verhaal en eigenlijk is het heel realistisch. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor deze keuze hebben gestaan en hem met veel verdriet gemaakt hebben.

Een vriendinnetje van vroeger heeft op haar 19e een abortus laten doen en heeft dat achteraf alleen aan mij verteld. Arme meid stond er helemaal voor, durfde het gaat ouders ook niet te vertellen. Het is wel realistisch.

Wees ook niet bang dat het verhaal niet vrolijk genoeg is. Ik lees graag thrillers, nou dat zijn ook geen vrolijke verhalen hoor. Dit moet er ook zijn. het boeit me in ieder geval wel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 19:09

Ach arme Nina. Wat vreselijk dat ze dit met niemand durfde delen en er zo alleen voor stond. Dat vind ik echt heel verdrietig.

Heel bijzonder hoe we allemaal in je verhaal zitten zeg.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:10

wauw heftig... ik snap haar maar vind het vreselijk voor haar.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:25

Het is al vreselijk als je geen andere uitweg ziet, en dan alles ook nog alleen. Echt heftig.
Je hoort het idd vaker, maar moet er zelf niet aan denken. En nee ik ben er niet tegen in sommige gevallen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:30

zorro schreef:
Ik denk niet dat je moet twijfelen over zulke stukjes. Jij schrijft een verhaal en eigenlijk is het heel realistisch. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die voor deze keuze hebben gestaan en hem met veel verdriet gemaakt hebben.

Sluit ik me bij aan! Ik lees ook wel eens dingen in verhalen waar ik het niet mee eens ben. Maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de schrijver of het verhaal, maar eigen normen en waarden. Die zijn verschillend per mens en het is niet te doen om met al die normen en waarden rekening te houden. Moet je overigens ook niet willen :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:33

Als iemand zich er druk om maakt is juist een compliment. Dan zitten ze er in.

Ik heb dat ook met films. Dan vind ik iemand super stom. En dan denk ik later ooh ja, is ewn film

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 13:41

Bloed, zweet en tranen.
Bedankt dat jullie deze weg mee willen bewandelen. Dat is alles wat ik even zeg :knuffel: .

Leeg
24 juli 2019

I did it because I didn’t want to ruin my boyfriend’s life. Nobody told me I would ruin my own.

Ik doe ’s nachts geen oog dicht. Ik walg van mezelf en ik durf mezelf nog altijd niet aan te kijken in de spiegel. Ik haat de dokter van gisteren en ik zou haar bij wijze van spreken het liefst iets aan willen doen. Maar ik kan alleen mezelf de schuld geven.

Misschien was dit wel mijn enige kans.

Terwijl ik zit te piekeren, krijg ik een berichtje van Prem. Opeens komt er een heel sterk gevoel opzetten. Ons kindje verdient het niet om verzwegen te worden. Om slechts een geheim te zijn. Het gaat me misschien mijn relatie kosten. Maar ik moet het Prem vertellen. Dat verdient ons knappe kindje.

-“Greetings from schiphol :)
“Yeah, welcome home baby. Ik had bijna met een spandoek gekomen, hoor. Of zo’n "welcome home"-ballon. Maar wil geen mes in mijn rug.” In gedachten zie ik Prem met Baukje lopen.
-“Ha ha, waar ben je?”
“Op werk. Maar ik weet nog niet voor hoe lang. Ik voel me niet lekker”
-“Wat is er?”

Ik begin te twijfelen.

“Nee, niks, laat maar”.
-“Vanavond iets drinken?”
“Ben je niet moe dan?”
-“ Nee ik wil jij zien :-)
“Oh dat is wel leuk. Maar ik denk dat je nu niet zoveel aan me hebt :-(”
- “Waarom??”

Vertel het!

“Ik wil wel vertellen maar ik wil niet dat je oordeelt of boos bent.”
-“ Waarom moet ik boos worden???”
-“ Wat dan?”
-“ Whats up?”

En terwijl de tranen over mijn wangen stromen, begin ik te typen.
“Ik kwam er 15 juli achter dat ik zwanger was en heb gisteren abortus laten plegen. Ik wilde je het eerst helemaal niet vertellen omdat je waarschijnlijk boos op me zou zijn geworden. Dat ik je erin had geluisd.
Of dat je gelijk een abortus zou “dwingen” (en daar zat ik helemaal niet op te wachten).
Gisteren was ik heel stoer maar nu kan ik alleen maar huilen. Zeker gezien het feit dat ze mij altijd hebben gezegd dat ik rekening moest houden met het feit dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Ik zou gewoon tegen je moeten zeggen ipv berichtje maar ik durf het niet.”
-“ Neeeeeeeeeeeeee”
“Ik moet het even een plekje geven. Niet oordelen.”
-“Jezus wat erg is dit. Wat erg voor jou. Dit heb ik echt niet gedacht. Ik had je echt echt niet gedwongen om abortus te plegen. Echt niet. Wat erg is dit. Wat erg voor jou. Ik ben ook ondersteboven. Nee ik ga niet oordelen. Echt niet. Xx”
“Ik voel me echt een wrak ik wil alleen maar slapen en nergens aan hoeven denken. Ik was zo stoer de afgelopen week, maar zeker na die echo viel ik in duizenden stukjes uit elkaar. En natuurlijk ben ik boos op mezelf omdat ik gewoon zelf voor het kindje had moeten kunnen zorgen. Dan voel ik me alleen nog maar k*tter.

Ik dacht echt dat je onwijs boos zou worden en me dom zou vinden etc. En dat je dan een abortus zou dwingen en dat ik dan daar alleen maar tegen zou gaan "vechten".

En dan dus helemaal alleen zou komen te staan.

Sorry... Het laatste was ik wil is je tot last zijn en dat ben ik nu behoorlijk."
-“Echt niet. Jij bent echt geen last. Je bent mijn vriendin. Ik sta aan dezelfde kant. Ik kom vanavond naar je toe”.

Aan de ene kant ben ik opgelucht. Ik voel me zo labiel, dat het een geruststelling is dat Prem van mijn situatie weet. Ik weet op dit moment niet tot wat ik in staat ben. En dat is eng. En als ik mezelf voor het eerst weer aankijk in de spiegel, schrik ik. Ik had verwacht dat ik een monster zou zien. Maar ik zie een gebroken jonge vrouw. Verwaarloosd. Onverzorgd. En voor heel even pak ik al mijn moed bij elkaar en dwing ik mezelf ertoe me op te frissen en mijn huis op te ruimen.

Als Prem binnenkomt, begin ik vrijwel direct te huilen. Prem omhelst me en zegt niks. En dat is op dat moment genoeg. Door mijn tranen heen vertel ik me hoe ik me voel. Althans, dat probeer ik. Prem luistert en knikt. Is vol compassie. Het doet me goed. Ik laat hem de echo foto zien. In eerste instantie had ik verwacht dat hij hem niet zou willen zien. Maar hij pakt hem direct aan en is duidelijk aangeslagen.

-“Kom, we gaan even een stukje wandelen” oppert Prem en ik knik dankbaar. Het zal me goed doen even uit dit huis te zijn.
Terwijl we door de oude straten lopen waar de hitte van de dag nog hangt als een warme deken, voel ik nog steeds de tranen over mijn wangen biggelen.
-“Tien weken zei je, toch? Je moet maar zo denken: het had dan alsnog mis kunnen gaan met de zwangerschap, he?”. Ik geloof mijn oren niet dat hij deze woorden uitspreekt, dus ik reageer nogal verbouwereerd.
-“Rustig Nina, ik denk dat ik op dit moment toch niet veel goeds kan zeggen”.
“Het was gewoon een kindje, ontstaan uit onze liefde samen. Liefdevoller had het niet kunnen zijn” snik ik.
-“Ja, jouw kunstzinnig creatieve genen en hopelijk mijn intelligentie en muzikale genen. Het had een geweldig kind geweest”. En daar ben ik ook van overtuigd.

We praten en praten. Het doet me goed. Uiteraard vertelt Prem, op mijn aandringen, ook over zijn vakantie in Los Angeles. Als we even later thuis zijn, nemen Prem en ik afscheid. Ik heb er totaal geen behoefte aan dat hij blijft slapen en dat lijkt hij te merken.
-“Luister Nien, probeer toch maar niet zoveel te piekeren. We kunnen er nu niets meer aan doen. Je hebt het beste gedaan”. Ja, voor jou wel, denk ik verontwaardigd. Maar ik besluit niks te zeggen. Ik hou me vast aan de woorden die hij even hiervoor uitsprak.

Ik sluit kinderen in de toekomst zeker niet uit.

Prem vertelde dat hij waarschijnlijk volgende week met Manfred op vakantie gaat. Naar Spanje; de ouders van een klasgenoot van Manfred hebben daar een vakantiehuis. Ik kan hem niks kwalijk nemen. Hij wist tenslotte van niets. Maar toch steekt het. Prem zegt dat het allemaal nog niet zeker is, maar ik zeg dat hij gewoon moet gaan.

Die nacht slaap ik slecht. Mijn hoofd is vol gedachten en Pop ademt zwaar. Ondanks dat er een last van me af is gevallen en ik me iets sterker voel door het gedeelde verdriet, weet ik dat er nog een lange weg te gaan is om dit te kunnen verwerken. Als dat ooit al zal lukken.

It’s the possibility of having a dream come true that makes life interesting.

to be continued

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:49

Ik ben echt sprakeloos.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:49

Wauw. Gewoon wauw. Meer woorden heb ik niet. Goed bezig ts!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:02

Zo dan, ts wat kan jij de emotie goed verwoorden. Echt top geschreven

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:09

Kippenvel..

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:50

Heel knap stuk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 20:06

wow meer meer meer!!!!! die zag ik niet aankomen een menselijke Prem.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:09

Nee ik ook niet! Maar van de andere kant is Nina's angst vast niet onterecht, wie weet hoe hij gereageerd had als ze het wel had verteld voordat ze actie ondernam. Hij kan nu ook veilig menselijk reageren.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:07

Mooi stuk, goed geschreven!

Ja nu doet Prem zo, maar je zal zien dat als ze het kindje had gehouden dat ie héél anders gereageerd had. Vertrouw hem voor geen meter, aangezien ik ook enige opluchting bij hem lees > door zijn luchtigheid van reageren.
Maar dat kan ook mijn manier van opvatten zijn in deze hoor!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 13:35

Beetje overweldigd door de reacties :knuffel: .
Volgende stuk vergt even wat langer, dus het vervolg volgt later.

Alleen
28 juli 2019

It started out with a kiss
How did it end up like this?
It was only a kiss
And my stomach is sick
And it's all in my head

Ik schrik om 5h ’s ochtends wakker van mijn telefoon die in het donker oplicht.

“Ha Nini, Hoe gaat het? Ik ga twee weken weg met Man. Last minute actie. Neem tijd om rustig te herstellen. Fysiek en mentaal. Laatste 6 maanden hebben wij toch veel meegemaakt.... Ik denk aan je...”

Ik lees het bericht opnieuw en opnieuw. Ik weet niet of ik me boos voel of verdrietig, in de steek gelaten of compleet gepasseerd. De kamer draait en ik wist niet dat ik me nog waardelozer kon voelen dan ik al deed.

Ik ben de natte kat die graag bij iemand op schoot wil zitten om aangehaald te worden. Maar vervolgens eraf gegooid wordt omdat hij vies is.

In the end, all I learned was how to be strong alone.

to be continued

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:43

Het komt erg lüllig over van Prem dat hij nu lekker op vakantie gaat...maar het is denk ik wel het beste voor Nina om haar eigen gedachtes "zonder verstorende invloeden van buitenaf" op een rijtje te krijgen :(:)

Hoewel het wellicht leuker was geweest als Prem tijd vrij had gemaakt om met Nina wat leuks te doen om haar te laten merken dat hij er voor haar is en om haar haar verdriet "te laten vergeten" .... maar beter is het denk ik voor de lange termijn voor Nina zelf als ze hier even goed de tijd voor neemt en er doorheen ploegt en er juist niet overheen walst met "leuk tijdverdrijf" zeg maar :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:26

Anderzijds heeft Nina net ook zijn ongeboren kind zonder overleg alleen laten weghalen. Beetje dubbel dat hij dan niet in zijn up mag beslissen om met zijn zoon wat te gaan doen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:13

Nou idd!!! Poes. En daar ga ik het bij laten, voordat ik straks onbedoeld mensen met gelijke ervaringen vreselijk voor het hoofd stoot.

Maar goed, top verhaal ts. Ik erger mij dood aan beide hoofdrolspelers en lees nog steeds mee. Hoe je het doet weet ik niet, maar het zegt heel wat, dit is zo niet mijn ding namelijk...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:48

neetoch schreef:
Nou idd!!! Poes. En daar ga ik het bij laten, voordat ik straks onbedoeld mensen met gelijke ervaringen vreselijk voor het hoofd stoot.

Maar goed, top verhaal ts. Ik erger mij dood aan beide hoofdrolspelers en lees nog steeds mee. Hoe je het doet weet ik niet, maar het zegt heel wat, dit is zo niet mijn ding namelijk...

Had ik kunnen schrijven... :D

En heb ik eerder ook wel gedaan.
Niet mijn soort verhaal, de hoofdrolspelers niet mijn type mensen, ik hou niet van dagboek stijl boeken, erger me aan inconsequenties en taalfouten, ik hou niet van feuilletons,

Maar ik lees tot nu toe alles.

En das dus oprecht wel knap... 8-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:54

∆∆^^
Ooh, en mocht je het ooit echt uit gaan geven dan mág je dit als quote op de achterkant zetten :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:03

Niet bepaald een leuk compliment om op je boek te zetten. :+