[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaniellaF

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:36

Ohhh die is leuk, zelfgebreid?? ;)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:15

Paloedie schreef:
Eehm, verkeerde topic? :P

Idd en ik zie het nu pas :')

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:15

MamaJella schreef:
Ohhh die is leuk, zelfgebreid?? ;)

Whaha, waar blijft die 'like-knop'

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:16

You made my day Chakkie17, vind het zo'n leuk ontwerp. En dan dat patroontje! Daar zit uren werk in :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:17

_O-

En bedankt allemaal! Het is inderdaad geen wol die zelf patroontjes maakt, ik heb twee bollen gebruikt. Van die wol die zelf patroontjes maakt maakt toch alleen maar strepen?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:21

Klopt, strepen en vlekken :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:09

Als volgende project zou ik heel graag een vest breien, zodat ik daarna eindelijk eens een warm vest heb dat mij past! Met extra lange mouwen dus! Maar ik kan nergens goed vinden hoe dat moet. Wat voor dingen moet je ervoor kunnen? Op wat voor manier brei je de armen? Hoe brei je de hals? Heeft iemand (een site met) tips?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 00:41

Sheran schreef:
Als volgende project zou ik heel graag een vest breien, zodat ik daarna eindelijk eens een warm vest heb dat mij past! Met extra lange mouwen dus! Maar ik kan nergens goed vinden hoe dat moet. Wat voor dingen moet je ervoor kunnen? Op wat voor manier brei je de armen? Hoe brei je de hals? Heeft iemand (een site met) tips?

Snuffel eens tussen deze 54 pagina's met Nederlandse patronen van gebreide vesten. Er zal vast wel iets bij zitten! En mocht je er niet uitkomen, gewoon hier schrijven. Altijd wel iemand die je verder kan helpen ;)
http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:23

Ik kom mij ook even hier melden. Ben pas weer begonnen met haken en heb de breipennen ook maar weer eens uit het stof gehaald. Nu met een truitje bezig, zal eens kijken of ik het voorbeeld / patroon hier kan krijgen. Ben geen ervaren breister, dus wie weet kan ik hier nog handige tips vandaan halen.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:21

Welkom Sophia :) Hier zijn nog veel meer onervaren brei-/haakfanatiekelingen hoor (ik zelf bijvoorbeeld) :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:26

(beetje grote foto) ben met deze bezig, al met poging 2. Gister dacht ik hem klaar te hebben, netjes in elkaar gezet, zaten de twee voorpanden verkeerd aan elkaar en had dat stukje al afgehecht en weggewerkt en je raad het al, niet meer uit te halen :(

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:41

Wow dat is wel een mooi dingetje! Superzonde dat het niet gelukt is :(
Moet je nou helemaal opnieuw beginnen?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:00

Helaas wel, maar ach het houdt je van de straat. (en kan ik nog even door oefenen)

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:45

Dat is een goede en positieve insteek :) Ik ben nu ook met een ingewikkeld patroon bezig en ik geloof dat ik al 3x opnieuw ben begonnen :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:15

De keren dat ik opnieuw begonnen ben zijn niet te tellen. Sinds mijn kinderjaren geen breinaald meer aangeraakt, totdat ik eind oktober begon met haken en dit patroon tegen kwam, toch maar weer gaan breien.
Gelukkig is dit een makkelijk patroon, alleen het in elkaar zetten is een gepuzzel. Ben blij dat ik een paspop heb die dezelfde maat heeft als wat ik heb. Moet dan alleen wel de delen juist aan elkaar zetten,hahaha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:25

Hai, mag ik hier ook even binnenvallen? Ik was altijd aan het haken, maar toen de Olympische Winterspelen er waren vroeg vriendje of ik niet zo een olympische muts voor 'm wilde maken... En zodoende was daar mijn eerste breiproject. Hij is best goed gelukt :) Zitten wel wat schoonheidsfoutjes in (had wat telfoutjes gemaakt in het telpatroon) en er stond ook een foutje in het patroon waar ik pas later achterkwam en toen had ik geen zin meer om heel ver uit te halen :+ maargoed al doende leert men :D

Afbeelding

Wil nu deze gaan maken: http://www.ravelry.com/patterns/library ... he-woods-2

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:03

Ziet er goed uit zeg! Grappig :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:03

Welkom Warboel, ziet er leuk uit. Mijn mutsje heb ik nog gehaakt, maar vind breien nu leuker om te doen :p

Net het laatste onderdeel van mijn truitje van de naalden gehaald, morgen in elkaar zetten, wordt beetje puzzelen, want was een eens eigenwijs om de twee voorpand delen aan een stuk te breien.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:15

*blaast stof van topic*

Ik heb een breivraag :+ En ik snap er he-le-maal NIKS van. Ik ben een sjaal aan het breien. Leuk enzo, gaat allemaal goed. Tot ik bij dit stukje van het patroon kom (de sjaal bestaat uit een aantal verschillende breischema's). Hoe goed ik ook tel en oplet en watalnietmeer, ik kom steeds met 2 steken teveel uit -O- Nu is dat geen hele grote ramp (kan ze gemakkelijk in de volgende toer weer minderen, daar zie je niet echt iets van terug), maar ik wil weten waar die 2 extra steken vandaan komen.

De sjaal heeft 98 steken totaal. En om dit stukje gaat het:
Afbeelding
De blokjes zijn meerderingen, de '/' minderingen. Zoals je ziet doe je zowel 8 minderingen als 8 meerderingen (de eerste 5 steken aan begin en eind NIET meegerekend), dus WAAR komen die 2 extra steken vandaan??? :')

Dit is van een paar dagen terug:
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:55

Met dit stukje patroon kom ik uit op 62 steken buiten die 5 buitenste steken om en de minderingen en meerderingen die tegen elkaar wegvallen. Moet je het patroon soms gedeeltelijk herhalen?
Is het een patroon uit een boekje of staat het ergens online? Soms is het makkelijker om het gehele patroon te hebben namelijk.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:06

Ik PB het je even, want het is namelijk een betaald patroon en ik denk niet dat de maker het fijn vindt als het hier helemaal online staat :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 00:12

Het was even puzzelen, 5x uithalen, opnieuw proberen. Maar Nerwen kan na wat heen en weer mailen verder met patroon! Er zat dus gewoon een fout in :+. Eerlijk is eerlijk, op papier kwam ik er niet uit en Nerwen had zelf al een oplossing aangedragen. Die bleek gewoon te kloppen *\o/*. Dus ik heb er nu ook weer een breiwerkje bij :D!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:51

Ik heb stage komende week, 2x per dag 1,5 uur bussen = veel breitijd! :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 12:29

patpen schreef:
Het was even puzzelen, 5x uithalen, opnieuw proberen. Maar Nerwen kan na wat heen en weer mailen verder met patroon! Er zat dus gewoon een fout in :+. Eerlijk is eerlijk, op papier kwam ik er niet uit en Nerwen had zelf al een oplossing aangedragen. Die bleek gewoon te kloppen *\o/*. Dus ik heb er nu ook weer een breiwerkje bij :D!

Toch heel erg bedankt voor je hulp! +:)+ *\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 00:29

Inmiddels heb ik het patroon 1x gebreid. Officieel zou het 5x gebreid moeten worden, maar dat wordt dan wel een korte sjaal :+. Dus ik denk dat ik die 2 bollen maar gewoon opbrei!

Afbeelding