[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:02

als je doelt op je tekkel... bijv de tekkel een witte buik geven, zou ik in rijen gaan werken, dus heen en weer ipv in de rondte, en dat met de 'rug'kleur dan ook en de buik en rugkleur aaneen haken met een halve vaste voor je werk te keren en aan de volgende rij te gaan werken

Johnnydepony

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:29

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:22

Ziet er wel netjes uit die 1e methode op de video maar of mij dat gaat lukken??? En wat houdt zij die draad eng vast zeg := (of ligt dat aan mij?).

Cobiie: ik handwerk al >35 jaar. Kleding maken is mij met de paplepel ingegoten ;). Maar ik ben handiger met de naaimachine en breipennen dan met haaknaalden.
Ik kan ook alleen maar haken met de ergonomische van Clover en dan nog maar korte tijd. Omdat ik geen grip heb op die 24 steken van de benen van het paard, duurt het langer dan ik zou willen |o. Vorige maand heb ik (kerst)sloffen gehaakt voor mijn moeder en daarvan haakte ik 1 slof op een avond. Oké, dat was op naald 8 en het paard haak ik op 3. Dunnere naald gaat zeker niet lukken bij mij! Eigenlijk is 3 al te fijn.....
Dus geduld voor er een foto van mijn 10 kleurige paard komt :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:18

Johnny ik heb het vermoeden dat zij iedere keer opnieuw heeft aangehecht en uiteindjes ingewoven, een andere manier kan ik me momenteel (maar dat kan gebrek aan caffeïne zijn lol) niet bedenken zonder minimaal 1x heen en weer (in rijen dus) te gaan, maar ik weet vrijwel zeker dat ze dat niet gedaan heeft want dan zouden de inkepingen bij de kleurovergangen wat groter moeten zijn
Dit was bijv. zowel in de rondte (waarbij iedere ronde gesloten werd, deze zit op de foto linksmidden), als in rijen gewerkt. Ik werkte dan ook met 6 kleine bolletjes, maar daar hoefte ik dus niet iedere ronde/kleur aan en af te hechten.
Afbeelding

Om bij Nelson de kleurwissel recht boven elkaar te krijgen zou ik, zoals Krisis ook al noemde, af en toe een extra vaste maken

edit:
Na nog even beter gekeken te hebben...
De ontwerpster doet het dus zo lol, ze heeft er een blogpost over gemaakt :P
http://www.freshstitches.com/tip-for-working-long-color-changes-in-crochet/

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:57

Ja ik heb het nu ook zo. Eigenlijk dus wel aan en afhechten maar ik had het sluiten van de toer gemist.
(Eigenlijk ben ik daar ook gewoon erg slecht in en dat heb ik altijd maar een beetje genegeenrd :+)

Maar volgens mij heb ik het nu wel redelijk netjes. Zij heeft alleen de "sluitnaad bij de kleurovergang zitten. Ik heb hem naar midden op de rud verplaatst. Vond ik mooier. Maar wellicht zit hier juist een. Idee achter?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:21

Mijn creaties van de afgelopen tijd:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 20:01

Mooie creaties zeg, echt prachtige kleuren!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:28

Superleuk cobiie! Die zebra vind ik ook zo leuk. Waar komt het patroon van de uiltjes vandaan?

Mijn uil is af, wel een tikkie scheef, maar soit.
Afbeelding

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:52

Hier is het patroon die ik heb gebruikt voor mijn uiltjes http://engsidrun.spire.ee/blogs/blog1.php

jij hebt ook een grappig uiltje Johnny, misschien gaan de ogen iets meer leven van een paar witte steekjes in de zwarte oogjes?

Ik heb een stel mooie patronen gevonden van de disney baby's (mickey, donald enz). Enkel zijn dit PDF bestanden in het spaans en ik kan het bestandje niet meer vinden om pdf weer om te zetten naar word zodat ik ze makkelijker kan vertalen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:03

Bedankt cobiie!

Hier de grote amineko
Afbeelding

En deze zal dan wel op zijn kant staan
Afbeelding

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:05

Huh of niet

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:32

Hallo!
Ik ben al een poosje geïnteresseerd in haken. Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Welke spullen moet ik aanschaffen om te beginnen?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:38

Ik zou beginnen met een setje naalden vd action. , maar ik kan wel aanraden om met goed katoen te beginnen (bijv catania) ik raakte in het begin nogal gefrustreerd van het snel splijten van goedkoop draad. Tutorials te over op youtube

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:19

Ik vind zelf de haaknaalden van de wibra wel fijn, 70 cent per naald, ik zou eerst eens een 3,5 kopen en dan een wolletje van de wibra om mee te beginnen. Maak bijv. eens een leuke felgekleurde winston (patroon hier in het topic of google op haakpatroon winston, vind je hem zo).

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:20

Wibra heb ik helaas niet in de buurt. Kan je ze ook kopen bij de blokker, zeeman of hema?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:23

Die hebben volgens mij alledrie ook wel eens naalden en iig ook wol. Maar weet niet of ze het ook vast in het assortiment hebben. Even kijken dus!
Let goed op dat je een naald koopt die bij je wol past. Op de wikkel rondom de wol staat vaak een symbooltje met twee gekruiste naalden (of twee breinaalden) en dan twee getallen eronder, bijv. 3-4. Die wol is dan geschikt voor haken met naald 3-4. Meestal kun je beter iets lager gaan zitten, dus bij 3-4 naald 2,5 of 3. Mijn advies zou zijn om niet met een heel dunne draad te beginnen, dus zoek iets met 4-5 erop en haak dat dan met naald 3,5.
Lees anders ook het begin van dit topic eens door, daar staan al veel van dit soort tips. Succes!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:03

De grote Amineko is echt groot! :D Super gaaf.

Ben zelf bezig met een schaapje en heb wat Drops Paris garen gehaald om wat huisdecoratie mee te maken. :D

Afbeelding

Afbeelding

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:05

Ah, Floortje blijft lief :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:07

Schattig patroontje he?! Heb je haar ook gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:38

Had ik gisteren eindelijk weer wol en naald in mn hand, struikel ik over de magic loop.. ik doe hem net als anders maar ik kan hem niet in elkaar "trekken" zucht :=

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:28

Even een filmpje op youtube opzoeken dan maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:31

Ja ik ga vanavond weer met wat filmpjes aan de slag :j

Wel frustrerend dat het niet meer lukt -O-

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:53

Komt vast goed joh!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:13

apart jans dat je magische ring niet meer lekker gaat.

Mooie garens Joliene, "gelukkig" heeft onze hobbyshop die niet. O:) :+

Ik heb een programma gevonden om pdf bestanden om te zetten naar Word. Nu probeer ik een spaans patroon te vertalen (nog best lastig :o ) maar wel de moeite waard hopelijk:
Afbeelding

hierna zijn katrien en donald aan de beurt (als ik er dan nog de puf voor heb).

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:31

Ik heb floortje ook gemaakt ja, maar dan met blauw gemeleerde wol voor de wol en wit voor het gezichtje. Ik vind de meeste van haar patronen echt ontzettend lief, ga nu een kikker van haar haken en daarna wellicht nog een krokodil en een ijsbeertje.