[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:06

Seven: Het moet eerst slechter worden voordat het mooi word toch ;) (dat zeg ik tenminste altijd)

xTitanic: Ik vind hem echt al prachtig worden, is het gelukt hem op tijd af te krijgen?

Pleun02: Ik ben ook heel benieuwd hoe je schilderij gaat worden. je bent lekker bezig :)
Dankje! Zou je me een pbtje willen sturen wat je voor je potloden wilt hebben? Heb wel interesse.

Telpeva: Hij word mooi! Knap met markers, ik hou toch nog wel aardig van mijn gummetje op dit moment :P hihi

Isapaardje: Wat een mooie en schattige tekening. Heel goed gelukt! :)
Ik ga hem helemaal uitwerken :), het is dus een deel van de tekening die je op de foto ziet. Dankje!


Hier even een tekening die ik in februari al af had, maar hij is gisteren cadeau gedaan. dus mag hem eindelijk posten! :)
Afbeelding


En zo leuk om dan zo'n foto te krijgen *\o/* :
Afbeelding

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:52

@monicasweety: Heel mooi getekend, zo gedetailleerd ook. En wat een leuke foto die je hebt gekregen. :)

@Isapaardje: Dat muisje ... zo schattig. <3 Ik heb nog een foto van zo'n muisje met een lachebekje in een bloem, misschien dat ik die ook eens (ooit O:) ) ga tekenen.

@Seven: Knap hoe je dat steeds doet met die beeldjes. Wel een beetje bruut om ze eerst in stukken te snijden, maar gelukkig genees je ze ook weer. Ik hoop wel dat je genoeg verdoving en pijnstillers gebruikt. :(:) :+

@Telpeva: Ik had al gereageerd in je topic, maar wauw ... je kleuren spatten van het scherm af!

@Pleun02: Heel mooi gedaan met de schaduwen en highlights. Het hoofd lijkt een beetje apart, maar ik weet niet precies waarom.

@xTitanic: Jouw werk is niet normaal meer, zo gedetailleerd! Ik wil wat van jouw talent en je geduld hebben, maar dat zeg ik -geloof ik- elke keer, haha. :x

De bokt upload werkt even niet mee, dus straks nog maar een poging wagen om mijn foto's erop te krijgen.

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:55

Toch gelukt. Ik had altijd al moeite met de bokt upload, maar kennelijk deed ik het altijd verkeerd en was het goed geluk dat er toch (na lang prutsen) een foto zichtbaar kwam. :+


Afbeelding

Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:41

Voor de geintresseerden, het centrale digitale tekentopic kunnen jullie hier vinden :)

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:49

Ja ik had hem gezien! Superleuk initiatief, fijn ook met al die informatie erbij!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:31

Reactierondje !

@vicoty-boy leuk, wat schattig!! vooral die eekhoorn <3 Ik snap wat je bedoelt met het hoofd, maar het paard kijkt heeel ontdeugend op de foto dus daarom kan hij een beetje vreemd overkomen. Met de foto klopt hij dus wel :)
@monikasweety dm gestuurd, en bedankt! Het paardje is heel mooi!
@isapaardje Bedankt ! Schattig die muis <3
@seven mooiii!!

Ik ben bijna klaar, alleen de achtergrond nog en het hoofdstel wat bijwerken van de zwarte.

Afbeelding

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:21

Victory-Boy: ik vind het eekhoorntje echt super schattig!
Pleun02: Netjes! (ik stuur je straks ff een pbtje terug ;) )

Ik ben weer verder gegaan met het springpaard, hoop hem vandaag of morgen helemaal af te hebben :)

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:08

Mijn eerste van week 8, een beetje laat, maar hij is er :P Het is een Hepatus (dory visje) en naar mijn idee is de kleur blauw wat te licht. Ik heb geprobeerd er minder zwart in te verwerken (die is namelijk op) en dat tijdens de omlijning bij te werken. Goed idee volgens jullie, of niet?
Afbeelding

EDIT: en mijn tweede week 8, het koppie van een zeenaald. Zijn super schattige beestjes, vind hem op mijn tekening niet zo schattig -O-
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:16

Hoi iedereen!

Reactierondje :

@eclair98 Aww ze zijn zo lief ! Alleen de dory vis is wel wat te licht ja :j
@monikasweety heb nog niks ontvangen :') Het paard wordt echt heel gaaf!

Afbeelding
Ik ben klaar !!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:39

Mooie compositie pleun, ze kloppen nog niet helemaal volgens mij kwa ogen maar alsnog heel knap gemaakt ik doe het je niet naar.

M'n laatste projectje dan weer verder met een opdracht
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:41

Oei Seven, prachtig! Geïnspireerd door Papillon toevallig?

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:05

@Pleun02: Je schilderij is mooi geworden! Vooral de zwarte vind ik erg mooi. :j

@monikasweety: Je tekening wordt steeds mooier. Mooi hoe je al die details erin weet te krijgen. :)

@eclair98: Ik vind de kleur blauw wel aardig goed, kan misschien ietsje donkerder, maar vind het niet storend. Ik denk dat als je het zwarte echt zwart maakt dat ie goed is. Je zeenaald vind ik een arrogant koppie hebben. :+

@Seven: Mooie houding van het paardje of ga je hem nog veranderen? Ben iig benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien. :j

Ik heb niet stilgezeten van het weekend. Drie tekeningen af gekregen.
Min of meer realistisch stokstaartje (ik denk dat ik de achtergrond nog wat meer ga vervagen):
Afbeelding

Cartoon olifantje (Hallmark):
Afbeelding

Cartoon tovenaar (slecht ingekleurd, blijft een puntje om aan te werken):
Afbeelding

En ben nu weer bezig met een volgend projectje, datgene wat ik het allerliefste doe ... gewoon simpel schetsen. :+ Hij is nog lang niet klaar en misschien, heel misschien wil ik hem toch inkleuren, maar meestal verpest ik het dan.
Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:06

Afbeelding
Hij was al bijna klaar :D
De houding heb ik zo gemaakt inderdaad hij stond namelijk wat raar op drie benen

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:31

Eclair98: Ik vind het blauw juist mooi zo :) EN het is super dat je niet zoveel zwart gebruikt (in mijn ogen), word het al snel te donker van.

Pleun02: Hij is mooi geworden :) Ik vind het zwarte paard even wat meer tonen dan de bruine, maar weet niet waarom :P (En heb pb beantwoord)

Seven: Weer prachtig!!

Victory_Boy: Dankje!
Super leuk je stijl, het stokstaartje vind ik wat boosaardig overkomen :P maar hij is wel echt prachtig.
Knap dat Cartoon, (Doe ik je niet na)


Van hier weer een update van het springpaard.
Nu even wachten of de opdrachtgever het paard en de ruiter goedkeurt.
Ik ga morgen de laatste dingetjes aanbrengen (gras en schaduw) en dan hoop ik dat hij af is :P

Het portret:
Afbeelding

Een close upje:
Afbeelding

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:43

Hij is af!!
Zie hier het eindresultaat:

Close up:
Afbeelding

Close up2:
Afbeelding

Close up3:
Afbeelding

Het complete portret:
Afbeelding

monikasweety

Berichten: 350
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 13:26

een beetje stil in het topic :o

Even een vraagje, ik zie geregeld portretten voorbij komen op andere formaten dan A5,A4,A3 of A2.
Maar bv. 10x15, 15x15, 15x20, 20x20, enz.
waar halen jullie deze (goede kwaliteit) schetblokken? Of zijn het losse papieren en hoeveel grams?

Ik wil ook andere formaten gaan proberen :) Vandaar mijn vraag,

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:29

Het meeste papier dat ik gebruik is alleen in A formaten en soms in B formaten te krijgen, elke andere verhouding moet ik meestal zelf snijden. De enige met een afwijkende formaat die ik heb is dit schetsboek van Winsor & Newton, dit is voor mij hét boekje dat standaard in mijn tas zit en bijna overal mee naartoe gaat. De kaft is mooi stevig en ik vind het papier fijn. Je hebt hem in 2 verschillende papierdiktes, ik heb altijd die met het dikste papier. Ik vind hem fijn werken voor potloodschetsen, pentekeningen.
http://www.winsornewton.com/row/shop/pa ... etch-books

Ps, voor de tussentijd is het misschien leuk om gewoon op A4tjes te tekenen, maar dat je dan zelf met een liniaal kaders maakt.

Ik zit op het moment midden in een verbouwing en het lukt nu niet om de challenge bij te houden, ik hoop dat ik over een of twee weken weer wat meer kan doen. Heb meerdere aanvragen liggen en ik kom er gewoon niet aan toe, baal er flink van. I'll be back!

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:38

monikasweety schreef:
een beetje stil in het topic :o

Even een vraagje, ik zie geregeld portretten voorbij komen op andere formaten dan A5,A4,A3 of A2.
Maar bv. 10x15, 15x15, 15x20, 20x20, enz.
waar halen jullie deze (goede kwaliteit) schetblokken? Of zijn het losse papieren en hoeveel grams?

Ik wil ook andere formaten gaan proberen :) Vandaar mijn vraag,


Voor afwijkende maten gooi ik het papier onder m’n papiersnijder.

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:21

Na m'n vakantie had ik even geen zin meer om te tekenen, maar toch maar weer even m'n tekenkamer ingelopen :Y)

Tekening met Oost-Indische inkt. Door iets meer geduld te hebben (wachten tot een laag droog is :Y) ) gaat inkt me steeds beter af.

Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:43

@selina soow mooi!
@monikasweety soow die is mooi geworden! Het topic is een beetje stil inderdaad :j
Idd vindt ik het zwarte paard ook mooier, maar dat komt denk ik omdat ik toen al meer ervaring had na dat bruine paard aangezien ik er wel een maand mee bezig ben :o
@victory-boy bedankt! Het stokstaartje ziet er echt super mooi uit!
De olifant en de tovenaar ook <3
@seven bedankt! Je paardje is echt super mooi <3

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:48

Bedankt pleun
Mn opdracht is ook bijna klaar, hij krijgt nog een base met naam
Afbeelding
Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:43

he dat is die goedgekeurde rode hengst toch? uit nl (weet zn naam ff niet meer)

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:26

Gio inderdaad super dat je hem er in herkend :D

Indi_Vito

Berichten: 2746
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 14:28

Seven schreef:
Gio inderdaad super dat je hem er in herkend :D

ja dat was hem! hij is mooi!!!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:12

Bedankt :D