[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:29

Op zoek naar leuke adresjes in Parijs (als jullie nog tips hebben voor papier en hobbywinkels hoor ik het graag!), kwam ik deze on-line winkel tegen. http://www.majorie-galerie.com/en/

Heel duur, maar wel een uitgebreid assortiment, met schilderijen van Plaid, Paintworks, Ravensburger, Schipper, Reeves, Royal and Langnickel (eeew!), Mammut en KSG. Geeft in elk geval een goed beeld van wat er allemaal bestaat aan PbN.

Realizeer me net dat ik behalve van Schipper van elk merk minimaal eentje gemaakt heb... herinner me alleen even niet meer welke van KSG was. Vast iets met paarden geweest. :-)

edit: die van KSG is met de drie paardenhoofden in mijn profiel.

https://www.knittingyarn-wool.com/p/169 ... by-numbers

En deze (Moonlit Dancer) is dus ook van Paintworks, maar wordt niet meer gemaakt. Ik zou zweren dat ik dezelfde painting aan het maken ben, maar dan zonder schimmel paardje op het strand! Okay, hij is wel wat anders, maar toch. Heb hem nu ook op een Canadese website gevonden, zelfs met $ 15 shipping is dat nog een heel stuk goedkoper dan 40 euro op die Majorie Galerie Franse site, jeetje, wat zijn die lui duur!

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:03

Hoi!

Ik kom even binnenvallen, maar ik heb vandaag bij het Hobbyhuis wat besteld en heb hierom een 10% korting voucher code gekregen. Deze moet echter voor 1 februari besteed worden. Ik ben niet van plan om voor die tijd nog wat te bestellen daar. Dus ik weet niet of 1 van jullie er belang bij heeft :). Je moet dan wel voor minstens 20 euro wat bestellen.

Dus als iemand er belang bij heeft, let me know haha.

Groetjes,
Rowan

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:25

Jaa ik bied me aan :D

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:32

Oh haha, dat was snel. Ik zal je even een PB sturen met de code :P

Cindequil

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:35

Haha ja ik ben een live stream aan t volgen van een hoogdrachtige merrie en check constant 'eigen berichten' dus als er iets tussenstaat zie ik dat meteen lol

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:59

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:03

Ah, ik heb nu zelf ook een kortingscode van 10% ontvangen, voor 1 feb moet deze gebruikt worden, iemand?

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:29

Ik heb ook nog wel een kortingscode voor de liefhebber :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:05

Ik heb kortingscode ook, maar ga zelf nog wel wat bestellen denk!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:42

Ik heb mijn drieluik gisteren binnen gekregen en ben toen ook al eventjes begonnen. Leuk hoor! Wel een hele klus, maar dat is niet erg. Ik denk dat ik straks nog even verder ga :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:21

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:54

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:11

Nerwen: het blijft dus een heel vervelend verhaal, ze rekeken de evt. taxes, btw al vooraf aan je door (dat kan je zien bij het uitchecken, het bedrag verschijnt in het lijstje met kosten), maar *niet* de inklaringskosten. Onder het kopje Customs, Duties en Taxes:
"Additional charges for customs clearance must be borne by the recipient; we have no control over these charges and can't predict what they may be." Dat zijn dus die inklaringskosten (13 euro, plus als je boven de 150 euro gaat, ook nog douancekosten).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:13

Cindeeh schreef:
Aangezien ik er niet zoveel verstand van heb, is dit een goede verkoper enzo?
http://www.amazon.com/Dimensions-Needle ... B002MCGOIQ

Kan je wel doen, is gewoon van amazon, en zal waarschijnlijk iets sneller met shipping zijn, maar dan ben je absoluut duurder uit dan via de eigen website van EK Success Brands. Die lui van Paintworks vrager minder voor shipping, en hebben ook nog kortingsacties op het moment.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:17

En in het kader van: je kan op het moment (eigenlijk nooit) een touw vastknopen aan hoe lang bestellingen uit de VS erover doen, ook al weet je precies voor wat voor shipping je betaald hebt:

- kreeg op 31 december een kerstkaart, priority airmail (! duurst verzonden kerstkaart ooit), die had er 17 dagen over gedaan.

- Daarentegen kreeg ik net een zeer langverwacht pakketje uit Nevada (besteld in juni, in september kreeg ik een bericht dat het verstuurd zou zijn, maar mooi niet dus), die bleek uiteindelijk 28 december verstuurd, en kwam keurig vandaag aan. :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:24

Klopt, daar is inderdaad geen touw aan vast te knopen. Ik deed in het verleden wel aan Postcrossing (ansichtkaarten versturen en ontvangen naar adressen over de hele wereld). Allemaal priority airmail verstuurd, de ene kaart is er binnen 3 à 4 dagen, de ander doet er een maand over... Geldt voor zowel heen en terug naar de VS. Hetzelfde kan je toepassen op landen als China, Japan etc. De post is en blijft een raar iets. Overigens komt 99,9% altijd wel aan.

Maar Amazon is dus net zo "vaag" wat betreft die inklaringskosten (ik noem dat hele deel (btw, douane, inklaring) maar even onder het kopje inklaring). Over het algemeen is de Paintworks website wel het goedkoopst ja.

Overigens Dallista, hoeveel tijd zit er ongeveer tussen order plaatsen en het daadwerkelijke verzenden bij Paintworks? Misschien ben ik ongeduldig (ja, dat ben ik :+ ), maar m'n schilderij is nog niet verzonden dus (staat wel als "currently in stock" op de site). Uiteraard, oud&nieuw zat er tussen enzo.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:59

Nerwen schreef:
Maar Amazon is dus net zo "vaag" wat betreft die inklaringskosten (ik noem dat hele deel (btw, douane, inklaring) maar even onder het kopje inklaring). Over het algemeen is de Paintworks website wel het goedkoopst ja.

Ja, heel tricky, ik was het ook weer glad vergeten (koop vaak on-line, maar zoals gezegd, ontwijk het probleem ook vaak door het via derden te laten versturen). Als de douane het pakket grijpt, krijg je die inklaringskosten er bovenop, dat zijn hun administratiekosten e.d.

(In theorie gebeurt dat dus bij die 22 euro grens, in de praktijk wil het nog wel eens anders gaan... Mijn pakketje uit Nevada van vandaag, daar snap ik dus even niets van: er zit een papier bij getiteld Customs Declaration, met daarop bij contents omschrijving aangevinkt "Other" . De andere drie opties zijn Gifts, Documents en Commercial Sample. Uhm... huh? Er staat toch echt met koeieletters op dat het van een Official Merchandise store komt, en het kostte aanzienlijk meer dan 22 euro (eerder het drievoudige). Is gewoon als letter mail gegaan, de verzendkosten waren iets van $ 5. Ach...

Citaat:
Overigens Dallista, hoeveel tijd zit er ongeveer tussen order plaatsen en het daadwerkelijke verzenden bij Paintworks? Misschien ben ik ongeduldig (ja, dat ben ik :+ ), maar m'n schilderij is nog niet verzonden dus (staat wel als "currently in stock" op de site). Uiteraard, oud&nieuw zat er tussen enzo.

Hhhmmm, vorige keer hadden ze het binnen 48 uur verstuurd, maar kan me voorstellen dat het met oud en nieuw iets langer duurt.

Ik heb net zelf ook een bestelling gedaan bij ze: Mother's Pride en Gentle Touch, samen voor het zeer respectabele bedrag van $ 28.38 inclusief shipping (en 25 % korting).

En toch maar bezweken voor die "Moonlit Dancer" painting van Paintworks, via die Canadese wool, knitting, yarn website. Ben benieuwd, die boden wel vijf manieren van shipping aan, maar vanuit Canada is alles duur, ook naar de VS, dus heb het rechtstreeks hierheen laten komen met de goedkoopste optie. Die zien we over een maandje of twee dan wel verschijnen of zo, hahaha.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:51

Nerwen schreef:

Ik heb op 29-12 besteld en had vanochtend een mailtje dat de order is verstuurd. Was ook op voorraad, gaat dus vrij snel. Nu nog wachten tot ie hier is ;-)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:28

Net mn schipper binnen! Bord is alleen beetje geknakt... Niet ernstig maar. Zal mailtje sturen naar hobbyhuis of ze er wat mee kunnen want leuk is anders natuurlijk..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:26

Oei dat is balen zeg!
Gewoon een nette mail sturen, hoe je het pakket hebt ontvangen.
Dan lijkt mij dat ze het gewoon netjes oplossen...

Laat je het even weten hoe ze het oplossen?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:53

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:50

pien2010 schreef:
eerst wou ik deze kopen:
https://secure.hobbyhandboek.nl/detail. ... 5&id=92310
maar die iswat te moeilijk...

Dat is een junior painting van Royal en Langnickel. Zo moeilijk kan die toch niet zijn, die zijn voor, wat, 8 jaar en ouder of zo. Hij zal in elk geval nooit eruit komen te zien als op het plaatje, zo gedetailleerd is het ding namelijk niet. Ik zou sowieso geen tijd besteden aan R&L schilderijen, maar goed, da's mijn persoonlijke mening. :o

edit: oh, zie dat die andere in dezelfde categorie valt. Pfft, nou ja, ben benieuwd, misschien heb jij meer succes met die R&L paintings dan ik. Die ene met die drie paarden in galop over de vlakte, die op dezelfde site staat als je wolf, daar was de verf zo slecht van, die heb ik niet kunnen afmaken, de lijnen waren zo enorm dik en de nummertjes in de vlakjes ook, het maakte niet uit hoeveel lagen verf ik erop deed, je bleef het erdoorheen zien. :(

Maar wel gaaf dat je ook aan het schilderen bent, het is zo heerlijk verslavend!
Laatst bijgewerkt door Dallista op 04-01-13 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:54

Dallista schreef:
pien2010 schreef:
eerst wou ik deze kopen:
https://secure.hobbyhandboek.nl/detail. ... 5&id=92310
maar die iswat te moeilijk...

Dat is een junior painting van Royal en Langnickel. Zo moeilijk kan die toch niet zijn, die zijn voor, wat, 8 jaar en ouder of zo. Hij zal in elk geval nooit eruit komen te zien als op het plaatje, zo gedetailleerd is het ding namelijk niet. Ik zou sowieso geen tijd besteden aan R&L schilderijen, maar goed, da's mijn persoonlijke mening. :o

Lol ja, met je eens, maar uit het profiel op te maken is pien2010 11 jaar :+ Dan kan ik het wel begrijpen.
Hoewel ik dan nog eerder voor een Schipper zou gaan ofzo. Niet moeilijk met verf mengen enzo, wèl een mooi eindresultaat.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:58

Nerwen schreef:
Lol ja, met je eens, maar uit het profiel op te maken is pien2010 11 jaar :+ Dan kan ik het wel begrijpen.

Er staat toch echt 8 jaar en ouder, maar goed, misschien valt die ene gewoon moeilijker uit, dat zou natuurlijk kunnen.
Citaat:
Hoewel ik dan nog eerder voor een Schipper zou gaan ofzo. Niet moeilijk met verf mengen enzo, wèl een mooi eindresultaat.

Het jammere van die R&L vind ik dat de cover art zo misleidend is. Ik was echt helemaal verlief op die "Gone with the wind" painting met de drie paarden, mooie palomino etc., maar jeetje, wat een ramp was dat. Dat is de enige painting die ik nooit afgemaakt heb. :(

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:05

Ik weet welke je bedoeld. Zo jammer, de cover art is zo mooi, en het uiteindelijke schilderij valt zó tegen. Ik ben dan ook zo blij dat ik daar nooit aan begonnen ben, en gelijk een Schipper heb besteld toen (olifanten drieluik).