[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:35

Beetje mislukte tekening, maargoed. Uit mijn hoofd, gebaseerd op Mamushi uit de anime Ao no Exorcist :o
03/52
Afbeelding
Nummer 4 is in proces, wordt een mandala ;)

Quintenvo: ik zou de achtergrond denk ik donker houden, ook omdat het paard zelf wat lichterbruin gekleurd is. Mooie tekening overigens, wel heb ik het idee dat de neus iets uit verhouding is.

Sanneb: gave stijl heb je! Aan de ene kant realistisch, maar toch ook weer lekker los :)

Joeylover: die vogel is qua kleuren echt mooi! Vanuit realistisch oogpunt klopt het niet echt, maar toch klopt het helemaal :D Dat paardenoog is ook mooi!
En die leeuw.. Gaaf! Die kleurencombinatie is echt mooi <3 Wel heb ik het idee dat ik het welpje er niet echt tussen vind passen; naar mijn mening is die denk ik iets te realistisch ten opzichte van het geheel?

RenskeFrea: erg schattig is ie nu al, lijkt me een vrij lastige pose ook? Ben benieuwd naar de verdere uitwerking! :D

Telpeva: wauw, ik dacht idd ook dat er een foto was geplaatst van een bit haha, dat betekent dus dat het met de diepte helemaal goed zit!

Seven: interessant schepsel haha, vind het mooi uitgewerkt. Wel vind ik persoonlijke dat je beter geen achtergrond had kunnen doen dan dat krasserige blauwe wat het nu is, maargoed dat is smaak natuurlijk :)

Jolandee: Mooie tekening! Die neus was echt het eerste wat me opviel, zo knap gedaan, echt dat neusgat gewoon! Wel vind ik hem nog een beetje vlekkerig, maar over all vind ik hem echt geslaagd :)

AmyLyklima: Gedurfd idd met die kleuren, maar vind dat het echt goed heeft uitgepakt! Leuke, vrolijke vogel, zou het zo in mn kamer hangen om me op te vrolijken haha :D

mhollander: schattig eendje, zeer aansprekend tafereeltje :) Ook knap hoe je met viltstiften (denk ik? Of wel markers?) kleurovergangen hebt gemaakt.

Zo, ik denk dat ik nu iedereen heb gehad voor zover ik kon terugscrollen ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:39

naarppc@ Dankje wel maar heb het gewoon geverfd.

Vind jouw tekening helemaal niet mislukt!

qiuntenvo Ik zou de achtergrond ook donker maken. Vind hem nu al heel leuk.

WithinYuuri

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:45

Oh, heb je het geverfd? Dat heb je dan knap gedaan, zo dekkend en binnen de lijntjes zegmaar!
Jaa, maarja als ik iets nateken lukt het nog steeds vele malen beter dan uit mijn hoofd, en aangezien dit uit mijn hoofd was, tja.. :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:42

33/365
Eens een keer wat anders. De hond is na getekend van google.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:53

Afbeelding
Druk druk druk dus even 5 min art

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:03

Hij is af :) Ik ben zelf niet zo tevreden over de voorpluk, ik weet niet waarom, maar ik vind hem gewoon niet mooi. Verder ben ik er best tevreden over. Dit is de eerste keer dat ik een paard met pastelkrijt teken en de vijfde keer dat ik met pastel teken. Ook vind ik de neus er een beetje raar uitzien, maar dat kan ook aan mij liggen :o
Ik heb Andorra nagetekend van een foto van Eliane van Schaik
Ik ga in het weekend even op iedereen reageren :)

Edit: ik heb toch geen donkere achtergrond gedaan, ik ben bang dat dit mislukt en heel de tekening verpest is :') In het vervolg ga ik het zeker wel een keer doen! :)

Afbeelding

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:38

Vandaag heb ik 2 zijdes van een pennenbak beschilderd

17/180
Autolak op hout
Deze kreeg ik niet goed op de foto -O-
Afbeelding
En de 2e
Afbeelding

Conclusie: autolak is bagger om mee te schilderen :+ Maar ik was eigenwijs en wou testen.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:10

quintenvo schreef:
Hij is af :) Ik ben zelf niet zo tevreden over de voorpluk, ik weet niet waarom, maar ik vind hem gewoon niet mooi. Verder ben ik er best tevreden over. Dit is de eerste keer dat ik een paard met pastelkrijt teken en de vijfde keer dat ik met pastel teken. Ook vind ik de neus er een beetje raar uitzien, maar dat kan ook aan mij liggen :o
Ik heb Andorra nagetekend van een foto van Eliane van Schaik
Ik ga in het weekend even op iedereen reageren :)

Edit: ik heb toch geen donkere achtergrond gedaan, ik ben bang dat dit mislukt en heel de tekening verpest is :') In het vervolg ga ik het zeker wel een keer doen! :)

[ [url=m/3gjajE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tuJcFR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan het bericht niet meer bewerken, maar zo is hij duidelijker :)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:10

Quintenvo, ik vind hem erg gaaf geworden, lekker aaibaar voor je gevoel!

35/365
Ik ben dit keer wat minder te vreden over de snavel, maar die was ook lastiger dan bij de toekan.Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:39

Blz 35

@sanneb, Heel mooi. Goed kleurgebruik. Zijn het allebei hetzelfde paard? Heb zo even geen tip :P.
@mhollander, schattig! Misschien kun je proberen de volgende keer de achtergrond iets egaler te maken.
@Jolandeee, Mooi! Nagetekend? De anatomie klopt niet honderd procent, maar ik doe het je niet na.
@seven, Gaaf ontwerp. Van voor blijft moeilijk, anatomie klopt dan ook niet helemaal. De hoor is bijvoorbeeld iets scheef. Wel super leuk idee.
@joey_lover, Heel erg gaaf die blik! Mooi met dat witte krijt, dat smooth het allemaal een beetje uit. De 2e is ook heel erg mooi. Mooie compositie.
@Telpeva, Goed voor markers. Ik ben persoonlijk niet zo fan van marker als je écht realistich wilt tekenen. Maar dat is denk ik smaak.
@RenskeFrea, schattig. Interessante hoek. Je mag nog wel iets meer met contrast werken. De anatomie klopt wel goed.
@joey_lover, weer prachtig.
@sanneb, vind deze minder mooi dan de vorige. Vind de schaduw onder de buik iets te hard.
@quintenvo, Leuk, neus is iets te groot en je mag iets meer durven met harde schaduwen.

blz 36

@naarppc, Bijzondere stijl. Hij klopt nog niet helemaal. Maar hij is wel leuk.
@seven, Soms zijn 5 min tekeningen mooier dan dagwerken :P.
@Telpeva, leuk idee!

Pff nou dat was m wel even weer hoor. Ik zit nu even te denken hoe ik mijn achterstand ga inhalen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:45

Jolandee
Mooi gemaakt, realistisch om te zien mis enkel een glimmer in het oog

Joeylover
Mooi kleur gebruik bij de roofvogel erg mooi oog ook
Paarden oog is simpel maar realistisch knap gedaan

Telpeva
Knap gemaakt dacht eerst dat het een foto was

Renskefrea
Mooi Frans bulldogje de neus is wat weg gevallen ben benieuwd naar een foto van de tekening

Joeylover
Prachtig, mooie kleuren en compositie

Sanne
Het paard spreekt me aan de gitaren zijn heel anders niet direct mijn stijl maar knap zoiets zo details toch herkenbaar te maken

Quintenvo
Mooi begin al ik mis er jou details in, wat meer zwart(donkerblauw) en contrast zal hem naar een hoger level trekken

Naarppc
Het haar mag levendiger nu lijkt het een erg stijve staart, wellicht met meer contrast dat het meer beweging krijgt

Eclair
Wat een leuke hond door de stippen doet hij me aan een dalmatier denken maar de hond is dit duidelijk niet
Erg leuk vind ik de kleuren etc

Telpeva
Knap gemaakt op zo'n klein oppervlakte, de kleuren vind ik mooi het paard is wat grof in het hoofd maar ergens ook weer passend

Markers weer gepakt
Ik probeer losser te worden maar kon het weer niet laten alles te belijnen

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:47

Mijn reacties op jullie tekeningen zijn even mijn eerste gedachten over de tekeningen :P

Telpeva: Het is een opdracht, welke ik nog niet kan publiceren. Als ik groen licht krijg, zal ik hem plaatsen :D
Seven: Gaaf! Doe je dit met stift?
joey_lover: Woooh, gaaf he! Met al die kleuren, super nice! Dat paardenoog is ook goed gelukt.
Telpeva: Tof bit!
RenskeFrea: Leuk! Ik mis wat contrast, maar verder erg leuk!
joey_lover: Wauw, echt... wauw!
Sanneb: Gaaf gedaan! Uit je hoofd?
quintenvo: Leuk gedaan! Misschien nog even wat met de neus doen, verder vind ik hem erg leuk hoor!
naarppc: Leuk gedaan hoor!
Eclair: Ik vind hem goed gelukt, de hond. Tof hoor!
Seven: Vet!
quintenvo: Zo ziet het er al beter uit :j
Telpeva: Oh gossie, leuk!!
eclair98: Nice gedaan hoor! Prima verhoudingen etc :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:52

Bedankt voor jullie reacties:D
Nayomie, ik kan nog niets uit m'n hoofd, lol. Alleen de gitaren heb ik er een echte naast gehad om naar te kijken.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:33

Nou, ik dump even mijn nog niet geplaatste tekeningen die ik helemaal niet expres ben vergeten :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:09

Er komen weer leuke werken voorbij!

Deze is van gisteren, al heb ik hem stiekem vanochtend afgemaakt, want gisteravond wilde het op een gegeven moment allemaal niet meer. Heb voor het eerst gewerkt met acrylic inkt en een acrylic flow release. Was beiden wel even wennen.

Ben er nu wel blij mee. Het enige puntje is de compositie, die had van mij wat anders gemogen, maar toen de schets stond had ik geen zin meer om opnieuw te beginnen :')

2/02
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:07

Die wasbeer is gaaf <3

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:14

vanaf mijn buizerd:
Telpeva, ik vind je hoofdje juist heel leuk, beetje sneaky blik heeft die, knap zo klein. En jammer dat je leraar het bijna voor je bedorven hebt, want ik vind deze stijl juist leuk :)
eclair: flamingo, leuke dieren
quebelle, interessant hoe je zulke studies op zet, mooi werk is het zeker :j Alleen misschien jammer dat het haar net wat minder gedetailleerd is dan het gezicht, ook de wenkbrauwen, zo op het oog.
Seven, interessante krabbeltjes, komt vast een mooi ontwerp uit.
quintenvo, ik vind je oog wel mooi geworden, en fijn kleurgebruik. Ik doe je dat niet na :P
Jackytje, hij is mooi geworden, mis alleen net die paar streepjes in de manen met bijv een fineliner die je wel bij de vlekken hebt gebruikt, nu is het een groot vlak, maar die is misschien wel uitgeveegd :)
Pluizebolpum, mooie kleurcombinatie, alleen is haar hals voor mijn gevoel net te smal, en jammer van geen lichtpuntje in het oog. Verder vind ik hem wel prachtig, en ik vind niks mis met de benen, ik krijg dat nooit zo goed in de juiste houding :P De hoorn is overigens ook erg goed gelukt :j
eclair, neusbeertje is ook leuk, mis hier wel een kleurtje. En wat betreft reageren, je kan toch gewoon schrijven wat in je op komt? Doe ik ook altijd voor de tekeningen die ik zie. Sommigen heb je wat mee, anderen niet, maar er valt meestal toch wel iets over te zeggen :) En je tekent toch lang niet slecht, je dieren lijken altijd prima :P Vooral blijven plaatsen, geeft ook weer inspiratie.
Pharootz, ik neem geen opmerkingen als bot of slecht, mijn reacties zijn ook verder niet bot bedoeld ofzo, probeer soms alleen meer toelichting te geven, lekker door reageren hoor :) Contrast is bij mij altijd al een lastig puntje geweest ja, wat ik snel vergeet als ik snelle schetsen maak, en wat pas lukt als ik lang op een tekening zit zodat ik veel laagjes maak en wat geduld erin steek. Maar zal erop blijven oefenen.
sanneb: als ik op vakantie ga neem ik gewoon een schetsboek en potloden mee, altijd. En probeer gewoon door te tekenen. Alleen is het meestal wat lastiger plaatsen dan, maar het tekenen zelf lukt meestal wel. Is misschien wat lastiger met schilderen dan als je een schetsboekje en een potlood mee neemt :) Vooruitwerken doe ik niet, terugwerken heel soms voor 1 dagje, maar probeer elke dag iets te maken, dat is nu juist de kunst, niet om op het eind 365 tekeningen te hebben :P
interessante werkjes weer, mooie compositie en kleurcombi's. Net iets te abstract naar mijn smaak, maar blijf lekker experimenteren :D
mhollander, wat een leuke tekening, maakt mij vrolijk. En ik vraag me af of ie de vlieg nou te pakken krijgt of niet :P
AmyLyklama, knap dat je zoiets uit je hoofd neer kan zetten. De achtergrond is ook prima gelukt, daar ben ik altijd ook erg slecht in. En het vogeltje is prachtig, lekker kleurrijk maar niet overdreven.
Jolandeee, mooi paarden hoofdje, neus enzo is prachtig. Mis alleen een beetje detail in het hoofd, en net een lichtje in zijn oog. Maar zeker mooi portretje
Seven, leuk ideetje, vind de (voor ons) linkerhoorn net te dicht naar het midden in vergelijking met de ander, waardoor het geheel wat scheef lijkt :)
joey_lover, mooi roofvogelhoofd ook, het oog is prachtig. Waarmee is dit gemaakt?
Het paardenoog vind ik ook erg mooi, ook zo interessante tegenstelling met de roofvogel, deze is veel zachter en vriendelijker.
Telpeva, het lukt best om metaal te tekenen, als je vluchtig kijkt is het net echt :) Leuk idee ook om te doen.
joey_lover, mooie compositie, en wat is het welpje lief en straalt liefde uit. Prachtige kleuren ook.
sanneb, vrolijk huppelpaardje, en moest even kijken naar die ander, maar zijn het allemaal dekens op een rijtje?
quintenvo, ik zou de achtergrond licht laten, anders valt je hoofd weg tegen je achtergrond omdat jouwe al donkerder is. Mooi begin al. De affe versie vind ik idd stuk verbeterd, en je manen zijn geweldig neergezet.
naarppc, waarom is het mislukt? Knap zo uit je hoofd, ze kijkt wel verdrietig. De pose van mijn hondje is inderdaad lastig, hij light op de grond en is van boven genomen, maar mijn collega vond al dat ie op Loki leek, ik vind zelf van niet :P
eclair98, simpel neergezet maar is toch sprekend, en de vlekjes maken het wel mooi af.
Seven, mooi hoor, zo in 5 min, sprekende kop. Grappig kom steeds dieren tegen die ik ook in mijn hoofd heb of net gemaakt heb, van verschillende mensen :P
Telpeva, dat worden mooie pennenbakjes. Lijkt me heel lastig om met autolak te schilderen op kleine bakjes, wat je al schrijft, maar ik vind ze toch leuk gelukt :)
eclair98, hey ook een puffin. Mooi geworden, al kijkt ie een beetje zielig.
AmyLyklama, ik denk dat dat contrast wel goed komt als er meer laagjes komen, zijn neusje enzo zijn nog niet helemaal uitgewerkt enzo. Maar ik zal er proberen extra op te letten als ik het ga uitwerken nog :) Het is lastig om een volgende dag weer aan een tekening van de challenge te beginnen merk ik, want dan wacht weer een volgende.
En wat betreft jouw achterstand inhalen, gewoon een stapel papier pakken en wat snelle schetsen maken, dan ben je zo weer bij :D
Seven, bedoel je een foto ipv een scan of ben je benieuwd naar de foto die ik aan het tekenen ben?
Je papegaai is mooi, ik twijfel of die nou boos kijkt of een soort van verleidelijke charmeerblik werpt :P
Amylyklama, leuke studies van verschillende karakters. lekker blijven plaatsen hoor, ik vind ze mooi!
joey_lover, ik hou van jouw schilderijen, ze zijn zo fijn zacht. Al vind ik het bijna jammer vna die druipers die zijn een stuk harder en leiden hier net een beetje af. Maar weer prachtige kleuren, zou zo wel eentje aan de muur willen hangen!

Ik kwam erachter dat ik die van 31 januari nog niet geplaatst had, mijn voorlopig laatste in categorie wilde dieren. Ik kwam erachter dat ik een boek had met een heleboel voorbeeldjes hoe ik katten kan tekenen, dus dat is mooi voor mijn huisdieren, maar er stonden ook wilde katten in, dus eerst maar eens een leeuw uitgetest dan.
Potloodschets met fineliner:
Afbeelding

En die van gister en vandaag zijn dus wat kattenhoofd krabbeltjes. Het lukt best aardig, al klopt er hier en daar natuurlijk nog het een en ander niet, maar ben best tevreden :)
De hulplijntjes staan er hier en daar nog tussen.
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:18

Ik vind die puffins ook altij zielig kijken :P

Ik vins jouw simpele schetsen erg gaaf!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 08:37

@RenskeFrea: ja, het was vooral de bedoeling dat ze stoïcijns keek haha, maar in ieder geval verre van blij en dat is gelukt :P
Jouw leeuw vind ik mooi, handig ook zo'n boek :) Ik weet niet of je hem nog gaat uitwerken, maar dan zou je nog kunnen kijken naar iets contrast. Die katten zijn ook leuk, vooral die bovenste die is zo fluffy <3 Heb wel het idee dat er iets niet helemaal klopt bij de neus van die onderste, maar kan er de vinger niet op leggen haha :)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 09:30

Mijn 05/52 (bij mijn vorige stond 03, maar blijkbaar was dat al 04 haha); een mandala met fineliners (en een passer :+)
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:03

Afbeelding
Afbeelding
Kleuren zitten er tussen in

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:57

Gisteren weer eens gewerkt met soft pastel. Had van tevoren niet helemaal helder wat ik nu eigenlijk wilde, en het is uiteindelijk een kleurrijke schets geworden. Oortje had er eigenlijk op gemoeten, maar had geen zin meer om opnieuw te beginnen met schetsen. Ook had ik beter de andere kant van het papier kunnen gebruiken, maar had daar eventjes niet meer aan gedacht :+

Referentiefoto: http://khalliysgraphy.deviantart.com/art/Coco-633618873

3/02
Afbeelding

En voor wie het leuk vindt, heb er ook een filmpje van gemaakt:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:16

Naarppc: hij is rete strak, ik heb het een tijdje geprobeerd, maar hij werd altijd zo slordig :P

Seven: die is ook gaaf zeg <3 Ik moet nog steeds achter een wit pennetje aan!

Joey_lover: leuk om zo'n filmpje te zien!
35/365
Afbeelding

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:51

Eclair: haha dankje, ben zelf juist niet tevreden over de strakheid, de rondjes zijn niet rond genoeg en de patronen wisselen te veel qua grootte, maargoed is eigenlijk mijn eerste echte mandala dus moet het nog leren ;) Denk dat ik hierna weer zoiets ga maken, maar dan vierkant, dan kan ik oefenen met grootte enzo want dan zit je niet met de bolling van de cirkels :)

Jouw tekening is ook mooi! Lastige pose zo van voren, maar hij lijkt goed en de schaduw is ook goed gedaan :j

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:19

Ik heb een probeerseltje in opdracht, als die gelukt zou zijn wilde de bokker voor wie ik hem gemaakt heb hem wel overnemen. Nu ben ik best tevreden aangezien het mijn eerste keer paarden tekenen is, ik zit alleen met 1 probleempje.... Manen. Op de foto hangen een paar dunne sprietjes die waarschijnlijk overgewaaid zijn van de andere kant zegmaar, ik heb het alleen op de tekening wen beetje gek gemaakt.. Iemand dé tip om dit op te lossen?

Afbeelding

Ik ga straks op de laptop even reageren. Heb mezelf beloofd dat elke keer dat ik zelf iets post ik ook moet reageren omdat dit mijzelf heel erg motiveerd! :j

edit, verkeerde foto :')