[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:14

Haha dat vraag ik nou eenmaal voor dat formaat. Misschien had de opdrachtgeefster er ook wel meer voor over gehad. Ik vraag er alleen niet meer voor :P
Bedankt voor je taxatie! Na een aantal, zal ik ook van deze tekening zeggen wat ik er voor gevraagd heb :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:24

echt heel mooi Babe! Zo realistisch! :oo

Ben zelf net weer begonnen en heb echt nog geen kaas gegeten van prijzen :o

Babe; 200 euro
Shanna; 35 euro
KG_images 65 euro

Ben benieuwd wat jullie van mijn probeersels vinden

Afbeelding
grafiet 40 x 28 cm

Afbeelding
pastel 24x32 cm

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:51

Afbeelding

ik weet dat de neus niet helemaal klopt daar werk ik nu nog aan!
maar ik wou wel eens weten hoeveel hij nu waard is :D

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:06

ik heb even de neus bijgewerkt (kan beter...)
Afbeelding

marjoke

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:43

Even een weetje: ik ga geen werk taxeren van mensen die zelf ook de moeite niet doen om meer dan 2 werken te taxeren. Ik vraag me trouwens af waarom ik die moeite wel doe :+

p.32
nanette1: Nog niets. Blijven oefenen. Nu is hij nog wat slordig
Rinske: Heel mooi portret. Van mij mag die nog wat krachtiger. Ik vind hem wat braafjes. 200 euro
Century5: Ik zou er nog niets voor vragen. Eerst oefenen op diepte en contrast.

p.33
TinekeHorses: Wat je zegt over het oog, daar ga ik in mee. Verder vind ik je aquareltechniek niet zo goed. Hoe heb je die witte highlights op het paard gebracht? Witte aquarelverf bestaat niet, dus ik veronderstel dat het potlood is? Probeer met aquarel je papier uit te sparen en niet alles zo dicht te schilderen. Dat bontje is wel bijzonder goed. 10 euro aangezien het kleine formaat
LeonieL: Ik ben geen fan van de achtergrond. Dat had je meer werk in kunnen steken denk ik. 40 euro
_Bitje_: Erg mooi contrast. 40 euro aangezien het klein formaat.
Jannaa_: Niets. Vind het geen mooie uitsnede en aan je techniek kan nog wel gewerkt worden.
Thoraklover: Ik zou er nog niets voor vragen. Er zit een beetje een waas over het oog.

p.34
LeonieL: Deze is echt heel leuk. Maar zonder formaat erbij kan ik moeilijk taxeren ;)
Carlijnn: Die kippen zijn heel leuk. 50 euro. Die olifant vind ik wat simpel. 60 euro aangezien het formaat.
Hanne_x3: Is volgens mij zo niet verkoopswaardig omdat er wat mij betreft een achtergrond ontbreekt. Ik bedoel, die mens op zich is erg goed maar hij staat daar zo in’t midden van een wit blad..
KG_Images: Jammer dat hij zo klein is. Erg leuk werkje. 30 euro
Kristel16: Niets
Floran: Het contrast mag een stuk omhoog 40 euro
Jannaa_: 20 euro
_Bitje_: 30 euro. Leuk werk.

p.35
casperzot: Het lijkt alsof je tekening horizontaal bijelkaar geduwd is of verticaal is uitgerokken :+ 10 euro vind ik een goede prijs.
Babe: Zozo.. Aan dat formaat kan je er zeker 950 euro voor vragen. Overdreven? Veel kunstenaars zouden veel meer vragen voor veel minder kwaliteit. 130 euro is echt te weinig meid.. Maar ik snap je wel. Zo maak je natuurlijk naam en word je heel populair ;)
KG_Images: Maak nooit een foto van opzij..30 euro
_Bitje_: Deze vind ik minder. Hoofd is netjes maar kleuren in de hals zijn niet mooi uitgewerkt. 30 euro
ninajojo: Die eerste 20 euro. De andere niets. Te slordig.
Roosjelove: nog niets. Blijven oefenen.
Shanna_: Oog heeft een waas erover.. 20 euro
Babe: Ongeveer in dezelfde prijscategorie als de vorige ;) Echt prachtig werk.

Potlood op A4 formaat.
Afbeelding

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:14

Erg mooi marjoke! Een historisch iemand? Werk je ook in opdracht? Denk 40-50 euro?

Sorry dat ik niet meer werken heb getaxeerd. Vind het echt enorm moeilijk en wilde niemand tegen het hoofd stoten. Maar omdat je erop staat...

Babe; 200 euro. Ben echt fan van je werk, wat mooi!!
Shanna; 35 euro Mis net iets diepte in het oog, maar vind de tekening erg mooi
zoofje; niks, lekker blijven oefenen
roosjelove; Nog niks. De aders hebben geen diepte en de tekening is erg vlak van kleur. Probeer met meer kleuren te werken. ;)
ninajojo; niet mijn stijl, dus dat maakt het nog moeilijker. Vind het kleurgebruik erg leuk! Zou zo in een ziekenhuis kunnen hangen 8-) Denk zelf 25 euro ofzo, jammer dat het maar A4 is ;)
Bitje; 35 euro? Vind het nog net niet af in details, maar dat heeft ook wel iets. Misschien is het jou manier van werken ;)
KG_images 65 euro. Herkende het paard meteen, mooi gedaan!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:06

trisca schreef:
Erg mooi marjoke! Een historisch iemand? Werk je ook in opdracht? Denk 40-50 euro?

Sorry dat ik niet meer werken heb getaxeerd. Vind het echt enorm moeilijk en wilde niemand tegen het hoofd stoten. Maar omdat je erop staat...

Babe; 200 euro. Ben echt fan van je werk, wat mooi!!
Shanna; 35 euro Mis net iets diepte in het oog, maar vind de tekening erg mooi
zoofje; niks, lekker blijven oefenen
roosjelove; Nog niks. De aders hebben geen diepte en de tekening is erg vlak van kleur. Probeer met meer kleuren te werken. ;)
ninajojo; niet mijn stijl, dus dat maakt het nog moeilijker. Vind het kleurgebruik erg leuk! Zou zo in een ziekenhuis kunnen hangen 8-) Denk zelf 25 euro ofzo, jammer dat het maar A4 is ;)
Bitje; 35 euro? Vind het nog net niet af in details, maar dat heeft ook wel iets. Misschien is het jou manier van werken ;)
KG_images 65 euro. Herkende het paard meteen, mooi gedaan!

Het gaat er niet om of je prijzen realistisch zijn of niet. Het gaat er gewoon om dat mensen graag iets terugkrijgen voor wat ze doen. Als ik taxeer, steek ik daar minstens een halfuur in. Ik doe dat uit dankbaarheid dat anderen ook tijd in mijn werk zouden steken. :)

Ik werk in opdracht voor mensen die geduld hebben ja :P Ik heb namelijk niet zo veel tijd ivm met studies en paarden :)
Mijn portret is Frank Zappa. Heeft inderdaad een historische karikatuurkop. Daarom vond ik hem zo leuk om te tekenen. Gewoon is ook maar zo gewoon :+

Jou eerste werk vind ik niet verkoopswaardig omdat hij niet af is. Een minihoofdje op een reusachtig wit papier gaat niemand kopen. Dus maak er eerst een wérkje van voor je er een prijs op wil :) Maar tekening op zich is helemaal niet slecht. Alleen is het formaat dan geen 40 cm maar 20? Dus ongeveer A4, dan zou ik er ongeveer 20 euro aan geven.
Bij de tweede is de neus veel te groot in verhouding met de rest. Maar ook die is niet slecht. Ongeveer hetzelfde als de vorige. 25/30 euro ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:52

Marjoke: prachtig! heb respect voor mensen die mensen zo realistisch op papier kunnen zetten :oo kan ik nog een voorbeeld
aan nemen :o ,.. 80 ondanks het kleine formaat :j

zoofje: Ga lekker door met tekenen, goed kijken naar de voorbeeld foto en lekker zo door gaan, maar is nu nog niets waard :)

Trisca: mooi! maar vind hem nog iets streperig, mocht wel iets aaibaarder overkomen :) 40,-
2e: je ziet nog veel pixels van het doek, probeer eens het papier om te draaien, dat doe ik ook altijd en zie je
de pixels veel minder als je hem inkleurt. Jammer dat de oren er niet opstaan, dus 10,-

babe: heb het al gezegd, mijn grote voorbeeld, echt dikke respect! min. 200 euries!

shanna: mooi! de manen mochten nog wat minder streperig, en het oog wat minder dof, maar wel 50,- waard

roosjelove: nog niets waard :) (kijk naar het commentaar bij zoofje :) )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beau
A3 formaat
Pastelpotloden
zeker min. 4 uur werk

Afbeelding

Afbeelding

voor tips, ik heb een topic: :)
[UK] [TEK][WIP] Beau

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:54

Dankje :)
Ik vind het een heel mooi werkje nu het af is. Ik heb in je topic al commentaar gegeven op de oriëntatie. Nu zit ik raar te kijken naar zijn kaaklijn. Die loopt helemaal door tot achter de oren? En is nogal hard naar mijn idee. Ook lijkt het paard ontzettend te maaien, omdat zijn voorhoef zo naar buiten gedraaid is. Volgens mij zou je dat hoefijzer niet zo van vooraanzicht mogen zien. En anders moest de gehele voorhand meer weg van ons gedraaid moeten zijn. Maar verder heb je het heel leuk neergezet. Het gras is heel mooi. Alleen zou ik, als ik het gras zo gedetailleerd en scherp neerzet, ook een suggestie maken van omgeving en niet enkel van de grond. :)
O en let op ezelsoren (rechtsonder ;) )
45 euro

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:19

Afbeelding

(flits is kapot en de foto is genomen uit een rare hoek waardoor het hoofd erg lang lijkt.)

mooiere foto komt zo snel mogelijk!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:26

Vind het een mooie tekening Bitje. :j Ben het wel eens met marjoke. Las in je topic dat de rare kaaklijn de scheerlijn is, maar het stoorde mij inderdaad ook. Schat 40-50 euro.

Zoofje; vind het een leuke poging, maar je moet nog even oefenen voordat er een prijs aan gegeven kan worden. :)

Mijn laatste kunstwerkje (mijn eerste hond ooit :j )

Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:49

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:51

Trisca: mooi! De eerste 40 euro,de tweede 15 euro, en de hond erg mooi 30 euro
Marjoke: 50 euro
Bitje: erg mooi maar ik zou de kaak lijn iets minder ver laten doorlopen 45 euro

Van de andere pagina's komt later!

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:57

Pagina 34:
LeonieL : De rand van de vacht van de hond vind ik iets slordig, €25,-
nanette1 : Heel mooi kleurgebruik, €35,-
Carlijnnn : 1e werkje €25,- 2e werkje 20,- 3e werkje 28,-
Hanne_x3 : simpel, maar leuk. mag wel iets meer contrast in het gezicht €12,-
KG_Images : Prachtig, €40,-
Kristel16 : Leuk begin, €5,-
Floran: €45,-
jannaa_ : €10,-
_Bitje_ : heel mooi, alleen vind ik dat de zwarte vacht een beetje een lijn is geworden en dat trekt bij mij de aandacht, €30,-

Pagina 35:
casperzot : mooi, €20,-
babe : is net echt, prachtig, €60,-
KG_Images: €45,-
_Bitje_ : vind de hals wat lang en minder scherp als het hoofd, €20,-
ninajojo : hele apparte werkjes 1e €20,- 2e €24,-
roosjelove : leuk begin, €5,-
Shanna_ : Heel mooi, alleen vind ik de hals wat streperig, €25,-
babe : alweer een geweldig werkje, €70,-

Pagina 36:
trisca : 1e werkje €18,- 2e werkje €15,-
Zoofje : de verhoudingen kloppen niet helemaal, voor de neus en het oog, nu niks waard
marjoke : €25,-
_Bitje_ : heel mooi, €28,-
trisca : prachtig, €28,-

Olie pastel krijt op A5 formaat
Afbeelding

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:38

Blz 35
Casperzot: ik vind hem knapgemaakt! Ook goed dat je de achtergrond niet spierwit hebt gelaten, zo is het meer een geheel. 20 euro

Babe: Heel natuaristisch neergezet, heel knap. 150 euro.

KG_ images: ik zou graag nog wat meer kleur zien, meer structuur. Maar dat is mijn mening ;) 20 euro

Bitje: leuk gedaan! 15 euro

Ninajojo: vind de plaatjes wel heel gaaf, maar niet op papier. Ik denk dat ze bijvoorbeeld als schrift of agenda plaat mooier zouden uitkomen.

Roosjelove: probeer wat mer te durven. Zet sommige vlakken donkerder aan en laat zien dat je niet alleen met bruin en graijs teken.

Shanna: jouw stijl spreekt mij erg aan! 25 euro.

Babe: jeutjjeee.... Heel mooi, maar ik vind het wel erg op de foto lijken, leuk dat dit in tekeningvorm is, maar het voegt niet echt iets toe (verandering foto--> tekening). Wel heel knap dat je dit zo naturalistisch kan! 200 euro.

Blz. 36
Trisca: ik vind ze beiden een beetje 'afgkapt'. 10 euro

Zoofje: Leuke tekening, maar ik zou er nog niets voor geven. Lekker door blijven oefenen!

Marjoke: heel interessante blik! Echt mooi. 25 euro.

Bitje: 40 euro

Zoofje: probeer eens te gaan schetsen op groot formaat. Verschillende houdingen bijvoorbeeld op een groot A3 papier zetten.

Trisca: leuke tekening, maar ik mis wat diepte rondom het stuk neus hals, wanneer je de hals iets blauwer maakt en de neus wat roder, valt de hels wat meer naar achter omdat blauw een koude kleur is. 10 euro.

Snne_: volgens mij is dit gewone pastel en geen oliepastel, weet ik niet zeker hoor. Jammer dat ie zo klein is, maar vind het wel een leuk plaatje! 10 euro.

En nu mijn eigen, pastel op A3, ongeveer 5 uur werk.

Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:46

Het voegt niet echt iets toe :?
Het is toch gewoon een tekening? Het is echt niet fotorealistisch ofzo :=

Snne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:11

@ _Karlijn_ op het doosje staat toch echt dat het olie pastel is

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:13

Snne_ schreef:
@ _Karlijn_ op het doosje staat toch echt dat het olie pastel is

Oke, dan heb ik het verkeerd gezien.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:15

babe schreef:
Het voegt niet echt iets toe :?
Het is toch gewoon een tekening? Het is echt niet fotorealistisch ofzo :=

Ja weet ik, ik zit denk ik nog teveel te denken op de manier waarop ze dat op school doen (kunstacademie), daar vragen ze als je een tekening hebt nagetekend wat het nou precies toevoegt, wat het nut is dat je het natekent. Dit neemt niet weg dat ik het hartstikke knap vind wat je doet hoor!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:16

Karlijn; Vind het paard niet mooi :o hij klopt niet helemaal (hoop ik) de knieen staan bol voor, de stand van het voorbeen is tever naar voren (eigenlijk is de hoek van het linkervoorbeen verkeerd wat de vorige twee punten veroorzaakt), de knie zit er achter niet goed in, de onderkant hals is wel heul zwaar, de hoeven kloppen niet en ik vind het wit in de tekening te dominant. Wel vind ik de staart erg mooi gedaan.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt en het niet als aanval ziet (is echt niet zo bedoelt). Heb geprobeerd zo specifiek mogelijk de dingen aan te geven die mij zouden ergeren als ik deze tekening aan de muur zou hebben ;) Schat hem nu door de fouten op 5 euro. Denk dat je veel beter kan!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:46

Snne_ bedacht me dat ik jou schattige vogeltje vergeten was :oo
Vind hem echt heel lief! Wel jammer dat hij/zij zo alleen is op zo'n klein blaadje. 15 euro. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:08

Karlijn: € 30,-
Snne_: € 10,- (beetje simpel vogeltje)
trisca: € 50,-
zoofje: € 0,-
_Bitje_ € 100,-
Marjoke: €65,-

En nou hier de reden waarom ik heel erg lang geen werk meer had gepost:

Afbeelding
And they called it puppy love...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:37

Heb je die zelf gemaakt HorseyDude?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:10

Wuis schreef:
Heb je die zelf gemaakt HorseyDude?

Ja, met flink veel hulp van anderen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:31