Nerwen schreef:Maar Amazon is dus net zo "vaag" wat betreft die inklaringskosten (ik noem dat hele deel (btw, douane, inklaring) maar even onder het kopje inklaring). Over het algemeen is de Paintworks website wel het goedkoopst ja.
Ja, heel tricky, ik was het ook weer glad vergeten (koop vaak on-line, maar zoals gezegd, ontwijk het probleem ook vaak door het via derden te laten versturen). Als de douane het pakket grijpt, krijg je die inklaringskosten er bovenop, dat zijn hun administratiekosten e.d.
(In theorie gebeurt dat dus bij die 22 euro grens, in de praktijk wil het nog wel eens anders gaan... Mijn pakketje uit Nevada van vandaag, daar snap ik dus even niets van: er zit een papier bij getiteld Customs Declaration, met daarop bij contents omschrijving aangevinkt "Other" . De andere drie opties zijn Gifts, Documents en Commercial Sample. Uhm... huh? Er staat toch echt met koeieletters op dat het van een Official Merchandise store komt, en het kostte aanzienlijk meer dan 22 euro (eerder het drievoudige). Is gewoon als letter mail gegaan, de verzendkosten waren iets van $ 5. Ach...
Citaat:
Overigens Dallista, hoeveel tijd zit er ongeveer tussen order plaatsen en het daadwerkelijke verzenden bij Paintworks? Misschien ben ik ongeduldig (ja, dat ben ik

), maar m'n schilderij is nog niet verzonden dus (staat wel als "currently in stock" op de site). Uiteraard, oud&nieuw zat er tussen enzo.
Hhhmmm, vorige keer hadden ze het binnen 48 uur verstuurd, maar kan me voorstellen dat het met oud en nieuw iets langer duurt.
Ik heb net zelf ook een bestelling gedaan bij ze: Mother's Pride en Gentle Touch, samen voor het zeer respectabele bedrag van $ 28.38 inclusief shipping (en 25 % korting).
En toch maar bezweken voor die "Moonlit Dancer" painting van Paintworks, via die Canadese wool, knitting, yarn website. Ben benieuwd, die boden wel vijf manieren van shipping aan, maar vanuit Canada is alles duur, ook naar de VS, dus heb het rechtstreeks hierheen laten komen met de goedkoopste optie. Die zien we over een maandje of twee dan wel verschijnen of zo, hahaha.